Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?

Vierailija
27.04.2016 |

Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen sivun alapeukut ovat hysteerisiä! Pidemmälle kateelliset pullukat eivät sitten näköjään kuitenkaan lukeneetkaan. :D

Vierailija
82/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin huvittaa nämä 10karkkia/pv jutut :D

Mulla meni viime viikolla berliininmunkki, suklaata, iso pussi karkkia poikaystävän kanssa puoliksi... varmaan muutakin.

Yritin olla herkkulakossa, selvisin pari viikkoa... mitat on suunnilleen 164/54. Liikuntaa en juurikaan harrasta, tanssia kerran viikossa.

Ehkä oon välttynyt hirveältä paisumiselta sen takia, että normaalia ruokaa menee vähemmän. En tykkää yhtään tehdä ruokaa. Kahvin kanssa taas on kiva aina syödä"jotain hyvää" . Jo arki ilman herkkuja on vaikea, siksi menee yleensä vähintään se suklaapatukka/ päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lohduttavaa tai ehkä ahdistavaakin, että toiset saavat vedellä mitä vain ja itsellä kaikki jää vyötärölle. Todellakin syön paremmin kuin kukaan kommentoijista, mutta laihtuminen on silti TODELLA hidasta (1kg/kk, BMI 40). Liikun aerobista tosin melko vähän, salilla käyn 2-3krt/vko, mutta ei painonnosto hirveästi nosta sykettä. Ehkä se on se liikunta vain mikä tässä mättää. Tai sitten vain vaikeinta on juurikin jo hankittujen kilojen sulattaminen.

Millä tavalla mielestäsi syöt paremmin??? Minä ainakaan en voi vedellä mitä vain lihomatta. Esim. Sweet chili -kastike ja voissa paistaminen ovat heikkouksia, joita minun pitää rajoittaa. Paino nousee, jos syön paljon kiinalaistyyppistä ruokaa, ja sitten teen korjausliikkeen. Siiderit jää myös kauppaan, koska kesäisin painonhallinta on minulle haaste. Kankean jäätelöön tai grillimakkaraan tai grillattuun juustoon.

-nainen 38 v. 165 cm 65 kg

Vierailija
84/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

84 korjaa... Siis lankean. Vaikka en tuossa maininnut, syön myös paljon salaatteja, kasviksia ja hedelmiä. Herkkuja melko vähän.

Vierailija
85/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lohduttavaa tai ehkä ahdistavaakin, että toiset saavat vedellä mitä vain ja itsellä kaikki jää vyötärölle. Todellakin syön paremmin kuin kukaan kommentoijista, mutta laihtuminen on silti TODELLA hidasta (1kg/kk, BMI 40). Liikun aerobista tosin melko vähän, salilla käyn 2-3krt/vko, mutta ei painonnosto hirveästi nosta sykettä. Ehkä se on se liikunta vain mikä tässä mättää. Tai sitten vain vaikeinta on juurikin jo hankittujen kilojen sulattaminen.

Laihtuminen on helppoa. Siinä laihdutetussa painossa pysyminen on se ongelma! Ateriakoot tahtovat lipsua ainakin minulla. Olen 165 cm ja 65 kg ja 38 vuotta. Syön joskus herkkuja, mutta se ei ole pointti, vaan liikasyönti yleisesti.

Kerrohan sitten miten syöt?

Jos koko ajan syö noin, että välillä tosi kevyesti ja sitten taas repsahtaa, ei se laihduttaminen etene. Liikasyönti on pahaksi myös kausittain.

En ole Ap, joten vastaan nyt vielä kerran ja poistun takavasemmalle. 1) Olen laihduttanut kaksi vuotta, 2) yhteensä n. 20 kiloa, 3) en ole repsahdellut kummemmin. Joskus jos herkkuja kuitenkin syön niin pudotus tyssää heti. Koskaan en vedä tällaisia määriä kuin normaalipainoiset täällä ja se sapettaa, että toiset voivat syödä niin huolettomasti. Jos sanon, että BMI on 40 niin heti ollaan sanomassa, että en ole rehellinen itselleni. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että laihdutus voi olla hidasta ja vaikeaa? Jos saa aina kilon kuussa pois niin siinä ei vietetä joulua eikä juhannuksia tai muita juhlia ellei haluta sitä kiloa /kahta takaisin. Mutta olkoot, tämä on av, ei täällä ymmärretä ja ihan sama mitä kukin ajattelee, jatkan kuitenkin tielläni, mitä muutakaan voin.

Vierailija
86/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin huvittaa nämä 10karkkia/pv jutut :D

Mulla meni viime viikolla berliininmunkki, suklaata, iso pussi karkkia poikaystävän kanssa puoliksi... varmaan muutakin.

Yritin olla herkkulakossa, selvisin pari viikkoa... mitat on suunnilleen 164/54. Liikuntaa en juurikaan harrasta, tanssia kerran viikossa.

Ehkä oon välttynyt hirveältä paisumiselta sen takia, että normaalia ruokaa menee vähemmän. En tykkää yhtään tehdä ruokaa. Kahvin kanssa taas on kiva aina syödä"jotain hyvää" . Jo arki ilman herkkuja on vaikea, siksi menee yleensä vähintään se suklaapatukka/ päivä.

Niinpä niin, terveys on muutakin kuin hoikkuutta. Monipuolinen ja terveellinen syöminen sallii herkuttelua, mutta hyvälaatuisen ruuan pitäisi olla pääroolissa.

Vierailija
87/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja päivittäin. Iltaisin pikkukulhosta löytyy 1-2 riviä suklaata, manteleita, kuivattua aprikoosia ja mangoa sekä pieni kourallinen salmiakkia.

Vierailija
88/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnititkö huomiota siihen, että monille päivän syömiset rajoittuvat aika pitkälti juuri siihen pieneen määrään herkkuja? Ihan oikeasti, älä valehtele itsellesi. Harvalla on BMI 40 syyttä. En minäkään ylipainoisena kuvitellut syöväni paljoa, ja ihmettelin, että miksi muut saa herkutella lihomatta, mutta minä en. Nyt vasta, kun olen muuttanut ruokailutottumukseni ja laihtunut, näen kuinka paljon oikeasti söinkään. 

Anteeksi mitä, etkö ymmärrä lukemaasi? Olen koko ajan miinuskaloreilla. Eilen söin rahkan, kanariisicashewrisottoa 300g, omenan, salaattia ja 20g fetaa ja kaksi turkinpippuria. Ei ollut huippupäivä ruokailujen suhteen, tuli liiankin vähän syötyä, mutta enemmän tai vähemmän laihiksella ollut nyt kaksi vuotta. Suklaata ym. suurempaa karkkimäärää söin pääsiäisenä, yhden suklaapupun. Aivan paskaa tulla jauhamaan, ettenkö koko ajan pysyisi miinuksilla ja etteikö tämä minun tapauksessa olisi hirvittävän turhauttavaa ja HIDASTA!

Voisitko perustella, miksi luulet syöväsi paremmin kuin kukaan kommentoijista?

Tässähän on listattu epäterveellisiä ruokavalioita herkkuineen ja ilmaisin harmitukseni siitä, että itse en "saa" syödä niin lihomatta. Tai siis tapauksessani laihtumatta, sillä matkaa 20 kilonkin jälkeen on melkoisesti jäljellä.

Et kuitenkaan kerro, mitä itse syöt, joten turha on väitteesi.

Siinähän sinä juuri syömiseni mainitsit lainauksissasi :O

Vierailija
89/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sit se on toi sun asenne, joka mättää???!!! "Todellakin syön paremmin kuin kukaan kommentoijista..." Älä viitsi puhua roskaa. Todella typerää toisten aliarvioimista. Jos bmi on 40, jostain se energia sinne kroppaan virtaa. Jos sä kävelet unissasi jääkaapille. Nuku enemmän ja ota positiivisempi asenne, niin alkaa kilotkin tippua.

Vierailija
90/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaata syön pari palaa päivässä, kermavaahtoa marjoilla menee myös päivittäin.  Joskus herkuttelen purkillisella smetanaa.

Tämä on ohis, mutta itse söin marjoja kermavaahdolla melkein päivittäin. Punaista lihaa ja voita myös todella usein. Nyt on huono kolesteroli noussut yli suosituksen, joten pakko tarkastaa käsitystään hyvästä syömisestä.

Vierailija
91/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi herkutella ollenkaan jos haluat pysyvästi olla normaalipainoinen. itse yritän nyt tiputtaa 5 kiloa 60 kiloon, joten kaikki suklaaa ja herkut pois armotta. Muuten ei onnistu. Painoin  vuosi sitten n. 60 ja aloin jatkaa herkuttelua silloin tällöin , kerran viikossa suklaalevy, tai muita suklaapötköjä, ja 5 kiloo tuli heti., se on mulle eo lievä ylipaino. 

Jos luulet että voit syödä makeisia ja pysyä normaalipainossa, se ei onnistu. No ehkä kahdesti vuodessa voi, mutta ei kerran viikossa mitenkään.

mulle herkut korvaa maukkaat purukumit, porkkanat, mansikat rahkan seassa, tomaatit, ym.

Vierailija
92/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari palaa suklaata.

Vierailija
93/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnititkö huomiota siihen, että monille päivän syömiset rajoittuvat aika pitkälti juuri siihen pieneen määrään herkkuja? Ihan oikeasti, älä valehtele itsellesi. Harvalla on BMI 40 syyttä. En minäkään ylipainoisena kuvitellut syöväni paljoa, ja ihmettelin, että miksi muut saa herkutella lihomatta, mutta minä en. Nyt vasta, kun olen muuttanut ruokailutottumukseni ja laihtunut, näen kuinka paljon oikeasti söinkään. 

Anteeksi mitä, etkö ymmärrä lukemaasi? Olen koko ajan miinuskaloreilla. Eilen söin rahkan, kanariisicashewrisottoa 300g, omenan, salaattia ja 20g fetaa ja kaksi turkinpippuria. Ei ollut huippupäivä ruokailujen suhteen, tuli liiankin vähän syötyä, mutta enemmän tai vähemmän laihiksella ollut nyt kaksi vuotta. Suklaata ym. suurempaa karkkimäärää söin pääsiäisenä, yhden suklaapupun. Aivan paskaa tulla jauhamaan, ettenkö koko ajan pysyisi miinuksilla ja etteikö tämä minun tapauksessa olisi hirvittävän turhauttavaa ja HIDASTA!

Tuota... Riippuen vähän ruoanlaittotavasta, öljyn määrästä, salaatinkastikkeesta ja sen määrästä jne. tuossa voi hyvinkin olla reilusti yli 2000 kcal, mikä ei laihdutustarkoitukseen oikein sovi. Kirjoitat erittäin ympäripyöreästi, kanariisicashewrisotossakin voi olla melkeinpä mitä tahansa 100:n ja 400:n kcal välillä/100 g. Samoin salaatti - salaatti voi olla ihan oikeasti vain vihreitä vihanneksia ja sisältää vaikka 50 kcal kokonaisuudessaan, tai sitten se voi olla joku kana-/kalasalaatti, jossa kastikkeineen ja juustoineen on yli 500 kcal. Laihduttaessa on tarkkaa tietää tarkalleen kuinka paljon niitä kaloreita tulee syötyä. Rahkakin voi olla melkein mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Ei nyt millään pahalla, mutta kyllä paino putoaa nopeasti, jos BMI on yli 40 - kunhan sen tekee oikein ja valehtelematta itselleen.

Vierailija
94/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen on helppoa. Siinä laihdutetussa painossa pysyminen on se ongelma! Ateriakoot tahtovat lipsua ainakin minulla. Olen 165 cm ja 65 kg ja 38 vuotta. Syön joskus herkkuja, mutta se ei ole pointti, vaan liikasyönti yleisesti.

Kerrohan sitten miten syöt?

Jos koko ajan syö noin, että välillä tosi kevyesti ja sitten taas repsahtaa, ei se laihduttaminen etene. Liikasyönti on pahaksi myös kausittain.

En ole Ap, joten vastaan nyt vielä kerran ja poistun takavasemmalle. 1) Olen laihduttanut kaksi vuotta, 2) yhteensä n. 20 kiloa, 3) en ole repsahdellut kummemmin. Joskus jos herkkuja kuitenkin syön niin pudotus tyssää heti. Koskaan en vedä tällaisia määriä kuin normaalipainoiset täällä ja se sapettaa, että toiset voivat syödä niin huolettomasti. Jos sanon, että BMI on 40 niin heti ollaan sanomassa, että en ole rehellinen itselleni. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että laihdutus voi olla hidasta ja vaikeaa? Jos saa aina kilon kuussa pois niin siinä ei vietetä joulua eikä juhannuksia tai muita juhlia ellei haluta sitä kiloa /kahta takaisin. Mutta olkoot, tämä on av, ei täällä ymmärretä ja ihan sama mitä kukin ajattelee, jatkan kuitenkin tielläni, mitä muutakaan voin.

ne jotka sanoo että voi syödä herkkuja ja pysy'ä laihoina, ovat NUORIA; esim. 18-25. mutta kun ikää tulee, esim. 35-40 niin aineenvaihdunta tyssää aivan täysin, lihominen lisääntyy ja keho alkaa pitää kiinni rasvasta eikä suostu laihtumaan. Sen mukaan on elettävä.nuoret myöskin kuluttaa enemmän energiaa kuin iäkkäämmät: harvalla nuorella on autoa, he kävelevät tai ajavat polkupyörällä, mutta keski-iäiset ajavat autola ja ovat laiskoja.ymmärrä nyt ensinnäkin tämä. Myöskin NUORI voi skipata terveelliset ruuat helposti pois , ja pysyä terveenä, se ei näy ennekuin keski-iässä vaikka diabeteksenä, mutta keski-ikäinen ei voi, suklaalla ei keho elä.

Vierailija
95/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)

No tuota, tässäpä:

Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla

Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla

Välipala: raejuustoa, pähkinöitä ja appelsiini / kiivi (tämä aina vakio)

Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)

Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen

Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.

Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.

Ja kiitos joka tapauksessa tsempeistä! :)

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.

Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.

Onnea painonpudotuksestasi! Tosin tuo 1000 kcal päivässä kuulostaa todella vähältä. Itselläni olisi varmasti aika heikko olo noilla kalorimäärillä. Riippuu toki pituudestakin jne.

Olen siis itse aika paljonkin perehtynyt syömäni ruoan kalorimääriin, ja kaloreihin ylipäätään, joten tiedän ne kyllä. Lounaalla kalorit 300-500 ja päivällisellä 500-1000. Tuo 1000 nyt harvemmin, mutta jos todella rasvaista ruokaa ja iso annos. Aamiainen 150-350 kcal. Välipala 300 kcal. Iltapala 150-450 kcal (vain jos vielä nälkä, niin ne kaksi leipää, ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa). Joten suurimmillaankin arkipäivänä kalorit 2600 kcal, vähimmillään 1400 kcal. Ehkä keskimäärin se on juuri noiden väliltä, 2000 kcal päivässä. Viikonloppuisin (la ja su) 2500-2800 kcal / pv. Kävelen 40 km viikossa (työmatkat plus pari lenkkiä päälle), mutta muuten en liiku, sekin voi olla estämässä laihtumistani.

Ja onhan nuo kalorimääräni aivan liian suuret, nyt kun ne kirjoitin ylös, myönnän sen. Ehkä minun tosiaan pitäisi alkaa vahtia noita ateriakokoja! Varsinkin tuo päivällinen kannattaisi yrittää pitää esim. korkeintaan 500 kcal.

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.

Vierailija
96/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa haettiin jo otsikossa ihmisiä, jotka ovat normaalipainoisia JA herkuttelevat päivittäin tai lähes päivittäin. Olen kyllä normaalipainoinen ja tulin mielenkiinnosta lukemaan, miten kyseiset ihmiset syövät. En voi kuvitellakaan, että herkuttelisin päivittäin. Pidän hyvästä ruuasta ja terveellisyyteen kiinnitän huomiota. Olen kolmen lapsen äiti, eivätkä lapsetkaan saa herkkuja päivittäin. Koko porukalla on karkkipäivä kerran viikossa. Lisäksi juhlapyhinä ja synttäreinä syödään herkkuja. Nyt vappuna on munkkeja ja simaa, äitienpäivänä kermakakkua ja suklaata.

Vierailija
97/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen koko ajan miinuskaloreilla"

mitään miinuskaloreita sulla ei ole. Syöt syöt ja syöt. ole edes yksi päivä täydellä paastolla, ja harrasta urheilua, niin olet miinuskaloreilla vasta sitten.

Itse laihutan ja eilen söin reilu 1200 kcal. vaaka näytti että 200 grammaa olen laihtunut. Ei siis paljon.

Tässä minun eilisen ruuat:

--puuro, kahvi +rasvaton maito.

-banaani, kaksi paahtoleipää, margariinia, juustoa, tomaatti,

-2 mandarinia , 2 porkkanaa,

-omena iso, 2 ruisleipää, juustoa margariinia,

-päärynä, puolikas rasvaton ahka ja mansikkaa.

Vierailija
98/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit se on toi sun asenne, joka mättää???!!! "Todellakin syön paremmin kuin kukaan kommentoijista..." Älä viitsi puhua roskaa. Todella typerää toisten aliarvioimista. Jos bmi on 40, jostain se energia sinne kroppaan virtaa. Jos sä kävelet unissasi jääkaapille. Nuku enemmän ja ota positiivisempi asenne, niin alkaa kilotkin tippua.

Mitä helvettiä?? Koko ajan kirjoittanut, että olen miinuksilla ja kilo kuussa lähtee. Mahtaako sulla virrata mitään pääkopassa. Että nämä jotkut ihmiset voi olla tyhmiä täällä.

Vierailija
99/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Kuulostaa terveelliseltä tuo ruokavaliosi. Ja on hyvä, että joskus antaa periksikin, jotta ruuan kyttäämisestä ei tulisi elämää tärkeämpi asia.

Älä mieti syömistäsi  ja elämääsi  laihtumisen kannalta, vaan sen kannalta, että kehosi voi varmasti nyt  paremmin kuin roskaruokaa jatkuvasti syömällä. Itse en ole koskaan laihtunut silloin, kun kiinnitin huomiotani tiukasti kiloihin.   Joku ravitsemusterapeutti sanoi, että laihtuminen on myös korvien välinen asia.  Itse asiassa sain yhteen aikaan niin mielenkiintoisia, myönteisesti stressaavia  työtehtäviä, että unohdin kytätä koko ajan laihtumistani. Kun taas ehdin vaakaan, painoa oli tippunut 6-7 kiloa, vähän kuin itsestään.

Vierailija
100/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)

No tuota, tässäpä:

Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla

Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla

Välipala: raejuustoa, pähkinöitä ja appelsiini / kiivi (tämä aina vakio)

Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)

Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen

Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.

Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.

Ja kiitos joka tapauksessa tsempeistä! :)

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.

Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.

Onnea painonpudotuksestasi! Tosin tuo 1000 kcal päivässä kuulostaa todella vähältä. Itselläni olisi varmasti aika heikko olo noilla kalorimäärillä. Riippuu toki pituudestakin jne.

Olen siis itse aika paljonkin perehtynyt syömäni ruoan kalorimääriin, ja kaloreihin ylipäätään, joten tiedän ne kyllä. Lounaalla kalorit 300-500 ja päivällisellä 500-1000. Tuo 1000 nyt harvemmin, mutta jos todella rasvaista ruokaa ja iso annos. Aamiainen 150-350 kcal. Välipala 300 kcal. Iltapala 150-450 kcal (vain jos vielä nälkä, niin ne kaksi leipää, ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa). Joten suurimmillaankin arkipäivänä kalorit 2600 kcal, vähimmillään 1400 kcal. Ehkä keskimäärin se on juuri noiden väliltä, 2000 kcal päivässä. Viikonloppuisin (la ja su) 2500-2800 kcal / pv. Kävelen 40 km viikossa (työmatkat plus pari lenkkiä päälle), mutta muuten en liiku, sekin voi olla estämässä laihtumistani.

Ja onhan nuo kalorimääräni aivan liian suuret, nyt kun ne kirjoitin ylös, myönnän sen. Ehkä minun tosiaan pitäisi alkaa vahtia noita ateriakokoja! Varsinkin tuo päivällinen kannattaisi yrittää pitää esim. korkeintaan 500 kcal.

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.

Yksi ateria n 1000 kaloria! Jessus, siihen en pääse kyllä ikinä vaikka söisin alkupalaksi sen purkillisen smetanaa minkä joku vetäisi herkkuna! Syön mitä tahansa (ruokaa) niin riittävän annoksen kalorit on välillä 200-400. Tosin mun aterioissa on hyvin hillitysti hiilareita, äärimmäisen harvoin kastikkeita mutta paljon kasviksia, salaattia ja lihaa/kalaa/kanaa, paljon pataruokia missä ei ole rasvaa eikä hiilareita juuri ollenkaan. Syöt päivässä n 1000 kaloria enemmän kuin minä joten en ihmettele painoasi ja laihdutuksen hitautta!

Se 50+ joka syö herkkuja lähes joka päivä ja silti päivän kalorit jää max 1500