Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä paremmat tulot --> velvollisuus kohottaa naisen elintasoa?

Vierailija
29.04.2016 |

Pitääkö miehen mahdollistaa naiselle kivat innosisustukset, naisen 150€ kampaamokäynnit ja lomamatkailua etelän kohteisiin?

Jos naisella on palkka X josta menee tietty määrä hoitaakseen osuutensa taloudesta ja lapsista, eikä naiselle jää omaa rahaa tarpeeksi niin mitä tehdään? Nainen alkaa leikkoa itse hiuksiaan ja tyytyy lomailemaan viikkarin viikkoristeilyillä? Tietysti naisen pitää maksaa perhe-elämästä oma osuutensa eli käytännössä 50%.

Entä jos perhe käydä kerran vuodessa lomamatkalla ja mies voisi paremmalla palkallaan käydä vaikka yksin jätkien kanssa reissussa viikon tai jotain? Onko OK vai ei? Naisen elintasohan ei kohotu tuollaisesta miehen törsäilystä joten mieslapsi vaihtoon vai mitä?

Kommentit (198)

Vierailija
1/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tämä on ratkaistu niin että annan rouvalle hänen tarvitsemansa massit. Saa sitten ostella niillä kaikkea kivaa. Joskus ostan hänelle ex tempore. Ei tässä mitään.

Vierailija
2/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö naisen maksaa puolet miehen elektroniikasta ja uudesta autosta, joista nainen ei voisi vähempää innostua? Pitääkö naisen maksaa puolet ruokalaskuista, vaikka mies syö tuplasti sen, mitä nainen? Onko elintaso pakko valita parempituloisen mukaan? Entä jos nainen on parempituloinen, maksaako mies silti 50% kaikesta? Kuka silloin päättää elintason asteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioliitossa, niin puolisoiden elintaso on lain mukaan oltava sama. Minä naisena tienaan miestäni enemmän ja tottakai kustannan isomman osan kuluistamme ja esim ulkomaanmatkat. Ei tulisi mieleenkään ostella itselle kaikkea kivaa ja katsella kun toinen saa paljon vähemmän. Eikä meillä ole edes lapsia ja silti on selvää että yhtä perhettä ollaan.

Vierailija
4/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei määrää miten rahanjako perheessä on toteutettava. Yleensä ihmiset tosin haluavat reilua tasajakoa.

Vierailija
5/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avioliitossa, niin puolisoiden elintaso on lain mukaan oltava sama. Minä naisena tienaan miestäni enemmän ja tottakai kustannan isomman osan kuluistamme ja esim ulkomaanmatkat. Ei tulisi mieleenkään ostella itselle kaikkea kivaa ja katsella kun toinen saa paljon vähemmän. Eikä meillä ole edes lapsia ja silti on selvää että yhtä perhettä ollaan.

Tämä. Jos nainen on parempituloinen, näistä ei tule koskaan ongelmaa koska naiselle on itsestäänselvää että hän voi maksaa enemmän, silti suhteessa tuloihin suurin piirtein saman verran. Miehet ei vaan pysty samaan, eikä mulle ole koskaan selvinnyt miksi näin on. Olen itsekin ollut parisuhteissa aina se enemmän ansaitseva osapuoli, enkä todellakaan ole vaatinut että mies maksaa 50% kaikista kuluista vaan ollaan maksettu suhteessa tuloihin.

Vierailija
6/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei määrää miten rahanjako perheessä on toteutettava. Yleensä ihmiset tosin haluavat reilua tasajakoa.

Ei pidä paikkaansa, aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, mikä tarkoittaa samaa elintasoa.

Vierailija
7/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuus vaan voi olla jopa ilo! Minun mieheni on ollut opiskelujen jälkeen se varakkaampi puolisko ja todellakin kylvää rahaa koko perheelle. Mutta hän ei olekaan ollut koskaan itsekäs tai pihi vaan on muutenkin aikuinen mies, hyvä aviomies ja isä ja perhe-ihminen.

Vierailija
8/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä yhtään mitään. Kun ei edes muuta yhteen, niin ei tarvitse millään tavalla osallistua yhteisen talouden rahoittamiseen vaan voi elää juuri sellaista elämää kuin haluaa. Ja kun valitsee kumppanikseen ihmisen, jolla on suunnilleen sama taloudellinen tilanne, niin ei tarvitse säätää majoitutaanko lomilla viiden tähden hotelleissa vai B&B -paikoissa. Niin olen itse valinnut ja suosittelen sinullekin.

Vierailija
9/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen fantasia, että olisin hyvätuloinen ja voisin ostaa naiselle kaikkea krumeluuria. Joskus seisoo, kun ajattelen tätä. Olen pitkäaikaistyötön ja tunnen itseni sen takia tarpeettomaksi, enkä uskalla lähestyä naisia ollenkaan.

Vierailija
10/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö naisen maksaa puolet miehen elektroniikasta ja uudesta autosta, joista nainen ei voisi vähempää innostua? Pitääkö naisen maksaa puolet ruokalaskuista, vaikka mies syö tuplasti sen, mitä nainen? Onko elintaso pakko valita parempituloisen mukaan? Entä jos nainen on parempituloinen, maksaako mies silti 50% kaikesta? Kuka silloin päättää elintason asteen?

Vastasit kysymyksiin kysymyksilla. Et siis osannut antaa aiheeseen mitään sisältöä.

Vierailija
11/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, mikä tarkoittaa samaa elintasoa.

"Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen." Avioliittolaki 234/1929 46§

Minusta tuossa ei puhuta samasta elintasosta yhtään mitään.

Vierailija
12/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen tienaa puolet vähemmän, se tarkoittaa että elintason on oltava matalampi kuin mihin varakkaammalla olisi mahdollisuus. Esim. vaikka rikkaampi osapuoli pystyisi ostamaan omakotitalon uima-altaalla, köyhemmän takia on asuttava kerrostalokaksiossa. Koko elämän ajan.

Yleensä sille rikkaammalle tämä ei vain kelpaa vaan ne rahat on saatava käyttää johonkin, eli korkeampaan elintasoon. Ei se rikkaampi voi kuitenkaan vaatia että köyhempi maksaa puolet sellaisen elintason kustannuksista, mihin köyhemmällä ei ole varaa. Silloin on rikkaamman oma valinta maksaa enemmän että saa ne haluamansa asiat. Ei sillä perusteella voi sitä köyhempää kiristää eikä syyllistää, kun se on rikkaamman oma valinta.

Vierailija
13/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on MinäMinä-ihminen ja pihi ja itsekäs niin parempi elää yksin ja hautoa niitä rahojansa yksin.

Mitä sitä vaimolla ja lapsilla tekee kun tulee kuluja. Parempi vaan vapaana pörrätä.

Parisuhteessa ja isänä tai äitinä pitää pystyä jakamaan omastaan.

Vierailija
14/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti. Antaako teidän miehet puolet nettopalkastaan omaan käyttöönne? Ruuat 4:lle niin kuin yhteiset laskut maksamme tietysti puoliksi.

Vierailija
15/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä perheen päänä ajattelen, että vaimo ja mukulat ovat niin tärkeitä, että mielellään kustannan heille sen, mihin vain on varaa. Pidän huolen että voimme syödä mitä haluamme, vaimo saa käydä kauneushoidoissa ja salilla ja jumpilla, perheen kesken matkaamme ulkomaille kerran vuodessa ja asumme hyvin, lapsilla on omat huoneet jne. Vaimo maksaa tuloistaan sen minkä maksaa ja minä loput. Hyvin on sujunut.

Mies, joka ei halua jakaa tulojaan rakastamansa naisen kanssa, on minusta vähintäänkin omituinen tapaus. Muutenkin, vaimohan maksaa osuutensa, niin eikö se tarkoita, että minäkin saan sellaisen elintason johon ei muuten olisi varaa? On minullakin salikortti ja käyn pitämässä huolta itsestäni jne. Ei olisi varaa jos vaimolla ei olisi yhtään mitään tuloja.

Vierailija
16/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintason samanlaisuus ei todellakaan tarkoita sitä, että ei voisi pitää omia henkilökohtaisia palkkatulojaan ja käyttää niitä omiin juttuihin.

Vierailija
17/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisetkaan aina niin anteliata ole. Tuttavapariskunta muutti pk-sudulta naisen kotiseudulle, jossa naisella on virka. Miehelle ei sudulta löydy hänen koulutustaan vastavaa työtä, vaan kiertää luennoimassa ja opettamassa eri puolilla Suomea, silloin kun töitä löytyy. Vaimo pitää pussinsa nyörit tiukasti kiinni, ja välillä mies on liki tuloton. Pariskunta on lapseton. Olen huomannut miehessä tiettyä katkeruutta tilanteesta. Mies kuitenkin rakastaa vaimoaan.

Vierailija
18/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat laittaa saman summan talouden pyöritykseen. Mies voi sitten laittaa loput minne lystää.

Vierailija
19/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä velvollisuudesta, mutta voin kertoa sulle jotain rakkaudesta.

Mun vanhemmat on ihan keskituloisia, hyvin tavallisia suomalaisia. Talonsa ovat tosin maksaneet ja ovat pysyneet terveinä, eivätkä käytä alkoholia tai tupakkaa. Kuitenkin voisin kuvitella, että heillä on melko keskiverto määrä rahaa.

Minä ja siskoni olemme opiskelijoita, siis melko köyhiä. Käymme kyllä töissä, mutta ei sitä rahaa mitenkään hirveästi ole. Vanhempieni anteliaisuuden ansiosta olen kuitenkin nyt opiskeluaikanakin pystynyt matkustaa, syödä terveellisesti ja harrastaa melko kallista rakasta harrastustani. Siskoani vanhemmat tukevat yhtä lailla.

Mikään velvollisuus vanhemmillani ei ole antaa mulle rahaa turhuuksiin, kuten matkailuun, mutta he tekevät sen, koska kuulemma saavat iloa siitä, että mä olen onnellinen.

En avioliitosta paljoa tiedä, mutta sen tiedän että menen naimisiin vain rakkaudesta ja rakastamaansa ihmistä haluaa hemmotella. Saatan yhtä hyvin itse olla tulevaisuudessa se enemmän tienaava ja sama pätee tietysti niin päin.

Vierailija
20/198 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen tienaa puolet vähemmän, se tarkoittaa että elintason on oltava matalampi kuin mihin varakkaammalla olisi mahdollisuus. Esim. vaikka rikkaampi osapuoli pystyisi ostamaan omakotitalon uima-altaalla, köyhemmän takia on asuttava kerrostalokaksiossa. Koko elämän ajan.

Yleensä sille rikkaammalle tämä ei vain kelpaa vaan ne rahat on saatava käyttää johonkin, eli korkeampaan elintasoon. Ei se rikkaampi voi kuitenkaan vaatia että köyhempi maksaa puolet sellaisen elintason kustannuksista, mihin köyhemmällä ei ole varaa. Silloin on rikkaamman oma valinta maksaa enemmän että saa ne haluamansa asiat. Ei sillä perusteella voi sitä köyhempää kiristää eikä syyllistää, kun se on rikkaamman oma valinta.

Näinpä, meillä on just tällainen tilanne. Mies on minua paljon varakkaampi.

Minä voisin elää ilman autoa, tai korkeintaan ostaa jonkun halvan kotteron -> mies tahtoo uuden BMW:n

Minä asuisin mieluiten vanhassa, pienessä rintamamiestalossa -> mies tahtoo uuden talon, ei hänellä ole aikaa kunnostaa mitään ja muutenkin kaikki on oltava viimeisen päälle

Minä kulkisin mielelläni vanhoissa vaatteissa -> mies pyytää ostamaan uusia, käymään kampaajalla, laittamaan kynnet

Hassua, että aina näissä kskusteluissa on oletuksena, että nainen on se tuhlaavainen osapuoli. Minä olen köyhästä perheestä kotoisin, en kaipaa ympärilleni materiaa. Arvostaisin enemmän yhteistä aikaa ( mitä ei juuri ole, koska miehen on tehtävä enemmän töitä, saadakseen enemmän rahaa...).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi