Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat! Onko asiakas pyytänyt sinulta koskaan jotain asiaa/tuotetta jota et ole ymmärtänyt/tiennyt mikä se on?

Vierailija
13.04.2016 |

Toisessa keskustelussa joku oli pyytänyt ryynimakkaraa ja myyjä oli ollut ihmeissään, että mikä ihmeen RYYNImakkara. 😂

Kommentit (306)

Vierailija
61/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt prkl joku, mitkä ne kahvelimet on?

Googlen mukaan ruokailuvälineet.

Vierailija
62/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytimätti. Mitä ihmettä ? Silleen minä mietiskelin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskin takana teen töitä, ja kyllä asiakkailla on joskus todella vaikeaa käyttää ihan normaaleja sanoja juomien tilaamiseen. Miksi pitää esittää jotain parempaa ja keksiä omiaan perusdrinkkien, oluen tai lonkeron tilaamiseen? Erityisesti ärsyttää snadia bamlaavat idiootit, jotka eivät tajua vaihtaa suomenkieleen siinä vaiheessa, kun en ymmärrä, että mitä hittoa ne haluaa.

Olubaarissa ärsyttää myös asiakkaiden tilaukset "yksi olut kiitos" ja vastaavat. Koita siinä sitten kysyä, että minkähän oluen aasi haluaa, meidän 50+ oluen valikoimasta.

p.o.stadia

Miksi et voinut vaan antaa vaikka sitä eniten ostettua. Näyttää ainakin elokuvissa onnistuvan aina, koskaan ei muusta puhuta.

Vituttaa vieläkin, kun kerran ulkomailla oli sinunlaisesi jäätelökauppias.

Vierailija
64/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua

Olin juuri muuttanut Tallinnasta 70 kilometriä pohjoiseen.

Vierailija
65/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskin takana teen töitä, ja kyllä asiakkailla on joskus todella vaikeaa käyttää ihan normaaleja sanoja juomien tilaamiseen. Miksi pitää esittää jotain parempaa ja keksiä omiaan perusdrinkkien, oluen tai lonkeron tilaamiseen? Erityisesti ärsyttää snadia bamlaavat idiootit, jotka eivät tajua vaihtaa suomenkieleen siinä vaiheessa, kun en ymmärrä, että mitä hittoa ne haluaa.

Olubaarissa ärsyttää myös asiakkaiden tilaukset "yksi olut kiitos" ja vastaavat. Koita siinä sitten kysyä, että minkähän oluen aasi haluaa, meidän 50+ oluen valikoimasta.

p.o.stadia

Miksi et voinut vaan antaa vaikka sitä eniten ostettua. Näyttää ainakin elokuvissa onnistuvan aina, koskaan ei muusta puhuta.

Koska jos antaisin eniten myytyä, niin aasit vinkuisi "mitä tää on, mää halusin karhua" tai "halvinta kaljaa". Ei ole vaikeaa tilata karhua/koffia/lapin kultaa, jos haluaa suomalaista perusolutta ostaa. Tai sit painuu takaisin sinne lähikuppilaan imemään bisseään, niin ei tule aasin elämä niin vaikeaksi, kun asiakaspalvelija yrittää tehdä työnsä ja palvella asiakastaan.

Ärsyttää sunkaltaset, jotka kuvittelee myyjien olevan jotain ajatustenlukijoita.

Vierailija
66/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p.o.stadia

Koska jos antaisin eniten myytyä, niin aasit vinkuisi "mitä tää on, mää halusin karhua" tai "halvinta kaljaa". Ei ole vaikeaa tilata karhua/koffia/lapin kultaa, jos haluaa suomalaista perusolutta ostaa. Tai sit painuu takaisin sinne lähikuppilaan imemään bisseään, niin ei tule aasin elämä niin vaikeaksi, kun asiakaspalvelija yrittää tehdä työnsä ja palvella asiakastaan.

Ärsyttää sunkaltaset, jotka kuvittelee myyjien olevan jotain ajatustenlukijoita.

Ja se on p.s. ja ihan tahallani puhun snadin slangista. Stadi kun ei ole muuta ku snadi oikeiden kaupunkien vertailussa.

Vierailija
67/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p.o.stadia

Mua taas ärsyttää sunkaltaiset, jotka kuvittelee asiakkaiden olevan jotain alempiarvoisia nolattavia.

Vierailija
68/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ostaa Hesaria kioskilta joskus keski-Suomessa, ei tiedetty mitä tarkoitin. Monet baarimikot ei tiedä mikä jekkupommi. Millä sanalla muuten tilaatte olutta baarissa eri puolilla Suomea? Mä sanon aina varmuuden vuoksi "olut" kun joskus ei ymmärretä sanoja keppana tai stobe :)

Vierailija
69/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tupakkaa vielä. Yks selfie."

Kyse oli Chesterfieldistä. :P

Jeps.

Multa on pyydetty kassalla " yks iso sininen palmolive"

Tää oli hauska.Olikohan asiakas vailla röökiä vai saippuaa? :D

Vierailija
70/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p.o.stadia

Mua taas ärsyttää sunkaltaiset, jotka kuvittelee asiakkaiden olevan jotain alempiarvoisia nolattavia.

Kannattaa pysyä poissa ulkomaailmasta, jos tarkentavat kysymykset on susta noloja, etkä osaa suoraan tilata sitä tuotetta, mitä haluat.

Vierailija
71/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas kysyi mistä löytäisi kerniä? En todella tiennyt, koskaan kuullutkaan tuota sanaa, eikä sanasta tullut edes mieleen muuta kuin keskiaika. Kuulosti joltain mistä kynttilöitä voitaisiin tehdä...

Mutta siis, vahakangastahan hän kaipasi.

Vierailija
72/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa Hesaria kioskilta joskus keski-Suomessa, ei tiedetty mitä tarkoitin. Monet baarimikot ei tiedä mikä jekkupommi. Millä sanalla muuten tilaatte olutta baarissa eri puolilla Suomea? Mä sanon aina varmuuden vuoksi "olut" kun joskus ei ymmärretä sanoja keppana tai stobe :)

Onko jekkupommi se drinkki,josssa upotetaan snapsi olutlasiin?

Vierailija
73/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mä en vielä 18-vuotiaana ollut kuullutkaan sanasta "kahvileipä". Olin töissä Heburgerissa ja asiakas kysyi, löytyykö meiltä kahvileipää. Tarjosin sille salaattisämpylää, "kun ei meillä oikein muutakaan leipää ole myynnissä" :D Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että tyhmä sana. Leipä leipänä, pullat pullina.

Bisseä tilasin kerran pikkupaikkakunnalla Itä-Suomessa, ja 30-vuotias baarimikko kysyi että "anteeksi mitä". Kai kaikki nyt bissen tietää? Asenneongelma?

Vierailija
74/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseoppinut baarityöntekijä olin nuorena minäkin. Kerran asiakas tilasi lonkeron ahtojäillä ja olin huuli pyöreänä, että millä. Tarkoitti sitä, että pieni juoma isoon tuoppiin ja perään niin paljon jäitä kun mahtuu.

Välillä meteli oli niin kova etten saanut selvää, jos asiakas tilasi "biniä", "binhoa" tms. lempinimellä olutta.  Lopulta ihmiset luovuttivat binhojensa kanssa ja huusivat "KALJAA!"  :D

Vierailija
75/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustotiskillä asiakas pyysi muuminlihaa. Hetken selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että hakusessa oli mozzarella.

Vierailija
76/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa tai älkää, mä en vielä 18-vuotiaana ollut kuullutkaan sanasta "kahvileipä". Olin töissä Heburgerissa ja asiakas kysyi, löytyykö meiltä kahvileipää. Tarjosin sille salaattisämpylää, "kun ei meillä oikein muutakaan leipää ole myynnissä" :D Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että tyhmä sana. Leipä leipänä, pullat pullina.

Bisseä tilasin kerran pikkupaikkakunnalla Itä-Suomessa, ja 30-vuotias baarimikko kysyi että "anteeksi mitä". Kai kaikki nyt bissen tietää? Asenneongelma?

OT mutta mä käytän kahvileivästä ilmaisua "kastettava",siis tyyliin "Tulee vieraita huomenna,täytyy ostaa jotain kastettavaa".Eipä siinäkään kyllä tunnu olevan järkeä,kun ei niitä pullia yleensä mihinkään dippailla,lapsuudenkodissa opittu sana.Mikä on "järkevä" ilmaisu kahvileivälle?(Jos siis viitataan yleisesti kahvin kanssa tarjottaviin makeisiin leivonnaisiin).

Vierailija
77/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 jatkaa tuohon 68:n kysymykseen. Jos hanassa on yksi olut, sanon yleensä hanaolut tai tuoppi kiitos. Jos hanoja on useampi, sanon Karhu hanasta.

Vierailija
78/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän piti tuoda aikoinaan hitsauskoneen lankaa samalla kun kävi marketissa. Ei sitten ollut löytänyt, vaikka tiesin siellä kyllä sitä olevan. Eipä tuo ihmekään, kun koittanut jollekin 16 - 18v harjoittelijatytölle höpöttää jostain "9 millin ydinlangasta", kun olisi pitänyt olla "0,9mm ydintäytelankaa". Ei mikään ihme jos ei löydy tietokoneeltakaan.

Vierailija
79/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tupakkaa vielä. Yks selfie."

Kyse oli Chesterfieldistä. :P

Jeps.

Multa on pyydetty kassalla " yks iso sininen palmolive"

Tää oli hauska.Olikohan asiakas vailla röökiä vai saippuaa? :D

Samaa mietin. Mutta asiakkaan katse oli suunnattu röökihyllyyn, niin päättelin tuotteen löytyvän sieltä. Hetken "etsittyäni" hokasin,että tän on pakko olla pall mall.

Vierailija
80/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomana 18-kesäisenä Ärräntätinä minulla oli suuria ongelmia tupakanostajien kanssa. Olisin toki löytänyt hetken etsimällä jos olisi "oikealla" nimellä ostettu, muttakun niillä on lyhenteitä ja lempinimiä ja monella merkillä vielä useita erilaisia! Kaveripiirissäni ei ollut edes ketään tupakoivaa, joten enhän minä reppana älynnyt :)

Ja anteeksi sille rautakaupan myyjälle jolta menin ostamaan "sitä muovipömpeliä joka laitetaan seinään mihin pistetään pistoke"... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän