Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kamalimmat anoppi/appi/käly/sukulaismies tarinat!

Vierailija
28.03.2016 |

Eli nyt kerrotaan kauheimmista anopeista, kälyistä, serkun lapsista ja siskon koiran veljen isistä!

Omaa kälyäni en onneksi näe kuin 1-2 kertaa vuodessa, koska asumme ulkomailla ja näemme vain Suomessa, sillä hehän eivät rakkaasta kotimaasta poistu, vaikka meillä olisi ilmainen majoitus ja appivanhemmatkin olisivat avustaneen matkakuluissa, syinä mm etteivät puhu englantia eivätkä ala opettelemaan, täällä olisi outoa ruokaa, liian kuuma jne, Eivät siis vain tahto matkustaa eivätkä ole rajojen ulkopuolelle poistuneetkaan.
Joka kerta tavatessamme hän jankkaa samoja "miten vielä jaksatte ulkomailla asua, brassailette vain, tuleekohan nyt teidän mukana tauteja, olemme ihme maailmanmatkaajia jne".

Ymmärrän kyllä että jos ei tahdo reissata niin ei tarvitse, mutta kun hän tuomitsee meidät tästä että asumme ulkomailla. Asumme kyllä Euroopassa ja mieheni on hyväpalkkaisessa ammatissa, hän jaksaa ihmetellä kuinka ihmeessä voimme asua suurkaupungissa, ei ole lunta, ei ruisleipää jne. Mitään posiitivista hän ei ikinä sano. Jaksaisin selittää vaikka kuinka mutta muuten tulee romaani, joten teidän vuoromme, olkaa hyvä!

Kommentit (410)

Vierailija
301/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädin mies tykkäsi kouria ja hivellä suvun naisia ja myös lapsia (tyttöjä) reisistä, perseestä jne. kaikissa mahdollisissa tapaamisissa, juhlissa jne. Äitini hän vei väkisin kourittavaksi eri tilaan eikä tähän kukaan puuttunut, nauroivat vain. Lapsena oli melko pelottavaa tuo ja sain kyllä siitä koskettelusta oman osani. Nykyään kuvottaa todella paljon, onneksi aikuisena voi itse päättää kenen kanssa on tekemisissä. 

Kirjoitus on kuin omasta kynästäni. Mulla myös tädin mies oli tuollainen perverssi. Oli usein äitini rinnoissa kiinni. Muakin kohtaan oli asiattomuuksia.

Onneksi nykypäivänä asenneilmapiiri on muuttunut. Ei ole pakko enää kestää perverssejä sukulaismiehiä.

Tää meidän suvun porsas on ollut kuolleena jo monta vuotta. En surrut hänen kuolemaansa.

Vierailija
302/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on hoardaaja, eli kotinsa on aivan täynnä (turhaa) tavaraa noin kuudelta vuosikymmeneltä. On C-kasetteja joita ei ole koskaan kuunnellut, vanhoja lasten videoita (kaikki lapset lentäneet pesästä aikoja sitten), tekee jatkuvasti kirpparilta uusia "löytöjä" ja raahaa kotiinsa puolirikkinäisiä huonekaluja. Rahat tiukilla kun eläke riittää juuri ja juuri vuokraan, mutta pienempään ei voi muuttaa koska "mihin mä sitten nämä tavarat laittaisin?". Siellä täällä menee kapeita polkuja rojun keskellä, välillä saa harppailla kuin suolla kävelisi.

Tämän vielä sietäisi jos anoppi olisi muuten ok, mutta kun ei. Negatiivinen ihminen, joka saa mielihyvää aina kun pääsee huomauttamaan/näpäyttämään muita jostain. Aina löytyy jotain sanottavaa, jolla saada muut harmistumaan. Kovaan ääneen arvostelee kaikki kodeista ja vaatteista lähtien, antaa neuvoja joihin ei ole mitään luottamista yms. Mieheni vaihtoi autoa jonkin aikaa sitten, ja pohti kahvipöydässä tulevaa mallia. Anoppi alkoi saarnaamaan kuin mikäkin asiantuntija autoista, vaikka ei ole koskaan sellaista omistanut eikä tiedä niistä yhtään mitään.

Anoppi ei ole kiinnostunut lapsistamme, ei osaa olla heidän kanssaan vaikka nuorinkin on jo koulussa. Jos joku lapsista koittaa ihan nätisti vaikka näyttää hänelle jotain piirrustusta, sanoo välinpitämättömällä äänellä "joo" ja jatkaa aikuisille höpöttämistä. Jos tuo vaikka matkalta tuliaisia, ei koskaan kysy esim. vaatekokoa tai muuta olennaista, sitten ihmetellään kun onnistui tuomaan liian pieniä/isoja vaatteita tai sellaisia leluja, joilla kukaan lapsenlapsista ei ole leikkinyt viimeiseen viiteen vuoteen. Pääasia tuntuu olevan kaiken turhan ostelu.

Tuo on loukkaavaa lasta kohtaan jos on noin välinpitämätön ja tyly. Estäisin tuollaisen kanssakäymisen, koska lapsi näyttää jotain hyvää itsestään niin oma mummi vähättelee sen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin paljon miinuksia?

8

Koska talossa talon tavoilla. Antaa ilmaisen huoneen jne mutta ainoa asia mitä pyytää ettette sekstaile koko aikaa tai ainakaan niin että hän huomaisi. Ei kenenkään tarvitse kuunnella lapsensa panemista. Eikä se että on nuori ja isot halut ole mikään syy.

Minä taas ajattelin jo silloin ja ajattelen edelleen, että aikuinen varmasti käsittää ettei yhdessä asuva pari vietä viikkokausia selibaatissa. Oletin anopin ymmärtävän tämän jo siinä vaiheessa kun hän tarjosi meille huonetta.

Olisko nuoresta parista ollut kuinka mukavaa kuunnella, kun anoppi naiskentelis seinän takana äänekkäästi nautiskellen?

Olkoot vanha ketju mutta tälle nauroin. Ei hemmetti, jos anoppi sais melaa säännöllisesti ei anopilla olis aikaa vahtia nuoren parin sänkytouhuja, saati valittaa niistä. Eli taisi olla aika kuivahtanut anoppi kyseessä.

Vierailija
304/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädin mies tykkäsi kouria ja hivellä suvun naisia ja myös lapsia (tyttöjä) reisistä, perseestä jne. kaikissa mahdollisissa tapaamisissa, juhlissa jne. Äitini hän vei väkisin kourittavaksi eri tilaan eikä tähän kukaan puuttunut, nauroivat vain. Lapsena oli melko pelottavaa tuo ja sain kyllä siitä koskettelusta oman osani. Nykyään kuvottaa todella paljon, onneksi aikuisena voi itse päättää kenen kanssa on tekemisissä. 

Tuttu juttu. Tämmöstä tapahtuu aika paljon. :(

Kynnys ilmoittaa esim. poliisille omasta sukulaisesta on iso. Sitten vaan kärsii ja kärvistelee. 

Mulla oli myös tällainen setämies-riesa. Päätin jo varhain (kun tajusin, mistä on kysymys), että siedän tuon polvien "sivelyn", koska siitä oli vähemmän harmia minulle kuin hänen vaimolleen, jota tieto olisi haavoittanut syvästi. Kun ei sen pahempaa yrittänyt ja välillä letkautin tyypille varoittavaan sävyyn.

En tiedä tekikö tuota muille. Luultavasti, koska ilmeisesti jotain vakavampiakin naisjuttuja oli, joista perhekin oli selvillä.

No, aika hoiti. Levätköön rauhassa ja setviköön asiansa Luojansa kanssa.

Vierailija
305/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi lupailee mökkiämme kaikille lainaan niin ettei taaskaan edes juhannukseksi sinne itse pääse. En tajua mikä hemmetti siinä on, mies ei kehtaa sanoa vastaan kun mammanpoika pelkää että äitinsä suuttuu sitten.

Tämä on kyllä jo omaa tyhmyyttä. Menette itse mökille, jos sinne ilmaantuu muita pyydätte poistumaan jos ei lähde pyynnöstä, voi soittaa poliisit.

En oikeasti ymmärrä tälläistä lapatossuutta, että omistat mökin ja annat jonkun ulkopuolisn päästää sinne vieraita ihmisiä.

Jos taas mökki on miehen suvun omistuksessa anopilta on oikeus antaa se kenen käyttöön haluaa.

Olisko jakamaton kuolinpesä, jossa on leski (anoppi) lapsineen?

Vierailija
306/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tästä jo tuolla ketjun alkupäässä..,mutta sama tilanne jatkuu anopin suhteen.

Kun vähänkin painoni nousee, vaikka pari kiloa, se kertyy mahaan. Vatsani siis pömpsöttää ja siitä anoppi riehaantuu nälvimään, että olen raskaana. Koen tuon loukkaavana, koska kolme lastani ovat jo aikuisia ja minä olen 58 vuotias.

Kohta taas pitäisi tavata ja ottaa vastaan ne piikittelyt. Olen koittanut suhtautua huumorilla.

Minullakin on miniöitä, pyöreänsorttisia, mutta ei tulisi mieleenkään huomautella kiloista.

Vierailija
307/410 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tästä jo tuolla ketjun alkupäässä..,mutta sama tilanne jatkuu anopin suhteen.

Kun vähänkin painoni nousee, vaikka pari kiloa, se kertyy mahaan. Vatsani siis pömpsöttää ja siitä anoppi riehaantuu nälvimään, että olen raskaana. Koen tuon loukkaavana, koska kolme lastani ovat jo aikuisia ja minä olen 58 vuotias.

Kohta taas pitäisi tavata ja ottaa vastaan ne piikittelyt. Olen koittanut suhtautua huumorilla.

Minullakin on miniöitä, pyöreänsorttisia, mutta ei tulisi mieleenkään huomautella kiloista.

Anopin silmiä varten voi hankkia hyvän korsetin. :D

Vierailija
308/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikaisen ex poikaystävän (ikävuodet 15-17) vanhemmat seksistisellä ja misogynistisellä 80-luvulla. Poika oli iltatähti ja vanhemmat olivat jo huomattavan iäkkäitä pojan ollessa 16v. Isäkin eläkkeellä ja päälle kuusikymppinen, äiti lähenteli kuuttakymppiä. Ihan suoraa seksuaalista ahdistelua ja häirintää pojan isän taholta, johon äiti nauraa räksytti päälle. "Ihan ku sutturan tissit olis kasvaneet viime kerrasta", "Joko sillä römpöttimessä kasvaa karvat", "Ootko jo päässyt korkkaaman tytön tuheron", jne (kysymyksiä pojalle). Äiti siis naureskeli vieressä, pojalla korvat punoitti mutta ei sanonut mitään. Kun tulimme pois pojan huoneesta jossa olimme kuunneleet tuntien ajan musiikia, saattoi äitikin kommentoida tyyliin "saiksää jo tarpeeks sutturan kähminnästä". Muutenkin vanhemmat viittasivat minuun nimityksellä suttura eikä poika sanonut mitään. 

Pojan isä aina tilaisuuden tullen tuli iholle, nipisti/puristi pyllystä, tarttui ihan rintoihinkin kiinni ja nipisti nännistä tai tökkäsi nänniin. Ja samalla aina noita ahdistelevia kommentteja rintojen koosta, alapäästä jne. Äitikin saattoi nähdä kun isä puristeli, ja naureskeli vaan että sellaista se kuule suttura on.

Vierailija
309/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukioaikaisen ex poikaystävän (ikävuodet 15-17) vanhemmat seksistisellä ja misogynistisellä 80-luvulla. Poika oli iltatähti ja vanhemmat olivat jo huomattavan iäkkäitä pojan ollessa 16v. Isäkin eläkkeellä ja päälle kuusikymppinen, äiti lähenteli kuuttakymppiä. Ihan suoraa seksuaalista ahdistelua ja häirintää pojan isän taholta, johon äiti nauraa räksytti päälle. "Ihan ku sutturan tissit olis kasvaneet viime kerrasta", "Joko sillä römpöttimessä kasvaa karvat", "Ootko jo päässyt korkkaaman tytön tuheron", jne (kysymyksiä pojalle). Äiti siis naureskeli vieressä, pojalla korvat punoitti mutta ei sanonut mitään. Kun tulimme pois pojan huoneesta jossa olimme kuunneleet tuntien ajan musiikia, saattoi äitikin kommentoida tyyliin "saiksää jo tarpeeks sutturan kähminnästä". Muutenkin vanhemmat viittasivat minuun nimityksellä suttura eikä poika sanonut mitään. 

Pojan isä aina tilaisuuden tullen tuli iholle, nipisti/puristi pyllystä, tarttui ihan rintoihinkin kiinni ja nipisti nännistä tai tökkäsi nänniin. Ja samalla aina noita ahdistelevia kommentteja rintojen koosta, alapäästä jne. Äitikin saattoi nähdä kun isä puristeli, ja naureskeli vaan että sellaista se kuule suttura on.

Hyi saatana :(

Vierailija
310/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on hoardaaja, eli kotinsa on aivan täynnä (turhaa) tavaraa noin kuudelta vuosikymmeneltä. On C-kasetteja joita ei ole koskaan kuunnellut, vanhoja lasten videoita (kaikki lapset lentäneet pesästä aikoja sitten), tekee jatkuvasti kirpparilta uusia "löytöjä" ja raahaa kotiinsa puolirikkinäisiä huonekaluja. Rahat tiukilla kun eläke riittää juuri ja juuri vuokraan, mutta pienempään ei voi muuttaa koska "mihin mä sitten nämä tavarat laittaisin?". Siellä täällä menee kapeita polkuja rojun keskellä, välillä saa harppailla kuin suolla kävelisi.

Tämän vielä sietäisi jos anoppi olisi muuten ok, mutta kun ei. Negatiivinen ihminen, joka saa mielihyvää aina kun pääsee huomauttamaan/näpäyttämään muita jostain. Aina löytyy jotain sanottavaa, jolla saada muut harmistumaan. Kovaan ääneen arvostelee kaikki kodeista ja vaatteista lähtien, antaa neuvoja joihin ei ole mitään luottamista yms. Mieheni vaihtoi autoa jonkin aikaa sitten, ja pohti kahvipöydässä tulevaa mallia. Anoppi alkoi saarnaamaan kuin mikäkin asiantuntija autoista, vaikka ei ole koskaan sellaista omistanut eikä tiedä niistä yhtään mitään.

Anoppi ei ole kiinnostunut lapsistamme, ei osaa olla heidän kanssaan vaikka nuorinkin on jo koulussa. Jos joku lapsista koittaa ihan nätisti vaikka näyttää hänelle jotain piirrustusta, sanoo välinpitämättömällä äänellä "joo" ja jatkaa aikuisille höpöttämistä. Jos tuo vaikka matkalta tuliaisia, ei koskaan kysy esim. vaatekokoa tai muuta olennaista, sitten ihmetellään kun onnistui tuomaan liian pieniä/isoja vaatteita tai sellaisia leluja, joilla kukaan lapsenlapsista ei ole leikkinyt viimeiseen viiteen vuoteen. Pääasia tuntuu olevan kaiken turhan ostelu.

Miten se käy matkoilla, jos rahat riittää juuri ja juuri vuokraan?

Vierailija
311/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamala... 

OT, mutta tämä muistutti mieleen millaista oli omassa lapsuudessa/teini-iän alkuvuosina 1990-luvulla. Oli ihan tavallista, että luokkakaverien vanhemmat ja muut samanikäiset aikuiset puhuivat meistä, keskenkasvuisista tytöistä, pimatsuina, koppeloina, sutturoina, akkoina jne. Aikuiset miehet saattoivat läpsiä takapuolelle jne. Aikuiset naiset kyselivät menkoista ja analysoivat tissien kokoa.  Ja jos tästä huomautti, leimattiin tosikoksi, nalkuttajaksi yms. 

Olen onnellinen, että ajat ovat muuttuneet. 

Vierailija
312/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mimmosissa piireissä tämmöstä on tapahtunut 😳

Vierailija
313/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini haluaa hyvää hyvyyttään käyttää lakanamme pesulassa pestävänä. Itse en ole koskaan tällaista tehnyt tai tarvinnut mutta hänestä tämä on tärkeää. Jokaiseen lakanaamme anoppi on kirjoittanut oman nimensä, ettei vain katoaisi pesulassa! Olen ostanut tietysti salaa uusia lakanoita, joita käytämme, en vain siedä ajatusta että nukun ”hänen” lakanoissaan :’D

Vierailija
314/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös suvussa tällainen " setä" joka halaili ja lähmi pieniä tyttöjä. Teki aikoinaan samaa äidille ja hänen sisarilleen, sitten minulle, sisarelleni ja serkuille. Kaikki aikuiset olivat vain " heh, Pentti se nyt on aina tuollainen" tai asiasta ei vain puhuttu.

Sattumoisin olen hieman kiivaampi tapaus ja eräissä sukujuhlissa vetelin äijää kättä pidemmällä kun kukaan ei nähnyt. Ei muuten uskaltanut koskea toiste.

Kun itsellä oli tytär, äijä kiersi vieressä mutta näki mun ilmeestä että tällä kertaa kättä pidempi voi olla himppasen terävämpää ainesta. En hievahtanutkaan lapseni vierestä. Nykyään setä mullan alla. Olen hyvin iloinen asiasta.

Vierailija
315/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamala... 

OT, mutta tämä muistutti mieleen millaista oli omassa lapsuudessa/teini-iän alkuvuosina 1990-luvulla. Oli ihan tavallista, että luokkakaverien vanhemmat ja muut samanikäiset aikuiset puhuivat meistä, keskenkasvuisista tytöistä, pimatsuina, koppeloina, sutturoina, akkoina jne. Aikuiset miehet saattoivat läpsiä takapuolelle jne. Aikuiset naiset kyselivät menkoista ja analysoivat tissien kokoa.  Ja jos tästä huomautti, leimattiin tosikoksi, nalkuttajaksi yms. 

Olen onnellinen, että ajat ovat muuttuneet. 

Kyllä, niin tuttua 80- ja 90-luvuilta, ainakin niissä piireissä joista itse olin kotoisin. Vanhempani ja tuon ex-poikaystävän vanhemmat (samoin muidenkin ystävien vanhemmat) oli heikosti koulutettuja perusduunareita pikkukaupungista ja minun sukupolvi teki varsinaisen luokkaretken kouluttautumalla ensin ylioppilaiksi ja sitten omalta osaltani menemällä yliopistoon.

Esimerkki lapsuus/nuoruusajalta lapsuudenkodistani: vanhempieni kesämökin ulkohuusin seinät isä oli tapetoinut Jallu/Kalle-lehtien nakukuvilla ja sitä pidettiin ihan normaalina. Äiti piti itsestäänselvyytenä, että tottakai miehet ajattelee alapäällään ja seksin suhteen äidin näkemys oli, että naiset antaa, miehet saa. Esim. kun aloin seurustelemaan tuon em. poikaystävän kanssa, äiti vaan kommentoi että "älä nyt heti vaan mee antamaan sille". Siinä seksivalistus, mitä kotoa sain. 

Oli muuten aikamoinen kultuurisokki, kun yliopistoaikana minulla oli poikaystävä, jonka äiti oli yliopiston opettaja ja isä kirkkoherra. Heidän perheessään (ja suvussaan) ei tullut kuuloonkaan, että olisi esim. luettu Iltalehteä (pidettiin pelkkänä tissilehtenä mitä siihen aikaan olikin), kommentoitu ketään rumilla nimityksillä, kähmitty, lähennelty,  nolattu julkisesti jne. Olivat he toki omalla tavallaan erikoisia, mm. olivat uskonnollisista syistä absolutisteja, alkoholiin suhtauduttiin tosi kielteisesti, viini tai siiderikin oli VIINAA, Alko oli VIINAkauppa jne. Mutta olivat varsin sivistyneitä, kohteliaita, lämminhenkisiä tulematta liikaa iholle.  

- lainaamasi

Vierailija
316/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ikänsä ollut sellainen möläyttelijä, jota on joutunut häpeemään aina silloin tällöin.  Ei ole iän mukana muuttunut yhtään.

Esim. mun sisko nuorena seurusteli ihan mukavan nuoren miehen kanssa, mutta jolla oli hiukan taipumusta mustasukkaisuuteen.  Sovittiin, ettei puhuta sen kaverin aikana mistään entisistä poikaystävistä eikä mistään sellaisesta.  No äitihän ei tietenkään kyennyt sellaiseen.  Ihan tahallaan päästeli suustaan vaikka mitä.  "Näin muuten Jussin tässä yksi päivä, kyseli mitä sulle kuuluu ja laittoi terveisiä.  Sanoin, että tulee tapaamaan sua, niin tietää!"  Eli ton olisi voinut ihan hyvin sanoa milloin tahansa muulloin, mutta piti sanoa sen siskon poikaystävän aikana.  

En puolustele mustasukkaisuutta, en yhtään, mutta ei äidin olisi silti tarvinnut sitä tahallaan alkaa ruokkia.  Tätähän se teki muutenkin minunkin poikakaverieni kohdalla, vihjaili kaikenlaista ja naureskeli muka salaperäisesti, että saisi poikaystävän hämilleen.  Niitä sen möläyksiä piti sitten yrittää selvitellä myöhemmin.

Mulla oli luokkakaveri, jonka kanssa oltiin hyviä ystäviä.  Äiti vaan oli jostain vanhasta asiasta katkera tämän ystäväni äidille ja aina haukkui tätä, ei koskaan suostunut unohtamaan vaikka joku ikivanha asia.  Ei siinä muuten mitään, mutta kun tämä ystävä tuli meillä käymään, niin äiti käyttäytyi tosi nolosti.  Nakkeli niskojaan vihaisena ja ynseili kaikenlaista ja kun tämä ystävä lähtiessään sanoi kauniisti näkemiin, niin äiti käänsi vain selkänsä eikä olut kuulevinaan.   Ikään kuin tämä tytär olisi syyllinen johonkin.  Olin niin nolona ja pahoilla mielin kuin ikinä voi.  

Kun siskoni sai ekan lapsensa, niin äiti alkoi ristiäisissä höpistä lapsen isän vanhemmille, että tuo poika on niin eri maata kuin meidän suvun lapset yleensä, en tiedä osaako tuohon suhtautuakaan, kun se tulee teidän sukuun ilmeisesti, meillä lapset olleet aina ihan eri näköisiäkin, tuossa on jotain meille vierasta.

Tätä on ollut koko elämä.  Ei koskaan ole voinut tietää, mitä sieltä tulee.  Omat siskonsakin eli tätini on sanoneet, että se on ollut sellainen pienestä pitäen, päästellyt suustaan mitä sattuu ja sitten loukkaantunut, kun sitä on siitä ojennettu.  Kun kuulemma kyllä sitä saa sanoa, mitä mieltä hän on.

Vierailija
317/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös suvussa tällainen " setä" joka halaili ja lähmi pieniä tyttöjä. Teki aikoinaan samaa äidille ja hänen sisarilleen, sitten minulle, sisarelleni ja serkuille. Kaikki aikuiset olivat vain " heh, Pentti se nyt on aina tuollainen" tai asiasta ei vain puhuttu.

Sattumoisin olen hieman kiivaampi tapaus ja eräissä sukujuhlissa vetelin äijää kättä pidemmällä kun kukaan ei nähnyt. Ei muuten uskaltanut koskea toiste.

Kun itsellä oli tytär, äijä kiersi vieressä mutta näki mun ilmeestä että tällä kertaa kättä pidempi voi olla himppasen terävämpää ainesta. En hievahtanutkaan lapseni vierestä. Nykyään setä mullan alla. Olen hyvin iloinen asiasta.

Mun oma isä on tällainen. Hänen vaimonsa tytär vihaa isääni. Epäilen, että isä on lääppinyt häntäkin, kun hän oli nuori. Hän on samanikäinen kuin minä, noin viisikymppinen. Kun isä kuolee, aion kysyä asiasta. Muistan teininä, miten inhottavaa se oli. En ymmärrä mikä isän pisti tekemään niin. Oli aina persauksessani kiinni, repi hametta ylös (myös muiden nähden) yms. Tiedän että hänen lapsiudenperheessään ei tuollaista tehty, sillä olivat ns. hienoja ihmisiä ja uskonnollisia. Eli ei ole sieltä tullut tällainen tapa.

Vierailija
318/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo keskustelu oman äidin kanssa kirjoitti:

Oman äitini typerät sanat hankalassa elämäntilanteessani.

Olimme aikoinani hetken aikaa asumiserossa vaimoni kanssa. Meillä oli pieni lapsi ja parisuhteessa ongelmia. Muutin hetkeksi asumaan työpaikan asuntoon ja kävimme pariterapiassa. Emme tapailleet muita vaan yritimme saada meidän suhteen toimimaan.

Kyseisenä ajankohtana minulla tuli myös sanaharkka veljeni kanssa ja kännissä puhuin hänelle rumasti/uhkailin turpiin vedolla jne. Oli typerää minulta, mutta veljeni osaa ärsyttää minua. Riita liittyi meidän välisiin vanhoihin asioihin.

Veljeni kertoi minun kännipuhelusta ja sanaharkasta äidillemme. Seuraavan kerran, kun tapasin äitini, hän otti asian puheeksi.

Hänen näkemyksen mukaan olin vain kateellinen veljelleni, koska hänellä on hoikka ja seksikäs blondi vaimo ja minulla lihava punatukka. Olin jumissa ruman naisen kanssa ja täten katkera veljelleni. Äitini kertoi, että on tuntenut samaa kateutta siskoaan kohtaan, kun hänellä oli parempi/kiltimpi mies, kuin äidilläni.

En ollut uskoa korviani. Oma äitini? Olin todella hämmentynyt ja selitin, että sanaharkkani kännissä veljeni kanssa ei liity mitenkään parisuhteeseeni ja pidän omaa rintavaa muodokasta vaimoani seksikkäänä, en veljeni anorektista vaimoa, jota en ole koskaan ajatellut sillä silmällä.

Parisuhteeni pelastui. Välini veljeni ja äitini kanssa ei ole koskaan palautunut kunnolla. Tästä aikaa nyt jo 12vuotta.

Minäkin kuulemma olin kateellinen siskolleni, jolla oli velkainen omakotitalo, juoppo, hakkaava ja pettävä mies, joka kuoli lähes puliukkoasteella. Talokin meni ja sisko pääsi eronsa jälkeen velkasaneeraukseen. Äitini kuvitteli, että takaajat maksavat ja sisko voi jatkaa asumista.

Vierailija
319/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni vielä tuohon lääppimiseen, niin tässä ketjussa tosi monella on näitä kokemuksia. Olen hämmentynyt että tämä on näin yleistä. En ollut tajunnut sitä. Olisi mielenkiintoinen aihe vaikka omalle ketjulle.

Minun seksuaalisuuttani ja naiseuttani tuo isäni lääppiminen vahingoitti. En ole antanut sitä anteeksi, vaikka tiedän, ettei hän varsinaisesti tarkoittanut pahaa. Hänellä on syöpä ja pian hän on kuollut. Sitten aion kysyä tuolta isäni vaimon tyttäreltä miksi hän inhosi isääni. Uskon syyn olevan tämä.

Vierailija
320/410 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mee anopin mökille ikinä, mies saa käydä jos haluaa. (Harvakseltaan käy kalastamassa.) Anoppi tykkää kontrolloida kaikkea, hyvä ettei määrittele missä tahdissa saa hengittää...omia eväitä "ei saa" ottaa mukaan kun se on loukkaus emäntää kohtaan. Anopilla aina samat eväät: keitettyjä pottuja kera atrillin, ruisleipää ja kuramaitoa. Harvoin salaattia. Lisääksi runsaasti keksejä ja jotain valmiskääretorttuja. Ruuanlaitossa/tiskaamisessa ei saa auttaa, mutta selän takana haukutaan kun en mitään "viitsi" tehdä. Lisäksi mökillä on kovin paljon koirankarvoja sekä joka paikka täynnä anopin taideteoksia, kruununa homepilkulliset ikkunaverhot.

Mitä on "kuramaito" ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän