Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kokevat työvoimatoimistossa asioimisen hankalaksi?

Vierailija
02.12.2023 |

Kertokaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku

Vierailija
2/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan koe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika joutenolo laiskistuttaa. Itse eläkeläisenä koen kaikki ennalta sovitut tapaamiset rasittavina aikatauluttamisen takia.

Vierailija
4/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kuin kuulusteluhuone. Mitään positiivista siellä ei tapahdu, vaan ruvetaan määrittelemään sinun elämääsi. En ole koskaan muutenkaan tykännyt virastoista ja asioin mieluummin netissä kuin kasvotusten. Onneksi nykyään voi tehä niin kun minun nuoruudessa ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin mennä paikan päälle.

Vierailija
5/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lähinnä tuon asioinnin aiheuttamasta valtavasta henkisestä kuormituksesta, stressistä, ahdistuksesta ja muusta vastaavasta. Tuolla on edessä pelkkää kielteistä, huonoa kohtelua, kuulustelua, kyttäämistä, haukkumista ja nöyryytystä, johon pitää oikeasti varautua. Ehkä fyysisesti nuo käynnit eivät ole rasittavia, mutta psyykkisesti ne sitä todella ovat ja keho reagoi tähän monella tavalla. Tietysti keho ja mieli yrittävät viimeiseen saakka taistella vastaan, että tuonne ei tarvitsisi mennä kun tietää, mitä on edessä.

Vierailija
6/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin se on kuin kuulustelua. Syyllistämistä, oma-arvontunnon polkemista. Jännitän kovasti etukäteen näitä käyntejä. Riippuu toki kovasti minkälainen virkailija sattuu kohdalle. Osa ei kuuntele ollenkaan asiakasta mitä hänellä on sanottavana.

Vierailija
7/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on kuin kuulusteluhuone. Mitään positiivista siellä ei tapahdu, vaan ruvetaan määrittelemään sinun elämääsi. En ole koskaan muutenkaan tykännyt virastoista ja asioin mieluummin netissä kuin kasvotusten. Onneksi nykyään voi tehä niin kun minun nuoruudessa ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin mennä paikan päälle.

no mene töihi tai elä muuten vaan omilla rahoilla.tukien maksajalla on oikeus kysellä mut älä hae tukia niin ei ole kuulustelua.ei multakaan mitään kysellä eikä kuulustella.

Eikä ole, voivat kysellä työhön ja koulutukseen viittaavia kysymyksiä muttei muuta. 

Vierailija
8/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei tiedä sinusta ja elämästäsi mitään eikä edes kiinnosta rupeaa suorittamaan ristikuulustelullista miinakenttää keskustelun nimissä. Yksikin harha-askel ja ollaan lisäselvityksissä tai pahimmillaan tippuu joku outo karenssi toimiston sisäisten ohjeiden perusteella. Tai vaatimus täysin älyttömistä aktivointitoimenpiteistä kuten 3-6 kuukauden cv:n kirjoituskurssi johon sisältyy päivä cv:n kirjoitusoppia ja loppuaika ilmaisharjoittelua jossain firmassa jossa johtaja vihaa sinua ja luuseriuttasi.

Mitäpä tuossa olisi hermoilemista.

Eikä kukaan taida olla käynyt työkkärissä ainakaan 10 viime vuoteen kun nuo lopetti ilmeisesti kaikki asiakasvastaanottopisteensä. 

Vierailija
9/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin se on kuin kuulustelua. Syyllistämistä, oma-arvontunnon polkemista. Jännitän kovasti etukäteen näitä käyntejä. Riippuu toki kovasti minkälainen virkailija sattuu kohdalle. Osa ei kuuntele ollenkaan asiakasta mitä hänellä on sanottavana.

Oikeastiko sinua loukkaa se, että näet työtätekevän ihmisen?

Vierailija
10/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii varmaa ikävää asioida.rahan pitäisi tulla automaattisesti kaikille laiskoille joka kk ja noin 3500e käteen niinku mulle työstä sit olis hyvä.vieläki joku elätti vois vinkuu et saa liijan vähä ilmasta rahaa.

Vierailija
11/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hankalaa. Asiat hoidetaan netin kautta. :D

Vierailija
12/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti paikalle meneminen (matkaa yli 40 km) maksaa ja vie aikaa. Netissä asiat hoituu sujuvasti. Jos itse on aktiivinen työllistymisensä suhteen, niin palvelu on pääsääntöisesti hyvää. 

Vierailija
13/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut työkkärin kanssa ongelmaa. Viime vuosina tullut ikävän paljon niiden kanssa asioitua mutta aina on homma sujunut asiallisesti ja oltu niin sanotusti samoilla linjoilla. Johtuneeko oamsata asenteesta vaiko mistä vai siitä, että mulla on aina selvä suunnitelma työllistymiseksi. Sille en mahda mitään ettei työnantajat halua keski-ikäistä palkata. Korkeintaan lyhyiksi pätkiksi.

Vierailija
14/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan minä en ole saanut mitään apua koskaan työkkäristä. Ne ovat 18 vuoden ajan yrittäneet saada minua kuntouttavaan työhön. Sen takia vihaan niitä ja ne vihaa minua. 18 vuoden aikana olen saanut varmaa 10 kertaa karenssia ja 10 kertaa oikeus on perunut sen karenssin ja olen saanut aina korvauksia.

Vierailija
15/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana lähin työvoimatoimisto naapurikunnassa. Junalla pääsee 2 kertaa junaa vaihtamalla. Bussit kulkee pari kertaa päivässä siihen kuntaan n. 6km päästä. Netissä ja puhelimessa saa onneksi kaiken asioinnin hoidettua.

Vierailija
16/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne pitää työtöntä tyhmänä ja laiskana joka ei halua töitä. Pitävät myös työttömiä alkoholisteina joilla ei ole elämän hallintaa. Minua työkkärin tädit ovat haukkuneet juopoksi 18 vuoden ajan vaikka en juo viinaa enkä ole käynyt baareissakaan 18 vuoteen. Väittivät että olen työkyvytön joten katkaisivat työmarkkinatuen minulta ja sanoivat minun pitää mennä kuntouttavaa koska olen työtön. Sitten minä haastoin työkkärin oikeuteen ja voitin. Niitten pitää aina todistaa työttömän onko se työkyvytön. Minä en todellakaan ole työkyvytön. Uhkasin hakata sen työkkärin virkailijan ja ne sitten lopetti asiakkuuteni siellä. Minun ei tarvii edes hakea töitä enää ja saan tuet silti. Olen kuitenkin ollut töissä tänäkin vuonna olin 200 päivää töissä.

Et sinä haastanut työkkäriä oikeuteen, koska ei työkkäri katkaise etuutta siksi, että joku on työkyvytön. Siksi etuus katkaistaan, jos joku väittää, että ei voi mennä töihin, mutta ei tuo siitä työkyvyttömyydestä lääkärintodistusta.

Vierailija
17/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn osa-aikatyössä työvoimatoimistoa vastapäätä, joten on kynnys sinne toimistoonkin madaltunut, kun sen näkee niin usein. Ja on se nykyinen työvoimaneuvojanikin oikeastaan ihan kiva, pirteä nuori nainen.

En silti mitään työtarjouksia hyväksy, vaan haluan itse päättää, mitä työtä teen. Ei kai siinä muuta syytä olekaan, miksi niitä työkkärin työntekijöitä niin vihataan kuin juuri se, että sieltä tyrkytetään jotain vastenmielistä paikkaa.

Osa niistä neuvojista onkin sellaisia, joille tekee mieli maksaa potut pottuina. Kuten tein entiselle työvoimaneuvojalleni, joka laittoi minulle 4 työhönosoitusta samana päivänä postiluukusta. Otin yhden niistä työpaikoista vastaan, mutta hain piruuttani niitä kolmea muutakin. Työvoimatoimisto ja Kela joutuivat sellaiseen lappusotaan, että se jatkui vielä silloinkin, kun jo olin aloittanut työssäni. Nauroin vain partaani, kun luukusta tipahti päätöstä ja ilmoitusta viikkokaudet. He kun joutuvat kaikki haut ja kieltäytymiset käsittelemään ja laatimaan lausunnot kaikista. Postinkantajakin jo varmaan ihmetteli, että miksi yhdelle tulee jatkuvasti postia Kelasta.

En tiedä, vaihtuiko neuvojani tämän episodin takia vai vaihtuiko ihan muuten vaan.

Vierailija
18/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne pitää työtöntä tyhmänä ja laiskana joka ei halua töitä. Pitävät myös työttömiä alkoholisteina joilla ei ole elämän hallintaa. Minua työkkärin tädit ovat haukkuneet juopoksi 18 vuoden ajan vaikka en juo viinaa enkä ole käynyt baareissakaan 18 vuoteen. Väittivät että olen työkyvytön joten katkaisivat työmarkkinatuen minulta ja sanoivat minun pitää mennä kuntouttavaa koska olen työtön. Sitten minä haastoin työkkärin oikeuteen ja voitin. Niitten pitää aina todistaa työttömän onko se työkyvytön. Minä en todellakaan ole työkyvytön. Uhkasin hakata sen työkkärin virkailijan ja ne sitten lopetti asiakkuuteni siellä. Minun ei tarvii edes hakea töitä enää ja saan tuet silti. Olen kuitenkin ollut töissä tänäkin vuonna olin 200 päivää töissä.

Et sinä haastanut työkkäriä oikeuteen, koska ei työkkäri katkaise etuutta siksi, että

Kyllä ne katkaisi, joku virkailija siirsi minut typin asiakkaaksi koska olin ollut 2 vuotta työtön ja ne sanoi perusteluiksi elämänhallinnan menettämisen ja väittivät minun juovan paljon viinaa. Sellaiselle työttömälle ei kuulemma voi maksaa työmarkkinatukea koska ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Mutta minä en ollut työkyvytön ja tein rikosilmoituksen sen perusteella.

Minun piti hakea lääkärintodistus sitten oikeutta varten. Hain sen heti ja se maksoi minulle 300 euroa kun tukeni katkaistiin mutta olin jo menettänyt tuet työkkärin ja typin virkailijat olivat alunperin antaneet vääriä lausuntoja ja oikeudessa sain vasta oikeutta.

Vierailija
19/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa stressaa joku yksi käynti joskus? Miten ne töissä pärjäisi, siellä pitää käydä päivittäin eikä saa rahaa tyhjästä.

Vierailija
20/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan ollut työkkärin kanssa ongelmaa. Viime vuosina tullut ikävän paljon niiden kanssa asioitua mutta aina on homma sujunut asiallisesti ja oltu niin sanotusti samoilla linjoilla. Johtuneeko oamsata asenteesta vaiko mistä vai siitä, että mulla on aina selvä suunnitelma työllistymiseksi. Sille en mahda mitään ettei työnantajat halua keski-ikäistä palkata. Korkeintaan lyhyiksi pätkiksi.

Sinua ei yritetä painostaa työkokeiluun kierrätyskeskukseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi