Onko ok jaettu ruokakulut?
Nää sisältää viinit ja pakolliset taloustarvikkeet ja pikaruoat yms.
Miehen tulot vuosi 45000e - 500e/kk
Naisen tulot vuosi 16000e - 300e/kk
Mies kokee tilanteen epäreiluksi. Asumiskulut yms menee puoliksi. Mietin olenko täys kusipää kun vaadin vähän tasoitusta eikä että menis 50/50..
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkaisi loisten ulina, jos aloituksessa olisi asetelma toisin päin. Tosin niinhän ei koskaan ole, koska loiset pariutuvat vain paksulompakkoisten kanssa. Jännä!
Pah, kyllä meillä ainakin pariutuminen tapahtui kun oltiin molemmat opiskelijoita eikä kumpikaan tienannut juuri mitään paitsi kesätöistä vaikka tällä hetkellä mies tienaakin enemmän. Ja osaksi myös minun ansiostani, minä valmistuin ja menin töihin jotta mies saisi jatkaa opiskelujaan pidemmälle ja saada paremmin palkatun työn. Eli alussa minä elätin miestäni, nyt asetelma on kääntynyt. Musta tuntuu et te lompakkolois-huutelijat olette kateellisia kun ettei itse saa miestä, tai ehkä korkeintaan jonkun työttömän juopon.
800 euroa kuussa ruokiin? Oikeasti?
Voi että mää säälin näitä aapeita ja lompakkoloishuutelijoita. Eivät ole tainneet oikeaa tasapainoista välittävää parisuhdetta koskaan kokeakkaan. Tai sitten raha on tärkeämpää kuin rakkaus. Itse maksan tilapäisesti kaikki laskut sill välin kun mies opiskelee. Ei tulisi mieleenkään pyytää häntä maksamaan sitä mihin hänellä ei ole varaa. Elintaso meillä on sama koska olemme parisuhteessa. Duh! Tosi outo ajatus että toisella olisi cuccin laukut ja toinen käy kirpparilta hakemassa reikäiset lenkkarit. Hänen opiskelunsa on sijoitus tulevaisuutemme ja tiedän että mies tekisi saman minun kohdalleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on edes olla yhdessä jos toinen tienaa vaikka kolme kertaa enemmän kuin toinen ja silti kaikki pitää laittaa ihan tasan. Tai kysellä voisitko asua nykyisessä asunnossasi jos olisit sinkku. Erilleenkö pitäisi muuttaa jos toisella on varaa vain yksiöön lähiössä, toisella merenrantahuvilaan (karrikoidusti). Vai pitäisikö sen paremmin tienaavan muuttaa sinne yksiöön sitten kun toisella ei ole muuhun rahaa? Meneekö toinen lomalle Karibialle ja toinen Ikaallisten kylpylään? Mitä järkeä koko parisuhteessa ja yhdessäelämisessä on sitten? Kunnon vanhanaikaista luokkajako meininkiä, rikas ei voi ottaa itseään huomattavasti köyhempää puolisoa?
Niin, eli sinullekkaan ei kelpaa omantasoisesi mies, vaan haluat miehen jolla on itseäsi paksumpi lompakko ja korkea elintaso, josta haluat päästä hyötymään. Ajattelet siis kuin loinen.
No kun en voinut tietää seurustelumme alussa että mies tulisi tienaamaan näin paljon naimisiin menon jälkeen... Nytkö pitäisi sen takia erota? Mies ei ainakaan halua luopua elintasostaan eikä minulla ole samaan elintasoon varaa ilman miestäni.
Eli myönnät olevasi lompakkoloinen, jolla ei olisi nykyiseen elintasoon varaa ilman miehen lompakkoa.
Ei helvetissä ole oikein! Sinun pitää maksaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on edes olla yhdessä jos toinen tienaa vaikka kolme kertaa enemmän kuin toinen ja silti kaikki pitää laittaa ihan tasan. Tai kysellä voisitko asua nykyisessä asunnossasi jos olisit sinkku. Erilleenkö pitäisi muuttaa jos toisella on varaa vain yksiöön lähiössä, toisella merenrantahuvilaan (karrikoidusti). Vai pitäisikö sen paremmin tienaavan muuttaa sinne yksiöön sitten kun toisella ei ole muuhun rahaa? Meneekö toinen lomalle Karibialle ja toinen Ikaallisten kylpylään? Mitä järkeä koko parisuhteessa ja yhdessäelämisessä on sitten? Kunnon vanhanaikaista luokkajako meininkiä, rikas ei voi ottaa itseään huomattavasti köyhempää puolisoa?
Niin, eli sinullekkaan ei kelpaa omantasoisesi mies, vaan haluat miehen jolla on itseäsi paksumpi lompakko ja korkea elintaso, josta haluat päästä hyötymään. Ajattelet siis kuin loinen.
No kun en voinut tietää seurustelumme alussa että mies tulisi tienaamaan näin paljon naimisiin menon jälkeen... Nytkö pitäisi sen takia erota? Mies ei ainakaan halua luopua elintasostaan eikä minulla ole samaan elintasoon varaa ilman miestäni.
Eli myönnät olevasi lompakkoloinen, jolla ei olisi nykyiseen elintasoon varaa ilman miehen lompakkoa.
Ei missään nimessä olisi varaa nykyiseen elintasooni ilman miestäni. En silti ole mielestäni loinen koska en ole mieheni kanssa rahan takia vaan olisimme suhteessa vaikka miehellä ei olisi rahaa niinkuin olin suhteemme alkuaikoinakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun mielestäsi tämän pariskunnan erota tai ainakin muuttaa eri osoittesiin kun vaimolla ei olisi varaa asua ilman miestään asunnossa jossa asuvat ja mies ei halua muuttaa asuntoon johon naisella olisi varaa? :D Varmaan puolille suomalaisista pariskunnista tulisi vähintään asumusero tuolla logiikalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä olisi varaa nykyiseen elintasooni ilman miestäni. En silti ole mielestäni loinen koska en ole mieheni kanssa rahan takia vaan olisimme suhteessa vaikka miehellä ei olisi rahaa niinkuin olin suhteemme alkuaikoinakin.
Älä viitsi pettää itseäsi. Myönsit jo itsekin eläväsi miehesi siivellä, että kyllä sinä vain loinen olet vaikka et aluksi olisi ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onko mies kotitöistä yhtä tarkka eli teette nekin tarkasti puoliksi?
Onko teillä lapsia tai tuleeko? Jos tulee niin oletteko keskustelleet jääkö äitiysloman tulonmenetystä sinulle kokonaan, kauanko lapsia hoidetaan kotona ja miten kulut silloin jaetaan jne. Kuulostaa nimittäin sellaiselta mieheltä joka haluaisi laittaa kulut puoliksi silloinkin kun syynä yhteisen lapsen hoitaminen kotona.
Kotityöt menee puoliksi koska molemmilla kuluu ajallisesti viikossa yhtä paljon töihin ja työt&opinnot. Äitiyslomasta puhuttu ja silloin maksetaan myös puoliksi. Töihin heti kun mahdollista takasin. En kyllä tiedä millasia rahoja siinä sen vuoden saa kun on kotona mutta kaipa siitä puolet maksaa. Ei tosin ole ajankohtaista nyt kun kaikki on levällään.
T. ApEhdota miehelle että sinä menet töihin ja hän jää kotiin isyyslomalle ja maksatte silti puoliksi.
Ja miehen täytyy VANHEMPAINVAPAALLA maksaa äidinmaidonvastikkeet omasta pussista, jos maitoa ei heru. Tai oikeastaan pitäisi ostaa apltä äidinmaitoa, markkinahintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi pettää itseäsi. Myönsit jo itsekin eläväsi miehesi siivellä, että kyllä sinä vain loinen olet vaikka et aluksi olisi ollutkaan.
Ei taida olla vaihtoehtoa. Tai sitten erota.
Toi lompakkoloisija vinkuja on kyllä aika kappale. Pokkana väittää että jos tulotasot ei oo kohtaa, niin pitäisi erota parisuhteesta, vaikka toisiaan rakastaa. Ettei vaan vahingossakaan "loisi"... Uskomattoman kehittymätön ja keskiaikainen mieli. Pitäisköhän sun muuttaa maahan, jossa ihmisiä vielä jaetaan kasteihin? Jospa suomessa, jossa mennään naimisiin ja muutetaan avoliittoon ihan rakkauden perusteella on vähän liian edistysmielinen sulle?
Jos ruokakulut pistetään tasan puoliksi, niin sehän tarkoittaa pienituloisemman budjetin mukaan syömistä. Mitähän mies tuumaa, kun ruuaksi tulee jauhelihapihvejä, perunoita ja kananmunakastiketta, puuroa pari kertaa viikossa ja munakkaita. Eiköhän joku valopää ehdota, että mies syö jatkossakin pihvejä (jotka nainen paistaa) ja nainen syö puuroja, niin siinä vaiheessa kannattaa laittaa lusikat jakoon.
Avioliittossa ei ole loisimista vaan elintaso on yhteinen. Kummankin velvollisuus huolehtia toisesta. Rahat yhdelle tilille ja sieltä maksetaan menot. Helppoa eikö vaan. Toiminut meillä 20 v. Mutta vaatii sitoutumista toiseen ihmiseen ja sitä että ei halua omaa vaan yhteistä hyvää
Mielestäni kannattaa erota. Jos nyt riitelette rahasta, riitelette siitä aina. Entä kun saatte lapsia. Sinä olet äitiyslomalla ja mahdollisesti hoitovapaalla ja silloinkin mies vaatii kaikki kulut puoleksi (vaikka lapset on yhdessä haluttu ja tehty ja sinun tulot pienenee lasten takia) .
Perhe on yhteinen yritys, johon molemmat tuo tuloja kykyjensä mukaan. PERHEESSÄ ei ole tarkoitus jakaa kuluja puoliksi vaan yhteinen potti, joka jaetaan tasan.
TÄmä vauva palsta vääristää todellisuutta.
Täällä on idioottimaisia LOMAKKOLOINEN huutelijoita, jotka eivät tiedä oikeasta parisuhteesta ja perhe-elämästä mitään.
Lomakkoloinen on muuten mamupatjan ja WT:n ohella niitä termejä, jotka ovat kehittyneet tämän palstan kirjottelijoiden kusisessa ja onnettomassa päässä. Yhtään positiivista uutta nimitystä ei ole VAUVA-palstalla näkynyt, eikä näy. AVmammat purkavat omia turhautumiaan ja onnetonta elämäänsä kirjoittelemalla kusipäisiä vastauksia todellisiin kysymyksiin ja ongelmiin.
ELI täältä ei kannata kysyä mitään. Alistua ei myöskään kannata. Eikä uskoa kaikkia idiootteja olivat ne sitten elävässä elämässä tai tällä palstalla.
nimim. Se enemmän tienaava puolisko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkaisi loisten ulina, jos aloituksessa olisi asetelma toisin päin. Tosin niinhän ei koskaan ole, koska loiset pariutuvat vain paksulompakkoisten kanssa. Jännä!
Pah, kyllä meillä ainakin pariutuminen tapahtui kun oltiin molemmat opiskelijoita eikä kumpikaan tienannut juuri mitään paitsi kesätöistä vaikka tällä hetkellä mies tienaakin enemmän. Ja osaksi myös minun ansiostani, minä valmistuin ja menin töihin jotta mies saisi jatkaa opiskelujaan pidemmälle ja saada paremmin palkatun työn. Eli alussa minä elätin miestäni, nyt asetelma on kääntynyt. Musta tuntuu et te lompakkolois-huutelijat olette kateellisia kun ettei itse saa miestä, tai ehkä korkeintaan jonkun työttömän juopon.
Tuo lompakkoloisista ulisija on suomi24 sinkut palstalla vakikirjoittelija. Samat jutu sielläkin. Jankkaa vuodesta toiseen samaa asiaa, eikä käsitä, että kaikkea ei voi rahassa mitata. Varmaankin käy paskallakin kotonaan, ettei vaan kukaan pääse hyötymään tuotoksistaan.
Meillä tulot noin 60 t€/v ja 32 t€/v. Ruokamenot ja asumiskulut maksetaan puoliksi, tähän käyttöön yhteinen taloustili, minne kumpikin kuukausittain siirtää saman summan. Ravintolasyömiset ovat harvassa, nitä maksellaan vähän miten sattuu. Isompituloinen hankkii hieman enemmän jotakin kodin käyttötavaraa. Mielestäni menee ihan kivasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lompakkoloisista ulisija on suomi24 sinkut palstalla vakikirjoittelija. Samat jutu sielläkin. Jankkaa vuodesta toiseen samaa asiaa, eikä käsitä, että kaikkea ei voi rahassa mitata. Varmaankin käy paskallakin kotonaan, ettei vaan kukaan pääse hyötymään tuotoksistaan.
Joku onneton vanhapiika? Tai liitossa työttömän juopon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette laita rahoja yhteen ja käytä niitä sitten yhdessä, kuten normaalit ihmiset? Ai niin, ette osaa.
Mähän tosta hyötyisin huomattavasti joten on poissa laskuista. Laittaako jotkut KAIKKI tulot samalle tilille? ?
T. ApKyllä .Ja 30 v oltu naimisissa eikä ikinä ole tarvinnut laskea osuuksia menoista .Kumpikaan meistä ei kestäisi tuollaista parisuhdetta.Luottamus on molemminpuolinen.Yhteinen perhe , yhteiset menot.
Meillä myös. 20 v yhdessä. Meillä on kaikki yhteistä. Kummallakaan ei ole omaa tiliä
Alussa olin miehen mukana ulkomaankomennuksella. Ilman omia tuloja. Myöhemmin olen tienannut saman tai enemmän kuin mieheni. Olen ollut myös perhevapailla. Opintovapaalla ym.
Ei olla mietitty kenen rahoja käytetään.
Älkää naiset koskaan alkako perheen perustamiseen, jos mie vaatii 50/50 jopa lasten saannin syistä tai opiskellessa tai työttömyyden aikana. Kaikkea voi sattua. Perheen pitäisi sellaiset kestää.
Ratkaisu:ette mene yhdessä ruokakauppaan. Ostat viikolla ruoan ja puoliso fiininpää ruokaa viikonloppuisin. Nämä laskut puolitatte. Rikkaampi osapuoli ajattelee helposti että kaikki ruoka on puoleen hintaan, koska puolitatte laskun. Köyhempi osapuoli suuttuu, koska toinen törsää köyhän rahoja. Avioliitossa tuo jatkuu, järjestelmämme on luotu jo seurustelun alussa.