Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
3861/11850 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku oli kuullut että ostin mieheni kanssa mökin. En juurikaan ole ollut tämän serkun kanssa tekemisissä, mutta silti oli pokkaa soittaa ja käskyttää, että hän perheineen tarvitsee mökkiä juhannukseksi. Meidän olisi pitänyt toki olla poissa, koska haluavat olla perheen kesken. Suuttui, kun en suostunut.

Hah ihme härskejä. Joo mökit on usein jostain kummallisesta syystä joidenkin mielestä "yhteisiä". Mullakin oli entinen kaveri, joka manipuloi ketä meidän mökille saa kutsua juhannusjuhliin, kutsui omia vieraitaan ja määräili minua etten tule jos se ja se tulee. Onneks pääsin eroon.

Vierailija
3862/11850 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-alalla n. puoli vuotta firmassa ollut tyyppi pyysi lainaksi kahden kk:n nettopalkan verran rahaa seuraavaan tilipäivään saakka. Ei ihan kuulostanut siltä että homma olisi toiminut vaikka kuulemma tyttöystävälläkin oli palkkapäivä samoihin aikoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/11850 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
3864/11850 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni aikuinen lapsi (yli 20 v ja kokopäivätöissä) oletti, että hän saa muuttaa täysin ilmaiseksi juuri ostamaamme sijoitusasuntoon. 

Vierailija
3865/11850 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ovat pummailleet rahaa. Asun myös melko lyhyen matkan päässä Helsinki-Vantaan lentokentästä, joten reissuun lähtijät ovat joskus halunneet ilmaisen majoituksen. Näihin pyyntöihin olen vastannut, että sopii, kunhan tuovat omat sängyt mukanaan, mulla kun ei ole varavuoteita. Eipä ole näkynyt yövieraita.

Vierailija
3866/11850 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni aikuinen lapsi (yli 20 v ja kokopäivätöissä) oletti, että hän saa muuttaa täysin ilmaiseksi juuri ostamaamme sijoitusasuntoon. 

Meillä melkein sama. Mieheni aikuinen tytär (26v) raivostui kun yhteen muuttaessamme ostimme puoliksi asunnon ja minä laitoin oman vanhan asuntoni myyntiin. Olisi halunnut muuttaa asuntooni ilmaiseksi (minulla on myös oma lapsi joka ei moista vaatinut).

Olemme sopineet miehen kanssa että yhteiset kulut puoliksi ja kumpikin huolehtii omista lapsistaan. 

Vierailija
3867/11850 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä melkein sama. Mieheni aikuinen tytär (26v) raivostui kun yhteen muuttaessamme ostimme puoliksi asunnon ja minä laitoin oman vanhan asuntoni myyntiin. Olisi halunnut muuttaa asuntooni ilmaiseksi (minulla on myös oma lapsi joka ei moista vaatinut).

Olemme sopineet miehen kanssa että yhteiset kulut puoliksi ja kumpikin huolehtii omista lapsistaan. 

Minunkin miehelläni on useampi lapsi, mutta ainoastaan tämä yksi oletti automaattisesti että nyt kävi tuuri ja pääsee asumaan ilmaiseksi. Varmaankin persoonakysymys :) 

Toki lapsia tuetaan mutta ei nyt sentään noin avokätisesti kun emme rikkaita ole. Lapsiakin on useita, joten tasapuolinen täytyy olla. 

Vierailija
3868/11850 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen naapuri pyysi ottamaan suihin ja runkkaamaan. En suostunut.

Monet exät ovat laitelleet perään viestiä että voisinko vipata fyrkkaa. Juu en voi.

Vierailija
3869/11850 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
3870/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini vaati, että alan tehdä lapsia kun täytin 25. Hän on kuulemma valmis mummoksi. Olin juuri eronnut pitkästä parisuhteesta ja kerroinkin äidilleni, ettei jälkeläisiä ole ihan lähitulevaisuudessa tulossa.

"No monestihan vastaeronmeet parit vielä lipsahtaa yhteen, kertakin riittää vauvaan!"

...juu ei kiitos.

Vierailija
3871/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas pyysi henkilökohtaista puhelinnumeroani. Että voisi soittaa aina kun on asiaa, eikä tarttis soittaa ajanvarauksen kautta soittoaikaa ja maksaa siitä....

Vierailija
3872/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on ei mikään hyvä kaveri pyytänyt munasolua. 

Tiesin etukäteen miten tuo homma toimii, joten kieltäydyin ja tuo nainen haukkui minut muunmuassa itsekkääksi ja oman edun tavoittelijaksi (?).

Vierailija
3873/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli reilun kuukauden naapurina luultavasti epävakaan persoonallisuushäiriön omaava ex-narkki. Muutin pois sen takia, kun en jaksanut sitä jatkuvaa seurankaipuuta. Oli myös pahasti läheisriippuvainen, ja ties mitä muuta. Kun olin häipyny, vastasin vielä pari kertaa, kun soitti. Kun kerroin, että olen muuttanut muualle, eka kommentti oli "älä nyt ainakaan irtisano tuota asuntoa... Voisiksä ajatella, että sun eläimet tulis sinne aina vuoroviikoin, ku mä niin rakastan niitä"... 🙄

Vierailija
3874/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain vuokranantajat ovat vaatineet härskisti jotain. Ei nyt tule ainakaan mieleen, että kaverit tai sukulaiset olisivat esittäneet pahoja vaatimuksia.

Vierailija
3875/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on jossain julkisessa tilassa käynyt niin, että joku tuntematon ihminen on pyytänyt minua (ja joissain tapauksissa myös seuralaistani) siirtymään muualle istumaan, koska "minä istuin siinä tuolissa ennen sinua/teitä". Tätä ei ole siis tapahtunut missään teatterissa tai vastaavassa, jossa olisi numeroidut istumapaikat, vaan paikoissa joissa kukin saa istua missä haluaa.

Vierailija
3876/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tullut vastaan:

- Meillä on ns. kesäauto, joka on seisonnassa talvet autotallissa. Serkku tarvi moottoripyöränsä syyshuoltoon tallitilaa ja sovittiin, että voi siinä sen viikon huoltaa moottoripyöräänsä meidän autotallissa... No, huolto venyi ja venyi. oltiin jo syyskuun lopulla ja olisi haluttu ajaa oma kesäauto sinne jo säilytykseen, kun oli vakuutuskin pätkäisty ja syysmyrskyt tulossa. Kyse on rättikattoisesta autosta. Tämä serkkupa osti pressun ja toi sen iloisena, että tällä voi auton peitellä.... säilyy kuulemma hyvin talven ulkona ja moottoripyörä on niin paljon herkempi jne. Että tarvii lämpimän tallitilan. :) Tuli riita ennen kuin suostui viemään romunsa pois autotallista. Autotalli on about 19m2, sinne ei mahdu mitään muuta kuin meidän auto silloin, kun se on siellä ja just ja just pääsee sivuilta ja päistä ohi.

- Kaverin häihin: Omalla rahalla sai ostaa mm. koristeita. Päivää ennen häitä vielä tarkasti, että onhan ostettu lahja... Rahaa oli ko. kekkereihin mennyt jo satkuja, kun ajoin monena viikonloppuna auttamaan koristeissa lähes 200km/suunta ja koristeetkin unohti maksaa mulle, kun pyysi tuomaan täältä nykyisestä asuinpaikasta, jossa tietty valikoima on vähän eri tasoa.

- Äitini entinen työkaveri otti yhteyttä lähes 30 vuoden tauon jälkeen ja kävi ilmi, että tarvitsee yösijaa äitini asuinpaikasta. Miten tulikin mieleen? Sitten piti hakea junalta klo 5:30 aamulla, tehdä aamupalaa, kuskata asioille, takaisin ja ruokkia, kuskata uudestaa jne. Kaksi vuorokautta äitini passasi joko tehden tarjoiluja tai kuskaten tätä rouvaa asioilla kymmeniä kilometrejä. Lopuksi pyysi äitiäni tekemään eväät hänelle junamatkalle.... Niin ja viedessä junaan, juna oli myöhässä 45min ja menivät tämän naisen ehdotuksesta rautatieaseman kahvilaan. Siinä sitten ostivat kahvit ja pullat, jotka äitini joutui maksamaan kummallekin, kun tällä "olikin tuo kortti jossain tuolla ison laukun pohjalla, jos sää nyt maksat". Sitten loinen soitti 5kk myöhemmin ja ilmoitti, että voisi taas tulla käymään. Äiti keksi tekosyyn. Eivät ole ystäviä ja jossain menee raja, vaikka äiti avulias ihminen onkin.

Vierailija
3877/11850 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri.Pyysi vieraaksi synttäreilleen, jotka olivat toisella paikkakunnalla, en omista autoa ja minulla on koira: "Tervetuloa synttäreille silloin ja silloin.Voisitko vähän auttaa keittiössä?= olla keittiöorja koko kemujen ajan + ennen ja jälkeen tapahtuva siivous ym.Majoitut tietysti paikkakunnan motelliin, jonka itse maksat ja ko. paikkaan ei voi tuoda lemmikkiä, joten viet sen maksulliseen hoitoon."

En mennyt synttäreille

Vierailija
3878/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, että minun kaveri pyysi meitä käyttämään häntä hakemassa bensaa ja ruokaa kun on loppu, eikä auto kulje.

Kiltisti vietiin kaveri sekä kaverin mies kauppaan ja bensikselle.

Muuten hyvä, mutta bensakanisteri vuosi takapaksiin, sekä kaveri ivaili meistä miehelleen, ihan kun ei kuultaisi. Olivat siis juopotelleet.

Laitettiin viestiä kaverille bensaläiskän siivoomisesta, vastasi ekaan pariin viestiin. Ja nyt ei enää ole kummallekkaan viestiä laittanut.

Tosi kivahan se on kaveria auttaa mäessä kun saa vain paskaa niskaan.

Vierailija
3879/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana (n. 25-vuotiaana) perintöasunto, joka oli vähän isompi kuin omat tarpeeni vaativat ja josta jouduin maksamaan vain vastikkeet.  

Yksi kaveri oli jo lähes päättänyt, että luopuisi omasta vuokra-asunnostaan ja muuttaisi minun vierashuoneeseeni maksaen pelkät laskut puoliksi ja saisi näin rahaa säästöön. Hänellä oli jo tarkkoja suunnitelmia ja hehkutti muunmuassa sitä että voisi elää kuin kuningas kun säästäisi sen 700€ kuussa mitä nyt joutui maksamaan asunnostaan.

Välithän tuossa menivät poikki kun nuo suunnitelmat eivät jostain syystä minule sopineet.

Vierailija
3880/11850 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran on jossain julkisessa tilassa käynyt niin, että joku tuntematon ihminen on pyytänyt minua (ja joissain tapauksissa myös seuralaistani) siirtymään muualle istumaan, koska "minä istuin siinä tuolissa ennen sinua/teitä". Tätä ei ole siis tapahtunut missään teatterissa tai vastaavassa, jossa olisi numeroidut istumapaikat, vaan paikoissa joissa kukin saa istua missä haluaa.

Minulle on käynyt vähän samantapainen juttu. Olin nuori, juuri aloittanut DI, kun töissä oli virkistysilta. Alussa oli sauna: miehet omassa saunassaan ja naiset omassa. Olin ainoa nainen, joka kävi saunassa, muut viettivät aikaa virvokkeita nauttien takkahuoneessa. Tulin saunasta ja osa naisista oli ulkona tupakalle. Istuin tyhjälle tuolille eikä kukaan sanonut mitään. Tupakalla olleet naiset tulivat sisälle ja yli 50 v siivoja hyökkäsi kimpuuni rähisemään mikä kuvittelen olevani, kun vien hänen paikan. Nainen kävi melkein käsiksi ja kielenkäyttö oli kamalaa. Pyysin anteeksi ja sanoin etten tiennyt, että paikka oli varattu, koska olin ollut saunassa. Muutkin olivat järkyttyneitä ja rauhoittelivat naista ettei tyttö tiennyt, että paikka on sinun. Lopun iltaa siivooja irvisteli ja näyttelli käsimerkkejä minulle. Todella outoa käytöstä työpaikan tilaisuudessa. Muutamaa vuotta myöhemmin siivous ulkoistettiin eikä kyseistä naista siirretty muihin tehtäviin firmaamme, koska hänen lukutaitonsa ei riittänyt mihinkään avoinna olevaan tehtävään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän