Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät ruokaan liittyvät sanat

Vierailija
26.03.2016 |

Oma inhokkini on hilloke, salaattipeti, riisipeti eli kaikenlaiset pedit.

Inhoan myös sitä miten ihmiset pyöräyttävät ruokia.

Kommentit (341)

Vierailija
161/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi minua ärsyttää "kourallinen pähkinöitä". Se kuulostaa niin teennäiseltä, turhantärkeät laiduttajat ja terveellisen elämän sankarit viljelevät tuota.

Kourallinen on hyvä ja selkeä määrä. Kouran koosta riippuen 1/2  - 1 dl. Itse tykkään kovasti termistä ja tosiaan syön kourallisen pähkinöitä päivittän;D

Olisko niin että me jotka teemme ruokaa nauttien ja sydämellä käytämme enemmän kuvaannollisia termejä (hyppysellinen, kourallinen, loraus, sipaisu jne) kuin ne jotka ei ruuanlaittoa hallitse ellei ole tarkkaa reseptiä grammantarkkoine ohjeineen?? Tai eivät nauti ruuanlaitosta yleensä?

Kannattaa olla suuret kourat, niin saa enemmän pähkinöitä. Fakta. 

Vierailija
162/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi minua ärsyttää "kourallinen pähkinöitä". Se kuulostaa niin teennäiseltä, turhantärkeät laiduttajat ja terveellisen elämän sankarit viljelevät tuota.

Kourallinen on hyvä ja selkeä määrä. Kouran koosta riippuen 1/2  - 1 dl. Itse tykkään kovasti termistä ja tosiaan syön kourallisen pähkinöitä päivittän;D

Olisko niin että me jotka teemme ruokaa nauttien ja sydämellä käytämme enemmän kuvaannollisia termejä (hyppysellinen, kourallinen, loraus, sipaisu jne) kuin ne jotka ei ruuanlaittoa hallitse ellei ole tarkkaa reseptiä grammantarkkoine ohjeineen?? Tai eivät nauti ruuanlaitosta yleensä?

Kannattaa olla suuret kourat, niin saa enemmän pähkinöitä. Fakta. 

Ja kannattaa muistaa että pieni ihminen  tarvitsee vähemmän pähkinöitä joten koura on kivasti suhteutettu energiantarpeeseen;D Evoluution viisautta;D

ed

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhtöpossu

Englanniksi se on pulled pork. Mitä ehdotat suomennokseksi? Vedetty/vedelty possu/porsas/sika?

Vierailija
164/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOHTURUOKA

Vierailija
165/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh! Se kourallisen vihaaja on aloittelemassa pääsiäispäivällisen laittoa. Sipaisen, lorauttelen ja kourin.

Niin, omin kourin.

Vierailija
166/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutuntuma

Mikä on suutuntuman synönyymi? Itselleni on merkitystä onko ruoka limaklimppiä vai onko siinä hyvä suutuntuma. Ja se on yksi minkä muistan ruuanlaitossa huomioda.

Vierailija
167/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hyppyselli? Vankilan kuntoiluhuone?

Vierailija
168/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lihapullat muusilla"

Asunto parvekkeella.

Vierailija
169/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cupcake/kuppikakku, mitä tapahtui muffinssille?

Muffinssi kansainvälistyi globalisaation myötä.

Muffinssi ja kuppikakku on eri asioita. Kuppikakku on kuorrutettu ja koristeltu kuin kakutkin.

Vierailija
170/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cupcake/kuppikakku, mitä tapahtui muffinssille?

Muffinssi kansainvälistyi globalisaation myötä.

Muffinssi, aargh! Muffini, engl muffin, monikossa muffins.

Vierailija
171/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ruokaohjelmissa lisätään "pieni suola" , "pieni pippuri",... ärghhh kun ärsyttävän kuuloista.

Tämä minuakin ärsyttää. Miksei voisi sanoa "vähän suolaa", "vähän pippuria" tai "vähän oliiviöljyä". Kyllä, jossain sanottiin "pieni oliiviöljy".

Vierailija
172/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Komponentti"

Komponentteja löytyy jumalauta teknisistä lautteista eikä lautaselta

Vierailija
173/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makustella, sormisuola

Koitappa kertoa tuo sormisuola paremmin ?

Sormisuola tarkoittaa että suolaa laitetaan vähän. Niin vähän että se on sormien välissä murusina joka sitten ripotellaan ruualle mutta kerro toki paremmin sanoin kun kerran osaat, vai osaatko ?

No sinähän sen juuri kerroit.

"Vähän suolaa"

tai vaihtoehtoisesti

"Hieman suolaa"

tai jopa

"Hyppysellinen suolaa", jonka kyllä uskon herättävän jossakin tämän ketjun lukijassa erittäin negatiivisia tunteita

Vähän suolaa ja hieman suolaa ei kerro niin selvästi että kuinka vähästä suolasta on kyse kun taas sormisuola kertoo tämän.

Hyppysellinen suolaa ei oikein aukea minulle että paljonko on.

Tietysti jos ketjun idea on vaan lämpimikseen esitellä sanoja jotka ärsyttävät niin sitten en vaan pääsee oikein tämän ketjun ideaan mukaan.

ihan oikeasti jos mulle kerrotaan että laitetaan sormisuolaa tai hyppysellinen suolaa, niin kyllä hyppysellinen kertoo sen määrän, ei sormi.

Vierailija
174/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Komponentti"

Komponentteja löytyy jumalauta teknisistä lautteista eikä lautaselta

*laitteista

Vierailija
175/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä aattelin tehdä tähän sellasen kivan raikkaan komponentin zucchinista ja broccolista ja tarjota sen riisipedillä. Juomaksi hyvää viiniä."

Vierailija
176/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lihapullat muusilla"

Asunto parvekkeella.

Lihapullat voivat hyvinkin olla muusilla. Aika usein ovatkin.

Vierailija
177/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa! Mua ärsyttää "Makuasioista ei voi kiistellä". Kyllä niistä parhaat kiistat saa aikaan. Kun ruokasanastokin herättää näin paljon tunteita :-)

Ihan mahtavaa ja aivan mahtavaa hokemat ovat kamalaa kuultavaa, mistä tahansa puhuttaessa.

Ihan mahtavaa, mitä ihmettä se arkoittaa?

Vierailija
178/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan.

Keitto talon tapaan. Lohi Matin/Maijan tapaan.

Samalla tavalla myös kera. Usein nämä esiintyvät yhdessä esim. ravintoloiden ruokalistoissa.

Vierailija
179/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Makustella

- puputtaa

- kaikki nyhtö-alkuiset (nyhtökaura, wtf?!?, vaikka itse kasvissyöjä olenkin)

- vege (miksei vaan voi sanoa että kasvis?)

- broitskut, bantskut yms mukahauskat väännökset

- se kun ei haluta käyttää suomenkielistä vakiintunutta ilmaisua vaan esim. zuccini (anteeksi jos väärin kirjoitettu) kesäkurpitsan sijaan, broccoli parsakaalin sijaan

- safka, mättö, mässy

- cakepopsit

- voikkari

- se kun joku sanoo "nyt tarttis kyllä vähän seksiä", tarkoittaen keksiä, aahhhahhah miten hauskaa.

Vierailija
180/341 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässy, märsy (!!??), mättö. Mässäillä. Pottu tuo mulle väistämättä mieleen jonkun juntin, ihan tahtomattani. Lätty on kuulostanut aina tosi ärsyttävältä. Muhia. Ihan kuin jotain matoja muhisi jossain. "Kuvun täyttäminen". Ai jumalauta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä