Nostin op:stä 4000 euroa
Ämmä kysyi: Miksi? Minusta se on minun, ja vain minun asiani
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kyseleminen siinä mielessä aivan typerää, että kyse on aloittajan omista rahoista, jotka ovat hänen pankkitilillään ja saman summan saisi ilman mitään kyselyitä nostaa automaatista.
Itse asiassa ei saa. Soittavat tuolloin perään. Sama jos automaatilla tallennat suuren summan.
Miten automaatilla voi tallettaa tililleen rahaa? En ole koskaan tiennyt sellaisesta toiminnosta. Onko siinää joku aukko, johon tungetaan seteleitä? :-)
Sinne voi laittaa kolikoita joita saat kun käyt pulloja kerämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kyseleminen siinä mielessä aivan typerää, että kyse on aloittajan omista rahoista, jotka ovat hänen pankkitilillään ja saman summan saisi ilman mitään kyselyitä nostaa automaatista.
Itse asiassa ei saa. Soittavat tuolloin perään. Sama jos automaatilla tallennat suuren summan.
Miten automaatilla voi tallettaa tililleen rahaa? En ole koskaan tiennyt sellaisesta toiminnosta. Onko siinää joku aukko, johon tungetaan seteleitä? :-)
Missä pahvilaatikossa sinä asut, kun tallennusautomaatti on ihan vieras käsite :D Nyt pilkka osui ihan omaan nilkkaan.
Tallennusautomaatti on laite, minne laitat kaikki käteisesi, esim. 1000€ ja saat kuitin jossa lukee 0€ talletettu.
Nostin pankista 25ke ja kukaan ei kysynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt, mihin ne rahat tarvitsit? On nimittäin ihan fakta, että iso osa käteisestä on olemassa vain harmaan talouden ja rikollisuuden mahdollistamiseksi. Tavallinen ihminen ei sitä juuri enää tarvitse. Luultavasti muutaman vuoden päästä erilaiset mobiilisovellukset ovat niin yleisiä, että kirpparilla ja koulun discossakin maksetaan korteilla ja kännyköillä, eikä käteistä rahaa enää tarvita mihinkään.
En ole ap, mutta esim itse olen nostanut paljon (kerralla n. 3000e) käteistä ulkomaan reissuille, koska en halua kuljettaa korttia mukanani. On se sitten sinun tai jonkun mielestä tyhmää, niin se on minun tapani. Käteistä muuten käytetään erittäin paljon vielä suuressa osassa maailmaa. Mm Saksassa se on hyvin tavallista.
Nostoista on minulta aina kysytty viime aikoina. Kerran virkailija itse heitti: ai, lähdetkö shoppailemaan? Ja tyydyin vain sanomaan kyllä. Mutta kyse on yksityisasiasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nostanut automaatista 10 000 euroa päivän aikana, eikä tullut soittoja. Ja jos olisikin tullut, niin soittajalle voi vastata ihan hyvin, että "ei kuulu sinulle pätkääkään" sillä rahat ovat siinä kohtaa jo kourassa.
Näin, enkä itse esim. vastaa numeroihin, joita en tunne.
Se onkin liian raskas ponnistus vastata siihen puhelimeen ja puhua.
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt, mihin ne rahat tarvitsit? On nimittäin ihan fakta, että iso osa käteisestä on olemassa vain harmaan talouden ja rikollisuuden mahdollistamiseksi. Tavallinen ihminen ei sitä juuri enää tarvitse. Luultavasti muutaman vuoden päästä erilaiset mobiilisovellukset ovat niin yleisiä, että kirpparilla ja koulun discossakin maksetaan korteilla ja kännyköillä, eikä käteistä rahaa enää tarvita mihinkään.
Esimerkiksi autokauppa yksityisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pahvilaatikossa sinä asut, kun tallennusautomaatti on ihan vieras käsite :D Nyt pilkka osui ihan omaan nilkkaan.
Mikä pilkka? Tuo oli aivan asiallinen kysymys, jonka sinä tulkitsit pilkaksi. Hymiö tarkoitti sitä, että en todellakaan tiennyt ja kuvittelin, miten homma toimii. Ja en asu pahvilaatikossa, miksi ihmeessä noin sanot? En ole koskaan tallettanut rahaa minkään muun kuin tiskin kautta joskus harvoin, koska yleensä asia hoituu tilisiirtona. Olisikin ihan kiinnostava tietää, kuinka moni todella käyttää talletusautomaattia.
Missä niitä on, konttoreissako?
No. Kerro nyt miksi nostit neljä donaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne voi laittaa kolikoita joita saat kun käyt pulloja kerämässä.
Taitaa olla enemmän itsellesi tuttua toimintaa, kun heti tuli tarve vastata idioottina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nostanut automaatista 10 000 euroa päivän aikana, eikä tullut soittoja. Ja jos olisikin tullut, niin soittajalle voi vastata ihan hyvin, että "ei kuulu sinulle pätkääkään" sillä rahat ovat siinä kohtaa jo kourassa.
Näin, enkä itse esim. vastaa numeroihin, joita en tunne.
Se onkin liian raskas ponnistus vastata siihen puhelimeen ja puhua.
Onko se sinulle kovinkin raskasta? Itselleni ei toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa OTTOista on myös panoja. Katselin jopa raivostuttavaa opetusvideota, jossa juuri tärkeintä kohtaa, eli setelien syöttöä ei kunnolla näytetä. Ilmeisesti saa tuupata nippuna.
En uskaltanut kokeilla, pelottaa että tulee joku ongelma, ja Ahmet iskee kimppuun.
Ymmärrän hyvin jos pankkiin tuotaisiin matkalaukussa viisisatasia ja pyydettäisiin tallettamaan tilille, että tässä kohtaa kysyttäisiin, että mistä ne ovat kotoisin. Mutta itse pidän kyllä todella kummallisena sitä, että kysellään nostojen tarkoitusta silloin, kun ihminen nostaa ihan itse ansaitsemiaan laillisia rahoja pankkitililtään. En tajua, miten tämä on pankin asia vaikka sieltä nostaisi miten paljon. Voisiko joku pankkivirkailija selittää, että miksi nostamisesta kysellään?
No esimerkiksi raksapuolellla tuo on perussumma kun maksetaan hommia pimeästi. Ja ymmärtääkseni kassatyöntekijöillä on velvollisuus kysyä asiaa. Täysin typerä sääntö, mutta tuskin heidän keksimä.
Millaisia veroja AP aikoo kiertää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pilkka? Tuo oli aivan asiallinen kysymys, jonka sinä tulkitsit pilkaksi. Hymiö tarkoitti sitä, että en todellakaan tiennyt ja kuvittelin, miten homma toimii. Ja en asu pahvilaatikossa, miksi ihmeessä noin sanot? En ole koskaan tallettanut rahaa minkään muun kuin tiskin kautta joskus harvoin, koska yleensä asia hoituu tilisiirtona. Olisikin ihan kiinnostava tietää, kuinka moni todella käyttää talletusautomaattia.
Missä niitä on, konttoreissako?
Juu ei niitä varmaan kukan käytä. Ihan turhaan ylläpitävät satoja kalliita laitteita ;-) LOL
Ja kuukle on huijausta käyttöohjevideoineen. Terveisiä pulloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallennusautomaatti on laite, minne laitat kaikki käteisesi, esim. 1000€ ja saat kuitin jossa lukee 0€ talletettu.
Ja tässä linkki tähän:
Hautaloinnin estämiseksi tehty määräys.
Kiittäkäämme vihreitä tästäkin pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa OTTOista on myös panoja. Katselin jopa raivostuttavaa opetusvideota, jossa juuri tärkeintä kohtaa, eli setelien syöttöä ei kunnolla näytetä. Ilmeisesti saa tuupata nippuna.
En uskaltanut kokeilla, pelottaa että tulee joku ongelma, ja Ahmet iskee kimppuun.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Talletusautomaattia tarvitsevat siis ihmiset, joilla on tarve tallettaa käteistä. Herää kysymys, missä tilanteessa ihmisellä on niin paljon käteistä, että sitä pitää viedä pankkiin. Jotenkin tuntuisi, että kysymys rahojen alkuperästä olisi silloin perustellumpi kuin syy rahojen nostoon. Mutta sama se, molemmat ovat minun mielestäni yksityisasioihin puuttumista, kun summat eivät ole päätä huimaavia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin jos pankkiin tuotaisiin matkalaukussa viisisatasia ja pyydettäisiin tallettamaan tilille, että tässä kohtaa kysyttäisiin, että mistä ne ovat kotoisin. Mutta itse pidän kyllä todella kummallisena sitä, että kysellään nostojen tarkoitusta silloin, kun ihminen nostaa ihan itse ansaitsemiaan laillisia rahoja pankkitililtään. En tajua, miten tämä on pankin asia vaikka sieltä nostaisi miten paljon. Voisiko joku pankkivirkailija selittää, että miksi nostamisesta kysellään?
Koska käteinen on ainoa tapa hoitaa maksuja piemeästi verottajan ohi. Ja käytännössä käteistä ei tarvita enää mihinkään. Varsinkaan isoja summia.
Minulta kysyttiin 1000 euron talletuksesta!
Äimistyin niin että selittelin. Seuraavalla kerralla vastaan että möin ukollesi persettä.