Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat, kirjoittakaa tähän ruokapäiväkirjaanne

Vierailija
23.05.2016 |

Haluaisin lukea. Voi heittää vielä pituuden ja painon. Kiinnostaa yli 70kg.

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm/85kg

Su: 10 nugettia chilikermaviilidippipurkki vihreää teetä kaiken kanssa

Noin 3 purkkia hapokasta vissyä

Muistaakseni 2 suklaajäätelöpuikkoa

Ehkä karkkia jotka löysin jostain.

Ma: tummaa riisiä, naudan jauhelihaa paprikaa chilidippiä

4 suklaajäätelöä

Irtokarkkeja epämääräinen määrä

Vihreää teetä jaiken kanssa

Yksi hapokas vissy

Ti tähän mennessä:

Banaani

tummaa riisiä ja naudan jauhelihaa paprikaa omena

Rypäleitä

Su ja ma oksennustaudissa, ti töissä :)

Vierailija
42/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen

Aamupala: täysjyväpaahtoleipäpala juustolla

Lounas: 150 g raejuustoa

Välipala: 2 hapankorppua

päivällinen: 1 peruna, karjalanpaistia, salaatti

iltapala : kaverinluona: pieni pala kanapiirakkaa ja marjapiirakka pala

Iltapala 2: 150 g raejuustoa, vesimelonia ja pieni pullapala.

Ei oo normipäivä. Tavallisesti syön lounaan ja iltapaloja on yksi.

170 / 95.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

173/70

Otsikossa luki "lihavat", eli et sinä.

Mutta asiaan - mielenkiintoinen ketju! Olen oikeasti monasti miettinyt miten ihminen pysyy lihavana. Tietenkin syömällä väärin ja olemalla liikkumatta, mutta kiinnostaa ruokavalio ja ruoan määrät. Olen elämäni aikana opiskellut ja työskennellyt muutamien lihavien kanssa (eli reilusti ylipainoisten), ja esimerkiksi kun käymme töissä lounaalla lounasruokalassa, niin heidän annoskokonsa on ollut normaali tai jopa pienempi kuin normaalipainoisten. Mikä taas on tuonut sellaisen fiiliksen, että ehkä sitten illalla kotona syödään kolminkertainen määrä.

Tässä ketjussa on muutamia kirjoituksia mitkä vaikuttaa todenmukaisilta. Se yksi kirjoitus jossa syödään monta kakkua päivässä on joko fuulaa tai sitten henkilö on todella pahasti sairas, mutta nuo missä iltapalaksi syödään suklaapatukkaa ja sipsiä lienevät ihan todenmukaisia. Toki monella on annoskoot tai ruoan laatu muutenkin vähän hukassa, mutta kenties se siis on niin että moni vakavasti ylipainoinen syö paljon herkkuja, eikä niinkään pelkästään liikaa tavallista ruokaa.

Todella mielenkiintoinen aihe omasta mielestäni, ja kiva jos lihavat (on kyllä inhottava sana mutta menköön nyt sitten, kun sitähän se loppupeleissä on) jaksavat kirjoittaa oikeasti ruokailutottumuksistaan. Itse en ainakaan lue tätä kritisoidakseni, vaan olen vain kiinnostunut, myös ns. tieteelliseltä kannalta katsottuna.

Niinpä. Sinä kyttäät lihavien syömistä ja sinulla on valmiiksi näkemys, mitä ja miten paljon he syövät. Kun lihava ei mätäkään lautasta täyteen, sinä teet päätelmän, että ahaa, tuo mässyttää sitten koko illan epäterveellistä. Kun lihava ottaa ison annoksen, sinä nyökyttelet päätäsi, että aivan, lihavat syö noin.

Jos ihmisellä on ikää monta kymmentä vuotta, on se paino voinut tulla niiden kymmenien vuosien aikana. Aika harva lihoo kilo per kuukausi. Pari kiloa vuodessa on 10 vuodessa 20 kiloa.

Olisit jättänyt tuon tieteelliseltä kannalta -kommentin pois. Tarkoitus sinulla oli kuitenkin vain korostaa omaa hyvyyttäsi.

Olen lihava ja joskus ollut vielä lihavampi. Nyt syön vähemmän eli ei välttämättä lihavat valehtele syömisestään. Nyt tunnen oloni melko hoikaksi kun pieneksi käyneet vaatteet sopivat ja liikkuminen helpompaa mutta joillekin olen vieläkin läski joka syö liikaa. En laihduta, syön säännöllisesti, myös herkkuja joten ei tule ahmimiskohtauksia joita laihduttaessa tuli. Toivon että paino vielä hieman laskee mutta en laihduta.

Vierailija
44/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm joskus voi olla vaikea sanoa miksi yksi on laiha ja toinen lihava... Siis juu totta kai se syöty ruoka, mutta myös suolistobakteerit, stressi, genetiikka jne (en tarkoita tekosyitä vaan oikeasti mielenkiinnosta tän jutun tieteelliseen puoleen).

Itse syön yleensä näin: aamulla kahvia ja kuohukermaa, banaani, ehkä maustamatonta jogurttia tai rahkaa. Lounaaksi kermajuustoa tai kanaa, kasviksia, usein riisiä. Välipala juustoa, hedelmiä tai jokin raw-tyyppinen patukka. Illalla usein ravintolaruokaa, intialaista, meksikolaista, burgereita, todellakin rasvaa ja suolaa ja yli 1000kcal per annos. Syön myös karkkia tai kakkua jos on tarjolla sekä pari kolmekin kertaa viikossa ranskalaisia. Jos en jaksa tehdä/hakea iltaruokaa, korvaan sen vaalealla leivällä, päälle voita ja juustoa jne.

Miksi en ole lihava vaikka en harrasta liikuntaakaan? Ja vieressä toinen saattaa painaa 30kg enemmän samalla ruokavaliolla?

Vierailija
45/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta jos otsikoit "lihavat" ja sitten lisäyksenä "yli 70kg", niin kummat tänne sitten saa kirjoittaa? Viitaten tuohon, mitä sanoit 173/70 -tyypille.

Vierailija
46/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahalu kadonnut joten syömiset on olleet todella heikkoja tänään.

Aamulla söin porkkanasämpylän juustolla ja mukillisen kahvia.

Päivällä vesimelonin makuisen mehujään ja kaakaota sekä muumilimsaa

Illalla kotona mukillinen kahvia, nyt iso lasillinen kokista vieressä.

En siis normaalisti todellakaan syö näin heikosti, elämäntilanteen vuoksi ei vaan ruoka maistu.

Mitä alapeukuttamista on siinä jos ruoka ei juuri nyt maistu? Eikö läskillä voi ruokahalu kadota? Ikävä tuottaa pettymys, kyllä voi.

Vierailija
47/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mielenkiintoinen aihe omasta mielestäni, ja kiva jos lihavat (on kyllä inhottava sana mutta menköön nyt sitten, kun sitähän se loppupeleissä on) jaksavat kirjoittaa oikeasti ruokailutottumuksistaan. Itse en ainakaan lue tätä kritisoidakseni, vaan olen vain kiinnostunut, myös ns. tieteelliseltä kannalta katsottuna.

Vastaan sinun viestiisi, koska kuvittelen sen tulevan ns. hyvästä paikasta. Kyseenalaistan tällaiset gallupit joihin voidaan vastata ihan mitä vaan, ja laittaa vakava ongelma ihan läskiksi.

Mun mielestä lähentelee jo syrjintää se, että hyväksytään vain vastaukset joissa kerrotaan syötävän sairaalloisia määriä huonoa ruokaa. Siinä niputetaan kaikki ylipainoiset yhdeksi epä-älylliseksi itselleen valehtelevaksi massaksi jota ns. normaaleilla on oikeus kritisoida ja väittää suoraan heidän valehtelevan. En todellakaan usko, että matala bmi antaa ihmiselle tietotaidon ja pohjan arvostella toisen syömisiä ja elämäntapaa.

Etenkin jos kiinnostusta on siihen tieteelliseen puoleen ihmiskehon ihmeellisyyttä, kannattaa ottaa huomioon se, että jokaisen ylipainoisen tarina ja tilanne on ainutlaatuinen. Yksi mielenkiintoinen teoria on esim. se, että ylipaino voi olla matala-asteisen tulehduksen oireita. Olisi tärkeä tarjota ihmisille tietoa ja mahdollisuuksia saada apua terveydellisiin ongelmiinsa. Yksikään lihava ei häntä ja hänen elämäänsä mitätöimällä parane.

Tärkeintä olisi se, että ylipainostaan kärsivä ihminen tulisi kohdelluksi sinä mitä on, arvokas ihminen kuin kuka tahansa jolla tulisi olla oikeus saada apua tilanteeseensa jos sen kokee haitaksi elämässään. Itse olen eri syistä johtuvan paino-ongelmani vuoksi esim. käynyt ongelmasyöjien järjestämissä tapahtumissa vaikkei tiedon puute tai syöminen ole minulle ongelma, tahdon silti saada tietoa ja tukea sieltä missä sitä on saatavilla.

Vierailija
48/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä moniko lihava syö herkkuja siksi, että kilot ja elämäntaparemontit ahdistavat ja siksi ruokavalio on yhdistelmä liikaa yritystä aamut ja päivät ja illalla nälkäisenä syödään iltamässyä.

Itse en ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta välillä on ollut pari kiloa ylimääräistä. Mulle niidenkin pudottaminen on aiheuttanut turhaa stressiä, jossa olen hetkellisesti kiinnostunut vähän liikaa syömisistä. Silloin syöminen on ollut koko ajan mielessä ja siihen turhautumiseen olen mässännyt. Sitten kun olen jättänyt "laihduttamisen" se on sujunut itsestään. Jos se on noin hankalaa jo pari kiloa pudottavallekin niin miten vaikeaa se mahtaa olla parikymmentä kiloa pudottavalle varsinkin kun entisillä lihavilla paino tuppaa nousemaan.

Vierailija
49/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: ruisleipä kurkulla ja tee.

Lounas: peruna, jauhelihakastiketta, salaattia (lautasmallin mukainen, mutta vähemmän hiilarinlähdettä.) Jälkiruoaksi kahvi ja 3 digestive-keksiä.

Päivällinen: sama kuin lounas, mutta ei jälkiruokaa.

Iltapala: sama kuin aamupala. Joskus vaihdan kipolliseen riisimuroja/jugurttiin/rahkaan.

168/83

Missäpä vika? Toki liikun myös päivittäin.

Missäkö vika? Elät itsepetoksessa. 

Vierailija
50/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: Yön yli puuro jossa 50g kaurahiutaleita, 150g mantelimaitoa, chia siemeniä, banaani ja kanelia

Lounas: 700g perunaa viipaloituna ja uunissa paistettuna ilman öljyä, lisänä ketsuppia

Illallinen: 120g pastaa (kuivapaino) sekä tomaattikastiketta jossa kikherneitä, jalapenoja, paprikaa ja päällä vielä nutritional yeast (en tiedä mikä tuo on suomeksi)

173cm/133kg

Vierailija
51/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän OT, mutta jos otsikoit "lihavat" ja sitten lisäyksenä "yli 70kg", niin kummat tänne sitten saa kirjoittaa? Viitaten tuohon, mitä sanoit 173/70 -tyypille.

En ollut minä. Kaikki itsensä lihavaksi kokevat yli 70kg. Näitä on kiinnostava lukea!

Ap

Vierailija
52/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen ja syön enemmän kuin nämä "lihavat". Miksi kusetatte itseänne???

Vierailija
53/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla otteita ruokapäiväkirjastani toukokuulta.

Skyr, sisupastilleja

Fetapinaattipiirakkaa, lisukekasviksia ja 1 pala ruisleipää

Soijabolognese

Mozzarellapizza

3 näkkäriä ja proteiinirahka

Falafelejä, kermaperunoita ja lisukeslaattia, 1 pala ruisleipää

Tofucheddar salaatti

Raejuustosnack ja 2 tikkaria

Rahka

2 karjalanpiirakkaa ja tikkari

Teriyakitofuwokki ja lisuukkena paljon paprikaa ja hieman lisukesalaattia + 1 pala ruisleipää. Vesimelonia ja tummia viinirypäleitä.

Paljon näkkäriä

Itämainen soijarouhesoosi makaronilla

Mansikoita

Vähän rahkaa

Cheddarnachosalaatti

Jugurttikastike, riisi ja kasvispihvit ja lisukesalaatti, 2 palaa ruisleipää.

Kolmiuolipä ja puolikas munkki

Kolme sundaeta

Mansikoita

Nuudelia

Sipsiä 100 gr

Skyr

Punajuuritattaripihvejä ja riisiä, lisukesalaatti ja appelsiinikiisseliä ja kermavaahtoa

Omena

Tofufetasalaatti, soijamaitoa

Banaanilettuja 4 (pientä), kermaista maitorahkaa vaniljasokerilla

Puolikas pussi chilipähkinöitä

Vierailija
54/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla otteita ruokapäiväkirjastani toukokuulta.

Skyr, sisupastilleja

Fetapinaattipiirakkaa, lisukekasviksia ja 1 pala ruisleipää

Soijabolognese

Mozzarellapizza

.....

3 näkkäriä ja proteiinirahka

Falafelejä, kermaperunoita ja lisukeslaattia, 1 pala ruisleipää

Tofucheddar salaatti

Raejuustosnack ja 2 tikkaria

.....

Rahka

2 karjalanpiirakkaa ja tikkari

Teriyakitofuwokki ja lisuukkena paljon paprikaa ja hieman lisukesalaattia + 1 pala ruisleipää. Vesimelonia ja tummia viinirypäleitä.

Paljon näkkäriä

Itämainen soijarouhesoosi makaronilla

Mansikoita

......

Vähän rahkaa

Cheddarnachosalaatti

Jugurttikastike, riisi ja kasvispihvit ja lisukesalaatti, 2 palaa ruisleipää.

Kolmiuolipä ja puolikas munkki

Kolme sundaeta

Mansikoita

Nuudelia

Sipsiä 100 gr

........

Skyr

Punajuuritattaripihvejä ja riisiä, lisukesalaatti ja appelsiinikiisseliä ja kermavaahtoa

Omena

Tofufetasalaatti, soijamaitoa

Banaanilettuja 4 (pientä), kermaista maitorahkaa vaniljasokerilla

Puolikas pussi chilipähkinöitä

Korjasin nuo välit ja tosiaan 88 kg ja 176 cm

Vierailija
55/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen ja syön enemmän kuin nämä "lihavat". Miksi kusetatte itseänne???

Herääs nyt. Itse lihoin parissa vuodessa 15 kg, mutta joulun jälkeen olen alkanut syömään paremmin eli paino ei ole noussut enää_.

Käytännössä siis syön sen verran paremmin etten liho, mutta en minä laihdukkaan. Syön normaalisti ja jonkin verran herkkuja.

Vierailija
56/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: leivänpala juustolla ja tomaatilla.

Lounas: Lautasellinen puuroa.

päivällinen: kaksi leipää juustolla.

Illalla en syö mitään.

Mies 190cm/110kg. +40 v.

Vierailija
57/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: kermarahkaa

Lounas: salaatti

Välipala: hedelmiä

Päivällinen: pizzaa

Iltapala: karkkia

153 cm 54 kg

Vierailija
58/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä, kuten muutama voilepäkeksi ja jälkiruuaksi pari villisikaa! Terveisiä pienestä Gallialaisesta kylästä.

Vierailija
59/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkujuttu oli minun huvitteluani ennen ns. valojen sammumista (klo 23) eikä pitänyt paikkaansa.

Olisin lisännyt vielä klassisen pienen persiljanoksan, mutta aika loppui. :)

Vierailija
60/191 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pientä, kuten muutama voilepäkeksi ja jälkiruuaksi pari villisikaa! Terveisiä pienestä Gallialaisesta kylästä.

Voileipäkeksi, jonka päällä on jotain pientä, todettiin aikoinaan gallialaisessa kylässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme