Mikä lastenvaunumerkki on vaunujen eliittiä?
Mikä meekki,mikä malli,mikä on vaunujen mersu,audi tai bemari?
Kommentit (112)
Piti googlata bugaboot ja stokken. Vaikka mulla olisi kuinka helvetisti rahaa, niin noin hirvittävän rumia vaunuja en ostaisi. Reilun tonnin sijoitin omiini ja sain paljon hienommat teutoniat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras http://www.silvercrossbaby.com/our-products/prams-and-pushchairs/balmor… ja https://www.youtube.com/watch?v=X3KQaUn7wCM&nohtml5=False
yritäpäs tunkea noita ekoja autoon 😁
Gesslein Indy, voitti kansainvälisen vuoden 2016 design award palkinnon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmaljunga on paras merkki.
Emmaljungat on maaseudun valinta ja tuntuu, että monet esikoista odottavat haksahtavat näihin (itseni mukaan lukien). Helvetin kolhot vankkurit ne on, ainakin valtaosa malleista. Painavat, kömpelöt, isot, ihme puhviverhoillut roikkukankaiset, rumat. Jotenkin juntitkin, vaikka hölmöähän se on vaunuja näin luokitella :). Mutta siis, jotenkin sama ilmiö käynyt kun Me&i-vaatteille. Myyvät tietyillä alueilla ja ihmisryhmissä varmasti edelleen hyvin, mutta ei niitä esim. isommissa kaupungeissa juuri enää arvosteta. Trendeistä jne. kiinnostuneet ostavat Gugguuta, Mini Rodinia, Papua jne. Me&i on niin nähty ja aikansa elänyt, junnaa paikallaan kaudesta toiseen. Emmaljungista tulee vähän sama fiilis.
Bugaboo Buffalot ajavat ihan saman asian maallakin, mutta ovat huomattavasti toimivammat kaikenlaisessa maastossa metsästä kauppakeskukseen. Kokemusta molemmista ja ikinä en enää vaihtaisi enää näistä takaisin muuhun merkkiin. Bugaboon toiseen merkkiin voisin harkita joskus jos jotain uutta ihan erilaista tulee. Mutta nämä ovat todella hyvät. Ketterät, näppärät, helpot, tyylikkäät, muunneltavat, hyvä jälleenmyyntiarvo, pitkäikäiset kun ratasosa toimii oikeasti ja tarvetta kaupunkirattaille ei tule.
Hahah, joku oikeesti miettii tämmösiä tosissaan! :)
Maxi-Cosi on autoon suosittu.
http://www.amazon.co.uk/Maxi-Cosi-Cabriofix-Group-Car-Seat/dp/B00OBCKDA…
Tulee nopsaan tuolta.
Katso mitä merkkiä töissäkäymättömät "suomalaiset" käyttävät, siitä tiedät. Emmaljungaa ja Stokkea löytyy, vuoden päästä siitä Phil and Ted's
Mun hoitolapsella on bugaboo buffalot. Ei oo kokemusta muiden vaunujen käytöstä, joten en osaa sanoa mitkä olisi paremmat. Mutta häiritsee näissä se että tosiaan ei oo mitään jousitusta, tärisee! Sitten tuntuu että lapsi on tosi matalalla niissä. Jos on kuomu käytössä ei saa katsekontaktia lapseen. Työntötangon pehmuste on lähtenyt repeämään.
triomamma kirjoitti:
mä olin ja olen onnellinen et ostin nuorimmalle uudet brio happyt! Aivan hyvät, pääsee lumessa ja pysyy ehjänä. Ihan sama vaikka muilla olis 1500€:n vaunut, mä oon ylpeä näistä 700€:n vaunuista, ne tekee tehtävänsä eli vauva matkustaa ja nukkuu niissä hyvin. Ja ehdoton on ostaa yhdistelmät! Pelkät vaunut on hullua ostaa!
Minkähän ihmeen takia "pelkät vaunut on hullua ostaa"? Onks sullakin termit sekaisin?
Vaunut=runko ja vauvan koppa
Rattaat=runko ja istuinosa
Yhdistelmät=vauvan koppa ja istuinosa.
Yleensähän käy niin, että yhdistelmiä käytetään sen aikaa ku koppa on käytössä, eli vaunuajan. Sit ne yhdistelmät myydään pois ja ostetaan pelkät kevyet rattaat tilalle. Eli todellakin pelkät vaunut kannattaakin ostaa.
En vaihtaisi meidän bugaboo-vaunuja mihinkään. Todella ketterät ja kestävät jo kolmella lapsella. Kokeiltu myös muita "peruskiesejä" ja kyllä tuntuivat raskailta ja hankalilta bugiksiin tottuneelle :)
Silver Cross & Young Versace..
Tutek Turran on kuin Honda - nätti ja kompakti mutta ei kovin kestävä
Hahaa, tää on kyllä älytön ja huvittava keskustelu mut osallistunpa silti. :D Täällä on pari kommenttia tullu Stokkeista, niin pitää kertoa oma käyttökokemus:
Meillä on Stokke Crusit olleet nyt vuoden verran kaupunkikäytössä. Oon enemmän kuin tyytyväinen näihin! Lapsi viihtyy kyydissä, nää on kevyet ja näppärät työntää, menevät kasaan helposti, alas mahtuu hervoton määrä kamaa ja ulkonäkö miellyttää omaa silmää kovin. Kätevät julkisilla liikkuessa, kaupoissa ja oikeestaan kaikkialla muualla paitsi loskakelissä. Tarvittaessa nää on myös toiminu syöttötuolina kahvilassa/ravintolassa.
Tein taustatutkimusta reilu vuosi sitten kun vaunut piti ostaa enkä tiennyt ennalta mistään merkeistä mitään! Näihin päädyin lähinnä koska ovat laadukkaat (ajattelin et jos on kalliit ja Norjassa valmistetut=laadukkaat) ja designiltaan loppuun asti mietityt. Crusit on voittanu muotoilullaan vuoden 2014 designpalkinnon. Tää oli mulle oikeesti sillon yks syy ostaa nää! :D
Olikin sitten kiva huomata, että ovat myös miellyttävät käytössä kaikkien muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi.
Mistään muista merkeistä ei oo kyllä mitään kokemusta, joten vähän hankala verrata toki. Paitsi kerran lainasin kaverin merkittömiä ja vanhoja vaunuja, joissa ei kääntyny eturenkaat ja olipa kyllä raskasta liikkua niiden kanssa.