Nostin op:stä 4000 euroa
Ämmä kysyi: Miksi? Minusta se on minun, ja vain minun asiani
Kommentit (138)
Hän teki vain työnsä niiden ohjeiden mukaan, jotka on asiasta laadittu.
Ai oikein ämmä? Harvoin sitä tarvitaan tuollaista summaa käteistä. Hän olisi ehkä halunnut ehdottaa jotain turvallisempaa/kätevämpää tapaa rahan maksamiseen tai säilyttämiseen. Mutta ymmärrän, että ärsytti, kun sun harmaaseen talouteen yritetään puuttua.
Mitä vastasit virkaiijalle? Ihan samoja kokemuksia minulla. Muka rahapesun torjuntaa, kun pienasiakkaita häiritään pienistä summista :-(
Onhan tuo kyseleminen siinä mielessä aivan typerää, että kyse on aloittajan omista rahoista, jotka ovat hänen pankkitilillään ja saman summan saisi ilman mitään kyselyitä nostaa automaatista.
Joukollako nyt pitäisi hyeenalailla hyökätä tuon ämmän kimppuun, joka teki vain työnsä ohjeiden mukaisesti?
Jos et osaa arvostaa toisen työtä ja niitä lakeja joita on meidän turvaksi säädetty niin painu v...
Noihin voi vastata vaikka, että meinaa vetää ne vessasta alas. Eivät voi estää eivätkä kontrolloida. Eikä itseni kohdalla todellakaan ole mistään harmaasta taloudesta. (4)
Pientä ihmistä simputetaan. Kunnon kelmille pakataan vaikka miljoona takahuoneessa salkkuun ja saat salkun kaupan päälle ;-)
Vierailija kirjoitti:
Joukollako nyt pitäisi hyeenalailla hyökätä tuon ämmän kimppuun, joka teki vain työnsä ohjeiden mukaisesti?
Jos et osaa arvostaa toisen työtä ja niitä lakeja joita on meidän turvaksi säädetty niin painu v...
Ei, ei se ole tuon nimenomaisen virkailijan syy mitenkään. Mutta ohjeistus on ihan pielessä.
Mistä Osuuspankista saa rahaa? Meillä ohjataan pankkiautomaatille, ei täällä pankissa rahaa käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kyseleminen siinä mielessä aivan typerää, että kyse on aloittajan omista rahoista, jotka ovat hänen pankkitilillään ja saman summan saisi ilman mitään kyselyitä nostaa automaatista.
Itse asiassa ei saa. Soittavat tuolloin perään. Sama jos automaatilla tallennat suuren summan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastasit virkaiijalle? Ihan samoja kokemuksia minulla. Muka rahapesun torjuntaa, kun pienasiakkaita häiritään pienistä summista :-(
pienasiakkaita häiritään kun taas suurelle rahalle he tarjoavat varmaan jos jonkinlaista panamatili-bisnestä
Vierailija kirjoitti:
Pientä ihmistä simputetaan. Kunnon kelmille pakataan vaikka miljoona takahuoneessa salkkuun ja saat salkun kaupan päälle ;-)
Se on juuri tama, mikä tässä ärsyttää. Lisäksi tosiaan ihan järjetöntä, koska kaikki vastaukset on hyväksyttävä tyyliin: meinaan polttaa ne juhannuskokossa. Kun sitä kerran saa tehdä omilla rahoillaan niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei saa. Soittavat tuolloin perään. Sama jos automaatilla tallennat suuren summan.
Olen nostanut automaatista 10 000 euroa päivän aikana, eikä tullut soittoja. Ja jos olisikin tullut, niin soittajalle voi vastata ihan hyvin, että "ei kuulu sinulle pätkääkään" sillä rahat ovat siinä kohtaa jo kourassa.
No kerro nyt, mihin ne rahat tarvitsit? On nimittäin ihan fakta, että iso osa käteisestä on olemassa vain harmaan talouden ja rikollisuuden mahdollistamiseksi. Tavallinen ihminen ei sitä juuri enää tarvitse. Luultavasti muutaman vuoden päästä erilaiset mobiilisovellukset ovat niin yleisiä, että kirpparilla ja koulun discossakin maksetaan korteilla ja kännyköillä, eikä käteistä rahaa enää tarvita mihinkään.
Jos jostain neljästätonnista joutuu jo ristikuulusteluun, niin voiko tästä päätellä, että ihmisillä ei Suomessa enää ole käytännössä oikeutta tehdä isompia ostoksia paitsi säästämällä rahaa pikku hiljaa sukanvarteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten automaatilla voi tallettaa tililleen rahaa? En ole koskaan tiennyt sellaisesta toiminnosta. Onko siinää joku aukko, johon tungetaan seteleitä? :-)
Vierailija kirjoitti:
Pieni ihminen se virkailijakin vain on, eikä asaitse tuollaista ämmittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ihminen se virkailijakin vain on, eikä asaitse tuollaista ämmittelyä.
Pieni ihminen voisi opetella asiakaspalvelun alkeita ja edes jonkinlaista hienotunteisuutta ennenkö hänet laitetaan tiskin taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nostanut automaatista 10 000 euroa päivän aikana, eikä tullut soittoja. Ja jos olisikin tullut, niin soittajalle voi vastata ihan hyvin, että "ei kuulu sinulle pätkääkään" sillä rahat ovat siinä kohtaa jo kourassa.
Näin, enkä itse esim. vastaa numeroihin, joita en tunne.
Osuuspankistä?