Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?
Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.
Kommentit (2309)
No, ne oli vähän erikoiset, joiden kutsu peruttiin viikkoa ennen. Syy ei koskaan selvinnyt, naimisiin olivat menneet sitten ilman meitä. Mitään riitaa ei ollut.
Istumajärjestys niin että perheet/tutut saavat istua keskenään ja niin että kaikki vieraat samassa tilassa.
Ruokaa ja alkoholittomia juomia riittävästi ettei lopu kesken ja mielellään myös iltapalaa jos halutaan vieraiden viihtyvän pitkään.
Ei leikkejä joihin on pakko osallistua vastentahtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelu on ehdottomasti tylsintä ikinä... Eli pliis, ottakaa ne hääkuvat etukäteen, ei vasta kirkon jälkeen.
Olen usein häissä miettinyt, että mikäli ne hääkuvat ehdottomasti haluaa otettavan vasta kirkon jälkeen, miksi häävieraat eivät voisi jo aloitella ruokailua odotellessa hääparia? Tottakai hääkakun pitää aloittaa hääpari, mutta mikä ihmeen pakko siellä ruokapöydässä on hääparin pakko olla ensimmäisenä? Olen ollut joskus häissä, joissa hääparia on odotettu tuntikausia paikalle ja se on TYLSÄÄ!
Siksi että hääparin on päivän päähenkilöt.
Hääjuhjassa ollaan juhlimassa heitä, eikä täyttämässä mahaa ilmaisella ruoalla.Vieraille vinkiksi kaikenlaisiin juhliin: älkää lähtekö matkaan naukuvan nälkäisenä.
Näistä kommenteista huomaa että krantuimpia vieraita ovat ne jotka eivät itse tarjoa kenellekään mitään.
Toki jokainen lähtiessään ja matkallakin syö ja juo, mutta kyllä häissä yleensä on tyhjänpäiväistä odottelua niin paljon, että ennättää monta kertaa nälkää tulla. Minä en tajua, miksei siellä kuvassa voi käydä ennen vihkimistä tai sitten juhlien välissä. Aika tylsää on juhlia hääparia jos ne ei ole edes paikalla.
Hääpari halusi isot häät mutta samalla säästää kustannuksissa tekemällä mahdollisimman paljon itse. Seuraus oli, että morsian oli liiasta taakasta ja stressistä hermoromahduksen partaalla koko hääpäivän ja lähti dramaattisesti taksilla juhlapaikalta kaikkien nähden jo alkuillasta, koska juhlat oli hänen mielestä menneet täysin pieleen. Oikeasti juhlat oli olleet morsiamen käytöstä lukuun ottamatta oikein kivat. Mutta hänen poistuminen sai aikaan hämmennyksen, ja juhlat hiipuivat aika nopeasti sen jälkeen kun vieras toisensa jälkeen katsoi paremmaksi lähteä kotiin.
Ikävimmät: lapsettomat, ei menty.
Ikävimmät myös: odottamista ja jonottamista. Leikit on tyhmiä. Samoin kaikki iänikuiset jalanpolkemiset, aina yhtä mielettömän hauskaa.
Kivoja on hyvä ruoka, juoma, musiikki, kiva juhlapaikka, kaunis koristelu. Joo tiedän hassun leikin saa ilmaiseksi.
Olin häissä, joissa ruoka loppui kesken. Sain yhden kauhallisen pastasalaattia ja pienen siivun hääkakkua. Nälkä oli melkoinen illan kuluessa.
Häiden tarjoilusta vastaamaan oli hommattu hyvän ravintolan ammattikokki. Varmaankin hän osasi kokata, mutta laskutaito oli hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin häissä, joissa ruoka loppui kesken. Sain yhden kauhallisen pastasalaattia ja pienen siivun hääkakkua. Nälkä oli melkoinen illan kuluessa.
Häiden tarjoilusta vastaamaan oli hommattu hyvän ravintolan ammattikokki. Varmaankin hän osasi kokata, mutta laskutaito oli hukassa.
Ruokaa todellakin pitäisi olla riittävästi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelu on ehdottomasti tylsintä ikinä... Eli pliis, ottakaa ne hääkuvat etukäteen, ei vasta kirkon jälkeen.
Olen usein häissä miettinyt, että mikäli ne hääkuvat ehdottomasti haluaa otettavan vasta kirkon jälkeen, miksi häävieraat eivät voisi jo aloitella ruokailua odotellessa hääparia? Tottakai hääkakun pitää aloittaa hääpari, mutta mikä ihmeen pakko siellä ruokapöydässä on hääparin pakko olla ensimmäisenä? Olen ollut joskus häissä, joissa hääparia on odotettu tuntikausia paikalle ja se on TYLSÄÄ!
Hääjuhjassa ollaan juhlimassa heitä, eikä täyttämässä mahaa ilmaisella ruoalla.Vieraille vinkiksi kaikenlaisiin juhliin: älkää lähtekö matkaan naukuvan nälkäisenä.
Näistä kommenteista huomaa että krantuimpia vieraita ovat ne jotka eivät itse tarjoa kenellekään mitään.
Juuri siksi, että hääpari on päivän tähti, on outoa jos he häipyvät juhlasta omille teilleen tunniksi pariksi. Epäkohteliastakin.
Yksi ikävimmistä kokemuksista oli joidenkin vieraiden ajoittainen häipyminen juhlapaikan kellariin naukkailemaan viinaa. Iltaa myöten tuo porukka olikin aikamoisessa jurrissa vieden tökeröllä käytöksellään kaikkien jakamattoman huomion.
Hääjuhlassa ei tarjottu mitään alkoholia, ei edes viiniä ruoan kanssa. Tuntuikin ihmeelliseltä, että sitä saadakseen olisi pitänyt kompuroida ikivanhan työväentalon kellariin puolisalaa ja vaivihkaa naukkailemaan.
En ole kuitenkaan kova viinan perään, joten pysyttelin kellarista kaukana.
Morsiamen kaveribileet, jossa kaikki muut olivat pakollisia statisteja. Itse olin sillä toisella puolella eli sulhasen vieraana ja katseltiin aika ihmeissään sitä touhua. Puheet oli näiltä tyttökavereilta morsiamelle ja toisin päin. Hääparin rakkautta ei puheissa nostettu vaan kaverirakkautta itkettiin monta puheellista. Outoa ja kiusallista. Vähän kuin morsian olisi mennyt itsensä kanssa naimisiin tai pitänyt jotkut isot läksiäiset kavereilleen joita jostain syystä piti pyytää seuraamaan / rahoittamaan iso joukko muuta väkeä.
Suurin osa leikeistä on tylsiä, vaivaannuttavia ja typeriä.
Puheet ovat myös keskimäärin myötähäpeää aiheuttavan huonoja. Joku sukulainen väräjävällä äänellä kehuu morsianta/sulhasta maasta taivaaseen, ja kertoo miten on pelkkää auringonpaistetta ja onnea tuonut kaikkien elämään. Kun tuntee kyseisen ihmisen, ja tietää mitä kaikkea typeryyksiä on toilaillut ja minkälainen murheenkryyni on monesti ollut vanhemmilleen, niin tuntuu kornilta kuunnella. Joskus kuulee hyviä puheita, mutta nämä liikuttuneet kehupuheet on kyllä melko huonoja.
Suurin osa virallisesta ohjelmasta on tylsää, parasta on kun saa vaan seurustella vapaasti, syödä ja juoda kakkukahvit. Kaikki ylen siirappinen romantiikka ja paatos on myös ällöttävää, tykkään paljon enemmän jos aito tunne välittyy, mutta homma ei mene överiksi.
Tämä lapsiasia riippuu niistä häiden järjestäjistä.
Jos häissä ei aiota ottaa huomioon lapsia ja lapsiperheitä ollenkaan, on kutsuun laitettava että kutsu on vain aikuisille. Näin juhliin tulijat tietävät mikä on homman nimi ja tulevat paikalle tai ovat tulematta.
Jos taas lapset saa tulla, on ikävää jos oletetaan lapsiperheiden poistuvan alkuiltana tai lapselliset laitetaan johonkin sivuhuoneeseen keskenään.
Näin kaikki ovat tyytyväisiä.
Olen ollut parissakin häissä, joissa lapset oli otettu hyvin huomioon. Heille oli järjestetty erillinen iso huone, jossa oli patjoja ja tyynyjä, jos teki mieli makuulle välillä tai muuten vain telmiä, leluja, sekä kirjoja eri ikäisille. Lapset saivat halutessaan mennä tuonne huoneeseen, mutta ei heitä tietenkään eristetty silti muista. Vahtimaan oli pyydetty pari nuorta perhetuttua.
Kovasti tuosta järjestelystä tykkäsi niin lapset kuin aikuisetkin.
Vanha ketju
Se, että vieraat joutuvat odottamaan pihalla, kun hääpari käy kuvatuttamassa itsensä.
Se, että kaikki eivät mahdu samaan avataan tilaan, vaan häät on jossain sellaisessa paikassa, jossa on. Paljon pieniä huoneita. Olin kerran sellaisissa häissä. Hyvä juttu sentään, että me koko kaveriporukka oltiin yhdessä pienessä huoneessa keskenään. Mutta varsinaista häätunnelmaa siinä ei ollut.
Tiedän häät, joissa morsiamenrhöstl kesti jotain pari tuntia (koska häät oli saaressa)
Hääleikit, joihin vieraan on pakko osallistua, halusi tai ei.
Lapset häissä vievät huomion vanhemmiltaan niin, että juhlasta muodostuu lastenjuhla. Vanhemmat ovat kiinni koko tilaisuuden ajan lapsistaan.
Erillinen huone hoitajineen ei oikein toimi. Lapset juoksentelevat sieltä vanhempiensa luo.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa leikeistä on tylsiä, vaivaannuttavia ja typeriä.
Puheet ovat myös keskimäärin myötähäpeää aiheuttavan huonoja. Joku sukulainen väräjävällä äänellä kehuu morsianta/sulhasta maasta taivaaseen, ja kertoo miten on pelkkää auringonpaistetta ja onnea tuonut kaikkien elämään. Kun tuntee kyseisen ihmisen, ja tietää mitä kaikkea typeryyksiä on toilaillut ja minkälainen murheenkryyni on monesti ollut vanhemmilleen, niin tuntuu kornilta kuunnella. Joskus kuulee hyviä puheita, mutta nämä liikuttuneet kehupuheet on kyllä melko huonoja.
Suurin osa virallisesta ohjelmasta on tylsää, parasta on kun saa vaan seurustella vapaasti, syödä ja juoda kakkukahvit. Kaikki ylen siirappinen romantiikka ja paatos on myös ällöttävää, tykkään paljon enemmän jos aito tunne välittyy, mutta homma ei mene överiksi.
Jollei ole ohjelmaa, ei häissä viihdy kuin ne, joilla on siellä kavereitaan mukana.
Tykkään katsoa hääleikkejä, mutta en tykkää osallistua niihin. Joten vieraiden pakko osallistuminen on huono juttu ja pilaa koko häät.
Hääjuhjassa ollaan juhlimassa heitä, eikä täyttämässä mahaa ilmaisella ruoalla.
Vieraille vinkiksi kaikenlaisiin juhliin: älkää lähtekö matkaan naukuvan nälkäisenä.