Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
901/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä hyvin mautonta, jättää kaason puoliso kutsumatta.

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Minä tuollaisissa tilanteissa sanon totuuden

Kerron että puolisoa ei kutsuttu, siksi ei ole mukana.

En tokikaan ala asiaa päivittelemään tai ihmettelemään kenellekään , mutta en kyllä myöskään valehtele.

Se on hääparin asia nolostella ja selitellä asiaa , jos se esille tulee jossain vaiheessa.

Minä en olisi edes mennyt. Olisin käyttänyt raskautta tekosyynä. Hääkutsusta saa kieltäytyä.

Mieheni ei lähtenyt serkkunsa häihin, koska kutsu koski vain häntä itseään. Olimme olleet naimisissa yli 10 vuotta, joten kutsuja kyllä tiesi, että miehelläni on puoliso

On kyllä todellista white trash-toimintaa olla kutsumatta kaason puolisoa häihin. Noloa. Muutenkin nämä ilman avecia olevat kutsut on arveluttavia ja epäkunnioittavia, jos on on kyseessä kuitenkin seurusteleva/aviossa oleva pari. Jos ei rahat riitä, niin priorisoidaan kutsuttavia. Jättäisin menemättä minkä tahansa syyn varjolla jos puolisoa ei kutsuttaisi.

Puolison voi jättää kutsumatta silloin, jos on vaikka joku iso harrastusporukka, mistä kaikki kutsutaan yksin. Sulhasen lätkäkaverit viihtyvät aivan varmasti, vaikka vaimot ja tyttöystävät jäisivätkin pois.

902/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä hyvin mautonta, jättää kaason puoliso kutsumatta.

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Minä tuollaisissa tilanteissa sanon totuuden

Kerron että puolisoa ei kutsuttu, siksi ei ole mukana.

En tokikaan ala asiaa päivittelemään tai ihmettelemään kenellekään , mutta en kyllä myöskään valehtele.

Se on hääparin asia nolostella ja selitellä asiaa , jos se esille tulee jossain vaiheessa.

Minä en olisi edes mennyt. Olisin käyttänyt raskautta tekosyynä. Hääkutsusta saa kieltäytyä.

Mieheni ei lähtenyt serkkunsa häihin, koska kutsu koski vain häntä itseään. Olimme olleet naimisissa yli 10 vuotta, joten kutsuja kyllä tiesi, että miehelläni on puoliso

On kyllä todellista white trash-toimintaa olla kutsumatta kaason puolisoa häihin. Noloa. Muutenkin nämä ilman avecia olevat kutsut on arveluttavia ja epäkunnioittavia, jos on on kyseessä kuitenkin seurusteleva/aviossa oleva pari. Jos ei rahat riitä, niin priorisoidaan kutsuttavia. Jättäisin menemättä minkä tahansa syyn varjolla jos puolisoa ei kutsuttaisi.

Itse en ala tuollaisessa tilanteessa keksimään/vaivaudu erittelemään mitään syitä, minkä varjolla en osallistu häihin. Serkkuni kutsui 600 km päähän hankalien kulkuyhteyksien päähän häihin, joihin puolisoani ei kutsuttu. Kutsussa kehdattiin jopa alleviivata, että huomaathan, että kutsu on vain sille, jonka nimi lukee kuoressa.. noihin häihin osallistuminen yöpymiseen ja matkoineen olisi maksanut mun lomareissubudjetin verran. Kyllä tuollaiset matkat häihin ovat jo hinnaltaan sellaisia, että niihin yhdistetään perheen kesälomamatkailua. Lähdin mieluummin puolisoni kanssa Prahaan ja jätin häät välistä :) liekö moni muukin sukulaisista sai samantyyppisen kutsun, koska täältä päin kukaan ei lähtenyt ko. häihin. Serkun äiti suuttui puolelle suvusta sitten ja mm kysyi äidiltäni, vieläkö olen puolisoni kanssa yhdessä.. (joo kyllä, ja paljon kauemmin kuin serkkuni omansa) ilmeisesti ymmärsivät yskän.

Ihan varmasti fiksua korostaa, että kutsu on vain kutsutulle. En tuosta alleviivauksesta pahastuisi. Helpottihan se tässäkin tapauksessa päätöksentekoa. Ihmiset loukkaantuvat kummallisista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeintä on jos vihkimisen jälkeen hääpari lähtee 2 tunniksi kuvattavaksi ja häävieraat potkii sillä aikaa autonrenkaita parkkipaikalla odotellen koska juhlat alkaa. Hääkuvat siis joko ennen vihkimistä tai jossain välissä, kun juhlat on jo päässeet käyntiin.

Vierailija
904/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut häissä ihan kivaa, mutta muistan sen etten päässyt serkkuni - joka oli myös hyvä kaverini - häihin. Hän ei ole puhunut mulle tapahtuneen jälkeen, eikä myöskään hänen äitinsä :( Puoli sukua myös aina välillä muistaa kertoa miten törkeä olin :(

Häistä on jo yli kymmenen vuotta, mutta tilanne tuskin ikinä korjaantuu. Olin itse morsiamen kanssa ihan eri elämäntilanteessa. Heillä oli jo yksi lapsi, ite olin just yliopistosta valmistunut sinkku. Olin saanut ekan vakityön, 650 km päässä kotiseudulta. Työ oli ihan superhyvä ja päihitin haastatteluissa monta hyvää hakijaa. Mulla ei ollut mahdollisuutta saada lomaa häiden aikaan (alkusyksy), töissä oli kiire joten en halunnut palkatontakaan pyytää, enkä olisi edes jaksanut matkustaa. No, tämä valinta maksoi mulle välit puoleen sukuun ja pariin ennen niin tärkeään ihmiseen

Vierailija
905/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut koskaan jättimäisissä häissä, harvoin nykyisin muutenkaan pääsee edes juhlimaan häitä. Tosiaan kuvaus ei saisi missään nimessä olla siinä kirkko/hääpaikka siirtymässä. Ruokaa runsaasti ja nopeasti, itsellä kokemus muuten onnistuneista häistä, missä 450km ajon jälkeen klo 14 alkaneisiin häihin sai odottaa ruokaa 21 asti. Oli vähän nälkä!

Omat häät oli 50 hlöä tunnelmallisessa ostopaikassa, en halunnut mitään missä äitini olisi siivonnut tökkejä tms samalla kun muut juhlii vaan ammattilaiset hoitivat asian. Itsekin panostettiin vain istumajärjestyksen laatimisen osalta, muuten kaikki valmiina. Järjettömän hyvä ruoka, joka ei loppunut kesken ja vielä yöpalaa. Alkoholitarjoilu tehtiin selväksi että kaksi annosta+alkumalja, muuten omakustanteisesti baari auki. Näin sain huolehdittua, että ei tule mitään humalaista rähinää, kun ilmaista viinaa kiskotaan liikaa. Livebändi soitti omaa lempimusiikkiani, mikä sopi miljööseen eli ei mitään perinteistä tanssimusiikkia ennen kuin vasta myöhemmin ihan oma soittolista pyörimään ämyreistä. Ei yhtään leikkiä, paitsi se perinteinen sukkanauhan/morsiuskimpun heitto. Eli paljon vastoin perinteitä tehtyjä juttuja, mutta vieraat oli todella mielissään kuinka mukavat ja intiimit häät olivat, musiikkikin oli positiivinen tuttavuus ja ainoa harmistus oli, että vihkiminen oli vasta 16 eli aika loppui kesken kun kaikki olisivat viihtyneet pitempäänkin.

Ok. Ja mikä näissä oli tylsää ja epäonnistunutta, mitä ketjussa kysyttiin?

Vierailija
906/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden ripottelu tuntemattomien sekaan. Hääparilla saattaa olla kiva ajatus, että suvut tutustuvat toisiinsa, mutta todellisuudessa pariskunnan vanhempia ja sisaruksia lukuunottamatta suvut eivät tule koskaan olemaan tekemisissä toistensa kanssa.

Vierailija
907/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika ryyppääminen. " Oli hyvät häät kun sulhanen sammui". Sulho heräsi kyllä tahtomaan, mutta nukkui muuten.

Vierailija
908/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut häissä ihan kivaa, mutta muistan sen etten päässyt serkkuni - joka oli myös hyvä kaverini - häihin. Hän ei ole puhunut mulle tapahtuneen jälkeen, eikä myöskään hänen äitinsä :( Puoli sukua myös aina välillä muistaa kertoa miten törkeä olin :(

Häistä on jo yli kymmenen vuotta, mutta tilanne tuskin ikinä korjaantuu. Olin itse morsiamen kanssa ihan eri elämäntilanteessa. Heillä oli jo yksi lapsi, ite olin just yliopistosta valmistunut sinkku. Olin saanut ekan vakityön, 650 km päässä kotiseudulta. Työ oli ihan superhyvä ja päihitin haastatteluissa monta hyvää hakijaa. Mulla ei ollut mahdollisuutta saada lomaa häiden aikaan (alkusyksy), töissä oli kiire joten en halunnut palkatontakaan pyytää, enkä olisi edes jaksanut matkustaa. No, tämä valinta maksoi mulle välit puoleen sukuun ja pariin ennen niin tärkeään ihmiseen

Vaikuttaa vähän siltä, että häät on se juhla, joihin kaikkien kutsuttujen pitäisi riemusta kiljuen osallistua, oli se sitten teknisesti miten hankalaa/kallista tahansa.

Itse ainakin ajattelen aina tapauskohtaisesti onko järkeä tehdä jotain pitkää ja aikaavievää reissua. Varsinkaan kun tässäkään tapauksessa ei ollut kyse ihan perheenjäsenestä.

Mahtaa teillä olla kiinteä ja pitkävihainen suku kun vieläkin vihoittelevat.

Saatan olla huonokäytöksinen kun en mennyt edes tätini hautajaisiin 300 km päähän.

Olisin mennyt, mutta kun olivat lauantaiaamuna klo 9.30. Jäi väliin.

Vierailija
909/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaiset turpakäräjät ja tuore sulhanen teki chokeslamin ja tombstonen morsiamelle.

Vierailija
910/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntitolkulla virsiä, liian pieni paikka ihmismäärään nähden, hellepäivän sattuessa aika tukalaa eikä ns. juhlapihaa mihin hajaantua jos sisällä liikaa lämpöä. Liika odotuttaminen, ohjelmaa tai tarjoilua siksi aikaa kun odotellaan ties mistä heinäpellosta hääparia juhlapaikalle saapuvaksi kun hääkuvat otettu kirkon jälkeen. Tarpeeksi ruokaa ja juomaa, myös alkoholitonta muuta kuin vettä kraanasta. Musiikkia, hiljaisuus on kamalaa jos juttu ei luista muiden vieraiden kanssa.

Vierailija
911/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten kurja kuulla :,( Olen pahoillani puolestasi! Ihmiset on joskus todella julmia ja sokeita toisten erilaisille elämäntilanteille. :(

Vierailija
912/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vieraat jotka ei keskustele kuin vain ns parhaille vieraille.

Vierailija
913/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheaa oli kun hääbändinä oli sellaista laahaavaa laskuhumalapunkkia soittava bändi, joka olisi ollut hyvä vain jos olisi vetänyt huumeita samalla, ja vieraiden olemuksesta päätellen osa vetikin. Bändi soitti niin kovaa ettei sisällä voinut kuin jumittaa korvatulpat korvissa ja ulkona taas oli liian kylmä.

Vierailija
914/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauheaa oli kun hääbändinä oli sellaista laahaavaa laskuhumalapunkkia soittava bändi, joka olisi ollut hyvä vain jos olisi vetänyt huumeita samalla, ja vieraiden olemuksesta päätellen osa vetikin. Bändi soitti niin kovaa ettei sisällä voinut kuin jumittaa korvatulpat korvissa ja ulkona taas oli liian kylmä.

Mistäs arvasit pakata juhlaan korvatulpat jemmaan käsilaukkuusi?

Vierailija
915/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä loukkaantua, jos joku ei noudata kutsua häihin. Osallistuminen on vapaaehtoista ja jokaisella on omat syynsä, miksi ei pääse tai halua tulla.

Välejä siitä on turha katkaista.

Vierailija
916/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalaiset turpakäräjät ja tuore sulhanen teki chokeslamin ja tombstonen morsiamelle.

Mitä ne on?

Vierailija
917/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden ripottelu tuntemattomien sekaan. Hääparilla saattaa olla kiva ajatus, että suvut tutustuvat toisiinsa, mutta todellisuudessa pariskunnan vanhempia ja sisaruksia lukuunottamatta suvut eivät tule koskaan olemaan tekemisissä toistensa kanssa.

- - - - - - - 

"Vieraiden ripottelu tuntemattomien sekaan."

Vuosia... vuosia sitten olin edustamassa sukuhaaraa varsin kaukaisten sukulaisten häissä.  Muuten ihan ehdottoman asialliset normihäät ilman mitään rasittavia leikkejä tms ja muita hörhöilyitä.

Kuinkas ollakaan, istumajärjestykseksi oli muodostunut (ainakin epäilen) hiukan vitsillä seuraavanlainen: Pitkä pöytä, joka oli istutettu lapsia ja nuoria täyteen, paitsi aivan pöydän pää. Siellä sitten istuin ventovieraiden pentujen ja vihkipapin kanssa sitten...  Veikkaan, että koiraleuka serkunserkulla tms olisi ollut sormet pelissä, kieli poskella. Ehkä haluttiin katsoa, miten selviän seurustelusta hengenmiehen kanssa.  Hiukan ehdin jo mielessä manata tilannetta...

-Elettiin aivan digikuvauksen alkuaikoja johon olin itse aika tukevasti hurahtanut, samoin kuin kuvankäsittelyyn ja samalla pikku kuvajulkaisujen koostamisen; taittamisen alkeita siis.  Kuinka ollakaan, kohta kävi ilmi, että pastori oli saman harrastuksen innokas touhuaja ja eipä aikaakaan, kun digikuvaus jutuille ei meinannut loppua tulla. Kun aihe oli uusi ja vielä  yhdistettynä molempien amatööri "taittamiseen" niin saman aihepiirin harrastajia ei ollut koskaan ennen tullut vastaan sen ajan maailmassa. Ja sen tiimoilta juttua siis todella riitti!

Epäilin källiä ja silmäkulmasta naurua pidätellen yritin seurata källi-masinistin hämmästystä siitä, miten tunnetulla semi-skeptikolla ja semi-ateistilla (meikulla) ja kirkonmiehellä juttua riitti ja riitti katkeamatta koko illan...

Sorry, off-topic stoorista mutta kyseessä olisi saattanut olla myös patamusta kertomus typerästä istumajärjestyksestä. Opetus on samalla se, ettei ennalta voi suunnitella enempää onnistunutta kuin kiusallistakaan istumajärjestystä sata-varmasti...

Vierailija
918/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä oli tarjolla, morsiuspari siis ilmeisesti tiesi kyllä millaisen bändin olivat hankkineet.

Vierailija
919/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, etten päässyt panemaan kaasoa.

No kai sentään morsiamesi antoi hääyönä?

Vierailija
920/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin aina korvatulpat laukussa, samoin kuin särkylääkettä, laastareita, tamponeja ym. Kätevä lentokoneessa, vieraassa paikassa nukkuessa ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä