Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?
Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...
Kommentit (210)
Olen 169/64 ja syön lähes päivittäin suklaatuutin. En juo mehuja tai limsaa, syön muuten terveellisesti ja liikun n. 10 km päivittäin joko kävellen tai lenkillä.
Jaa-a... Alle kolmekymppisenä saatoin syödä aivan mitä tahansa, ja silti pysyin alipainoisena luikkuna. Enkä edes juurikaan harrastanut liikuntaa arkikävelyä lukuunottamatta
Noin 30-40 -vuotiaana yhä meni päivittäin pulla ja namia, esim. suklaapatukka ja kourallinen nameja. Alkoholia kului kerran viikossa, ruokavalio melko evvk-kaloreista, mutta ei mitään roskaruokaa kovin usein (tyyppiä pitsaa tai ranskiksia). Arkiliikunnan ohella lenkillä käynti noin pari krt viikossa. Silti painoa alkoi hitaasti kertyä.
Nyt liki viiskymppisenä bmi on lievän ylipainon puolella eli 26. Edelleen syön melko vapaasti hyvää ruokaa, mutta olen pudottanut toisen noista herkuista eli se on joko illalla teen kanssa leivonnainen tai nameja hiukan. Pari krt viikossa lenkillä. Alkoholia kulutan ehkä kerran viikossa.
Jos viitsisin laihduttaa, se sujuisi varmaan aika helposti sillä, että jättäisin nuo iltaherkuttelut pois. Mutta en taida viitsiä, elämässä on liikaa muita stressitekijöitä tällä hetkellä.
Vastaukseni oli tarkoituksella aika monipolvinen siksi, että uskon vakaasti hormonitoiminnan ja iän vaikuttavan aineenvaihduntaan ja lihomiseen. Toki, liika on liikaa kenellä tahansa, mutta kuten edeltä saattoi huomata, niin painonhallinta käy iän myötä erilaiseksi. Arkinen hyötyliikunta on minulla pysynyt samanlaisena koko ajan, muu liikunta lisääntynyt ja silti nykyään lihon entistä niukemmalla herkuttelulla siinä, missä alle kolmekymppisenä bmi oli alle 20.
Mä olen ihan armoton sokerihiiri ja syön yleensä joka ilta ainakin yhden suklaapatukan (minkä kokoisia ne Fazerin patukat nyt on, 40-50g?) En myöskään koskaan kieltäydy palaveripullasta töissä tai jos joku on leiponut esim. synttäreidensä kunniaksi herkkuja, otan aina ja usein santsaan :) Viikonloppuisin syön lisäksi myös mm. jäätelöä, sipsejö ja irtokarkkia. Onneksi syön muuten tosi terveellisesti, en myöskään saa ns. piilosokereita mistään (jogurtit yms. aina maustamattomia, en juo mehuja tms.) vaan sokeri on aina tietoinen valinta herkutellessa. Ja satun reenaamaan tosi paljon, koska harrastan maratoneja. Muuten olisin varmaan aika tukevassa kunnossa :D mitat nyt siis 169cm ja 54kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D
Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.
Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.
Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)
No tuota, tässäpä:
Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla
Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla
Välipala: raejuustoa, pähkinöitä ja appelsiini / kiivi (tämä aina vakio)
Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)
Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen
Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.
Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.
Ja kiitos joka tapauksessa tsempeistä! :)
En harrasta minkäänlaista liikuntaa. Herkkuja syön päivittäin. Suklaata menee pari riviä helposti päivässä. Sen lisäksi ainakin pari keksiä, jäätelöpuikko (magnum tai vastaava), joku herkkukahvi saattaa mennä lisäksi (mocca frappe, jäätelökahvi ts). Ei ole mikään tavaton "päivän menu" tuo, mutta ei nyt ehkä ihan joka päivä noin paljoa. Vähintään pari noista silti täyttyy joka päivä.
Varsinaista ruokaa syönkin sitten aika vähän. Aamupalaa en syö, lounaaksi joku pieni voileipä tai nuudelipaketillinen raejuustolla. Sit ehkä välipalaksi toinen leipä. Illalla syödään päivän ainoa lämmin ateria, annoskokoni on varmaan aika pieni. Iltapalaksi sitten noita herkkuja. Keksit tosin päivän aikana töissä. Kahvia juon paljon. Maidolla/kermalla ja sokerilla vähintään.
Olen 158cm, 52kg. Laihaläski.
Mun ruokavalio on ihan päin pyllyä ja tiedän sen. Karkkia ja limsaa menee päivittäin, käyn ruokkiksella hesessä, energiajuomaa menee joka päivä, leipä on vaaleaa ja salaattia tai hedelmiä en muista milloin söin viimeksi. Olen 170/50. Annoskoot ovat aika pieniä kuitenkin, ja toisinaan unohdan syödä kokonaan joten se varmaan pitää painoni kurissa.
Olen 41-vuotias, 165 cm, 53 kg. En harrasta liikuntaa, istumatyö, herkkuja syön päivittäin. Yleensä siis päivällisellä aina makean jälkkärin, joka arkisin voi olla rivi suklaata, viikonloppuisin ihan tehty jälkiruoka. Ei mulla ole koskaan ollut mitään erityistä himoa makeaan joka saisi syömään sitä isoja määriä. Tykkään kyllä aterian päälle makeasta loppuruoasta, mutta eihän sitä ruoan päälle paljoa pystyisi enää sitä makeaa syömäänkään.
Muuten syön melko simppelisti. Aamupalaa en syö, koskka olen aamu-uninen ja inhottaa syöminen aamulla. Töissä syön salaatin tai keiton ja leipää. Päivälliseksi syön sitten kotona kunnon tukevan aterian, johon kuuluu myös lasi viiniä ja makea jälkiruoka. Välipaloja en syö.
Syön herkkuja 1-3 pvänä viikossa. Pääsääntönä minulla on yksi kunnon herkuttelupäivä viikossa, jolloin saatan ostaa karkkipussin tai pizzan ja syödä sen. Muina päivinä herkuttelu on pienimuotoisempaa, saatan ottaa 1-2 keksiä tai suklaakarkkia kahvin kanssa tai pienen siivun kakkua. Liiasta makeasta tulee huono olo, siksi en mielellään ota paljoa kerrallaan.
Viikonloppuisin teen kermaviilistä dipin tai ostan lid:lin salsaa ja dippailen siihen porkkanaa, kurkkua ja maissileipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D
Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.
Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.
Kyse onkin siitä että pysymme muilla keinoilla normaalipainoisena. Vaikka syön herkkuja lähes päivittäin kokonaiskalorini jää max 1500/pvä. Silti syön esim 2 lämmintä ateriaa päivässä.
On selvää ettei ylipainoinen voi syödä herkkuja samalla tavalla - ensin pitää laihtua normaalipainoiseksi ja pysyä siinä ja sitten vasta sovittaa herkut ruokavalioon. Muuten ne vain ylläpitää ylipainoa. Nuo sun viikonlopun ruuat estää laihtumisen. Sen minkä tingit viikolla syöt täyteen viikonloppuna. Simppeliä. Toisaalta - noitakin voi syödä kunhan annoskoot on pieniä ja kokonaiskalorimäärä jää alle päivittäisen tarpeen.
Minäkin veikkaan että annoskokosi ovat liian suuria. Esim jos syön päivälliseksi lasagnea, on sen lasagnepalan koko n. 10cm*10cm ja tämän lisäksi syön aamupuuron mustikoilla (aamupuuro on n. kahvikupillisen verran) ja päivällä salaattia pienen lautasellisen verran. Tähän päälle syön herkkuja esim puolilevyä suklaata tai kourallinen karkkeja.
Minun mielestäni 10 cm x 10 cm pala lasagne on aika jäätävä annos ruokaa. Valmistustavasta riippuen tuossa annoksessa on varmaan joku 600-800 kcal...
Olen 164 cm ja 63 kg. Tällä hetkellä laihdutan edelleen (olen jo laihtunut 25 kg), joten en syö runsaskalorisia herkkuja kovinkaan paljon, ehkä kolme kertaa viikossa jonkun ihan pienen määrän. MUTTA luulen, että kun olen päässyt tavoitepainooni, niin luultavasti syön herkkuja päivittäin pienen määrän. Luultavasti tulen syömään jäätelöä joka päivä. Kyllä herkkuja voi hyvin syödä päivittäin, kunhan kokonaiskalorimäärä jää matalaksi. Paljon mieluummin syön esim. annoksen jäätelöä (100 g = 200 kcal), kuin kaksi viipaletta leipää (ilman leivänpäällysiä 200 kcal).
Mun herkut eivät varmaan ole herkkuja sinulle ap, mutta kerron nyt kuitenkin.
Alustus: En ole ikinä tykännyt makeasta ja iltauninen luonnostaan, eli en ole napostellut/herkutellut koskaan aikaisemmin iltaisin, varsinkaan makeita herkkuja. Nyt vaihdevuosia kärsiessä ovat nukkumisenlahjat ja ruokahalu kaikonneet.
Katselen leffoja ja valvon sekä herkuttelen suolatuilla ja paahdetuilla pistaasipähkinöillä, oliiveilla, säilykekurkulla ja -punajuurella, hillosipuleilla ja etikkakurpitsalla aamukoittoon useimpina öinä. Tuntuu, kuin en voisi koskaan saada tarpeeksi suolaisia ja etikkaisia ruokia sekä vissyvettä, jota menee yössä 2-3 litraa. Voin olla syömättä koko päivän (ja vaikka viikonkin nykyään, siis oikeaa ruokaa), mutta jokaisena nukkumattomana yönä tekee mieli noita herkkuja. Koskaan ei ole oikeasti nälkä mutta herkkuhimo iskee aamuyöllä.
Paino vaihtelee 57-62 välillä, pituutta 170 ja ikää vasta 41 (eli nuori vaihdevuosiin).
160 cm ja 50 kg.
Syön päivittäin herkkuja. Jäätelöä, leivoksia, karkkia, sipsiä... Jaksan laittaa kunnon ruokaa ehkä vain noin kolmesti viikossa, muutoin syön eineksiä, pitsaa, mäkkiruokaa... Todella, todella epäterveellisesti.
Toisaalta urheilen myös paljon, joten olen sen ja geenien ansiosta varsin timmissä kunnossa. Lisäksi verenpaineeni ja kolesteroliarvoni ovat todella hyvät, eikä kurja ruokavalio näy (vielä) päällepäin mitenkään. Äitini puolelta naiset ovat aina olleet hoikkia/alipainoisia lastensaantiin asti. Kolmenkympin korvilla ja synnytysten jälkeen kilot ovat jämähtäneetkin sitten pysyvästi. Sitä odotellessa.
Olen hiukan hoikan puoleinen, syön melko poikkeuksetta herkkuja päivittäin, kaksi karkitonta päivää putkeen on jo hehkutuksen arvoista.. Mutta siis, leivon paljon itse, jolloin on helppo tehdä hyvinkin kevyitä leivonnaisia, lisäksi syön paljon tikkareita ja niitä pieniä karkkiaskeja. Tulee melko kalliisti, mutta itsekuria ei riitä olla syömättä koko säkkiä, niin ostan vain pienen annoksen sitten...
Lisäksi vaihtanu sipsejä vielä vaan enemmän popcorniin ja pähkinöihin...
Limuja en juo, korkeintaan saunan jälkeen lasillisen.
Viitseliäisyyttä vaan tarttis enemmän, ku onhan vaikka hedelmäsalaatti oikeesti paremman makustakin kuin karkit, siinä vaan on enemmän hommaa...
Lounaan jälkeen joka päivä suklaapatukka. Viikonloppuisin suklaalevy. Leipää menee paljon. Myös punaviiniä menee useampana päivänä viikossa. Ainoa liikunta on työmatkapyöräily ympäri vuoden aina ja säästä riippumatta, 10 km suunta.
Olen 163 cm ja 50 kg. En harrasta säännöllistä urheilua, mutta yritän kävellä esim. kilometrin matkoja menemättä bussilla ja käytän portaita hissin sijaan. Syön herkkuja joka päivä, arkiherkuista yleisimpinä jäätelö ja keksit. Suklaata ja karkkia olen pyrkinyt vähentämään ja enkä niitä ikinä syönyt joka päivä. Muutoin syön todella kevyesti. Aamupala ja tavoitteena yksi lämmin ruoka. Joskus jää lämmin ruoka kokonaan välistä. Yliopistolla syön kevyen kasvisluonaan esim. kasvispyöryköitä riisillä, kotona teen esim. lohimedaljonkeja tai kanakastiketta hiilarilisäkkeellä ja kasviksilla, ulkona syödessä menee usein sushia. Syön siis ravintoloissakin vähintään kerran viikossa. En syö terveellisesti enkä säännöllisesti. Hoikkana pysymisen salaisuus on syödä kulutuksen rajoissa. Jos syö herkkuja, pitää pihistää muusta ruoasta ja olla usein nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)
No tuota, tässäpä:
Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla
Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla
Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)
Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen
Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.
Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.
Minä olen 164/60 ja varmaan keskivertonaista lihaksikkaampi (aineenvaihdunta kiihtyy kun lihas tarvitsee kaloreita.) Hyötyliikuntaa tulee pyöräilystä joka päivä 20-40 min, ja lisäksi raskasta tai vähemmän raskasta kehonpainotreenia päälle 3-6 kertaa viikossa, 1-1,5 h kerralla. Laskin kerran hyötyliikuntalaskurilla että saan syödä pelkän hyötyliikunnan takia 5 munkkia viikossa normaalin energiantarpeen päälle lihomatta. En varmasti pysyisi tässä kunnossa ellen liikkuisi, mutta olen löytänyt innostavan ja hauskan lajin eli tankotanssin.
Ruokavaliomme ovat aika samanlaisia. Otan päivällisellä/lounaalla lautasellisen ruokaa, puolet kasviksia. Ainoastaan välipalat kuulostaa erilaisilta. Välipalat/aamupala on jotai näistä: puuro marjoilla tai hedelmillä(iso lautanen)/ hedelmä/itsetehtyä mysliä ja hedelmäsosetta(2 dl jälkkärikippoon)/pari siemennäkkäriä ja hedelmä/kasviksia. Ehkä kerran parissa kuussa ostan leipäpussin ja syön juustoleipiä kasviksilla, mutta en mitenkään muuten välttele hiilareita. En vain satu pitämään leivästä. Ruokajuomana on aina vesi, maidostakaan en pidä (paitsi työpaikkaruokailussa otan yleensä lasin eli kerran päivässä). Juon myös vähintään puoli litraa teetä päivittäin, kahvia kun sitä on tarjolla.
Saatan korvata esim. iltapalan herkuilla ja syön yleensä puolikkaan sipsipussin, suklaalevyn, karkkipussin tms. 3-(5) kertaa viikossa. Jos en söisi herkkuja, olisivat välipalat isompia. Olen miettinyt että voisin vähentää terveyden takia vain viikonloppuihin. Alkoholia en käytä usein, ja 1-4 annosta max. Pidän joka päivä huolta siitä, että juon vettä väh. 2 litraa, sillä laskematta ei varmasti tule juotua. Muistan kun vanhemillani asuessa leipä oli perusruokaa ja täytyy kyllä sanoa etten ollut ihan yhtä kiinteä vaikka normaalipainoinen olinkin. Näillä syömingeillä tulee vielä nälkä jos on 12 aikaan hereillä illalla. Muuten kuuntelen tarkkaan onko nälkä vai ei.
Pari vuotta sitten mitattuna sisäelinrasvataso oli normaali. Kävin mittauksessa samoissa mitoissa olevan kaverini kanssa, joka painaa 5 kiloa vähemmän ja on hieman pidempi(syö paljon pienempiä annoksia kuin minä, myös herkkuja). Hänellä sisäelinrasvaa oli yli normaalitason, sillä ei harrasta kovin paljon liikuntaa. Aloita ehdottomasti joku hauska,välillä kuormittava liikuntaharrastus jos aiot syödä herkkuja samalla! Oli paino mikä vaan.
Oon 170/65 ja joka päivä tulee vedettyä pari pullaa tai keksejä ja suklaata tms. Onneksi työ todella liikunnallista niin ei paino nouse. En tiedä miten saan herkuttelun loppumaan kun työ vaihtuu kesällä toimistossa istuskeluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota, tässäpä:
En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.
Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.
pari kertaa viikossa pieni (130) suklaalevy tai iso kulhollinen kattilassa paukutettuja popcorneja.
mitat 166cm/60kg. joskus teen vain perheelle ruuan ja syön itse pelkkää suklaata sekä juon kahvia..