Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät ruokaan liittyvät sanat

Vierailija
26.03.2016 |

Oma inhokkini on hilloke, salaattipeti, riisipeti eli kaikenlaiset pedit.

Inhoan myös sitä miten ihmiset pyöräyttävät ruokia.

Kommentit (341)

Vierailija
181/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twisti!!!

Vierailija
182/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi minua ärsyttää "kourallinen pähkinöitä". Se kuulostaa niin teennäiseltä, turhantärkeät laiduttajat ja terveellisen elämän sankarit viljelevät tuota.

Kourallinen on hyvä ja selkeä määrä. Kouran koosta riippuen 1/2  - 1 dl. Itse tykkään kovasti termistä ja tosiaan syön kourallisen pähkinöitä päivittän;D

Olisko niin että me jotka teemme ruokaa nauttien ja sydämellä käytämme enemmän kuvaannollisia termejä (hyppysellinen, kourallinen, loraus, sipaisu jne) kuin ne jotka ei ruuanlaittoa hallitse ellei ole tarkkaa reseptiä grammantarkkoine ohjeineen?? Tai eivät nauti ruuanlaitosta yleensä?

Heh! Se kourallisen vihaaja on aloittelemassa pääsiäispäivällisen laittoa. Sipaisen, lorauttelen ja kourin.

Niin, omin kourin.

Toivottavasti peset kädet välillä, kouriminen ei ole ruuanlaittotermi. Persettä tai tissejä kouritaan, ei porkkanaa;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gluteiini

Cocovi käytti mainoksessaan sanaa "gluteiiniton". Vähän noloa, kun firma on just profiloitunut valmistamaan terveysmössöjä (raakasuklaa, kookosöljy jne.)

Gluteeni-sana on ollut joskus muodossa gluteiini.

No, ei ole ainakaan enää, ja luulisi tuollaisen firman sen tietävän tai edes tarkistavan. Etenkin kun Cocovin kohderyhmää lienevät pari-kolmekymppiset terveysintoilijat, eivät 1950-luvulla syntyneet pirkkoliisat.

Mikäs vika meissä 50- luvulla syntyneissä, kyllä me osaamme lukua ja nettiä käytämme siinä missä te nuoremmatkin. Ja terveydestämme intoilemme myös.

Puhumattakaan meistä 40-luvulla syntyneistä :) Netti käytössä, tiedonhaku hallussa, terveys kiinnostaa ja niin, olenpa Cocovin asiakaskin!

Vierailija
184/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei kirjoitti:

Kun ruoka on jonkun KAVERI. Pottujen kaveriksi lihakastiketta. Nakkien kaveriksi ranuja. Kamalaa.

Entäs kyytipoika? 

Kyytipojaksi vodkahuikka? 

Entäpä "palan painikkeeksi" sitä sun tätä? 

Vierailija
185/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä vihaan kun kastiketta sanotaan lotinaksi, hyi! myös oon kuullu että näitä fon du chefin liha ja kana liemiä sanotaan lotinakuutioiksi, kamalaa.

Lotina on nimi ihan tietylle kastikkeelle, ei kastikkeille yleensä. En kyllä itsekään pidä sanasta, enkä syö lotinaa.

Vierailija
186/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun parsakaalista puhutaan "parsana"!! Että voi vituttaa! Parsa on ihan oma lajinsa!

Vierailija
187/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä vihaan kun kastiketta sanotaan lotinaksi, hyi! myös oon kuullu että näitä fon du chefin liha ja kana liemiä sanotaan lotinakuutioiksi, kamalaa.

Lotina on nimi ihan tietylle kastikkeelle, ei kastikkeille yleensä. En kyllä itsekään pidä sanasta, enkä syö lotinaa.

Mä en oo koskaan kuullut. Millainen kastike on lotina?

Vierailija
188/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokaan mutta ruuanlaittoon liittyvä sana: heittää. Telkkarin kokkausohjelmissa rennot tai sellaisilta vaikuttamaan pyrkivät kokit "heittävät" aineksia kulhoon tai vuokia/patoja uuniin.

Ja "vetää" kun tarkoitetaan syömistä tai juomista. Mieleeni nousee aina kuva ihmisestä joka imuroi spagettia lautaselta suoraan suuhun ilman haarukkaa.

Vierailija
189/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhtöpossu, töhnämuna, lohturuoka, kuppikakut (tuo enkusta kääntäminen ehkä häiritsee, enkuksi sanat ok), toast (kahvi ja toast 6 euroa)

Luulin, että töhnämuna on vaan joku av:läisten keksimä termi, mutta googletettuani löysinkin tän "uuden hittituotteen" esittelyn: http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000001141792.html

Oon järkyttynyt. Eikö kukaan oo keksinyt parempaa nimeä kuin töhnämuna??

Vierailija
190/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranet. Ne on ranskalaiset (perunat)!

Vierailija
191/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namskis! Tekisi mieli poistaa Facebookissa kavereista ne, jotka kommentoivat toisten ruokakuviin noin. Nyt pääsiäisen aikaan varsinkin tutut ovat lisäilleet aterioiltaan kuvia ja aina siellä joku kommontoi namskis.

Vierailija
192/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten nää syömiseen liittyvät sanat itsessäkin aiheuttaa välillä sellasta inhotusta. Ehkä se on ne mielikuvat jutuista, joita ei halua suuhunsa laittaa.

Mutta, mua ällöttää kaikki omituiset murresanat.. Pernamuusi, paakelssi, kropsu, särpiä jne ..

Vierailija
193/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsakka!

Vierailija
194/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tuorepala (aaaaargh)

- Sipaisu kasvirasvalevitettä

- Englanninkielisiä kokkiohjelmia katsottaessa sana "beautiful" kun puhutaan ruoasta, eikä edes erityisesti viitata annoksen ulkonäköön. 

- Luomulaatuinen (luonnonmukaisen laatuinen? mitvit?), eikä luomu edes ole välttämättä mitenkään tietynlaatuista tai laadukasta

Vierailija
195/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun margariinia sanotaan voiksi.

"Saanko voita?"

Vierailija
196/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppari (tulee joku hampuusi mieleen)

Hässäkkä (tein jauhelihahässäkän kasvispedillä)

Vierailija
197/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sämppäri :,0

Vierailija
198/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormisuolasta tuli mieleen, että onko vuorisuolakin mittayksikkö? Tai merisuola? Kummassa on enemmän?

Vierailija
199/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lihapullat muusilla"

Asunto parvekkeella.

Lihapullat voivat hyvinkin olla muusilla. Aika usein ovatkin.

En ole ikinä nähnyt lihapullia muusilla. Ne on aina olleet siinä vieressä.

Vierailija
200/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamppari (tulee joku hampuusi mieleen)

Hässäkkä (tein jauhelihahässäkän kasvispedillä)

Hampparinmakkaraa on myös (ollut) olemassa.

Hässäkkä tarkoittaa samaa kuin tussu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan