Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat! Onko asiakas pyytänyt sinulta koskaan jotain asiaa/tuotetta jota et ole ymmärtänyt/tiennyt mikä se on?

Vierailija
13.04.2016 |

Toisessa keskustelussa joku oli pyytänyt ryynimakkaraa ja myyjä oli ollut ihmeissään, että mikä ihmeen RYYNImakkara. 😂

Kommentit (306)

Vierailija
21/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häftaa. Apteekissa. Muistaakseni se oli jonkinlaista laastaria.

Miksi tähän alapeukkuja? Ei kai se, etten ole joku alemman tason juntti jostain maalta, jonka kodissa olisi puhuttu häftasta ole alapeukutuksen arvoinen asia. Jotkut, joiden suku ei ole muuta eläessään tehnyt kuin istunut tehtaalla sorvin ääressä alapeukuttivat XD

Varmaan jotkut typerykset alapeukuttavat sitä, että häfta oli kirjoitettu Ä:llä, eli "pakkoruotsiksi". Hefta oli ihan normaali sana laastarille kun olin lapsi, mutta silloin jo laastari -sana alkoi vallata alaa. Olen 46-vuotias stadilainen.

Älä kiihdy pienestä. Meidän perheessä haavoille laitetaan laastaria, heftää (tai häftaa) ja plåsteria. Ja piharatamoa. :)

Aijaa :D Pakkoruotsiksi, okei :D no, minkä minä sille voin, etten tiedä edes sanan kirjoitusasua ja kun ihmiset sen ovat lausuneet, niin se ei ole ollut selkeä hEfta, vaan he ovat lausuneet häfta/ hæfta. Kuulen sen ä:n siis siellä. Ja vaikka isoäitini äidin kotikieli on ollut ruotsi, niin edes isoäitini ei koskaan käyttänyt tuota sanaa :)

Vierailija
22/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häftaa. Apteekissa. Muistaakseni se oli jonkinlaista laastaria.

Miksi tähän alapeukkuja? Ei kai se, etten ole joku alemman tason juntti jostain maalta, jonka kodissa olisi puhuttu häftasta ole alapeukutuksen arvoinen asia. Jotkut, joiden suku ei ole muuta eläessään tehnyt kuin istunut tehtaalla sorvin ääressä alapeukuttivat XD

Varmaan jotkut typerykset alapeukuttavat sitä, että häfta oli kirjoitettu Ä:llä, eli "pakkoruotsiksi". Hefta oli ihan normaali sana laastarille kun olin lapsi, mutta silloin jo laastari -sana alkoi vallata alaa. Olen 46-vuotias stadilainen.

Älä kiihdy pienestä. Meidän perheessä haavoille laitetaan laastaria, heftää (tai häftaa) ja plåsteria. Ja piharatamoa. :)

Mulle myös täysin tuntematon sana tuo hefta. Kajaani-Helsinki on ollut toiminta-akselina ja miehen suku täysin helsinkiläisiä, mutta ei silti ole tuttu sana. Laastaria kyllä käytössä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itseoppinut ravintolatyöntekijä ja en kovin kaksinen baarimikko, kerran asiakas pyysi betonilimua tms ja joutui selittämään mulle että se oli lonkkua. En oo myöskää kovin streetwise niin kaikki coolit sanat on vähän hukassa

Vierailija
24/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasemalla työskennellessäni en tiennyt mitä on trasseli.

Sekatavaratalon elektroniikkaosastolla työskennellessäni en tiennyt mitä on vermikuliitti, tästä miesasiakas suivaantui ja ilkeästi tokaisi että parempi kai etsiä miesmyyjä joka tietää asioista jotain. Oli tietysti pakko Googlata mitä vermikuliitti on, ja ei sitä kyllä kannata elektroniikkaosastolta tulla etsimään.

Vierailija
25/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin Sokoksen kodinosastolla harjoittelussa niin en ollut ikinä kuullutkaan hyllypaperista, jota useat yli keski-ikäiset ihmiset tulivat kyselemään. Kyllähän meiltä sitä löytyi, piti vaan ensin kysästä vakkarimyyjältä, että mitähän se on :D Toinen lintuneula, josta en kanssa ollut kuullutkaan, mutta sitä ei myöskään ollut myynnissä.

Vierailija
26/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison marketin he-vi-osastolla pyörii miesasiakas joka tulee kyselemään avo kassukoita.. Hämmentyneenä mietitään että mitäköhän se voisi olla kunnes mies vilauttaa kauppalappua - kurkkujen ja muiden jälkeen lapussa lukee avokas _sukat. Siinä sitten ohjattiin, että löytyy tuolta sukkahousujen luota. 😂

Vierailija
27/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puhelinvaihteessa töissä ja eräs mies halusi minun yhdistävän paikkaan, josta en ollut koskaan kuullutkaan. Yritin kysellä, mistähän voisi olla kyse, mutta mies vastaili tosi aggressiivisesti tyyliin "sunhan se pitäis tietää". Sitten mulla välähti: mies oli soittanut tai hänet oli numeropalvelusta yhdistetty väärään paikkaan. Piti tietenkin puhua kohtelain sanakääntein, mutta kyllä sain sentään hieman näpäytettyä tuosta todella epäkohteliaasta käytöksestä.

Vierailija
28/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää...

Vierailija
29/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ison marketin he-vi-osastolla pyörii miesasiakas joka tulee kyselemään avo kassukoita.. Hämmentyneenä mietitään että mitäköhän se voisi olla kunnes mies vilauttaa kauppalappua - kurkkujen ja muiden jälkeen lapussa lukee avokas _sukat. Siinä sitten ohjattiin, että löytyy tuolta sukkahousujen luota. 😂

Aika ihana! 😄

Vierailija
30/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarimikkona työskennellessä meinasi mennä hermot ihmisiin, jotka tilaavat ihan perus drinkkejä jollakin ihmeellisillä paikallisilla nimillä. Jos haluaa kossuvissyn, valkovenäläisen, rommikolan yms. juoman, kannattaa pyytää ihan sen juoman oikealla nimellä, eikä tilata mitään "paviaanin persereikää" ja sitten kiukutella kun baarimikko ei ymmärrä.

Vierailija
31/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekatavaratalon elektroniikkaosastolla työskennellessäni en tiennyt mitä on vermikuliitti, tästä miesasiakas suivaantui ja ilkeästi tokaisi että parempi kai etsiä miesmyyjä joka tietää asioista jotain. Oli tietysti pakko Googlata mitä vermikuliitti on, ja ei sitä kyllä kannata elektroniikkaosastolta tulla etsimään.

Munkin piti heti mennä googlaamaan, että mitä toi vermikuliitti sitten oikein on. 😆

Vierailija
32/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyjänä hetken aikaa mietin, mikä on kynttilähärveli. Asiakas tarkoitt enkelikelloa, jossa palavat kynttiltä pyörittavät enkeleitä (joulukoriste)

Vierailija
33/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanmyynti on kyllä aivan oma taiteenlajinsa, etenkin käsite toppa tuntuu muuttavan merkitystään riippuen ihan siitä missä päin vaikutetaan :) omalla kotiseudulla se tarkoittaa ihan vaan askia, nykyisellä asuinseudulla taas purupussia. Kulttuurierot?! :D

Vierailija
34/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakanmyynti on kyllä aivan oma taiteenlajinsa, etenkin käsite toppa tuntuu muuttavan merkitystään riippuen ihan siitä missä päin vaikutetaan :) omalla kotiseudulla se tarkoittaa ihan vaan askia, nykyisellä asuinseudulla taas purupussia. Kulttuurierot?! :D

Täällä pk-seudulla toppa on ainakin aina ollut se pussi, jossa on puruja.:)

Viime kesänä tuli asiakas ostamaan meidän kesätyöntekijältä vihreää Barcleyta. Onneksi olin siinä vieressä ja kuulin. Kerroin asiakkaalle, että mun äiti poltti sitä 90-luvulla. (Barcley muuttui Kentiksi joskus 2000-luvun taitteessa.) Ei tarvinne sanoa, että asiakas ei tupakoinut säännöllisesti, hyvät naurut siis saatiin ihan asiakkaan kanssa.:)

Vierailija
35/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä kaupassa, jossa kävi välillä turisteja. Yhdet turistit tulivat kysymään minulta jotain, mitä en ymmärtänyt. Heillä oli onneksi vielä sanakirja mukana ja etsivät oikean sanan englanniksi (en tiedä, minkä maalaisia olivat). Kun oikea sana löytyi, se oli "athmosphere", joten en todella tiedä, mitä he etsivät:D

Vierailija
36/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, olisin ollut huulipyöreänä itsekin. Vermikuliitti kuulostaa ihan joltain ikävältä loistartunnalta :D

Vierailija
37/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs mummo halusi plastiikkipussin. Hetken kesti, että tajusin antaa muovipussin :D

Vierailija
38/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin numeropalvelussa muutaman vuoden töissä. Kuulin mm. seuraavia:

TYPPI = työ ja elink.

VETO = verohallinto

Noi lyhenteet ei oikein auennut.. ja siitäkös asiakas riemastui. ihan vääriähän noi silti on.

Vierailija
39/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä kaupassa, jossa kävi välillä turisteja. Yhdet turistit tulivat kysymään minulta jotain, mitä en ymmärtänyt. Heillä oli onneksi vielä sanakirja mukana ja etsivät oikean sanan englanniksi (en tiedä, minkä maalaisia olivat). Kun oikea sana löytyi, se oli "athmosphere", joten en todella tiedä, mitä he etsivät:D

Oliko siinä sanakirjassa atmosphere kahdella hoolla?

Vierailija
40/306 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ollut lentoemännän paikalla kun vieressäni istunut tosi lihava vanhempi nainen karhealla ja tukahtuneella äänellä pyysi "reuroraa". Emo kysyi monta kertaa, että anteeksi mitä! Kunnes pyysi näyttämään kuvastosta ja tuote oli deodoranttia.

Jossain murteessahan d:t sanotaan ärränä ja henki kulki rouvalla niin huonosti ettei saanut sanottua pitkää sanaa loppuun asti.

Haisitko niin pahalle että nainen meinasi tukehtua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän