Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kutsui syömään. Varasi ruhtinaaliset 600g jauhelihaa 11 hengen murekkeeseen. :D

Vierailija
16.05.2016 |

Sitten ihmetteli kuinka se ruoka loppui kesken. Lisänä oli muusi ja keitetty pakastevihannespussi. Muusin oli oman salosteen mukaan tehnyt kuudesta isosta perunasta. Eli lisukkeitakaan ei voinut nälkään vetää. Ihmetteli kuinka paljon meillä muilla syödään kun ei tuo määrä riitä. Oli meinannut ottaa 400g mutta valitsi isomman pakkauksen kun "porukkaa tulee". No jälkikäteen kyllä nauratti mutta paikanpäällä piti purra hammasta kun nälkäinen teinipoika murjotti sohvannurkassa. Käytiin sitten hakee hampparit kotimatkalla.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 kiitos. On kai se pakko sitten alkaa käydä salaa etukäteen purilaisella. En vaan oikein koskaan huijannut vanhempiani ja tuntuu niin kauhean pahalta. Mutta pakko kai se on, kun tästä aina tulee harmia ja riitaa. Jos ottais jossain pikaruokapaikassa vain pienen annoksen sitten, niin vois vanhemmillani syödä puolikkaan kaalikäärykeen siihen päälle.

Sitten tietty huomaisivat, että tottahan toki heidän ruokansa hyvin riittävät ja jää paljon ylikin vielä.

Vierailija
42/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut oman annoksesi pojallesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti, ruokaa oli aivan liian vähän. En ymmärrä miten mureke edes saatiin jaettua 11 palaan, kun siitä on hankala leikata ohuita paloja.

Oma anoppini myös nuukailee perunoiden määrässä, mutta sitten jälkiruokaa saattaa olla valtava määrä. Ja yleensä jotain mikä ei ole niin lasten mieleen, niin että vielä enemmän jää.

Vierailija
44/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kyläilijät tajusivat ettei anoppi ole tehnyt pihiyttään tai ilkeyttään liian vähää ruokamäärää. 

Vierailija
45/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, me mentiin appiukon mökille juhannukseksi ja hän niin korosti, että ei tarvitse tuoda mitään mukana, hän ostaa ruuat. Ruuaksi oli varattu 4 kyljystä, perunoita, leipää ja maitoa. sekä 120 g kinkkuleikettä palvelutiskistä. Ja meitä 4 henkeä + appi mökillä juhannuksen. juu-u. tuli aika kiire huoltoasemalle....

Vierailija
46/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään aina ennen kuin mennään vanhempieni luokse päivälliselle. Viimeeksi oli tarjolla 9 hengelle (4 aikuista, 3 teiniä ja 2 pientä lasta) yksi (1kpl) kokonainen paistettu kana, riisiä ja currykastiketta. Olihan siinä vähän pähkäilemistä miten saat yhdestä kanasta jaettua kaikille. En kehdannut ottaa yhtään kanaa vain lusikallisen riisiä, vähän lisukesalaattia ja kastiketta. Mieheni otti siiven jossa ei mitään syötävää. Pienet lapsemme tyytyivät kurkunpaloihin.

Tää on ollut tällaista jo lapsuudestani lähtien, äitini ei tee koskaan tarpeeksi ruokaa kun hän itse syö vain puolikkaan perunan ja vähän kastiketta niin kuvittelee ettei kukaan muukaan tarvitse sen enempää. Isäni on ihan tossun alla niin ei ole saanut suutaan auki. Minä olen asiasta maininnut, mutta äiti toteaa, että ruokaa jää aina yli niin ei viitsi tehdä enempää. No juu jäähän sitä kun kukaan ei kehtaa siitä vähästä ottaa. Isäni ja nuoremmat sisarukseni syövät sitten ruoka-ajan ulkopuolella koko ajan jotain leipää tai muuta nälkäänsä. Äitini on myös niin järjetön marttyyri, että jos ottaisin taas vuosien jälkeen asian puheeksi ja kertoisin, että joudumme aina syömään ennen heille tuloa niin emme olisi varmaan enää ikinä tervetulleita kylään.

Vierailija
47/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmilla on usein aina sama juttu. Viimeksi meitä oli syömässä 6 aikuista ja ruoaksi varattu puolikas lohi. Lisukkeena oli neljä porkkanaa (otin itse puolikkaan, kun en viitsinyt kaikkea rohmuta) muutama peruna ja vihersalaattia. Ruoka on heillä aina todella maukasta, mutta nälissään joutuu usein kärvistelemään. Tuon aina omia ruokia mukana, mutta joudun patistelemaan, että niitä käytettäisiin myös lisukkeina.. Kahvia ja pullaa kyllä riittää, mutta kunnon ruoka maistuisi pitkän ajomatkan jälkeen.

Vierailija
48/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kyläilijät tajusivat ettei anoppi ole tehnyt pihiyttään tai ilkeyttään liian vähää ruokamäärää. 

Voi kuule, aivan hyvin voi olla, että pihiyttään.

Vierailija
49/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kirjoituksia. Samalla lohdullisia kun näkee, ettei suinkaan ole ainoa perhe, joka näkee nälkää kylässä. Meillä on anopilla lisäksi dieettifiksaatio: tytöt saavat aina pienen annoksen, kun taas pojille kannetaan notkuvin rantein ruokaa lisää. Jos tyttö pyytää santsia, hän saa kuulla tarinan naisesta, joka söi niin paljon että mahalaukku repesi. Anoppi on terkkari evp.

Vierailija
50/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei lähdettäisi tohon mukaan. Me syötäis kaikki ja kyseltäisi leipää lisäksi, kun jäi vielä nälkä. En ymmärrä tuota mikä "kehtaminen" tuossa on, jos äiti nimenomaan itse pyytää syömään. Kyllä silloin pitäisi laskea ruokaa tarpeeksi. Jos ei ensimmäisellä, niin sitten toisella kertaa osaa laskea, kun ensimmäisellä ei ruoka riittänyt. On kyse omista vanhemmista. En ymmärrä ettei heille kehdata sanoa tai ettei puolisolle voi muka sanoa???!!!

Vierailija kirjoitti:

Me syödään aina ennen kuin mennään vanhempieni luokse päivälliselle. Viimeeksi oli tarjolla 9 hengelle (4 aikuista, 3 teiniä ja 2 pientä lasta) yksi (1kpl) kokonainen paistettu kana, riisiä ja currykastiketta. Olihan siinä vähän pähkäilemistä miten saat yhdestä kanasta jaettua kaikille. En kehdannut ottaa yhtään kanaa vain lusikallisen riisiä, vähän lisukesalaattia ja kastiketta. Mieheni otti siiven jossa ei mitään syötävää. Pienet lapsemme tyytyivät kurkunpaloihin.

Tää on ollut tällaista jo lapsuudestani lähtien, äitini ei tee koskaan tarpeeksi ruokaa kun hän itse syö vain puolikkaan perunan ja vähän kastiketta niin kuvittelee ettei kukaan muukaan tarvitse sen enempää. Isäni on ihan tossun alla niin ei ole saanut suutaan auki. Minä olen asiasta maininnut, mutta äiti toteaa, että ruokaa jää aina yli niin ei viitsi tehdä enempää. No juu jäähän sitä kun kukaan ei kehtaa siitä vähästä ottaa. Isäni ja nuoremmat sisarukseni syövät sitten ruoka-ajan ulkopuolella koko ajan jotain leipää tai muuta nälkäänsä. Äitini on myös niin järjetön marttyyri, että jos ottaisin taas vuosien jälkeen asian puheeksi ja kertoisin, että joudumme aina syömään ennen heille tuloa niin emme olisi varmaan enää ikinä tervetulleita kylään.

Vierailija
51/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetteli kuinka se ruoka loppui kesken. Lisänä oli muusi ja keitetty pakastevihannespussi. Muusin oli oman salosteen mukaan tehnyt kuudesta isosta perunasta. Eli lisukkeitakaan ei voinut nälkään vetää. Ihmetteli kuinka paljon meillä muilla syödään kun ei tuo määrä riitä. Oli meinannut ottaa 400g mutta valitsi isomman pakkauksen kun "porukkaa tulee". No jälkikäteen kyllä nauratti mutta paikanpäällä piti purra hammasta kun nälkäinen teinipoika murjotti sohvannurkassa. Käytiin sitten hakee hampparit kotimatkalla.

Ja ihan av-palstalle piti tämmönenkin laittaa? Olisit vienyt jotain omatekemääsi mukanasi, typerää itkeä tällaista.

Niinkuin mitä hänen olisi pitänyt viedä? Toinen mureke ja lisää muusia? Ja mistäs AP olis ennalta tiennyt, että ruoka ei riitä? Jälkiviisastelu on niin helppoa.

Vierailija
52/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselle määrälle ainakin 1,5 kg jauhelihaa ja perunamuusia sitten iso iso kattilallinen. Lisäksi salaatti.

Vierailija
53/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä joitakin kommentteja tästäkin aiheesta lukee, niin aika moni tuntuu täällä purkavan omaa pahaa oloaan kummalisen typerään kommentoitiin. No ei mitään uutta: ap on itse syypää, ap:n olisi itse pitänyt ymmärtää toimia toisin, ap valittaa turhasta ja suhtautuu koko asiaan väärin, ap on kasvattanut lapsensa huonosti jne:))

Vierailija
54/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheita kirjoituksia. Samalla lohdullisia kun näkee, ettei suinkaan ole ainoa perhe, joka näkee nälkää kylässä. Meillä on anopilla lisäksi dieettifiksaatio: tytöt saavat aina pienen annoksen, kun taas pojille kannetaan notkuvin rantein ruokaa lisää. Jos tyttö pyytää santsia, hän saa kuulla tarinan naisesta, joka söi niin paljon että mahalaukku repesi. Anoppi on terkkari evp.

Mä varmaan vaihtaisin pari valittua sanaa anopin kanssa tuosta mahalaukku repesi -tarinasta. Tai siis tekisin selväksi, että seuraavan kerran tarinoidessaan tuosta (=syyllistää lasta ahneeksi), porukkamme lähtee eikä kyläillä enää ikinä. Törkeää käytöstä! Jos on herkkä lapsi, voi saada hyvin äkkiä hankalasti muutettavia mielikuvia päähänsä omasta koostaan.

Vierailija
55/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on huono kokki ja pihikin ruuan suhteen. Silloin harvoin kun kutsuu syömään, on tarjolla perunalaatikkoa ja punajuurisalaattia. Sitä on kyllä riittävästi, mutta makua on vähänlaisesti ja lihaa on perunalaatikon sekaan ripoteltuna muutama hassu kinkkusuikale. Ei riitä kinkkua edes joka toiseen haarukalliseen. "Kerma" toki rasvattominta ruokakermaa mitä löytyy.

Ot:na vielä: Anopilla ja appiukolla molemmilla diabetes, kuvatun kaltaista hiilarimättöä kaikki ateriat. Joskus on miehen sisko yrittänyt valistaa, ei ollut kovin otollinen yleisö.

Vierailija
56/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo silloin eläessään keitti yhden pakaste pinaattikeiton neljälle hengelle :D

Vierailija
57/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä joitakin kommentteja tästäkin aiheesta lukee, niin aika moni tuntuu täällä purkavan omaa pahaa oloaan kummalisen typerään kommentoitiin. No ei mitään uutta: ap on itse syypää, ap:n olisi itse pitänyt ymmärtää toimia toisin, ap valittaa turhasta ja suhtautuu koko asiaan väärin, ap on kasvattanut lapsensa huonosti jne:))

Ja lisäksi ap on itsekkäästi ahminut oman 1/2 perunan osuutensa muussista ja 50 g mureketta ja näin jättänyt teinipoikaparkansa nälkäiseksi, joka toki olisi tullut kylläiseksi yhdestä perunasta ja 100 g palasta mureketta :)

Vierailija
58/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut huomio aloituksesta... Eikö ap tiedä, että se isompi paketti jauhelihaa on yleensä 700g, eikä 600g? En ole missään, enkä millään merkillä nähnyt 600g pakkauksia, jos siis ap puhuu näistä valmispakkauksista HK, Kotimaista, Snelmann ymv.. Joten provoko..?

Ennen muuten se oli 800g, mutta halpuutuksien myötä pakkaus pieneni ja hinta mukamas aleni, vaikka periaatteessa hinta pysyi samana, kerta 100g otettiin pois. Näin meitä huijataan kaikessa.

Vierailija
59/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä täällä enemmistö on anoppia vastaan...

Vierailija
60/133 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä täällä enemmistö on anoppia vastaan...

No sentään niin! Se vielä puuttuiskin että enemmistö olisi tätä tauhkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän