Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?

Vierailija
27.04.2016 |

Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)

No tuota, tässäpä:

Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla

Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla

Välipala: raejuustoa, pähkinöitä ja appelsiini / kiivi (tämä aina vakio)

Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)

Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen

Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.

Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.

Ja kiitos joka tapauksessa tsempeistä! :)

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.

Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.

Onnea painonpudotuksestasi! Tosin tuo 1000 kcal päivässä kuulostaa todella vähältä. Itselläni olisi varmasti aika heikko olo noilla kalorimäärillä. Riippuu toki pituudestakin jne.

Olen siis itse aika paljonkin perehtynyt syömäni ruoan kalorimääriin, ja kaloreihin ylipäätään, joten tiedän ne kyllä. Lounaalla kalorit 300-500 ja päivällisellä 500-1000. Tuo 1000 nyt harvemmin, mutta jos todella rasvaista ruokaa ja iso annos. Aamiainen 150-350 kcal. Välipala 300 kcal. Iltapala 150-450 kcal (vain jos vielä nälkä, niin ne kaksi leipää, ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa). Joten suurimmillaankin arkipäivänä kalorit 2600 kcal, vähimmillään 1400 kcal. Ehkä keskimäärin se on juuri noiden väliltä, 2000 kcal päivässä. Viikonloppuisin (la ja su) 2500-2800 kcal / pv. Kävelen 40 km viikossa (työmatkat plus pari lenkkiä päälle), mutta muuten en liiku, sekin voi olla estämässä laihtumistani.

Ja onhan nuo kalorimääräni aivan liian suuret, nyt kun ne kirjoitin ylös, myönnän sen. Ehkä minun tosiaan pitäisi alkaa vahtia noita ateriakokoja! Varsinkin tuo päivällinen kannattaisi yrittää pitää esim. korkeintaan 500 kcal.

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.[/qu

sullahan on mukava lihotuskuuri. Menestystä painon nostoosi!

Kylläpä täällä ilkeitä ihmisiä kirjoittelee :( Vai että mukava lihotuskuuri ja menestystä painonnostoosi :(

Arkisin keskimäärin 2000 kcal, la-su keskimäärin 2650 kcal. 2186 kcal siis keskimäärin, jos kaikki laskee yhteen. Painan siis sen 87 kg. Kävelen viikossa 40 km. Oikeastiko tuo mielestäsi on niin paljon liikaa?  Oikeastiko teidän mielestä kuuluisi syödä sen 1000 kcal päivässä, vaikka painankin noin paljon tällä hetkellä? Sitten en kyllä ainakaan jaksa tuota lenkkeilyä plus työmatkakävelyä. Ja kun pienemmillä kalorimäärillä jää oikeasti nälkä! En tiedä, kai sitten olen joku superahmatti ihan luonnostaan, joka jää nälkäiseksi vähemmästä. Työni ei ole kovin raskasta, mutta seisomatyötä kuitenkin.

Kiitos jollekin mukavalle vastaajalle, ehkä jatkossakin jätän tuon kaloreiden miettimisen pois ja koitan vain syödä terveellistä ja puhdasta ruokaa (niin kuin nytkin) sekä pienentää tuota päivällisen ateriakokoa.

Toivottavasti et luullet, että minä (1000 kcal/pv-tyyppi) kirjoitin tuon lihotuskuuri-kommentin? En ollut minä. Eivätköhän tuollaiset kommentit kerro kirjoittajastaan enemmän, älä sellaisiin kiinnitä huomiota. Itse pystyn hyvin samaistumaan sinuun, söin aiemmin hyvin samanlailla tajuamatta syöväni liikaa. Kai sitä jotenkin kuvitteli, että normaalia kotiruokaa saa syödä ilman pelkoa lihomisesta, kun kaikki aina vain puhuvat roskaruoan olevan se ongelma. Mutta ihan yhtä lailla sitä voi itsensä lihottaa tavallisella, terveellisellä kotiruoalla.

Vierailija
122/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen koko ajan miinuskaloreilla"

mitään miinuskaloreita sulla ei ole. Syöt syöt ja syöt. ole edes yksi päivä täydellä paastolla, ja harrasta urheilua, niin olet miinuskaloreilla vasta sitten.

Itse laihutan ja eilen söin reilu 1200 kcal. vaaka näytti että 200 grammaa olen laihtunut. Ei siis paljon.

Tässä minun eilisen ruuat:

--puuro, kahvi +rasvaton maito.

-banaani, kaksi paahtoleipää, margariinia, juustoa, tomaatti,

-2 mandarinia , 2 porkkanaa,

-omena iso, 2 ruisleipää, juustoa margariinia,

-päärynä, puolikas rasvaton ahka ja mansikkaa.

Rasvatonta, proteiinitonta, sokerista syömistä. Kuinka kauan terveys kestää?

rahkassa on proteiinia, eikö myös maidossa ja juustossa? rasvaa on margariinissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaata syön pari palaa päivässä, kermavaahtoa marjoilla menee myös päivittäin.  Joskus herkuttelen purkillisella smetanaa.

Tämä on ohis, mutta itse söin marjoja kermavaahdolla melkein päivittäin. Punaista lihaa ja voita myös todella usein. Nyt on huono kolesteroli noussut yli suosituksen, joten pakko tarkastaa käsitystään hyvästä syömisestä.

Niin yksilöllistä. Mulla on hyvät arvot.

Ikäkin vaikuttaa. Itse 50+ ja kolesterolit olivat aina todella hyvät, kunnes 50-vuotistarkastuksessa todettiin juuri sen "huonon" kolesteroliarvon olevan 3.8. Senhän kuuluisi olla alle 3. Mitään muuta syytä en keksinyt kuin karppaamisen. Tosin ei se siitäkään välttämättä johdu. Monet karppaajat syövät paljon lihaa ja eläinrasvoja (jopa pekonia), kananmunia, kermaa yms. ja silti kolesteroliarvot ok. Tein nyt silti muutoksia omaan ruokavaliooni.

Olen myös 50+ ja karppaan. Suurin osa syömisistä on kasviksia, lihaa en paljon syö. Rasvaa syön kuitenkin reilusti, saanhan energiani siitä. Syömisissä on tärkeää huomioida oman kehon reaktiot ja ruokailla sen mukaan.

Vierailija
124/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen salille menoa söin vähän ja sentakia olin herkuille perso. Nyt salilla kun käyn yritän keskittyä syömään pääasiassa ruokaa omalla rytmillä. En nyt ole laskenut, mutta pyrin syömään mahdollisimman vähän herkkuja. Esim kerran kuussa sipsiä ( koska olen sille perso ). Kahvinkanssa saatan ottaa yhden tai pari keksiä ehkä pullan jos jaksan ( yleensä en kauheasti pullaa syö ) tai kahvin kansa leipää. Karkkia en oikeastaan syö melkein yhtään. Syö tarpeeksi ruokaa nii makeanhimo vähenee.

Vierailija
125/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D

Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.

Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.

Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)

No tuota, tässäpä:

Aamiainen: yleensä joko 2 palaa ruisleipää maksamakkaralla tai voilla ja juustolla sekä hedelmä / marjoja TAI kaurapuuroa marjoilla

Lounas: joko edelliseltä päivältä jäänyttä kotiruokaa tai salaattia oliiviöljyllä ja vuohenjuustolla

Päivällinen: kotiruokaa, esim. kana-, kala- tai naudanliharuokaa, lisukkeena useimmiten täysjyväriisiä ja kasviksia (tiedän että tässä on potentiaalisin ongelmakohtani, ei niinkään ruoan laatu vaan juurikin se annoskoko)

Iltapala: maustamatonta jogurttia ja hedelmä, jos nälkä niin vielä kaksi ruisleipää täytteineen

Sitten viikonloppuisin menee aika lailla samoin, paitsi ruokana tosiaan esim. juurikin sitä pitsaa (itsetehtyä, ei pakaste- tai pizzeriapizzaa), itsetehtyä lasagnea, tortilloja, risottoa, pastaa tms. Semmoista jotakin herkkuruokaa :) Ja aika iso annos. Usein viikonloppuisin teen myös esim. lämpimiä voileipiä illalla (aurajuustoa jne. lihottavaa, joten tässä ovat ne minun herkkuni, mutta ei mielestäni paljon verrattuna joidenkin jopa hoikempien herkutteluun). Sokeria en enää halua syödä, koska molemmilla vanhemmilla diabetes, ja riski itsellänikin todella suuri. Arvot ovat onneksi aina pysyneet kurissa.

Mitäs mieltä olet? Ongelmana ehkä tuo päivällinen, silloin syön usein nälkään ison annoksen? Ja ehkä tuo ruokamäärä muutenkin on liikaa? Täällä joku oli kirjoittanut että syö vain 1500 kcal päivässä sisältäen nuo herkut, niin tuleehan noista minun syömisistäni paljon enemmän.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaanpa silti. Syömisesi kuulostavat hyvin pitkälti samanlaisilta, kuin mitä itse söin vielä vuosi sitten. Pituutta minulla on 164 cm ja painoa oli 88 kg. Tuo ruokamäätä on vähän liikkuvalle aivan liikaa. Jotta laihdut, täytyy sinun vähentää syömisiä melko paljon. Et kirjoita ollenkaan kuinka paljon syöt tuota "normaalia kotiruokaa"? Sitähän voi syödä 300 kcal annoksen tai 1000 kcal annoksen - ja kun syöt tuon lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä, niin... Plus sitten vielä viikonlopun mässäilyt. Itse söin hyvin samaan tyyliin ja ns. "ympäripyöreästi". Se tavallinen kotiruokakin kun usein lihottaa - ja jos et herkuttele, niin se on todennäköisesti juuri se "tavallinen, terveellinen kotiruoka", joka on kompastuskivenä. Et oikeastaan tiedä edes kuinka paljon kaloreita syöt päivässä, mutta se voi hyvinkin olla niinkin paljon, kuin 3000 kcal arkipäivinä, ja mahdollisesti vielä enemmän viikonloppuina. Kirjoitit, että illalla saatat syödä vielä lisäksi kaksi ruisleipää päällisineen - tiedätkö, että niissä kahdessa ekstraleivässä voi helposti olla 400 kcal ja yli? Aamupalasikin vaikuttaa olevan lähemmäs 500 kcal.

Itse tein täysmuutoksen syömisiini, ja aloin syödä 1000 kcal/pv. Painoa on lähtenyt 25 kg, ja lähtee edelleen.

Onnea painonpudotuksestasi! Tosin tuo 1000 kcal päivässä kuulostaa todella vähältä. Itselläni olisi varmasti aika heikko olo noilla kalorimäärillä. Riippuu toki pituudestakin jne.

Olen siis itse aika paljonkin perehtynyt syömäni ruoan kalorimääriin, ja kaloreihin ylipäätään, joten tiedän ne kyllä. Lounaalla kalorit 300-500 ja päivällisellä 500-1000. Tuo 1000 nyt harvemmin, mutta jos todella rasvaista ruokaa ja iso annos. Aamiainen 150-350 kcal. Välipala 300 kcal. Iltapala 150-450 kcal (vain jos vielä nälkä, niin ne kaksi leipää, ehkä keskimäärin 1-2 kertaa viikossa). Joten suurimmillaankin arkipäivänä kalorit 2600 kcal, vähimmillään 1400 kcal. Ehkä keskimäärin se on juuri noiden väliltä, 2000 kcal päivässä. Viikonloppuisin (la ja su) 2500-2800 kcal / pv. Kävelen 40 km viikossa (työmatkat plus pari lenkkiä päälle), mutta muuten en liiku, sekin voi olla estämässä laihtumistani.

Ja onhan nuo kalorimääräni aivan liian suuret, nyt kun ne kirjoitin ylös, myönnän sen. Ehkä minun tosiaan pitäisi alkaa vahtia noita ateriakokoja! Varsinkin tuo päivällinen kannattaisi yrittää pitää esim. korkeintaan 500 kcal.

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.[/qu

sullahan on mukava lihotuskuuri. Menestystä painon nostoosi!

Kylläpä täällä ilkeitä ihmisiä kirjoittelee :( Vai että mukava lihotuskuuri ja menestystä painonnostoosi :(

Arkisin keskimäärin 2000 kcal, la-su keskimäärin 2650 kcal. 2186 kcal siis keskimäärin, jos kaikki laskee yhteen. Painan siis sen 87 kg. Kävelen viikossa 40 km. Oikeastiko tuo mielestäsi on niin paljon liikaa?  Oikeastiko teidän mielestä kuuluisi syödä sen 1000 kcal päivässä, vaikka painankin noin paljon tällä hetkellä? Sitten en kyllä ainakaan jaksa tuota lenkkeilyä plus työmatkakävelyä. Ja kun pienemmillä kalorimäärillä jää oikeasti nälkä! En tiedä, kai sitten olen joku superahmatti ihan luonnostaan, joka jää nälkäiseksi vähemmästä. Työni ei ole kovin raskasta, mutta seisomatyötä kuitenkin.

Kiitos jollekin mukavalle vastaajalle, ehkä jatkossakin jätän tuon kaloreiden miettimisen pois ja koitan vain syödä terveellistä ja puhdasta ruokaa (niin kuin nytkin) sekä pienentää tuota päivällisen ateriakokoa.

jää nälkä? Sitten sinun onvaan kestettävä sitä näläntunnetta, tai täytettävä se vatsa vedellä, tai vähäkalorisella mustikkakeitolla, yms. TÄmä on se mitä pitää oppia: kestämään näläntunnetta. Moni lihava ei ole koskaan kokenut kun nälkä kurnii mahassa. Vatsalaukkusi on levinnyt liikasyömisestä., ja siksi ilmoittaa nälästä heti kun edellinen ateria on syöty. kUn lopetat koko ajan syömisen, mahalaukku pienenee, ja alkaa kestyää nälkää enemmän ja tottuu siihen. EI pidä syödä heti aina kunmaha ilmoittaa että lisää. 

Vierailija
126/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota, tässäpä:

Mutta kunhan vain avauduin, kun harmittaa etten pysty itse syömään niitä herkkuja miltei lainkaan. Tai pystyisin, mutta muuten pitäisi nähdä nälkää. Tosin niinhän täällä on monet kirjoittaneet tekevänsä, että eivät syö sitten normaaliruokaa paljon yhtään, mutta herkkuja paljon. Joten ehkä se on sitten syy, miksi pysyvät hoikkina.

Unohdin mainita, että en siis liiku juuri ollenkaan, joten siksi tuo 1000 kcal/pv sopii minulle aivan hyvin. Lähdin noilla kaloreilla laihduttamaan, ja 20 kg lähti neljässä kuukaudessa. Mutta sinulle voisi sopia ehkä 1500 kcal päivässä, kun kerran liikutkin? Minusta 40 km kävelyä viikossa on jo hyvä määrä liikuntaa.

Lohdutuksena sanon vielä, että et joudu näkemään nälkää laihduttaessasi 1500 kcal/pv. Itselläni ei ole nälkä edes kun syön vain 1000 kcal/pv. Ylensyöjillä nyt vaan valitettavasti on vähän hukassa se nälän tunteen arviointi - kyse on enemmänkin opitusta tavasta mussuttaa ruokaa. Kyse on lähinnä nautinnosta. Kyllä minunkin tekisi mieli syödä vaikka mitä, mutta ei sillä ole juurikaan tekemistä nälän kanssa. Uskon, että jotkut ovat joko geneettissesti persompia ruoan tuottamalle mielihyvälle tai ovat jossain vaiheessa vain oppineet saamaan nautintoa ruoasta, ja jääneet ruoan tuottamaan nautintoon koukkuun. 

Kiitos viestistäsi. Tuo on kyllä oikeasti aika hyvä pointti, että jotkut ovat persompia ruoan tuottamalle mielihyvälle. Ei tosin tietenkään mikään puolustus! Teininä itse koin traumaattisen tapahtuman, masennuin ja lohdutuksena söin herkkuja aika paljonkin. Ehkä minulle on jäänyt jokin nautintokoukku tuosta tms. Onneksi sentään olen saanut nuo herkut jätettyä, nyt kun vielä saisin nuo kalorit / ateriakoot pienennettyä! Ja kiitos kaikille, jotka avasitte silmiäni, että kannattaisi syödä vähemmän. Olin ajatellut syöväni oikean määrän. En silti kuitenkaan koe itseäni ylensyöjäksi tällä hetkellä, vaikkakin tuo päivällinen silloin tällöin menee yli sekä viikonloppuateriat.

En tiennyt olitko sinä tuo kirjoittaja, mutta hyvä että selvensit ettet ollut. Olen niin herkkä, että otan itseeni ilkeilyistä jopa täällä palstalla. Ei tietenkään pitäisi.

Vierailija
127/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa sallin itselleni ison irtokarkkipussin, mutta pitkin viikkoa saatan ostaa muutamana päivänä jonkun pienen salmiakkiaskin tai suklaapatukan.

Vierailija
128/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin pienen pussin juustosnackeseja ja pikkuhyvä karkkipussin ja tuli huono olo... tänään olen syönyt Raffeleita puoli pussia enkä mitään muuta sen lisäksi. Liikun päivittäin hikeen asti (vähintään tunnin hikijumppa ja pyörällä edestakaisin matkat salille). Päivitättäin saatava jotain makeaa, ilman sitä olisin normaalipainoinen. Päivittäin syön esim. eskimopuikon, 2 jätskiä tms jolla korvaan iltapalan. Keksejä, pullaa tai leipää en syö enkä ole juonut alkoholia 2 vuoteen. Nyt olen siis ylipainoinen vaikka laihdun koko ajan. Pointtini oli että herkkuja voi syödä mutta jos niitä syö päivittäin on liikuttava runsaasti tai sitten nipistettävä muusta ruokailusta.

Vierailija
129/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luinkin keskustelua vähän paremmin ja tarkemmat ruokamäärät esim eiliseltä on kolme paahtoleipäsiivun kokoista palaa uunimunakasta (sis.kananmunaa, rasvatonta maitoa ja nakkeja), 4palaa paahtoleipää. Päivällisellä kanakiusausta, sisältäen perunasipulisekoitusta, maustamattomia kanasuikaleita ja kookoskermaa, annos varmaankin n.3kauhallista. Kylkiäisenä keitettyä parsakaalia. Herkutteluna 2palaa riisisuklaata ja saunoessa meni 0,5l crowmoor ja 0,33l karpalolonkero, liikuntana ~4km reipas hölkkälenkki metsäradalla, runsasmäkinen maasto.

Mitat 165/62kg.

Vierailija
130/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt luinkin keskustelua vähän paremmin ja tarkemmat ruokamäärät esim eiliseltä on kolme paahtoleipäsiivun kokoista palaa uunimunakasta (sis.kananmunaa, rasvatonta maitoa ja nakkeja), 4palaa paahtoleipää. Päivällisellä kanakiusausta, sisältäen perunasipulisekoitusta, maustamattomia kanasuikaleita ja kookoskermaa, annos varmaankin n.3kauhallista. Kylkiäisenä keitettyä parsakaalia. Herkutteluna 2palaa riisisuklaata ja saunoessa meni 0,5l crowmoor ja 0,33l karpalolonkero, liikuntana ~4km reipas hölkkälenkki metsäradalla, runsasmäkinen maasto.

Mitat 165/62kg.

Ja tämä siis viestin 119 kirjoittajalta.

Vierailija
131/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä söin joka päivä suklaapatukan ja usein tein pizzaa valmiista pohjasta iltapalaksi. Olin todella turvonnut ja huonovointinen, joten ryhdistäydyin. Olin painavimmillani 164/64, nyt 164/57 ja syön edelleen herkkuja kerran pari viikossa (kerralla esimerkiksi pari riviä suklaata tai pussi popcornia), mutta liikun päivittäin hikeen asti. Vyötärönympärys pieneni melkein 10 cm, eli läski on muuttunut lihakseksi.

Läski ei muutu lihakseksi. Vyötärön pienentyminen johtuu laihtumisesta eli rasvan palamisesta. Useampi kilohan sulta on tavaraa lähtenyt, joten ei mikään ihme tuo 10cm kapoisempi vyötärö. 

Vierailija
132/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen 50 - vuotias nainen. Kalorit rajoittuu 1200 kcal / vrk. En koe halua syödä yhtään tämän enempää. Joka päivä kyllä nautin yhden palan tummaa suklaata.

Viikonloppuna syön vähän enemmän ja herkuttelen pizzalla, jäätelöllä ym., mutta ei kaloreita silloinkaan kulu paljon enempää.

Vierailija
133/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miinusta tulee 👌

Ruoan terveellisyyttähän ei missään kysytty eikä väitetty, alkomahoolia tuossakaan määrin tulee nykyään otettua kerran kuukaudessa/kahdessa, eilen pistettiin siis elämä risaiseksi 😉 lasketaan kuitenkin herkutteluun tyhjien kalorien takia.

Liikuntaa en harrasta laihduttaakseni, vaan koska nautin siitä 😊

Vierailija
134/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tähän alipainon rajala keikkuvat? Kun aloitus koski normaalipainoisia.

Syön päivittäin herkun tai pari. Yleensä se on pulla, jätski tai suklaapatukka. Vkloppuna menee irttareita iso pussi ja puolikas jättipussi sipsiä. Arkisin syön normaalia kotiruokaa ja vkloppuisin roskaruokaa. Päivittäinen kalorinsaantini on n. 1600kcal + herkut päälle. Käyn 3 krt viikossa kevyellä hölkkälenkillä. Olen ollut samanpainoinen koko aikuisikäni ja ruokavalio on pysynyt myös samana. Olen varmaan läpipasko, kun en liho. Terv. 170cm / 51kg / 39-vuotta

Vierailija
135/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miinusta tulee 👌

Ruoan terveellisyyttähän ei missään kysytty eikä väitetty, alkomahoolia tuossakaan määrin tulee nykyään otettua kerran kuukaudessa/kahdessa, eilen pistettiin siis elämä risaiseksi 😉 lasketaan kuitenkin herkutteluun tyhjien kalorien takia.

Liikuntaa en harrasta laihduttaakseni, vaan koska nautin siitä 😊

T. 130, jälleen unohtui 👍

Vierailija
136/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/49. En yleensä osta itse herkkuja, mutta koska asuinkumppani ostaa monta kertaa viilossa, niitä tulee myös syötyä joka kerta. Kertamäärät ovat 100g lakuja, muutama rivi suklaata.

Jokaiseen päivään mahtuu vähän herkkuja, jos ruokailu on muuten kunnossa.

Paras on, kun itseltään ei kiellä mitään - ei tee mieli ahmiakaan.

Vierailija
137/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on kausia, että herkuttelusta tulee jokapäiväistä, välillä herkuttelen vain viikonloppuisin. Viime kuukausiin on mahtunut herkkuja lähes joka päivä. Herkuttelen nälkääni, eli kun ateriavälit kasvavat päivällä, tulee illalla mätettyä.

Mitat 167/60. Harrastan salia.

tänään: Raffeleita 100 g + viipale pullaa + kuppi kaakaota

ke: 2 viipaletta pullaa + kuppi kaakaota

ti: rivi suklaata

ma: ei herkkuja

Huomisesta se herkutteluputki vasta alkaakin, tulee juotua kuohuvaa ja punkkua syötyä mooonta itse tehtyä munkkia.

Vierailija
138/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v. 160cm/140kg En liiku joka päivä joten yritän pitää kalorit max 2000 pvä.Silloin kun liikun kunnolla ja kulutus on 3000kcal niin vedän herkkuja niin sanotusti koko rahan edestä.Syön ainoastaan illalla ja tyypillinen kattaus on 2 pan pizzaa yht 850kcal,2 berliinin munkkia yht.500 kcal,3 nougatpatukkaa yht 900kcal,paketti maraboun keksejä yht 875kcal.Huuhdon nämä alas 2 litralla light-limsaa.Järkyttävää,tiedän...

Vierailija
139/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidän kaapissa tummaa suklaata, mitä syön 1-2 palaa päivässä. Tai sitten esim. Joku keksi tms

Viikonloppuisin herkuttelen ihan kunnolla :D

Olen 160/48

Vierailija
140/210 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mitat 169/67, rasvaprosentti jotain 17-20 välillä, harrastan salilla käymistä about 3-4krt/vko. En ihan joka päivä syö herkkuja mutta lähestulkoon. Välillä se on päivässä yksi pieni mehujää, välillä taas suklaalevy. En laske kaloreita mutta perus ateriarunkoni on terveellinen, kasvispainotteinen ja proteiinia sisältävä. Nuoren ikäni lisäksi mulla on nopea aineenvaihdunta ja harrastan hyötyliikuntaa joka päivä, siksi olenkin aika timmissä kunnossa herkutteluista huolimatta.