Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kutsui syömään. Varasi ruhtinaaliset 600g jauhelihaa 11 hengen murekkeeseen. :D

Vierailija
16.05.2016 |

Sitten ihmetteli kuinka se ruoka loppui kesken. Lisänä oli muusi ja keitetty pakastevihannespussi. Muusin oli oman salosteen mukaan tehnyt kuudesta isosta perunasta. Eli lisukkeitakaan ei voinut nälkään vetää. Ihmetteli kuinka paljon meillä muilla syödään kun ei tuo määrä riitä. Oli meinannut ottaa 400g mutta valitsi isomman pakkauksen kun "porukkaa tulee". No jälkikäteen kyllä nauratti mutta paikanpäällä piti purra hammasta kun nälkäinen teinipoika murjotti sohvannurkassa. Käytiin sitten hakee hampparit kotimatkalla.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että muillakin on näitä anoppeja jotka ei laita tarpeeksi ruokaa! Meillä sama juttu, oon tästä aiemminkin tänne valittanut. Eli anoppi saattaa laittaa kuudelle aikuiselle ja neljälle lapselle "possupataa", johon tulee 1 pieni porsaansisäfilepötkö. Se painaa ehkä 300g? Tai sitten 12:sta hengelle alkupalaksi 1 paketti (150g) kylmäsavulohisiivuja. Näitä esimerkkejä ois mulla vaikka kuinka monta. Aina, AINA joudun lähtemään sieltä nälkäisenä koska itse pidän huolen siitä että lapseni saa ruokaa. 

Vierailija
82/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkaako tulla dementia?

Vierailla enempi huonoa käytöstä. Itse äitinä aina katson, miten paljon voin ottaa, että esim lapsille jää.

Harvoin aikuinen nykyään enää kaloripuutteessa on ;).

lol, eli kun kuusi perunaa jaetaan 11:lle niin äitinä sitten annan oman perunan puoliskoni pojalle, joka näin saa ehkä kokonaisen perunan. Sitten onkin oma lautanen tyhjä, että lapsi saa 100g lihaa ja yhden perunan :D Melko varma että nolompaa se olisi, että joillakin on lautaset tyhjät illallisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on ihan riittävä määrä? Muusi toki on tosi vähäistä, mutta mureke. Tuon verran varmaan itsekin olisin tehnyt ja niin kai äitini ja anoppinikin aina tekee saman kokoiselle porukalle. Ollaan vissiin tosi pieniruokaisia kaikki...

Vierailija
84/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anopin ruuat riitti niin kauan kun lapset oli pieniä ja söi vähän. Ruuan määrä ei ole siitä lisääntynyt, joten lasten kasvaessa on pitänyt pienentää omaa annosta ja varata kotiin kunnon iltapala. Kukaan ei kehtaa ottaa paljon ja ruokaa jää, jolloin anoppi onnessaan tuumaa kuinka osasi mitoittaa ruuan määrän jälleen kerran. Ei tajua, että vieraat on nälkäisiä eikä sitä kukaan kehtaa sanoa. En minäkään, se vaan ei tule suusta ulos siinä tilanteessa. Anoppi on muuten tosi mukava ja tekee hyvää ruokaa. Sitä olis kiva syödä ihan kunnolla.

Vierailija
85/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo on ihan riittävä määrä? Muusi toki on tosi vähäistä, mutta mureke. Tuon verran varmaan itsekin olisin tehnyt ja niin kai äitini ja anoppinikin aina tekee saman kokoiselle porukalle. Ollaan vissiin tosi pieniruokaisia kaikki...

Yksi vähän isompi lihapulla, sekö on sun mielestä riittävä määrä mureketta? Vinkiksi nyt vaan, että ne teidän vieraat jää nälkäisiksi, mutta ne ei kehtaa sitä sanoa. Kokeilepa tehdä seuraavan kerran tupla-annos, huomaat että se menee kaupaksi.

Vierailija
86/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen meillä kolmelle murekkeen 600 grammasta, kahdeksi päiväksi ja kahdesta kilosta pottuja tulee muussi. En tee usein, olisko pari kolme kertaa vuodessa, niin silloin teinit mättää innolla. Paljon voita ja punaista maitoa.

Lisänä pellillinen paahdettuja kasviksia ja kermakastike. Tuoresalaatti.

Omnomnom.

Jos tuo riittää kahdeksi päiväksi, niin ne teinit ei tosiaan mätä ruokaa. Yhdelle päivälle 300g mureketta ja kilosta muusi kolmelle. Lisukkeidenkin kanssa ihan normi annos, ei mitään mättämistä.

Kirjoitin huonosti, varmaan tämänkin. Siis mättävät muussia innolla, kun harvoin saa. Murekkeesta syödään kaksi päivää.

Lähes kilo muussia per nuppi, kun itse otan vain pienen kauhallisen. Murekettakin otan lihapullan verran. Syön lähinnä paahdettuja punajuuria ja kermakastiketta. Olen pitkälti kasvissyöjä, koska voin ja toisinaan voin maistella mureketta.

Mä luulin, että meillä syödään isoja annoksia, muttei sitten vissiin syödäkään. :)

Läski-äiti ja kaksi rotevaa teinipoikaa.

Vierailija
87/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten piheys pilaa ihmissuhteetkin.

Vierailija
88/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vähän isompi lihapulla, sekö on sun mielestä riittävä määrä mureketta? Vinkiksi nyt vaan, että ne teidän vieraat jää nälkäisiksi, mutta ne ei kehtaa sitä sanoa. Kokeilepa tehdä seuraavan kerran tupla-annos, huomaat että se menee kaupaksi.

No sitä samaa määrää saadaan niillä vieraillakin, että tasoissa ollaan.

Ja joo, ei me koskaan oteta mureketta hirveän isoa palaa. Varmaan jauhelihapihvin verran.

Vierailija
89/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anopin ruuat riitti niin kauan kun lapset oli pieniä ja söi vähän. Ruuan määrä ei ole siitä lisääntynyt, joten lasten kasvaessa on pitänyt pienentää omaa annosta ja varata kotiin kunnon iltapala. Kukaan ei kehtaa ottaa paljon ja ruokaa jää, jolloin anoppi onnessaan tuumaa kuinka osasi mitoittaa ruuan määrän jälleen kerran. Ei tajua, että vieraat on nälkäisiä eikä sitä kukaan kehtaa sanoa. En minäkään, se vaan ei tule suusta ulos siinä tilanteessa. Anoppi on muuten tosi mukava ja tekee hyvää ruokaa. Sitä olis kiva syödä ihan kunnolla.

Kannattaisi kehdata edes syödä se ruoka joka on tarjolla, muuten anoppi saa koko ajan väärää signaalia. Kehuu vaikka että olipa kyllä niiiin hyvää, taidan ottaa vähän lisääkin, tai sanoo että haluuko joku muukin lisää tms.

Kyllä mäkin oletan että ruokaa oli riittävästi jos sitä jää. En tekisi seuraavalla kerralla yhtään enempää kun viimeksikin jäi :)

Vierailija
90/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen anoppi. Ei oo vissiin ennen ruokaa tehnyt isolle porukalle. Ja teini ikäinen poikaan söis kolmasosan tosta jauheliha määrästä. Missä salaatti?

Jeesus sentään tätä nykyajan salaatti-intoilua. Ei joka ruoalla tarvitse olla salaattia. Ja ne itse salaatinlehdet ovat ensinnäkin hyvin epäekologisia ja ravintoarvoltaan köyhiä. Salaatin sijasta lautaselle voi laittaa vaikka muutaman kirsikkatomaatin. Ja esim pakasteparsakaali on sata kertaa terveellisempi kuin sinun salaattisi.

Vierailija
91/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeasti, ruokaa oli aivan liian vähän. En ymmärrä miten mureke edes saatiin jaettua 11 palaan, kun siitä on hankala leikata ohuita paloja.

Oma anoppini myös nuukailee perunoiden määrässä, mutta sitten jälkiruokaa saattaa olla valtava määrä. Ja yleensä jotain mikä ei ole niin lasten mieleen, niin että vielä enemmän jää.

Muuten ottamatta kantaa asiaan, mutta helpostihan sen 600g murekkeen jakaa 12 palaan, kun leikkaa yhden viillon pitkittäin ja viisi poikittain.

Kyllä niistä aika pieniä nökäreitä tulee. Eikä sellainen nökäre edes näytä lihamurekkeelta.

Kuten sanoin, en ottanut kantaa annoskokoon, vaan siihen, miten murekkeesta saa palaset 11 henkilölle.

Vierailija
92/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini murjotti? Eh, hyvin kasvatettu. Meillä oltais sisäisesti naureskeltu ja haettu evästä myös matkan varrella.

Tästä viestistä huomaa kyllä hyvin, ettei sinulla ole teini-ikäisiä lapsia.

Vierailija
93/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä piheys, vaan otatteko huomioon, että nämä anoppilat voivat olla paikkoja, missä nämä isovanhemmat elävät pienellä eläkkeellä. Joku satasen kauppalasku, mikä on normaali lapsiperheessä, voi olla kauhistus eläkeläiselle. Ei siinä kalliita juustoja ylenmäärin ostella. Työssäkäyvien vanhempien pitää osallistua näiden vierailuiden ruokakuluihin mukisematta.

Vierailija
94/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä piheys, vaan otatteko huomioon, että nämä anoppilat voivat olla paikkoja, missä nämä isovanhemmat elävät pienellä eläkkeellä. Joku satasen kauppalasku, mikä on normaali lapsiperheessä, voi olla kauhistus eläkeläiselle. Ei siinä kalliita juustoja ylenmäärin ostella. Työssäkäyvien vanhempien pitää osallistua näiden vierailuiden ruokakuluihin mukisematta.

Tai mitäpä jos pienellä eläkkeellä elävät eivät kutsu puolta sukua ruokavieraaksi? Pyytävät vaan kahville, niin vieraat tulevat jo syöneinä kylään.

Vierailija
95/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini murjotti? Eh, hyvin kasvatettu. Meillä oltais sisäisesti naureskeltu ja haettu evästä myös matkan varrella.

Tästä viestistä huomaa kyllä hyvin, ettei sinulla ole teini-ikäisiä lapsia.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta olen samaa mieltä; huonokäytöksinen teini. Minulla ei enää ole teinejä, kun lapset ovat jo aikuisia. En olisi sallinut teiniltä mokomaa käytöstä missään kyläpaikassa, ei myöskään mummolassa.

Vierailija
96/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen ajatuskatko on mammalle tullut.Toki anoppeja on monenlaisia.Itse olen myös.Pyrin tekemään ruokaa niin paljon että on vara santsata,koska vävyni tykkäävät tekemistäni ruoista santsaten useimmiten.Näinköhän on aikuinen hairahtunut noin pieneen ruoka määrään?

Hieman epäilyttää,tai sitten alkaa oikeasti todellisuus karkaamaan.

Vierailija
97/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä kaks ihmistä, minä ja mies ja kun teen lihamurekkeen, käytän siihen 700-1kg jauhelihaa :D Mureke kestää 1-2 päivää meillä. 

Liikaa syötte lihaa :)

Liikaa urputat muiden ruokavaliosta :)

Vierailija
98/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ovat vaan tyhmiä? Kannattaako sitä kutsia syömään jos ei ole varaa kestitä?

Vierailija
99/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ovat vaan tyhmiä? Kannattaako sitä kutsia syömään jos ei ole varaa kestitä?

No kai sitä haluaa pitää lastensa perheisiin yhteyttä, vaikkei kaikkia juustoja pöytään olekaan varaa hankkia. "Talo elää tavallaan......"

Vierailija
100/133 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että nykyajan anopit ja apet kuuluvat pääosin suuriin ikäluokkiin ja useimmissa tapauksissa pankkitilien saldo on pienestä eläkkeestä huolimatta vähintään 0,5 miljoonaa euroa. Että pihiyttä se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän