Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?
Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.
Kommentit (2309)
Vierailija kirjoitti:
Odottelu on ehdottomasti tylsintä ikinä... Eli pliis, ottakaa ne hääkuvat etukäteen, ei vasta kirkon jälkeen.
Olen usein häissä miettinyt, että mikäli ne hääkuvat ehdottomasti haluaa otettavan vasta kirkon jälkeen, miksi häävieraat eivät voisi jo aloitella ruokailua odotellessa hääparia? Tottakai hääkakun pitää aloittaa hääpari, mutta mikä ihmeen pakko siellä ruokapöydässä on hääparin pakko olla ensimmäisenä? Olen ollut joskus häissä, joissa hääparia on odotettu tuntikausia paikalle ja se on TYLSÄÄ!
Amerikassa on se cocktail-tilaisuus vihkimisen jälkeen. Sinä aikana hääpari on poissa (osa morsiamista vaihtaa juhla-asua). Mutta tarkoitus on, että juhlavieraat saa heti jotain syödäkseen. Siirrytään juhlatilaan, jonne hääpari kuulutetaan saapuvaksi. Itse ruokailu/hääjuhla alkaa. Kyllähän he syökin...
En tajua mitä järkeä on tuossa istumapaikkojen sekoittamisessa eli siinä, että toisilleen tuntemattomat ihmiset istutetaan samoihin pöytiin. Ainakin minä haluaisin häissä vain olla rennosti ja nauttia hyvästä ruoasta ja juomasta (jos sellaista sattuu olemaan), enkä yrittää väkisin keksiä juttelemista jonkun randomin kanssa. Ja kun niiden ihmisten kanssa ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä tule oltua myöhemmin missään tekemisissä.
Heh, tästä tuli mieleen, että kerran yksissä häissä oli ns. leikki, jossa kaikkien vieraiden piti käydä esittäytymässä koko vierasjoukon edessä. Siis apua. Ainakin minulle tuo tilanne oli tosi epämiellyttävä, ja ihan varmasti monet muutkin kärsivät. Miksi ihmeessä häissä pitäisi tietää kaikkien kumminkaimojen nimet ja taustat? Jälleen kerran toitotan, että suurinta osaa niistä ihmisistä ei tule ikinä tapaamaan uudelleen, niin miksi ihmeessä pitää tuollaista järjestää? Voisivat ohjelmanjärkkääjät kyllä miettiä vähän tarkemmin, että mitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Yksissä häissä oli kahdenlaista kutsuvierasta, parempaa ja huonompaa. Siis "huonommalla" väellä oli istumapaikat perällä ja laidoissa, tarjoilu oli vain se minimaalinen, kun toinen puolisko eli yltäkylläisyydessä. Se tuntui tylsältä, vaikka olinkin "paremman" väen puolella.
Nyt ette usko, mutta tämä on totta:
Oltiin kutsuttuna häihin ns. "kaukaiset sukulaiset ja tuttavat"-kategoriassa, eikä kutsu ollut ollenkaan vihkitilaisuuteen. Ihmeteltiin, että mites kutsu tuli vaan hääjuhlaan klo 19? Sitten ajateltiin, että voihan olla niinkin, että on ollut vaan siviilivihkiminen ja juhla sitten isommasti.
No, olikin ollut kirkkovihkiminen klo 13, sen jälkeen juhla-ateria n. klo 15 pitkän kaavan mukaan. Tarkoitus oli, että ne vaatimattoman kategoriaan kuuluvat vieraat ei saa ruokaa ollenkaan, vaan tulevat vaan tanssimaan ja saavat vain juotavaa. Ja tuovat tietenkin lahjan. Tähän joukkoon kuului noin 12 vierasta, kun taas pääjoukkoon kuului noin 50 vierasta.
Mua harmittaa edelleen, vuosien päästä, ettei lähdetty pois, kun huomattiin tilanne. Ennen onnittelua ja lahjan antamista, ihan vaan käännytty ja lähdetty. Jälkiruoka-astioita oltiin juuri korjaamassa, kun pölähdimme paikalle 10 muun "kategoria II"-vieraan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksissä häissä oli kahdenlaista kutsuvierasta, parempaa ja huonompaa. Siis "huonommalla" väellä oli istumapaikat perällä ja laidoissa, tarjoilu oli vain se minimaalinen, kun toinen puolisko eli yltäkylläisyydessä. Se tuntui tylsältä, vaikka olinkin "paremman" väen puolella.
Oltiin kutsuttuna häihin ns. "kaukaiset sukulaiset ja tuttavat"-kategoriassa, eikä kutsu ollut ollenkaan vihkitilaisuuteen. Ihmeteltiin, että mites kutsu tuli vaan hääjuhlaan klo 19? Sitten ajateltiin, että voihan olla niinkin, että on ollut vaan siviilivihkiminen ja juhla sitten isommasti.No, olikin ollut kirkkovihkiminen klo 13, sen jälkeen juhla-ateria n. klo 15 pitkän kaavan mukaan. Tarkoitus oli, että ne vaatimattoman kategoriaan kuuluvat vieraat ei saa ruokaa ollenkaan, vaan tulevat vaan tanssimaan ja saavat vain juotavaa. Ja tuovat tietenkin lahjan. Tähän joukkoon kuului noin 12 vierasta, kun taas pääjoukkoon kuului noin 50 vierasta.
Mua harmittaa edelleen, vuosien päästä, ettei lähdetty pois, kun huomattiin tilanne. Ennen onnittelua ja lahjan antamista, ihan vaan käännytty ja lähdetty. Jälkiruoka-astioita oltiin juuri korjaamassa, kun pölähdimme paikalle 10 muun "kategoria II"-vieraan kanssa!
Voi apua miten moukkia ihmisiä voikaan olla :D Pakko kysyä, annoitteko minkäänlaista palautetta ko. järjestelyistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kutsuttuna häihin ns. "kaukaiset sukulaiset ja tuttavat"-kategoriassa, eikä kutsu ollut ollenkaan vihkitilaisuuteen. Ihmeteltiin, että mites kutsu tuli vaan hääjuhlaan klo 19? Sitten ajateltiin, että voihan olla niinkin, että on ollut vaan siviilivihkiminen ja juhla sitten isommasti.No, olikin ollut kirkkovihkiminen klo 13, sen jälkeen juhla-ateria n. klo 15 pitkän kaavan mukaan. Tarkoitus oli, että ne vaatimattoman kategoriaan kuuluvat vieraat ei saa ruokaa ollenkaan, vaan tulevat vaan tanssimaan ja saavat vain juotavaa. Ja tuovat tietenkin lahjan. Tähän joukkoon kuului noin 12 vierasta, kun taas pääjoukkoon kuului noin 50 vierasta.
Mua harmittaa edelleen, vuosien päästä, ettei lähdetty pois, kun huomattiin tilanne. Ennen onnittelua ja lahjan antamista, ihan vaan käännytty ja lähdetty. Jälkiruoka-astioita oltiin juuri korjaamassa, kun pölähdimme paikalle 10 muun "kategoria II"-vieraan kanssa!Voi apua miten moukkia ihmisiä voikaan olla :D Pakko kysyä, annoitteko minkäänlaista palautetta ko. järjestelyistä?
Ei suoraan annettu. Mutta sen jälkeen on tullut heiltä kutsu 30v-päiville ja juhannusjuhlaan, muttei menty eikä koskaan enää mennä tuon pariskunnan juhliin, eikä ole heitäkään sen koommin kutsuttu meille eikä kutsuta.
Häät pidettiin aasinpaskan hajussa ulkomailla rähjäisessä paikassa jossa kirkon kellot soivat ärsyttävästi korvien juuressa eri puolilta ja hiukset tarttuivat tuulessa huulikiiltoon kiinni.
Kamalaa on jos gluteenitonta hiilineutraalia vegaaniruokavaliotani ei ole otettu huomioon.
Tässä nyt näkee sen, että hääpareilla on usein korkea kunnianhimotaso, halutaan väkisin ne isot prinsassahäät jenkkileffojen tyyliin, mutta kun budjetin riittämättömyys yhdistyy perisuomalaiseen agraariseen tehdään-se-itse-asenteeseen, niin seuraukset ovat ikäviä vieraiden kannalta, kuten tästäkin ketjusta huomaa.
Yksinkertainen periaate: jos budjetti on pieni, niin kannattaa rajoittaa kutsuttavien määrää.
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on tuossa istumapaikkojen sekoittamisessa eli siinä, että toisilleen tuntemattomat ihmiset istutetaan samoihin pöytiin. Ainakin minä haluaisin häissä vain olla rennosti ja nauttia hyvästä ruoasta ja juomasta (jos sellaista sattuu olemaan), enkä yrittää väkisin keksiä juttelemista jonkun randomin kanssa. Ja kun niiden ihmisten kanssa ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä tule oltua myöhemmin missään tekemisissä.
Heh, tästä tuli mieleen, että kerran yksissä häissä oli ns. leikki, jossa kaikkien vieraiden piti käydä esittäytymässä koko vierasjoukon edessä. Siis apua. Ainakin minulle tuo tilanne oli tosi epämiellyttävä, ja ihan varmasti monet muutkin kärsivät. Miksi ihmeessä häissä pitäisi tietää kaikkien kumminkaimojen nimet ja taustat? Jälleen kerran toitotan, että suurinta osaa niistä ihmisistä ei tule ikinä tapaamaan uudelleen, niin miksi ihmeessä pitää tuollaista järjestää? Voisivat ohjelmanjärkkääjät kyllä miettiä vähän tarkemmin, että mitä tekevät.
Pöytäplaseeraus on taiteenlajinsa. Sen huomaa kun se on hyvin tehty, eli sopivasti tuttuja ja tuntemattomia samassa pöydässä. Vieraiden viihtyvyyden kannalta ihan oleellinen juttu, ruuan tason ja riittävyyden lisäksi.
Ruoka loppui kesken. Kahvia sai pienen lirun.
"Meillä päin" on aina ollut tapana, että ensimmäisellä ruuanhakukierroksella otetaan sivistyneesti kaikkea vähän maistellen. Sitten saa santsata niitä ruokia, mistä piti. Eräissä häissä otin kaikkea vähän ja sopivasti. Kun kaikki vieraat olivat sen kerran hakeneet ruokaa, ruoka siivottiin pois! Hieman jäi nälkä.
Kahvissa sama juttu. Eli ensin haetaan kahvi ja kakkupalat ja mennään pöytään. Sitten kun kaikki ovat hakeneet ja tekisi mieli vähän lisää kahvia, niin sitä ei olekaan! "Meillä päin" taas pitopalvelun työntekijät kiertävät pannun kanssa pöydissä. Pöytiin tuodaan jossain vaiheessa kermanekka ja sokerit.
Huonoista häistä jää aina mieleen:
- nälkä
- jano (koskee myös alkoholitonta puolta)
- leikit (lapsi on terve kun se leikkii...)
Sanoisin, että kaikkien ketjuun vastanneiden kohdalla, väärän henkilön kutsuminen häihin :D
Eikös pääasia ole, että hääpari saa toisensa ja on järjestänyt sellaiset häät kuin itse ovat halunneet...
on se kumma, ettei osata edes häitä nykyään järjestää ja hääparitkin vaikuttavat kerjäläisiltä. Tuo piheys ja ahneus on paha yhdistelmä.
Elämää häiden jälkeenkin kirjoitti:
Sanoisin, että kaikkien ketjuun vastanneiden kohdalla, väärän henkilön kutsuminen häihin :D
Eikös pääasia ole, että hääpari saa toisensa ja on järjestänyt sellaiset häät kuin itse ovat halunneet...
Ei välttämättä... Monet mainituista asioista johtuvat lähinnä siitä, että niitä ei järjestäessä ole mietitty tarpeeksi. Eli tietämättömyyttä, välinpitämättömyyttä tai jotain muuta. Isojen juhlien järjestäminen niin että kaikki toimii on haastavaa. Varsinkin ensikertalainen saattaa keskittyä merkityksettömiin yksityiskohtiin ja unohtaa oikeasti tärkeitä asioita. Esim. on käytetty tuntikausia koristeiden, karkkien sun muun nätin näpertelyyn, mutta unohdettu hankkia vaikka vessapaperia juhlapaikalle tai aliarvioitu ruuan menekki.
Vinkkinä vieraille joilla ei ole omaa autoa ja pitää liikahtaa ne kymmenet kilometrit vaikka taksilla. Kysykää onko muilla samaa logistista ongelmaa, sen jälkeen soitatte taksifirmaan ja kysytte hinnan kyydille vihkipaikalta juhlapaikalle ja vaikka yöllä takaisin. Ei noita matkoja kannata millään tavallisella taksahinnalla kulkeakaan.
Itse olen maksanut yksistä juhlista lapseni lapsenvahdin kanssa kotiin 70 km:n matkan taksilla, matkaan meni muitakin aikaisia kotiinlähtijöitä. Hinnaksi tuli 90 euroa josta mun osuus oli 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Monessa juhlapöydässä olleena ihmetyttää vieläkin alkoholiin liittyvä mystiikka. Itse en ota eikä toisten ottaminen ole minulle ongelma.
-Alkoholitonta vaihtoehtoa ei aina ole käytännöllisesti saatavilla vaan sitä pitää lähteä etsimään keittiöstä. Tällöin alkoholiton väistämättä hidastaa toisten alkumaljoja ja kaikkien huomio kiinnittyy tähän yhteen. -Ruokapöydässä kaadetaan juomia juhlakalun tilauksen mukaan. Tällöinkään ei ole viinipöydässä ehdolla esim. kivennäisvettä. Taas haetaan juomaa jostain kylmiöstä. Pahin tapaus oli, kun muille kaadettaessa minulle ehdotettiin, että hae vettä toisessa huoneessa olevasta kannusta (hyvä kun ei kraanasta). Miksei panosteta ollenkaan alkoholittomiin juomiin?
-Jos ihminen ei ota, juomattomuutta on toisten kuullen pakko selitellä. Usein syy on jonkun lääkityksen ottaminen. Itse en koskaan selittele, ei ole mielestäni tarpeen avautua vieraille ihmiselle esim. käyttämästään lääkityksestä.
-Olen hieman introvertti ja usein aiheuttamani viivästys juomien takia tuntuu kiusalliselta. Keittiöhenkilökunta saisi kyllä varautua tähän, niin asia voitaisiin hoitaa hienotunteisemmin. Odotellessa saattaa kuulla kommentteja "Olisit nyt ottanut", "Kyllä me sut opetetaan" jne. Enhän minäkään kommentoi muiden juomia, miksi asiaa täytyy kommentoida?
Minä en ole edes mikään introvertti, mutta minuakin ärsyttää se kailotus, että hae vettä tuolta keittiön hanasta, jos ei viini maistu.
Ja minun kohdalle sattunut ällistyttävin tapaus oli, kun pyysin limsaa juotavaksi, kun muut veti boolia. Ei ei limsaa, kun se on tarkoitettu booliin, hae vettä keittiön hanasta, jos jotain haluat juoda.
Juu ja olin laittanut 100 euroa häälahjatilille. Olisin siihen rahaan odottanut edes lasillisen limsaa illalla.
Vierailija kirjoitti:
Hääpaikan pöydissä oli sydäntarroin koristellut kuittipiikit. Kun viimein hikisinä ja noin 2 tunnin odottelun jälkeen pääsimme sisään juhlapaikkaan ja löysimme istumapaikamme. Saimme alkaa ensimmäisen "leikin" jonka ideana oli täyttää pöytäkunnan piikki nopeiten seteleillä. Voittaja pöytä saisi ottaa ensiksi ruokaa ja juomaa buffasta. Kukaan ei saanut mitään, ei edes vettä, ennenkuin piikit olivat täynnä. Itselläni oli vain 30e taksia varten, sekin kortilla. Käsilaukuni sivutaskussa 7 euroa joista 5 pistin piikkiin.
Olin vasta valmistunut samasta koulusta kuin morsian, mutta työtön. Olin ostanut parille noin 100e lahjan, mistä morsiuspari oli ilahtunut. tähän tietysti matkat ja juhlaasu päälle, olin lähes PA.
Seuraavaksi oli ruokailu ja sitten muutama puhe, morsiammen äiti kyynelehtien kertoi kuinka morsiusparilla oli vauvahaaveita. Samaan aikaan pöytiin kannettiin tarjottimella säästöpossut jonne taas vedottiin sujauttamaan omantunnon mukaan rahaa niitä tulevia vauveleita varten. Sinne tungin sitten sen 2e ja muutaman pikku hilun mitä minulla oli. morsiammelle kerkesin jutella 2 lausetta. Ketään muita en tuntenut.
Muutaman leikin lopuksi morsian ryöstettiin ja taas kuljettiin hattu kourassa ympäri salia jotta morsian saataisiin takaisin ja kahvitus voisi alkaa.
Näitä rahankeruu juttuja oli näppärästi soviteltu joka mutkaan mihin mahdollista jopa wc-oli maksullinen johon kyllä sitten pääsin ilmaiseksi koska minulla ei ollut käteistä mistä antaa, jonaka jouduin "todistamaan" kaatamalla laukkuni ja lompsani sisällön tiskiin.
Jäi kyllä paskanmaku suuhun näistä häistä ja pariskunta ei enää kauan kuulunut ystäviini. Ovat jo muuten eronneet, rahat jotka kerjättiin häissä vauvoja tms. varten käytettiin Thaimaan lomaan. Lapsia heille ei koskaan tullut. Mainittakoon vielä että kyse ei ollut mistään köyhästä suvusta tai köyhästä perheestä tai köyhästä parista.
Tämä on kyllä jo pohjanoteeraus: maksullinen wc ja laukun ja lompakon tarkistus?! Vaikuttaa lähinnä jo ryöstöltä! Kuittipiikit, joihin pakotetaan laittamaan rahaa? Voiko näin törppöjä häiden järjestäjiä edes olla? Kuulostaa aivan uskomattomalta...
Vierailija kirjoitti:
Aivan ehdottomasti jotain syötävää ja juotavaa koko ajan.
Aloitus jollain pikkusuolaisella skumpa tms. yhteydessä, ruokailu jossa paljon erilaisia ruokia, älkää tarjotko kiusausta yksinään. Salaatteja erilaisia, niistä vieraat tykkää, erilaisia kalajuttuja, juustoja ym.
Kahvi ja kakku tietenkin, mutta myös muutakin makeaa ja suolaista.
Sitten loput ruoat pöytään ja runsaasti muutakin.
Jossain vaiheessa vieraiden maha on täysi, se on tavoitteenne
Haluatteko häänne muistettavan siitä että oli tylsät ruoat, loppui kesken. Vai hyvistä tarjoiluista.
Juomapuoli sama juttu, paljon ja erilaisia.
Jos ei teillä ole varaa tähän 300 hengelle, kutsukaa vähemmän, maistraattiin on hyvä vaihtoehto.
Älkää kuvitelko 'tienaushäitä', se oli viime vuosituhannella tapana.
AI niin, lapsille myös ajankulua.
Taas tämä nolo aivopieru että maistraattihäät olisivat automaattisesti pieniä, ja kirkkohäät suuria. Herää jo pahvi, ei se noin mene enää nykypäivänä (jos on koskaan mennytkään)!
Toisekseen olen tällaista lukiessani tosi iloinen että olen jo päättänyt etten koskaan järjestä mitään isoja häitä, joissa päätarkoituksena on vaan syöttää ja juottaa suuri vierasmäärä. Olisi ihan hirveää kustantaa sellaista tämäntyyppisille ahneille, itsekeskeisille moukille, joilla ei näemmä ole mitään käsitystä siitä paljonko heidän "vaatimuksensa" tulisivat hääparille maksamaan. Huh, kuinka ällöttävää.
Tärkein muisto häistä kuuluisi siis olla hyvät tarjoilut - ei suinkaan esim. hääparin keskinäinen rakkaus ja onni ja juhlien hyvä tunnelma. Ei, kunhan oma turpea napa on saatu ahnehdittua täyteen ei muulla väliä. Tai no, olisihan se näemmä kiva että joku muu huolehtisi niistä pennuista sillä välin kun mamma itse ahtaa sisäänsä seitsemättä santsikierrostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääpaikan pöydissä oli sydäntarroin koristellut kuittipiikit. Kun viimein hikisinä ja noin 2 tunnin odottelun jälkeen pääsimme sisään juhlapaikkaan ja löysimme istumapaikamme. Saimme alkaa ensimmäisen "leikin" jonka ideana oli täyttää pöytäkunnan piikki nopeiten seteleillä. Voittaja pöytä saisi ottaa ensiksi ruokaa ja juomaa buffasta. Kukaan ei saanut mitään, ei edes vettä, ennenkuin piikit olivat täynnä. Itselläni oli vain 30e taksia varten, sekin kortilla. Käsilaukuni sivutaskussa 7 euroa joista 5 pistin piikkiin.
Olin vasta valmistunut samasta koulusta kuin morsian, mutta työtön. Olin ostanut parille noin 100e lahjan, mistä morsiuspari oli ilahtunut. tähän tietysti matkat ja juhlaasu päälle, olin lähes PA.
Seuraavaksi oli ruokailu ja sitten muutama puhe, morsiammen äiti kyynelehtien kertoi kuinka morsiusparilla oli vauvahaaveita. Samaan aikaan pöytiin kannettiin tarjottimella säästöpossut jonne taas vedottiin sujauttamaan omantunnon mukaan rahaa niitä tulevia vauveleita varten. Sinne tungin sitten sen 2e ja muutaman pikku hilun mitä minulla oli. morsiammelle kerkesin jutella 2 lausetta. Ketään muita en tuntenut.
Muutaman leikin lopuksi morsian ryöstettiin ja taas kuljettiin hattu kourassa ympäri salia jotta morsian saataisiin takaisin ja kahvitus voisi alkaa.
Näitä rahankeruu juttuja oli näppärästi soviteltu joka mutkaan mihin mahdollista jopa wc-oli maksullinen johon kyllä sitten pääsin ilmaiseksi koska minulla ei ollut käteistä mistä antaa, jonaka jouduin "todistamaan" kaatamalla laukkuni ja lompsani sisällön tiskiin.
Jäi kyllä paskanmaku suuhun näistä häistä ja pariskunta ei enää kauan kuulunut ystäviini. Ovat jo muuten eronneet, rahat jotka kerjättiin häissä vauvoja tms. varten käytettiin Thaimaan lomaan. Lapsia heille ei koskaan tullut. Mainittakoon vielä että kyse ei ollut mistään köyhästä suvusta tai köyhästä perheestä tai köyhästä parista.
Tämä on kyllä jo pohjanoteeraus: maksullinen wc ja laukun ja lompakon tarkistus?! Vaikuttaa lähinnä jo ryöstöltä! Kuittipiikit, joihin pakotetaan laittamaan rahaa? Voiko näin törppöjä häiden järjestäjiä edes olla? Kuulostaa aivan uskomattomalta...
Itsekin olen ollut häissä joissa törkeästi vieraita pakotettiin antamaan rahaa. Oli morsiammen ryöstö ja hattu lähti kiertämään. Kun hattu pääsi takaisin mistä oli tullutkin kierrettyään kaikki vieraat alkoi hirveä mesoominen että mitä te näin vähät ootte laittaneet, ei tällä morsianta takaisin saada ja hattu kiertämään taas. Ihmiset vaivautuneina kaivelivat lompakoitaan ja lisäsivät rahaa. Tämäkään ei kelvannut vaan huudon säestämänä sulhanen ja bestman?(en tiedä) vaativat ihmisiä laittamaan lisää rahaa. Meni jollekkin papalle että NO REINO ainakin laittaa lisää eihän sulla rahasta ole pulee ja Reino alkaa kaivella lompakkoa esiin ja vetäsee sieltä 50e tiputtaa hattuun, ei riitä, lisää olis saatava kun olihan sulla siellä niitä 50enemmänkin. Sitä oli järkyttävää seurata vierestä o_o Tää Reino taisi lopulta kaataa kiusaantuneena koko lompakon sisällön hattuun painostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ollut häissä joissa törkeästi vieraita pakotettiin antamaan rahaa. Oli morsiammen ryöstö ja hattu lähti kiertämään. Kun hattu pääsi takaisin mistä oli tullutkin kierrettyään kaikki vieraat alkoi hirveä mesoominen että mitä te näin vähät ootte laittaneet, ei tällä morsianta takaisin saada ja hattu kiertämään taas. Ihmiset vaivautuneina kaivelivat lompakoitaan ja lisäsivät rahaa. Tämäkään ei kelvannut vaan huudon säestämänä sulhanen ja bestman?(en tiedä) vaativat ihmisiä laittamaan lisää rahaa. Meni jollekkin papalle että NO REINO ainakin laittaa lisää eihän sulla rahasta ole pulee ja Reino alkaa kaivella lompakkoa esiin ja vetäsee sieltä 50e tiputtaa hattuun, ei riitä, lisää olis saatava kun olihan sulla siellä niitä 50enemmänkin. Sitä oli järkyttävää seurata vierestä o_o Tää Reino taisi lopulta kaataa kiusaantuneena koko lompakon sisällön hattuun painostettuna.
Tämä oli kyllä moukkamaisuuden multihuipentuma
Aivan ehdottomasti jotain syötävää ja juotavaa koko ajan.
Aloitus jollain pikkusuolaisella skumpa tms. yhteydessä, ruokailu jossa paljon erilaisia ruokia, älkää tarjotko kiusausta yksinään. Salaatteja erilaisia, niistä vieraat tykkää, erilaisia kalajuttuja, juustoja ym.
Kahvi ja kakku tietenkin, mutta myös muutakin makeaa ja suolaista.
Sitten loput ruoat pöytään ja runsaasti muutakin.
Jossain vaiheessa vieraiden maha on täysi, se on tavoitteenne
Haluatteko häänne muistettavan siitä että oli tylsät ruoat, loppui kesken. Vai hyvistä tarjoiluista.
Juomapuoli sama juttu, paljon ja erilaisia.
Jos ei teillä ole varaa tähän 300 hengelle, kutsukaa vähemmän, maistraattiin on hyvä vaihtoehto.
Älkää kuvitelko 'tienaushäitä', se oli viime vuosituhannella tapana.
AI niin, lapsille myös ajankulua.