Onko ok jaettu ruokakulut?
Nää sisältää viinit ja pakolliset taloustarvikkeet ja pikaruoat yms.
Miehen tulot vuosi 45000e - 500e/kk
Naisen tulot vuosi 16000e - 300e/kk
Mies kokee tilanteen epäreiluksi. Asumiskulut yms menee puoliksi. Mietin olenko täys kusipää kun vaadin vähän tasoitusta eikä että menis 50/50..
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa ilmeisesti siis jo 200 kuussa enemmän? Minusta se on jo ihan reilu diili. Toki asuminen yms kulut pitää sitten mitoittaa niin että molemmilla on niihin varaa, ts. puolison on turha vaatia keskutakolmiota asunnoksi. Mutta tosiaan ei noilla ap:n tuloilla juhlittaisi sinkkunakaan, joten se että "mitään ylimääräistä ei jää" ei ole mitenkään asia joka miehen pitäisi kompensoida, mielestäni. On selvää että noin pienillä tuloilla ei ylimääräistä jää!
Ps: kannattaa jättää sitä viinin ja pikaruoan kulutusta vähemmälle. Useimmilla hyvätuloisillakaan kun ne eivät muodosta niin suurta menoerää, että tulisi mieleen niitä erikseen mainita.
Kiitos avusta. Tosiaan tähän mennessä maksettu puolet mutta nyt alan olee niin persaukinen että ehdotin tätä 500/300 mallia josta mies ei innostu. En myöskään saa opintolainaa nostaa (mies ei halua mulle velkoja) jolla voisin toki osallistua paremmin kuluihin eikä tätä tilannetta olisi.
Saakohan tuo lompakkoloisesta jatkuvasti jankkaava henkilö jotain sairasta tyydytystä toiminnastaan?
Minun mielestäni ei voi edes puhua parisuhteesta, jos kulut jaetaan sentilleen 50/50 ja ostetaan omat juustot, karkit, tiskiaineet, vessapaperit, shamppoot jne.
Jos toinen tienaa reilusti enemmän, niin tietenkin tämä henkilö maksaa enemmän, tai sitten kaikki kulut tulee suhteuttaa huonommin tienaavan tuloihin. Ja edelleen, jos tilanne on tuo, ettei paremmin tienaava halua "hyödyttää" rahoillaan toista, ei kyseessä ole oikea parisuhde.
Aina tämä sama lompakkoloiseksi nimittelevä tyyppi aina näissä tällaisissa ketjuissa. :D Täyttää ketjun aina viesteillä ja peukuttaa omat kommenttinsa. Sinä et sitten koskaan luovuta! Miten olet aina ensimmäisenä vastaamassa täällä? Päivystätkö oikein palstalla ja heti kun löytyy ketju talouden kulujen jakamisesta niin huomaat tilaisuutesi tulleen haukkua naiset lompakkoloisiksi? ;)
Mies ei päätä nostatko lainaa vai et. Mutta toki mies ei ole päättänyt siitäkään että lähdet opiskelemaan, eikö niin? Kyllä se opiskelun aiheuttama tulonmenetys siis kuuluu sinun kannettavaksesi. Mielestäni on siis normaali ja ihan ok että mies ei riemusta kiljuen ala maksamaan enemmän kuluja, mutta tuo opintolainan "kieltäminen" menee jo turhan kontrollin puolelle. Sinähän olet kai aikuinen ihminen, joka saa ihan vapaasti ottaa lainaa jos niin päättää?
Käviskö, että maksatte puoliksi sellaiset mihin sinulla on varaa ja kun mies haluaa jotain hienompaa / ulos syömään, niin hän voi sitten tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa ilmeisesti siis jo 200 kuussa enemmän? Minusta se on jo ihan reilu diili. Toki asuminen yms kulut pitää sitten mitoittaa niin että molemmilla on niihin varaa, ts. puolison on turha vaatia keskutakolmiota asunnoksi. Mutta tosiaan ei noilla ap:n tuloilla juhlittaisi sinkkunakaan, joten se että "mitään ylimääräistä ei jää" ei ole mitenkään asia joka miehen pitäisi kompensoida, mielestäni. On selvää että noin pienillä tuloilla ei ylimääräistä jää!
Ps: kannattaa jättää sitä viinin ja pikaruoan kulutusta vähemmälle. Useimmilla hyvätuloisillakaan kun ne eivät muodosta niin suurta menoerää, että tulisi mieleen niitä erikseen mainita.
Kiitos avusta. Tosiaan tähän mennessä maksettu puolet mutta nyt alan olee niin persaukinen että ehdotin tätä 500/300 mallia josta mies ei innostu. En myöskään saa opintolainaa nostaa (mies ei halua mulle velkoja) jolla voisin toki osallistua paremmin kuluihin eikä tätä tilannetta olisi.
Sanon uudestaan tämän: Mieti nyt vielä haluatko tuollaisen puolison, joka määrää sinun lainanotostasikin?
Vierailija kirjoitti:
Saakohan tuo lompakkoloisesta jatkuvasti jankkaava henkilö jotain sairasta tyydytystä toiminnastaan?
Minun mielestäni ei voi edes puhua parisuhteesta, jos kulut jaetaan sentilleen 50/50 ja ostetaan omat juustot, karkit, tiskiaineet, vessapaperit, shamppoot jne.
Jos toinen tienaa reilusti enemmän, niin tietenkin tämä henkilö maksaa enemmän, tai sitten kaikki kulut tulee suhteuttaa huonommin tienaavan tuloihin. Ja edelleen, jos tilanne on tuo, ettei paremmin tienaava halua "hyödyttää" rahoillaan toista, ei kyseessä ole oikea parisuhde.
Toinen sattuu sattumalta aina olemaan se mies. Aikuisen ihmisen pitäisi ottaa vastuu omasta elämästään ja syömisistään. Ilmaista lounasta ei ole ja itse en edes kehtaisi pyytää toista maksamaan minun mässäilystäni. Mutta ehkä niillä "huonommin tienaavilla osapuolilla" ei sitten mitään moraalista kompassia oikein olekaan.
En huomannut, kävikö jo jostain ilmi, oletteko avioliitossa? Avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Ap, kysy mieheltäsi, että miten hän haluaisi asian kanssa menetellä, jos hän sairastuisi äkillisesti ja joutuisi jäämään pysyvästi pois työelämästä. Sinun tilanteesi on väliaikainen ja on varsin kummallista, ettei miehesi halua sinua tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies kokee että mä loisin. Ettei hän käy niska limassa töissä sen vuoksi että maksaisi enemmän. Ja on mun oma valinta opiskella ja olla matalapalkka-alalla töissä siinä ohella.
T. Ap
Mietipä parisuhdettasi ja kumppaninvalintaasi vähän laajemminkin kuin ruokaostosten perusteella. Haluatko tuollaisen puolison loppuiäksesi? Luuletko, että se tulee tuosta joskus muuttumaan, vai oletko valmis tappelemaan rahasta hamaan hautaan?
Maksulliset naiset on erikseen. Tässähän ei kukaan edes tapellut rahasta, vaan sielunsiskosi lompakkoloinen luulee vittunsa olevan käypää kauppatavaraa parisuhteessa.Kuten ilmeisesti sinäkin.
Luuletko että suutun tuollaisesta nimittelystä ja halventavasta kielenkäytöstä? Sääli, ettet parempaan argumentointiin pysty.
Miksette laita rahoja yhteen ja käytä niitä sitten yhdessä, kuten normaalit ihmiset? Ai niin, ette osaa.
Vierailija kirjoitti:
Käviskö, että maksatte puoliksi sellaiset mihin sinulla on varaa ja kun mies haluaa jotain hienompaa / ulos syömään, niin hän voi sitten tarjota.
Tää voiskin toimia.. Mies ei halua pudottaa ruoan tasoa yhtään joka on ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
En huomannut, kävikö jo jostain ilmi, oletteko avioliitossa? Avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Syy olla menemättä naimisiin, koska naiset ottavat elatusvelvollisuuden ilmeisesti loisimisvelvollisuutena.
"Ilmaista lounasta ei ole ja itse en edes kehtaisi pyytää toista maksamaan minun mässäilystäni."
Sinun ongelmasi taitaa olla se, ettet ole löytänyt itsellesi ketään, joka haluaisi tarjota edes sen yhden lounaan, arvon Lompakkoloisjankkaaja. Tästä syystä pitää siis haukkua kaikki muut?
Vuositulot 16000 euroa?
Jospa ensimmäiseksi tekisit enemmän töitä, niin tilanne tasaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
"Ilmaista lounasta ei ole ja itse en edes kehtaisi pyytää toista maksamaan minun mässäilystäni."
Sinun ongelmasi taitaa olla se, ettet ole löytänyt itsellesi ketään, joka haluaisi tarjota edes sen yhden lounaan, arvon Lompakkoloisjankkaaja. Tästä syystä pitää siis haukkua kaikki muut?
Ad hominem -argumentti eli puhtaat faktat eivät miellyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Elatusvelvollisuusko on mielestäsi sitä, että mies maksaa kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Miksette laita rahoja yhteen ja käytä niitä sitten yhdessä, kuten normaalit ihmiset? Ai niin, ette osaa.
Mähän tosta hyötyisin huomattavasti joten on poissa laskuista. Laittaako jotkut KAIKKI tulot samalle tilille? ?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies kokee että mä loisin. Ettei hän käy niska limassa töissä sen vuoksi että maksaisi enemmän. Ja on mun oma valinta opiskella ja olla matalapalkka-alalla töissä siinä ohella.
T. Ap
Mietipä parisuhdettasi ja kumppaninvalintaasi vähän laajemminkin kuin ruokaostosten perusteella. Haluatko tuollaisen puolison loppuiäksesi? Luuletko, että se tulee tuosta joskus muuttumaan, vai oletko valmis tappelemaan rahasta hamaan hautaan?
Maksulliset naiset on erikseen. Tässähän ei kukaan edes tapellut rahasta, vaan sielunsiskosi lompakkoloinen luulee vittunsa olevan käypää kauppatavaraa parisuhteessa.Kuten ilmeisesti sinäkin.
Ihan kiinnostaa: puhutko sinä äidillesi samalla tavalla? Onko takana jo useampi kierros selliä? Sanoisin, että olet perseestä, mutta joku ihmisraukka on sinuakin hautonut sisällään tuodakseen yhden mulkun lisää maailmaan.
Hän saisi tukia eläessään yksin. Ja saisi päättää niistä ihan itse. Nyt ei saa täysiä tukia, koska avoliitossa on elatusvelvollisuus.