G: kamalimmat anoppi/appi/käly/sukulaismies tarinat!
Eli nyt kerrotaan kauheimmista anopeista, kälyistä, serkun lapsista ja siskon koiran veljen isistä!
Omaa kälyäni en onneksi näe kuin 1-2 kertaa vuodessa, koska asumme ulkomailla ja näemme vain Suomessa, sillä hehän eivät rakkaasta kotimaasta poistu, vaikka meillä olisi ilmainen majoitus ja appivanhemmatkin olisivat avustaneen matkakuluissa, syinä mm etteivät puhu englantia eivätkä ala opettelemaan, täällä olisi outoa ruokaa, liian kuuma jne, Eivät siis vain tahto matkustaa eivätkä ole rajojen ulkopuolelle poistuneetkaan.
Joka kerta tavatessamme hän jankkaa samoja "miten vielä jaksatte ulkomailla asua, brassailette vain, tuleekohan nyt teidän mukana tauteja, olemme ihme maailmanmatkaajia jne".
Ymmärrän kyllä että jos ei tahdo reissata niin ei tarvitse, mutta kun hän tuomitsee meidät tästä että asumme ulkomailla. Asumme kyllä Euroopassa ja mieheni on hyväpalkkaisessa ammatissa, hän jaksaa ihmetellä kuinka ihmeessä voimme asua suurkaupungissa, ei ole lunta, ei ruisleipää jne. Mitään posiitivista hän ei ikinä sano. Jaksaisin selittää vaikka kuinka mutta muuten tulee romaani, joten teidän vuoromme, olkaa hyvä!
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Miehen siskon mies lähentelee joka käänteessä, käy perään ja rintoihin kiinni heti, jos on mahdollisuus, sattuneesta syystä ei olla enää kovin paljon tekemisissä. En ole aggressiivinen ihminen, mutta olen päättänyt, että kerran kun vielä puristelee, niin rusautan päin näköä.
Kun aloimme seurustella nykyisen mieheni kanssa, hän varoitti, että hänen yks puolituttu on sitten sellainen, että se käy kiinni kännissä naisiin että mun pitää sanoa jos se ahdistelee. Nauroin paskasesti ja sanoin että siitä vaan mutta minä saatan itse läväyttää sitä turpaan, että en hyväksy että mua käpälöidään. Mies sanoi, että anna mennä vaan, se olisi sille ihan oikein.
(Välihuomautuksena kerron, että olen tehnyt paljon raskasta työtä ja lenkkeillyt ja nostanut puntteja nuorempana, joten minulla on yllättävän paljon voimaa naiseksi.)
No tämä puolituttu sattui sitten kerran yhtä aikaa ravintolaan, oli tuhannen tuiterissa ja pyysi meiltä kyytiä kotiin kun olimme samaan suuntaan menossa. Lupasimme heittää. Minä olin kuskina, ukko ottanut muutaman oluen mutta ei kännissä. Tämä mies pyysi käymään sisällä kodissaan ja menimme hetkeksi. Teimme lähtöä ovella kun tämä niljake tulee ihan liki mun naamaa ja sössöttää jotain, että jaa me ei keritthykään kovin hyvin tutussthua vielä mutta voin kerthoa että mä oon shit todella hyvä shängyssä ja jotain muuta paskaa selitti ja otti toisella kädellä kiinni mua takapuolesta ja puristi. Mä nappasin toisella kädellä sen ranteesta kiinni ja puristin todella kovaa ja tönäisin samalla sitä sillä omalla kädellään (ja omalla nyrkilläni jolla pidin kiinni sen kädestä) palleaan todella kovaa ja yllättäen ja ärjäisin että mua ei käpälöidä. Mies haukkoi hetken henkeään ja sanoi sitten että okei...
Sen jälkeen on aina pitänyt vähintään metrin väliä minuun. Meni kerrasta jakeluun. Ukko nauroi makeasti koko kotimatkan kun lähdimme sieltä.
Exän vaarallisen ylipainoisen tädin ruoka orgasmit :DDD mä en tiiä olikse huvittavaa vai pelottavaa ku toinen veti jotai roasted beef kolmioleipää automatkalla ja voihki XD
Vierailija kirjoitti:
Minun kälyni on taas päinvastainen. Olemme pienituloinen perhe, ja toinen lapsistamme on kehitysvammainen, joten se vie sekä aikaa, rahaa että vaivaa. Heidän perheensä matkustelee noin 5-6 kertaa vuodessa ulkomaille, aina perus Kanariasta Karibian saarille. He brassailevat matkoillansa, se on heidän yleisin puheenaihe. Katson kyllä mielelläni lomakuvia ja kuuntelen tarinoita lomilta, mutta keskustelun lomassa he joka kerta kysyvät miksi emme matkustele. Aina kertovat että ei Thaimaan loma maksa kuin 6000 euroa perheeltä, äkkiäkös säästätte. He eivät ymmärrä että rahaa ei vain ole, ja ruotsin laivallakin päästäksemme täytyy säästää useita kuukausia.... Tuntuvat oikein halveksuvan meitä sen takia, ettemme käy etelän lomilla. Olemme kyllä molemmat nuorempina matkustelleet, mutta tämän hetkisessä tilanteessa ei vain ole varaa lähteä, ja lisäksi se olisi vaivalloista kuopuksen kanssa. Kerran eräässä illan vietossa kun muut puhuivat matkustelusta, kälyni katsoi minua nauraen ja sanoi että emmehän me mitään ole kokeneet kun emme matkustelee mahtaa olla tylsä elämä.
Tämä on nyt aiheen vierestä, mutta minun mielestäni Ruotsin laivalla matkustelu tulee melkein yhtä kalliiksi kuin äkkilähtö vaikkapa Turkkiin. Ensinäkin pelkästään jo laivalla buffetissa syöminenkin kustantaa monta kymppiä per nokka. Turkkiin saa välillä äkkilähtöjä jopa satasella.
Ei voi muuta sanoa kun on teillä avioliiton kautta sitten saatu aikamoista sukua! Omat ongelmat (tyyliin ajoittain tahditon anoppi, maailman ylienergisin käly ja itsepäinen appi sekä riehuvat sukulaislapset) tuntuvat aika pieniltä. Älytöntä etenkin tämä tarjoilujen ja ruoan kanssa pelaaminen tai suvun yhteisien mökkien tms. käyttöongelmat.
Veljen vaimo on aivan oma lukunsa. Veli hairahtui kerran sinkkuna kännissä vetämään sen kotiinsa panolle. Sitähän ei saanut enää kulumallakaan pois. Se akka kaveerasi mustalaisten kans ja saattoi tulla yöllä ravintolakeikan jälkeen yllättäen veljelleni niiden kyydissä vaikka veli olisi ollut koko illan kotona selvinpäin. Veli asuu syrjässä eikä voinut jättää akkaa ulos pihalle pakkaseen. Veljellä oli tosi hankala elämäntilanne juuri silloin, ero pitkästä liitosta ja lapsettomuus ja hirveästi töitä ja stressiä. Varoitin veljeä jo silloin sekaantumasta ja hän sanoi itsekin tietävänsä mutta sanoi, että panee sitä vain muutaman kerran kun se akka sitä on vailla eikä veli just muuallekaan ehdi naisia etsimään. Joo, ihan oma syy, sanokaa vaan.
Se oli ankara akka vetämään viinaa, raakana vaan pullon suusta mitä tahansa mitä käsiinsä sai. Kaikilta kerjäämässä ryyppyä. Jos pullon sai käsiinsä, se joi niin paljon kuin ehti ennenkuin se otettiin väkisin pois.
Tämä akka loisi veljellä aina niin monta päivää kuin suinkin pystyi eikä veli saanut liian hyväluontoisena heitettyä sitä pihalle. Akka sössötti mulle umpikännissä, että hänen mummonsa oli sanonut että veli on rikasta sukua (ei pidä paikkansa) että kannattaa pitää kiinni ja hankkiutua heti raskaaksi kun mahdollista että pääsee naimisiin. Varoitin veljeä tästä. Hän vastasi että akka syö pillereitä ja hän käyttää varmuuden vuoksi kortsuakin. No akka oli sitten jättänyt pillerit pois salaa veljeltäni ja ilmeisesti pistellyt reikiä kortsuihin ja tuli raskaaksi. Veli vaati aborttia mutta akka ei suostunut tekemään. Sinne se sitten jäi, koska veli ei voinut hylätä lastaan. Sen edellinen akka ei ollut saanut lapsia. Raskaana ollessaan se kerskui mulle itse, että oli jättänyt pillerit pois varkain, siitä tiesin että se teki sen. Kortsujen reikiä en voi todistaa, eikä velikään, mutta tuosta on helppo päätellä että teki todennäköisesti senkin.
No se lehmä makasi kaiket päivät tv:n edessä ja veli teki töitä ja laittoi töiden jälkeen ruokaa. Siihen aikaan en enää ollut paljoa niiden kanssa tekemisissä koska en voinut sietää sitä akkaa. Se ei ollut meidän suvusta kenekään muun kanssa tekemisissä kuin mummon ja vaarin, koska sanoi itse että vanhojen ihmisten kanssa kannattaa olla väleissä, niiltä voi saada periä jotain. Veljen kans soiteltiin välillä ja sääliks kävi sitä. Kävin siellä hyvin harvoin. Kerran kun menin käymään, akka tuli käsi ojossa veljelleni että "anna satanen, menen käymään jäätelöautolla". Veli vastasi ettei varmasti anna, sataselle on parempaakin käyttöä kun pistää jäätelöön eikä hänellä sitäpaitsi ole niin paljon käteistä. No se akka tuli pokkana mun luokse että "anna sä sitten". Sanoin ettei ole käteistä yhtään.
Meidän äiti yritti käydä siellä useammin koska asui lähempänä ja yritti ainakin olla väleissä sen akan kans vaikka sanoi monesti että on tosi vaikeaa. Äiti kertoi kerran että oli mennyt käymään veljellä ja se akka oli tullut juuri kotiin sairaalasta. Veli oli tiuskaissut sille että "vedä vaan lisää sitä viinaa, nyt näit miten käy". Se akka oli raskaana silloin. Sitten mulle ja äitille selvisi että se joi raskaana.
Sitten ne menivät naimisiin. Ketään meidän suvusta ei kutsuttu häihin. Siellä oli vain akan suku. Vihkimisen jälkeen se akka soitti mulle ja nauroi paskasesti puhelimessa että nyt hän omistaa puolet talosta, että mulla ei oo enää mitään asiaa tulla sinne. Oli soittanut samanlaisen puhelun meidän äitille.
Muutama vuosi myöhemmin lapsia tuli vielä pari lisää. Kun olin äidillä käymässä veli sattui tulemaan traktorilla siihen. Traktorin hytissä nukkui kopassa vauva ja korvikepullo oli vieressä. Veli sanoi että on pakko tehdä töitä ja hoitaa vauvaa samalla kun akka on taas jossain kyläilemässä niinku melkein joka ikinen päivä.
Kaikki niiden lapset ovat enemmän tai vähemmän kummallisia. En tiedä diagnoosia, mutta ulkonäöstä päätellen yksi ainakin on selvä FAS. Toinen lapsista on ollut monesti keskussairaalassa tutkimuksissa ja sairaalakoulussa, koska ei opi mitään eikä oikein kasvakaan. Kolmas on suht normaalin näköinen mutta ei puhu mitään koskaan vieraille vaikka on nyt jo 12v.
Sääliksi käy veljeä.
Mielestäni
Liian pienet piirit, liian kauan yhteistä historiaa, liian läheistä, liian paljon tietoa toisistaan, liikaa kateutta/kilpailua/himoja/vertailua/itserakkautta. Liian paljon tekemisissä keskenään, josta johtuen ei kunnioitusta, ei tapoja, ei hienotunteisuutta: vesikin mätänee, kun se seisoo kauan lammikossa. Etsikää uusia yhdenvertaisia ystäviä, samanhenkisiä ihmisiä, uusia tuttavia, uusia ympyröitä ja harrastuksia; ei sukulaiset ole ainoita, maailmassa on paljon hyväkäytöksisiä, fiksuja, tasapainoisia, ei kun vain etsimään.
Mun sukulaiset veti vaarin hautajaisissa sellaisen itsekorostus-lavashown, että tuskin oli kovin monella vieraammallakaan ihmisellä kovin mukava olla sitä todistamassa. Ihan hirveää, joillain ei itsekritiikki pelaa sitten ollenkaan...
Ex-anoppi ja hänen miehensä (vanhemmat eronneet) olivat oikeita juoppoja. Menin sitten ekaa kertaa heille yöksi ja tarjouduin hyvää hyvyyttäni ostamaan saunakaljat anopilleni (en tiennyt heidän alkoholismistaan) ja illemmalla menin saunomaan anopin kanssa. Olin ostanut exälleni pari kaljaa, itselleni yhden ja anopille muutaman, anoppi päätti sitten juoda kaikkien kaljat ja raivosi minulle että enkö sitten enempää jaksanut tuoda ja olen surkea miniä kun en voi hakea alkosta enää viinaa.. Onneksi se suhde päättyi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Uffaffaa kirjoitti:
Tuosta mökkitarinasta tuli mieleeni myös omat appivanhempani. Kun menen omien vanhempieni ja siskoni perheen kanssa mökkeilemään, sovimme, kuka tuo mitäkin mukanaan. Laitamme hyvää ruokaa yhdessä ja herkuttelemme pitkän kaavan mukaan. Kaikki jaetaan ja lähtiessä omat vanhempani jättävät ylijäämät meille ja siskoni kanssa jaamme ne hyvässä sovussa.
Appivanhempien mökillä lomailee usein kolme perhettä yhtä aikaa. Jokainen tuo omat ruokansa ja laittaa niitä omaan tahtiinsa. Ärsyttää, kun jääkaapissa on kolme Becel-purkkia, kolme juustoa ja kolmet maidot. Vie tilaakin ihan älyttömästi ja aiheuttaa sekaannusta. Lähtöpäivänä kukin sitten teippailee omia appelsiinimehupurkkejaan kiinni, että saisi jämät vietyä roiskuttamatta kotiin.
Kun olimme uusi pari mieheni kanssa, tein hirmuisen virheen mökillä. Jääkaapissa oli avattu maitopurkki, samaa laatua kuin omamme, joka oli seuraavana päivänä vanhentumassa. Lorautin purkista maitoa kahviini pikkuisen, kun ajattelin olevan fiksumpaa käyttää maidot järjestyksessä pois. Sepä olikin kälyn maito ja hän tuijotti minua aivan kauhuissaan, henkeä haukkoen, kun näki, mitä tein. Hän tiuskaisi, että se oli kyllä heidän maitonsa, eikä hän tuntunut käsittävän ollenkaan kun sanoin, että he voivat vastaavasti ottaa meidän maitoamme, kun siinä on sitten pitempi päiväyskin. Siitä lähtien jokainen on merkinnyt omat ruokatarvikkeensa tussilla. Naurettavaa touhua.
Viime kesänä iltaa istuessamme rouskuttelin suolapähkinöitä ja kälyni viinirypäleitä. Näin hänen silmiensä kiiluvan ja tiesin, että hänenkin olisi tehnyt niitä mieli, mutta en piruuttanikaan tarjonnut. Olisin antanut, jos olisi pyytänyt, mutta ei luonto antanut sillä periksi.
Teidän maito oli vanhentumassa ja silti rosvosit muilta? Rouskuttelit kälysi viinirypäleitä, etkä antanut hänen itse syödä niitä? Ja ihmettelet, miksi katsoi sinua silmät kiiluen?
Timanttinen esimerkki siitä, mikä merkitys kielioppisääntöjen osaamisella on tekstin ymmärrettävyyden kannalta. :D Miksi noin monta alapeukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uffaffaa kirjoitti:
Tuosta mökkitarinasta tuli mieleeni myös omat appivanhempani. Kun menen omien vanhempieni ja siskoni perheen kanssa mökkeilemään, sovimme, kuka tuo mitäkin mukanaan. Laitamme hyvää ruokaa yhdessä ja herkuttelemme pitkän kaavan mukaan. Kaikki jaetaan ja lähtiessä omat vanhempani jättävät ylijäämät meille ja siskoni kanssa jaamme ne hyvässä sovussa.
Appivanhempien mökillä lomailee usein kolme perhettä yhtä aikaa. Jokainen tuo omat ruokansa ja laittaa niitä omaan tahtiinsa. Ärsyttää, kun jääkaapissa on kolme Becel-purkkia, kolme juustoa ja kolmet maidot. Vie tilaakin ihan älyttömästi ja aiheuttaa sekaannusta. Lähtöpäivänä kukin sitten teippailee omia appelsiinimehupurkkejaan kiinni, että saisi jämät vietyä roiskuttamatta kotiin.
Kun olimme uusi pari mieheni kanssa, tein hirmuisen virheen mökillä. Jääkaapissa oli avattu maitopurkki, samaa laatua kuin omamme, joka oli seuraavana päivänä vanhentumassa. Lorautin purkista maitoa kahviini pikkuisen, kun ajattelin olevan fiksumpaa käyttää maidot järjestyksessä pois. Sepä olikin kälyn maito ja hän tuijotti minua aivan kauhuissaan, henkeä haukkoen, kun näki, mitä tein. Hän tiuskaisi, että se oli kyllä heidän maitonsa, eikä hän tuntunut käsittävän ollenkaan kun sanoin, että he voivat vastaavasti ottaa meidän maitoamme, kun siinä on sitten pitempi päiväyskin. Siitä lähtien jokainen on merkinnyt omat ruokatarvikkeensa tussilla. Naurettavaa touhua.
Viime kesänä iltaa istuessamme rouskuttelin suolapähkinöitä ja kälyni viinirypäleitä. Näin hänen silmiensä kiiluvan ja tiesin, että hänenkin olisi tehnyt niitä mieli, mutta en piruuttanikaan tarjonnut. Olisin antanut, jos olisi pyytänyt, mutta ei luonto antanut sillä periksi.
Teidän maito oli vanhentumassa ja silti rosvosit muilta? Rouskuttelit kälysi viinirypäleitä, etkä antanut hänen itse syödä niitä? Ja ihmettelet, miksi katsoi sinua silmät kiiluen?
Sulla on kyllä ymmärryksessä vikaa.
Ei vaan sinulla, koska et ymmärrä sarkasmia. Alkuperäinen teksti viestitti juuri noin, koska kielioppi oli päin puuta.
Mun setäni ryyppäsi, hakkasi vaimoaan ja lapsiaan sekä äitiään ja pakotti tämän takaamaan lainansa, jonka jätti maksamatta, joi velaksi ostetun luksusautonsa, joi yrityksensä, joi talonsa. Muu suku sai selville asiat, pelasti mummon ja maksoi yhteistuumin lainan pois. Ymmärtäväinen vanhusten hakkaamista tarpeeksi nähnyt lääkäri kirjoitti mummulle höperöpaperit, joilla hänelle saatiin edunvalvojat, mummu muutettiin muualle ja laitettiin salainen osoite ja puhelinnumero.
Mummu ei tavannut sitä poikaansa enää koskaan seuraavan 20 vuoden aikana, eikä mennyt edes hautajaisiin. Näin kerran setäni, ympärikännissä pulijengissä. Kuoli viinaan. En ymmärrä, miten niin monesta kunnollisesti mummon jälkeläisestä yksi saattoi olla sellainen äidinhakkaaja.
Mummun järki juoksi loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uffaffaa kirjoitti:
Timanttinen esimerkki siitä, mikä merkitys kielioppisääntöjen osaamisella on tekstin ymmärrettävyyden kannalta. :D Miksi noin monta alapeukkua?
Se oli ihan ymmärrettävä teksti, myös niille, jotka etsimällä etsivät syytä nillittää taas jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Veljen vaimo on aivan oma lukunsa. Veli hairahtui kerran sinkkuna kännissä vetämään sen kotiinsa panolle. Sitähän ei saanut enää kulumallakaan pois. Se akka kaveerasi mustalaisten kans ja saattoi tulla yöllä ravintolakeikan jälkeen yllättäen veljelleni niiden kyydissä vaikka veli olisi ollut koko illan kotona selvinpäin. Veli asuu syrjässä eikä voinut jättää akkaa ulos pihalle pakkaseen. Veljellä oli tosi hankala elämäntilanne juuri silloin, ero pitkästä liitosta ja lapsettomuus ja hirveästi töitä ja stressiä. Varoitin veljeä jo silloin sekaantumasta ja hän sanoi itsekin tietävänsä mutta sanoi, että panee sitä vain muutaman kerran kun se akka sitä on vailla eikä veli just muuallekaan ehdi naisia etsimään. Joo, ihan oma syy, sanokaa vaan.
Se oli ankara akka vetämään viinaa, raakana vaan pullon suusta mitä tahansa mitä käsiinsä sai. Kaikilta kerjäämässä ryyppyä. Jos pullon sai käsiinsä, se joi niin paljon kuin ehti ennenkuin se otettiin väkisin pois.
Tämä akka loisi veljellä aina niin monta päivää kuin suinkin pystyi eikä veli saanut liian hyväluontoisena heitettyä sitä pihalle. Akka sössötti mulle umpikännissä, että hänen mummonsa oli sanonut että veli on rikasta sukua (ei pidä paikkansa) että kannattaa pitää kiinni ja hankkiutua heti raskaaksi kun mahdollista että pääsee naimisiin. Varoitin veljeä tästä. Hän vastasi että akka syö pillereitä ja hän käyttää varmuuden vuoksi kortsuakin. No akka oli sitten jättänyt pillerit pois salaa veljeltäni ja ilmeisesti pistellyt reikiä kortsuihin ja tuli raskaaksi. Veli vaati aborttia mutta akka ei suostunut tekemään. Sinne se sitten jäi, koska veli ei voinut hylätä lastaan. Sen edellinen akka ei ollut saanut lapsia. Raskaana ollessaan se kerskui mulle itse, että oli jättänyt pillerit pois varkain, siitä tiesin että se teki sen. Kortsujen reikiä en voi todistaa, eikä velikään, mutta tuosta on helppo päätellä että teki todennäköisesti senkin.
No se lehmä makasi kaiket päivät tv:n edessä ja veli teki töitä ja laittoi töiden jälkeen ruokaa. Siihen aikaan en enää ollut paljoa niiden kanssa tekemisissä koska en voinut sietää sitä akkaa. Se ei ollut meidän suvusta kenekään muun kanssa tekemisissä kuin mummon ja vaarin, koska sanoi itse että vanhojen ihmisten kanssa kannattaa olla väleissä, niiltä voi saada periä jotain. Veljen kans soiteltiin välillä ja sääliks kävi sitä. Kävin siellä hyvin harvoin. Kerran kun menin käymään, akka tuli käsi ojossa veljelleni että "anna satanen, menen käymään jäätelöautolla". Veli vastasi ettei varmasti anna, sataselle on parempaakin käyttöä kun pistää jäätelöön eikä hänellä sitäpaitsi ole niin paljon käteistä. No se akka tuli pokkana mun luokse että "anna sä sitten". Sanoin ettei ole käteistä yhtään.
Meidän äiti yritti käydä siellä useammin koska asui lähempänä ja yritti ainakin olla väleissä sen akan kans vaikka sanoi monesti että on tosi vaikeaa. Äiti kertoi kerran että oli mennyt käymään veljellä ja se akka oli tullut juuri kotiin sairaalasta. Veli oli tiuskaissut sille että "vedä vaan lisää sitä viinaa, nyt näit miten käy". Se akka oli raskaana silloin. Sitten mulle ja äitille selvisi että se joi raskaana.
Sitten ne menivät naimisiin. Ketään meidän suvusta ei kutsuttu häihin. Siellä oli vain akan suku. Vihkimisen jälkeen se akka soitti mulle ja nauroi paskasesti puhelimessa että nyt hän omistaa puolet talosta, että mulla ei oo enää mitään asiaa tulla sinne. Oli soittanut samanlaisen puhelun meidän äitille.
Muutama vuosi myöhemmin lapsia tuli vielä pari lisää. Kun olin äidillä käymässä veli sattui tulemaan traktorilla siihen. Traktorin hytissä nukkui kopassa vauva ja korvikepullo oli vieressä. Veli sanoi että on pakko tehdä töitä ja hoitaa vauvaa samalla kun akka on taas jossain kyläilemässä niinku melkein joka ikinen päivä.
Kaikki niiden lapset ovat enemmän tai vähemmän kummallisia. En tiedä diagnoosia, mutta ulkonäöstä päätellen yksi ainakin on selvä FAS. Toinen lapsista on ollut monesti keskussairaalassa tutkimuksissa ja sairaalakoulussa, koska ei opi mitään eikä oikein kasvakaan. Kolmas on suht normaalin näköinen mutta ei puhu mitään koskaan vieraille vaikka on nyt jo 12v.
Sääliksi käy veljeä.
Siis minkä ihmeen takia veljesi meni naimisiin tuollaisen naisen kanssa? Vaikka olisi lapsi tulossa niin eihän sitä nyt naimisiin tarvitse mennä, veljelläsi olisi vielä ollut hyvät mahikset saada syntymässä olevan lapsen huoltajuus jos tuleva äiti kerran on niin pahoin alkoholisoitunut kuin kuvailet. Ei pidä sitoa itseään sekopäähän... Mutta ehkä tässä tarinassa on muitakin puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy veljeä.
Siis minkä ihmeen takia veljesi meni naimisiin tuollaisen naisen kanssa? Vaikka olisi lapsi tulossa niin eihän sitä nyt naimisiin tarvitse mennä, veljelläsi olisi vielä ollut hyvät mahikset saada syntymässä olevan lapsen huoltajuus jos tuleva äiti kerran on niin pahoin alkoholisoitunut kuin kuvailet. Ei pidä sitoa itseään sekopäähän... Mutta ehkä tässä tarinassa on muitakin puolia.
Ei ne menny naimisiin silloin kun se akka oli raskaana vaan paaaljon myöhemmin, muutama vuosi. Muistaakseni toisetkin lapset olivat jo syntyneet silloin tai ainakin toinen niistä. Veli oli sitä mieltä että kun kerran lapsi on yhteinen niin lapsen kannalta parempi että sillä on molemmat vanhemmat. Pitää omana syynään sitä että meni naiskentelemaan sen akan kans ja joutui kuseen. Sanoi mulle ettei lapsen tarvi kärsiä sen takia että hän on ollut tyhmä. Kai se sitten myöhemmin tottui siihen akkaansa että parempi olla sen kans kuin yksin. Sitäpaitsi tapahtumista on jo sen verran aikaakin että siihen aikaan lapsi myönnettiin melkein automaattisesti vielä äidille, joten veli kai pelkäsi menettävänsä sen lapsen kokonaan.
Eikä nainen enää myöhemmin ollut niin alkoholisoitunut. Kirjoitin ehkä vähän epäselvästi. Se ryyppäsi rankasti ennen raskautta ja otti ainakin muutaman kerran raskausaikana ainakin, koska veli oli haistanut hengityksestä kun oli tullut töistä ja oli pitänyt sille ankaran saarnan joka kerta. Veli kertoi sitten myöhemmin kun selvisi että se oli joutunut sairaalaan. Mutta minkäs teet jos toinen hakee varkain kaupasta kaljaa kun toinen on töissä. Raskauden jälkeen otti kyllä mutta ei lähellekään niin usein kuin ennen. Veli ei antanut sen ryypätä niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy veljeä.
Ei sun veljeä tarvii sääliä tippaakaan. Jos tommosen naisen kanssa tekee useita lapsia niin ei varmaan kovin vastentahtoisesti ole mukana kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uffaffaa kirjoitti:
Äläs nyt, näen niin mielessäni miten ko. kirjoittaja massuttaa onnellisena pähkinöitä ja kälyltä vohkittuja viinirypäleitä, kälyn katsellessa tyrmistyneenä vierestä :D
Minulla on muuten tosi mukava ja ihana anoppi, mutta hän puuttuu raivostuttavalla tavalla raha-asioihimme, eikä ymmärrä, että ne eivät millään tavalla kuulu hänelle. Törkeyden huippu oli, kun hän vaati, että alamme laittaa hänelle tarkkaa listaa kaikista asioista, joihin rahaa käytämme. Ei ymmärtänyt millään, että se loukkaa yksityisyyttämme. Emme suostuneet tietenkään. Kylässä käydessään silmäilee tarkkaan kaikki uudet esineet, varsinkin hintavammat. Syynää kaikki shampoot, suihkugeelit ja vessapaperimerkit. Esim. olimme ostaneet kalliin maton vanhan räsymaton tilalle, niin hän katsoi sitä todella ylimielisesti ja pitkään. Tuijottaa hyllyssäni olevaa yhtä ainoaa laadukasta hajuvesipulloa. Monesti kommentoi myös jotain muka nasevaa, ja haukkuu materialistiksi. Hän on itse sairaalloisen pihi, eikä koskaan osta vaatteitakaan valmiina, vaan tekee itse. Säästää kaikesta mistä pystyy, vaikka on hyvätuloinen. Siksi pitää meidän normaalia ostokäyttäytymistä järkyttävänä rahalla pröystäilyllä ja kerskakulutuksena. Koskaan ei saisi ostaa mitään kallista tai halpaa edes tarpeeseen, vaan pitäisi kiillottaa sädekehäänsä ja olla ilman. Esim. en olisi saanut hankkia soittoharrastukseeni uutta soitinta, mies ei olisi saanut ostaa uutta puhelinta rikkinäisen tilalle, reikäisellä talvitakilla olisi pitänyt pärjätä, emme olisi saaneet sisustaa kotiamme nätisti, koska verhoja ja mattoja saa ilmaiseksikin ja kirpparilta jnejne. Ihmettelen sitä, että miten muuten niin mukava ja sydämellinen ihminen voi olla tuollainen nipottaja. Hän on muuten oikeasti todella ihana ihminen. Pelkään, että tämä pahenee entisestään, kun hän jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on muuten kiva, mutta sekaantuu liikaa asioihin jotka eivät kuulu hänelle millään tavalla.. Yksi on tietty raha ja miten sitä rahaa käytetään. Aina kun jotain ostetaan, niin alkaa marina miten turhuuksiin te sitä rahaa tuhlaatte, kirppikseltä olisi varmasti löytynyt joku samaa ajava liki ilmaiseksi. Meidän kodin pitäisi näyttää kierrätyskeskuksen lahjoituspisteeltä jos hän saisi päättää.. Lapsi kun tuli, niin mitään hänelle ei olisi saanut uutena ostaa kun rahanhaaskuu.. Liki kaikki vaatteet on kirppiksiltä metsästettyjä ja saatuja, vaunut, pinnis ja turvaistuinkin saatiin sukulaiseltani, mutta kun ostettiin mm. mobile, petivaatteet ja pari pehmolelua uutena, niin alkoi valitus rahanhaaskuusta.. Tutitkin varmaan olisi pitänyt ostaa käytettynä. Mukava tyyppi muuten, mutta aina ei jaksaisi joutua puolustelemaan ostoksiaan, etenkin kun ne eivät mitenkään anopin elämään vaikuta.
Tähän nyt jatkona, että vähän aikaa sitten anoppi alkoi tenttaamaan, että mihin meillä lapsilisät menee.
Jep jep, kasinolle tietty ja lopuilla matkustetaan pari kertaa maailman ympäri -.-
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muuten tosi mukava ja ihana anoppi, mutta hän puuttuu raivostuttavalla tavalla raha-asioihimme, eikä ymmärrä, että ne eivät millään tavalla kuulu hänelle. Törkeyden huippu oli, kun hän vaati, että alamme laittaa hänelle tarkkaa listaa kaikista asioista, joihin rahaa käytämme. Ei ymmärtänyt millään, että se loukkaa yksityisyyttämme. Emme suostuneet tietenkään. Kylässä käydessään silmäilee tarkkaan kaikki uudet esineet, varsinkin hintavammat. Syynää kaikki shampoot, suihkugeelit ja vessapaperimerkit. Esim. olimme ostaneet kalliin maton vanhan räsymaton tilalle, niin hän katsoi sitä todella ylimielisesti ja pitkään. Tuijottaa hyllyssäni olevaa yhtä ainoaa laadukasta hajuvesipulloa. Monesti kommentoi myös jotain muka nasevaa, ja haukkuu materialistiksi. Hän on itse sairaalloisen pihi, eikä koskaan osta vaatteitakaan valmiina, vaan tekee itse. Säästää kaikesta mistä pystyy, vaikka on hyvätuloinen. Siksi pitää meidän normaalia ostokäyttäytymistä järkyttävänä rahalla pröystäilyllä ja kerskakulutuksena. Koskaan ei saisi ostaa mitään kallista tai halpaa edes tarpeeseen, vaan pitäisi kiillottaa sädekehäänsä ja olla ilman. Esim. en olisi saanut hankkia soittoharrastukseeni uutta soitinta, mies ei olisi saanut ostaa uutta puhelinta rikkinäisen tilalle, reikäisellä talvitakilla olisi pitänyt pärjätä, emme olisi saaneet sisustaa kotiamme nätisti, koska verhoja ja mattoja saa ilmaiseksikin ja kirpparilta jnejne. Ihmettelen sitä, että miten muuten niin mukava ja sydämellinen ihminen voi olla tuollainen nipottaja. Hän on muuten oikeasti todella ihana ihminen. Pelkään, että tämä pahenee entisestään, kun hän jää eläkkeelle.
Kohtalotoveri!
Meillä ei sentään (vielä) ole vaadittu listoja tekemään, mutten yhtään hämmästyisi vaikka sekin päivä vielä koittaisi...
Puolisoni sisar taistelee äidistään ( anopistani), kenen vuoro nähdä äitiään ja yhtäaikaa ei saa mennä lastenlasten kanssa kylään. Jos olemme jo sopineet, että äiti tulee meille kylään ja häntä odotamme, tuleekin sisarukselta piitkä soitto, että hänen vuoro ja äiti meneekin sinne sitten kylään.
Tuntuu laskevan kalenterista kuka ollut viimeksi ja kuinka kauan kenelläkin kylässä. Lomasuunnitelmatkin joutuu perumaan, koska ne eivät sisarelle sovi.
Olen lakannut sanomasta lapsille, että mummi on tulossa, koska muutaman kerran sitten jäänytkin tulematta, koska se ei puolison sisarelle sovi.
Odotan jatkossa jos astuukin ihan ovesta sisään, sitten voi alkaa suunnittelemaan, kun anoppi on fyysisesti talossa.
Anoppi jopa kysyi, miten työvuoroni menevät, jotta saapuvat meille. Sanoin, että voin tehdä työvuorolistani itse, että saan viikonlopun vapaaksi. Ja näin tein. Istuttiinkin sitten perheen kesken viikonloppu kotona, koska asiat kääntyi taas, että anoppi meni tyttärelleen.