Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
881/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun alkoholittomana juomana oli tarjolla vain hanavettä ja kotikaljaa. En voi sietää kaljan makua. Juhlajuomani oli siis vesi.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi runsaasti. Muuten häissä ei oltu penniä venytetty.

Tämä on muuten omituinen asia. Olen yleensä omalla autolla liikkeellä, joten en juhlissa ota alkoholia.

Vesi ja pommac on ne juomat. Kotikaljaa tai mehukattia, jos oikein ylellistä. Eräissä juhlissa kysyin, että olisiko jotain alkoholitonta (oli tupaantuliaiset ja oli boolia yms ja pöydällä useita pulloja limsaa). Emäntä vastasi, että ota hanasta vettä. Limsaa ei voinut antaa lasillista, koska se oli tarkoitettu booliin.

Yksissä häissä pyysin alkoholittoman maljan, niin morsiamen äiti rääkäisi kovaan ääneen, että taasko sää oot paksuna. Siinä sitten seisoin kaikkien tuijottaessa mahanseutuani. En ollut raskaana, mutta en kokenut olevani tilivelvollinen muille vieraille siitä. No kauhealla tohinalla morsiamen äiti kävi hakemasta keittiöstä sitten vihreää mehukattimehua, jota oli varannut lapsille.

No mitä se alkoholiton juoma sitten saisi teille olla? Limsaa, mehua, maitoa, mocktaileja, alkoholitonta olutta, vai mitä? Kiinnostaisi tietää...

Jos on tarjolla viinejä, voisi olla tarjolla alkoholittomia viinejä myös tai sitten vaikka erilaisia makukivennäisvesiä Vichy, Aqua yms Cokiskin on parempi kuin vesi - juhlissa kun ollaan. Kaikki kupliva alkoholiton olisi kiva.

Muuten kyllä juon vettä paljon, mutta että häissä ruoka- ja seurustelujuomana hanavesi..

Ei nyt pentele sentään mehukattiakaan aikuisille.. 

Kyllä minulle vesi on se paras ja ainoa juoma ruuan kanssa. Kokisen lipitys ruokajuomana häissä on kyllä junttia, jopa niiltät lapsilta. Joko viini, olut, tai vesi, ei mitään mehuja ja limppareita aikuisille ihmisille juhlissa ruokajuomaksi! Hanavesi on ihan sitä samaa vettä mitä pullovesikin H2O:ta, eikä mitään huonoa halppisversiota. Vesikannuun koristeeksi sitruunaa tai mansikkaa, ja vähän mintunlehteä niin on täydellinen ja koristeellinen juoma juhlaan kuin juhlaan.

Sitä vettä saa kraanasta, eli en kyllä pidä siitä mitenkään juhlavan juomana. Sitä juo lisäksi myös ne viinin juojat, joten mitä spessua se "kaato" on alkoholittomalle hyvän aterian päälle? Ehdottomasti toki vesi vaihtoehtona, se juo ken tykkää, mutta lisäksi kuplavesi, kokis (eikä mitään freeway halpiskolaa) ja ehkä jopa se alkoholiton olut tms vaihtoehdoksi.

Vierailija
882/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan jättimäisissä häissä, harvoin nykyisin muutenkaan pääsee edes juhlimaan häitä. Tosiaan kuvaus ei saisi missään nimessä olla siinä kirkko/hääpaikka siirtymässä. Ruokaa runsaasti ja nopeasti, itsellä kokemus muuten onnistuneista häistä, missä 450km ajon jälkeen klo 14 alkaneisiin häihin sai odottaa ruokaa 21 asti. Oli vähän nälkä!

Omat häät oli 50 hlöä tunnelmallisessa ostopaikassa, en halunnut mitään missä äitini olisi siivonnut tökkejä tms samalla kun muut juhlii vaan ammattilaiset hoitivat asian. Itsekin panostettiin vain istumajärjestyksen laatimisen osalta, muuten kaikki valmiina. Järjettömän hyvä ruoka, joka ei loppunut kesken ja vielä yöpalaa. Alkoholitarjoilu tehtiin selväksi että kaksi annosta+alkumalja, muuten omakustanteisesti baari auki. Näin sain huolehdittua, että ei tule mitään humalaista rähinää, kun ilmaista viinaa kiskotaan liikaa. Livebändi soitti omaa lempimusiikkiani, mikä sopi miljööseen eli ei mitään perinteistä tanssimusiikkia ennen kuin vasta myöhemmin ihan oma soittolista pyörimään ämyreistä. Ei yhtään leikkiä, paitsi se perinteinen sukkanauhan/morsiuskimpun heitto. Eli paljon vastoin perinteitä tehtyjä juttuja, mutta vieraat oli todella mielissään kuinka mukavat ja intiimit häät olivat, musiikkikin oli positiivinen tuttavuus ja ainoa harmistus oli, että vihkiminen oli vasta 16 eli aika loppui kesken kun kaikki olisivat viihtyneet pitempäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee, niin monen kohdalla tulee tunne, että häävieraana olo on kamalan välttämätön paha. Kuulostaa surulliselta, onko ihmisillä tosiaan noin kamalia hääkokemuksia? Itse olen aina nauttinut muiden häistä ja viikonloppu hotellissa poissa omalta kotipaikkakunnalta on mukava irtiotto arjesta. Minusta on ihanaa laittaa ykköset ylle ja päästä mukaan ystävien tai sukulaisten juhlahumuun, olivat juhlat sitten vieraassa kaupungissa tai maassa!

Vieraan kannalta ikävintä varmasti on juurikin odottelu ja tietämättömyys siitä, mitä missäkin tapahtuu. Eräs ystäväni oli käynyt mielikuvaharjoituksena koko juhlan läpi "vieraan näkökulmasta" ja sitä kautta pyrkinyt taklaamaan ongelmakohtia, oli kuulemma tullut joitakin ahaa-elämyksiä. Tuota voisin itsekin soveltaa, mikäli joskus menen naimisiin. Vaikka vieraiden viihtyvyys on tietysti todella tärkeää onnistuneiden juhlien kannalta, ovat häät kuitenkin hääparia, ei vieraita varten!

Olen ollut hyvin järjestetyissä ja huonoissa häissä. Hyvissä häissä aika kuluu siivillä, tunnelma on rento, mutta juhlava, aikataulu pelaa ja vastoinkäymisiin on suunnitelma B.

Huonoissa odotellaan ensin morsianta vihkipaikalle, sen jälkeen morsiusparia juhlapaikalle kuvauksista ilman tarjoilua, ruokaa odotellaan kun ei raaskittu ammattilaisia palkata, liian paljon puuduttavia pitkiä puheita, liian paljon mukahauskoja leikkejä, kiusallista yhteislaulua, huonosti suunniteltu tila ja äänentoisto, suurin osa vieraista missaa kakun leikkuun ja häävalssin, juontaja humalassa. Siinäpä serkkuni häät tiivistettynä.

Vierailija
884/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä hyvin mautonta, jättää kaason puoliso kutsumatta.

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Minä tuollaisissa tilanteissa sanon totuuden

Kerron että puolisoa ei kutsuttu, siksi ei ole mukana.

En tokikaan ala asiaa päivittelemään tai ihmettelemään kenellekään , mutta en kyllä myöskään valehtele.

Se on hääparin asia nolostella ja selitellä asiaa , jos se esille tulee jossain vaiheessa.

Minä en olisi edes mennyt. Olisin käyttänyt raskautta tekosyynä. Hääkutsusta saa kieltäytyä.

Mieheni ei lähtenyt serkkunsa häihin, koska kutsu koski vain häntä itseään. Olimme olleet naimisissa yli 10 vuotta, joten kutsuja kyllä tiesi, että miehelläni on puoliso

On kyllä todellista white trash-toimintaa olla kutsumatta kaason puolisoa häihin. Noloa. Muutenkin nämä ilman avecia olevat kutsut on arveluttavia ja epäkunnioittavia, jos on on kyseessä kuitenkin seurusteleva/aviossa oleva pari. Jos ei rahat riitä, niin priorisoidaan kutsuttavia. Jättäisin menemättä minkä tahansa syyn varjolla jos puolisoa ei kutsuttaisi.

Nämä avecittomat kutsut ovat yleistyneet vuosi vuodelta, työkaverin häissä esimerkiksi ymmärtäisin että kutsu on aveciton, mutta kun ihan läheisten ystävienkin häihin tulee jatkuvasti tällaisia kutsuja. En tiedä laskelmoidaanko tässä että avec maksaa saman verran kumminkin, mutta lahja ei ole tuplasti isompi vai ihanko vain halutaan kutsua niin paljon ihmisiä että aletaan karsimaan näistä. Ei mieheni kaikkiin häihin ole halunnutkaan tulla mukaan ja jos siellä on paljon ystäviä niin ei se mies ole tarpeellinenkaan, mutta on ollut kyllä todella orpo olo sellaisissa häissä joissa olen tuntenut ainoastaan hääparin ja ollut yksin. En ole mikään ”social butterfly”, joten pitkälti olen hengaillut yksin, puhunut vähän vieruskavereiden kanssa ja häipynyt sitten vähin äänin ajoissa kotiin.

Olen kyllä todella vastaan sitä ajatusta että häät ovat hääparia varten ja vieraiden viihtyvyyteen ei tarvitse panostaa. Itse menin naimisiin vain kahden todistajan läsnäollessa, söimme 5 ruokalajin illallisen ja nautimme loppuillan hotellin sviitistä, se oli _meitä_ varten.

Vierailija
885/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aloitetaan siitä häiden suunnitteluajasta... Nykyään kun häitä aletaan aktiivisesti järjestämään 2-3 vuotta ennen h-hetkeä, pitäisi ymmärtää, että tuleva häävieras ei välttämättä jaksaisi kuunnella pelkästään tästä puheenaiheesta kahta vuotta. Kaikkia ei myöskään kiinnosta osallistua tähän suunnitteluun ja järjestelyyn aktiivisesti omalla panoksellaan työllään ja rahoillaan. Ei ainakaan minua, anteeksi vaan.

Enkä ole itse katkera vanhapiika, vaan olen itse aikoinani halunnut itse järjestää ja maksaa hääni vaivaamatta koko sukua ja kaveriporukkaa. Maksoin myös kaasoni hääpuvun. En asettanut mitään värikoodeja tai mallia tms. sanoin, että itse valitset, missä parhaiten koet olosi mukavaksi. Samoin maksoin 90% omat polttarini. En todellakaan halunnut, että ystäväni ne maksavat ja ne jäisivät pois, joilla ei olisi varaa maksaa. Minusta on outoa, etteivät kaikki ihmiset tunnu miettivän ollenkaan muita näissä hääjärjestelyissään. Odotetaan että kaverit maksaa älyvapaan kalliita juttuja ja tuovat vielä häihinkin jonkun kalliin lahjan. Monet joutuvat matkustamaan häihin pitkän matkan, aika iso kustannus jo se.

Kokemukseni mukaan nämä ihmiset ovat niitä pahimpia kitupiikkejä kun ovat itse häävieraina. Tuovat itse jonkun mahdollisimman halvan häälahjan eivätkä itse ole niitä, jotka osallistuisivat mielellään mihinkään polttari- ym. maksuihin. He ovat niitä jotka asettavat itse vierailleen tarkimmat speksit: näin sinun pitää pukeutua (ja maksat itse), tämä (sikakallis)lahja sinun pitää tuoda ja tähän ja tähän osallistut (ilmaiseksi tai omalla kustannuksellasi) jne.

Vierailija
886/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kerran häissä noin 350 km:n ajomatkan päässä. Häät alkoivat klo 14. Häissä ei kukaan organisoinut mitään, kukaan ei ollut seremoniamestarina, ihmiset vain palloili. Tarjoiluna oli pullakahvit. Porukkaa oli kutsuttu kuitenkin noin 50. Ja hääpari livisti paikalta noin klo 16.30. Eikä ollut tarkoituskaan, että juhlat jatkuisivat ruuan tahi juoman merkeissä, vaan ihmiset sitten hiippailivat yksi kerrallaan ulos. 

Oli hieman ankeaa ajaa yhteensä 700 km parin tunnin pullakahvien vuoksi, ja toki maksaa hotelliyöpymisestä kun luulimme että häät jatkuvat iltaan saakka. 

Kai halusivat vain lahjat mahdollisimman pienellä budjetilla. Hirveää.

Vierailija
887/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät, joiden piti olla tyyliltään rennot kesäbileet kavereiden ja lähisuvun kesken (noin 50 henkeä).

Miedot ja alkoholittomat juomat loppui heti/niitä ei ollut. Ruokaa oli niukasti. Kukaan ei "juontanut" juhlia, koska kaaso ja bestman hääräili koko ajan keittiössä, pitopalvelua ei ollut. Juhlapaikka oli kaunis, mutta budjetti oli kai loppunut kesken, syötiin paperilautasilta jne.

Kaikesta paistoi suunnittelemattomuus, ja mulle ei näissä "rennoissa bilehäissä" tullut yhtään rento olo. Enemmän vaan huoletti se, että toivottavasti edes hääpari nauttisi päivästä.

Voi kun ihmiset ymmärtäisivät, että "rento" ei tarkoita "suunnittelematonta". Jotta juhlat voisivat olla "rennot kesäbileet", niiden eteen pitäisi nähdä valmisteluvaiheessa paljon enemmän vaivaa. Rennoissakin bileissä on paljon järjestettävää ja organisoitavaa ennen kuin ollaan siinä pisteessä, että kaikki on valmista ja voidaan vain nauttia. Ja kaaso- ja bestman-parat. Heillä ei liene ollut ollenkaan rentoa.

Ja sitten se, että juhlat budjetin mukaisiksi. Jos budjetti menee niin tiukille, että rennoissakaan häissä joudutaan turvautumaan paperilautasiin, pitäisi kai miettiä, missä kohtaa budjetointi meni pieleen. Jos esim. budjetti riittää vain 35 vieraan kestitsemiseen, ei pidä tehdä 50 vieraan listaa. 

Vierailija
888/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hääbudjetti oli melko pieni, noin 3000 €, joten päädyimme säilyttämään laadun ja vähentämään vieraita. Vain lähipiiri (10 hlö) kutsuttiin. Meillä oli pikkubussi kuljettajalla, jolla vieraat haettiin, ja ajoimme sillä erääseen kartanoon. Kartanossa oli viinikellarissa vihkiminen ja kartanolla sitten upea pöytiintarjoiltu illallinen viineineen kaikkineen. Ja illalla sitten bussilla mentiin kotiin, kaikki vieraat pääsivät sillä koteihinsa. Joskus laatu korvaa määrän. 

Vierailija
889/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koronarajoitusten vuoksi kun on ollut näitä aika minihäitä, olen itekkin huomannut sen, että ne ovat olleet kaikkein parhaita häitä, joissa olen ikinä ollut. Ei ole kutsuttu ketään ylimääräistä, on voitu panostaa laatuun; ruokaan, juomaan ja viihteeseen. Tunnelma on lämmin ja välitön. Paikalla on vain tärkeimmät. Ihanaa. Arvostan.

Vierailija
890/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hääbudjetti oli melko pieni, noin 3000 €, joten päädyimme säilyttämään laadun ja vähentämään vieraita. Vain lähipiiri (10 hlö) kutsuttiin. Meillä oli pikkubussi kuljettajalla, jolla vieraat haettiin, ja ajoimme sillä erääseen kartanoon. Kartanossa oli viinikellarissa vihkiminen ja kartanolla sitten upea pöytiintarjoiltu illallinen viineineen kaikkineen. Ja illalla sitten bussilla mentiin kotiin, kaikki vieraat pääsivät sillä koteihinsa. Joskus laatu korvaa määrän. 

Kuulostaa ihanalta!

Vierailija
891/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutamissa häissä, joissa lapset ovat olleet tervetulleita ja häät jatkuvat yöhön asti tanssilla ja alkoholia on ollut tarjolla.

Niissä on yhdistetty perinteiset sukuhäät ja kaverijatkot.

Jatkot toki oli kaikille ,koska ne jatkuivat samassa tilassa ,mutta tietenkin käytännössä kaikki lapset olivat häistä poissa illan edetessä.

Tämä oli minusta oikein hyvä.

Vierailija
892/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni b-luokan vieraiden kutsuminen on mautonta.

Sain facebookissa kutsun after partyihin klo 19 ja ohessa tietenkin häälahjatilin tilinumero. En mennyt enkä lahjoittanut.

Ymmärrettävää, ettei kaikkia ole vara kestitä, mutta kutsuisi sitten kunnon juhliin ne, ketä on.

Tuosta iltakutsusta tuli lähinnä rahastamisen maku tilinumeroineen.

Ja naiset, ei valkoista mekkoa häihin. Oikein megamoka. Olen ollut häissä, jossa morsiamen ikäisellä naisella oli valkoinen mekko ja tyylikäs hääkampauksen näköinen kampaus. Daami istui vielä erään pöydän päässä, niin pöytiintarjoilun alkaessa pitopalvelu tietenkin oletti siinä olevan morsiamen ja huomioi tätä erityisesti ensin. Oikea morsian sai vasta tämän tyylimokailijan jälkeen ruokansa.

Vierailija
893/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa avec-kutsussa on kyllä sekin, että toki vakiintuneen puolison saa ottaa, mutta jos on vieras jolla paljon näitä ns irtobingoja, niin miksi kutsua omiin juhliinsa jonkun flavor of the month? Kiusallista. 

Vierailija
894/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvaukset ovat vihkimisen jälkeen, mikseivät vieraat voi mennä juhlapaikalle ruokailemaan / kahvittelemaan / nauttimaan ohjelmasta / seurustelemaan. Mikä pakko odottaa ulkona kunnes hääpari saapuu?

En ole koskaan ymmärtänyt eikä niin toimita monissa muissa maissa. Hääpari käy tervehtimässä vieraita juhlien aikana.

Vierailija
895/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä huonoimmat muistot on miehen lähisukulaisen häistä. Mun puoliso ja hänen eksänsä ovat sulhasen kummeja, joten myös eksä oli paikalla (ollaan hyvissä väleissä kaikki, ei mitään draamaa siinä :D) ja heidän yhteinen lapsi, eli mun lasten isosisarus ja eksän uusi puoliso. Jotenkin naiivisti olin ajatellut, että päästään varmaan kaikki samaan pöytään ja meille tulee kiva juhla, kun nähdään sen verran harvoin koko porukalla.

Noh, plaseeraus olikin laitettu niin, että mies istui ex-vaimonsa ja heidän yhteisen lapsensa kanssa siellä jossain ykköstason vieraiden pöydässä, ja minä ja meidän lapset oltiin jossain toisella puolella juhlapaikkaa, peränurkan jämäpöydässä, samoin miehen eksän puoliso. Hääpari toki päättää, enkä ikinä tästä missään ääneen nurissut, mutta myönnän että olin tosi pettynyt.

Meidän lapset oli vielä sen verran pieniä, että piti viihdyttää ja ohjeistaa, piti käyttää vessassa ja piti vähän jeesata syömisten ja niiden hakemisten kanssa. Olisin siksikin toivonut, että oltais istuttu koko perhe samassa paikassa ja mies olisi myös voinut auttaa lapsia. Itse ehdin syödä alkusalaattia lasten hyysäämisen ohessa, kun ehdin itselleni hakemaan pääruokaa, se oli jo loppunut. Jälkiruokapöydässä oli vain juustoja ja kermakakkua, joita en maitoallergikkona pysty syömään.

Istuin siis monta tuntia nälissäni, huolehdin ylikierroksilla käyvistä lapsista yksin, en puhunut kertaakaan hääparin kanssa (onnittelua ja hyvästelyä lukuunottamatta), eikä kukaan samassa pöydässä olevista vieraista ollut halukas juttelemaan kanssani. Kertakaikkiaan paskat juhlat, minusta. Toivottavasti hääparilla oli kuitenkin tyytyväinen.

Huhhuh. Olet hyvin kärsivällinen ja vähän liiankin kiltti. Siinä vaiheessa kun jäit ilman ruokaa ja sinulla oli kiljuva nälkä olisin itse mennyt sanomaan miehelle sinne ykköspöytään että nyt lähdetään, lapset hermostuu ja minä en ole saanut mitään ruokaa. Ihmetelkööt tollo morsiuspari sitten sitä jos haluavat.

Jälkikäteen ajateltuna näin olisi pitänyt toimia. Jotenkin siinä tilanteessa ei vaan osannut, vaan mietin että ylireagoinko :( Osa harmituksesta tuli myös siitä, että oma puoliso ei missään vaiheessa tajunnut edes tulla kysymään miten pärjätään.

Olisit välillä käynt viemässä lapset siipan hoidettavaksi -ja problem solved.

Ne häät on yksi päivä! Kait sen nyt kestää vaikka tikunnokassa. En ymmärrä tuollaista, minun päivä on pilalla, pilaan puolisonkin päivän ajattelua.

No eikös tuo ollut PERHEENÄ kutsuttu? Ja silloin pitäisi kai käyttäytyä kuin perhe? Eli antaa sille toisellekin aikaa käydä syömässä yms. Ja tuossa tapauksessa kai se uusiolapsi on hääparin puolisisaruskin joten ...Mikä ongelma vanhemmuudessa on jossei tälläistäkään tilannetta hanskaa?  Pelisilmää puolin ja toisin tarvitaan.

Vierailija
896/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestmanin puhe, joka käy yksityiskohtaisesti läpi sen, miten bestman tutustui sulhaseen, millaisia reissuja he tekivät yhdessä, mitä he harrastavat yhdessä, millainen heidän ystävyytensä on, jne, ja puhutaan enemmän jopa bestmanista itsestään, mutta missään kohtaa ei mainita sanallakaan morsianta. 

"Sitten me on aina tiistaisin käyty katsomassa Champions liigan otteluita pubissa. Yks vuosi tuli vähän taukoa tähän, kun mä olin opiskelijavaihdossa, mut onneks sitten taas syksyllä 2015 jatkettiin tätä rutiinia. Me myös on käyty aika paljon lenkillä yhdessä viikonloppuisin ja matkailtu, ollut tosi kivoja poikien reissuja Berliiniin ja Tukholmaan. Sä oot lainannu mulle monta kertaa sun polkupyörää, kiitos siitä."

Olen kuullut näitä puheita aivan hemmetin monissa häissä. Seuraavalla kerralla lähden bestmanin puheen ajaksi pihalle juomaan lonkeroa.

Vierailija
897/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten päässyt panemaan kaasoa.

Vierailija
898/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on nuo seksuaalisesti virittyneet leikit. Olen itse mm joutunut seuraamaan kuinka keski-ikäinen mieheni pökkii takaapäin äitiään joka oli pöydän päälle kumartuneena 😃. Oli siinä sentään ilmapallo välissä mutta näky paloi verkkokalvoilleni sen mitä kykenin katsomaan 😃.

Siis mikä ihme häissä tekee sen että ajatellaan että seksuaaliviritteinen toiminta lähisukulaisten kesken olisi jotenkin ok ja hauskaa ja siihen voidaan jopa painostaa? Todella vaikeaa ymmärtää tätä.

Vierailija
899/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni b-luokan vieraiden kutsuminen on mautonta.

Sain facebookissa kutsun after partyihin klo 19 ja ohessa tietenkin häälahjatilin tilinumero. En mennyt enkä lahjoittanut.

Ymmärrettävää, ettei kaikkia ole vara kestitä, mutta kutsuisi sitten kunnon juhliin ne, ketä on.

Tuosta iltakutsusta tuli lähinnä rahastamisen maku tilinumeroineen.

Ja naiset, ei valkoista mekkoa häihin. Oikein megamoka. Olen ollut häissä, jossa morsiamen ikäisellä naisella oli valkoinen mekko ja tyylikäs hääkampauksen näköinen kampaus. Daami istui vielä erään pöydän päässä, niin pöytiintarjoilun alkaessa pitopalvelu tietenkin oletti siinä olevan morsiamen ja huomioi tätä erityisesti ensin. Oikea morsian sai vasta tämän tyylimokailijan jälkeen ruokansa.

Meidät kustuttiin häihin, ja vasta juhlapaikalla saatiin tietää että morsiuspari oli jo käynyt aiemmin vihittävänä tietyn porukan kesken kirkossa. Luulimme että vihkiminen tapahtuu siellä juhlapaikassa johon kutsu tuli :D

Tämä ei haitannut sinänsä, annoimme lahjaksi 50€ lahjakortin erääseen ravintolaan, ja söimme ja joimme kyllä aivan varmasti yli tuon kyseisen summan :p mutta olisi ollut kyllä kiva tietää etukäteen että emme ole osallsitumassa itse seremoniaan, vaan vasta bileisiin!

Vierailija
900/2309 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä hyvin mautonta, jättää kaason puoliso kutsumatta.

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Minä tuollaisissa tilanteissa sanon totuuden

Kerron että puolisoa ei kutsuttu, siksi ei ole mukana.

En tokikaan ala asiaa päivittelemään tai ihmettelemään kenellekään , mutta en kyllä myöskään valehtele.

Se on hääparin asia nolostella ja selitellä asiaa , jos se esille tulee jossain vaiheessa.

Minä en olisi edes mennyt. Olisin käyttänyt raskautta tekosyynä. Hääkutsusta saa kieltäytyä.

Mieheni ei lähtenyt serkkunsa häihin, koska kutsu koski vain häntä itseään. Olimme olleet naimisissa yli 10 vuotta, joten kutsuja kyllä tiesi, että miehelläni on puoliso

On kyllä todellista white trash-toimintaa olla kutsumatta kaason puolisoa häihin. Noloa. Muutenkin nämä ilman avecia olevat kutsut on arveluttavia ja epäkunnioittavia, jos on on kyseessä kuitenkin seurusteleva/aviossa oleva pari. Jos ei rahat riitä, niin priorisoidaan kutsuttavia. Jättäisin menemättä minkä tahansa syyn varjolla jos puolisoa ei kutsuttaisi.

Itse en ala tuollaisessa tilanteessa keksimään/vaivaudu erittelemään mitään syitä, minkä varjolla en osallistu häihin. Serkkuni kutsui 600 km päähän hankalien kulkuyhteyksien päähän häihin, joihin puolisoani ei kutsuttu. Kutsussa kehdattiin jopa alleviivata, että huomaathan, että kutsu on vain sille, jonka nimi lukee kuoressa.. noihin häihin osallistuminen yöpymiseen ja matkoineen olisi maksanut mun lomareissubudjetin verran. Kyllä tuollaiset matkat häihin ovat jo hinnaltaan sellaisia, että niihin yhdistetään perheen kesälomamatkailua. Lähdin mieluummin puolisoni kanssa Prahaan ja jätin häät välistä :) liekö moni muukin sukulaisista sai samantyyppisen kutsun, koska täältä päin kukaan ei lähtenyt ko. häihin. Serkun äiti suuttui puolelle suvusta sitten ja mm kysyi äidiltäni, vieläkö olen puolisoni kanssa yhdessä.. (joo kyllä, ja paljon kauemmin kuin serkkuni omansa) ilmeisesti ymmärsivät yskän.