Kysy mitä vaan Steinerkoulusta - mun lapset sellaisessa, vastailen mielelläni
Oon nyt tässä linjoilla, tylsä lauantai joten kysy, jos jokin Steiner-kouluissa ärsyttää tai ihmetyttää... Mä vastailen!
Kommentit (252)
Steinermamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä eurytmiasta on?
Jaa-a. Ainakin se parantaa koordinaatiota, rytmitajua ja opettaa kärsivällisyyttä.
Eikö normaali liikunta ja musiikin opetus siis ole riittävää?
Löydät asiat helpommin googlaamalla ihan itse. :)
Vierailija kirjoitti:
Aivan saa****n rasittava lukea vastauksia kun ap ei vaivaudu lainaamaan kommenttia johon vastaa. Ei noista vastauksista saa mitään irti.
Olen samaa mieltä. Muutenkin jättää vaikeisiin kysymyksiin vastaamatta ja jos kysyy hänen näkemystään antroposofiasta, hän vastaa "googlaa", vaikka otsikossa sanoo vastailevansa kysymyksiin mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Steinermamma kirjoitti:
Höpönpöpön :D Olet tainnut uskoa jotain hörhösivustoa steinerpedagogiikasta.
Ehkä sinunkin olisi kannattanut vilasta, ennenkuin laitot lapsesi sinne..
Olen tutustunut kyllä. Silti laitin. Taidankin olla itse hörhö :D
Steinermamma kirjoitti:
Eli et sittenkään halua vastailla kysymyksiin?
Steinermamma kirjoitti:
Eikö tämä aloitus ollut otsikoltaan "kysy mitä vaan, vastaan mielelläni"? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Aivan saa****n rasittava lukea vastauksia kun ap ei vaivaudu lainaamaan kommenttia johon vastaa. Ei noista vastauksista saa mitään irti.
Sori, tajusin vasta, että ne menee tolleen sekaisin. Kiitti vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Steinermamma kirjoitti:
Joo, toki. Mut seikkaperäiset selvitykset Steinerin ja steinerpedagogiikan eroista löytyvät helpommin googlaamalla. :)
Steinermamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steinermamma kirjoitti:
Joo, toki. Mut seikkaperäiset selvitykset Steinerin ja steinerpedagogiikan eroista löytyvät helpommin googlaamalla. :)
En kyllä löydy. Ajattelin, että steinerkoululaisen vanhemmalla olisi oma näkemys asiasta, mutta ei näköjään sitten.
Steinermamma kirjoitti:
Miksi edes teit tämän keskustelun, kun et selkeästi halua vastata mihinkään kunnolla? Taidat vain nauttia siitä että sinä ja lapsesi olette niin erityisiä ja valtavirrasta poikkeavia, eikä sinulla oikesti ole mitään kunnollista syytä pitää lapsiasi koulussa, joiden oppilailla on usein suuria aukkoja yleissivistyksessä ja normaalissa kehityksessä.
Steinermamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä eurytmiasta on?
Jaa-a. Ainakin se parantaa koordinaatiota, rytmitajua ja opettaa kärsivällisyyttä.
Unohdit mainita selvänäköisyyden kyvyn kehittymisen. Se on syy, miksi koko eurytmia on olemassa.
Höpsis, näkemykseni antroposofiaan on, ettei sitä ole. Siss näkemystä. Koulussa antroposofia ei ole läsnä. Jos sitä joku siellä harjoittaa, en ole siitä tietoinen. Se ei ole meillä näkynyt opetuksessa mitenkään. Antroposofia on hörhöilyä, jossa en ole mitenkään mukana. Oletko sinä?
Steinermamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steinermamma kirjoitti:
Höpönpöpön :D Olet tainnut uskoa jotain hörhösivustoa steinerpedagogiikasta.
Ehkä sinunkin olisi kannattanut vilasta, ennenkuin laitot lapsesi sinne..
Olen tutustunut kyllä. Silti laitin. Taidankin olla itse hörhö :D
Tai tyhmä.
No kyllä se hymy hyytyy, viimeistään parin vuoden päästä. Yläasteelle sitten kiireesti johonkin muualle. Tosin nauravat steinerilaisten tietotasolle sitten. Saksaa luettu 6 vuotta mutta perusasiat aivan hukassa.
Oletko muuten ihmetellyt miksi porukka katoaa kesken matkan, eikä ylemmllä luokilla ole enää kuin ne "apukoululaiset"?
Onnea vaan!
Exsteinermamma
Peruskoulun opettajatkin lukevat paljon sellaista, mikä ei selkeästi liity itse pedagogiikkaan, vaan taustoihin. Steinerin kirjoissa on suuri osa ihan höpöhöopöä, mutta itse pedagogiikassa paljon järkeä.
Onko totta, että Steinerissa ei opi mitään? Esim. lukemaan oppivat jotkut vasta toisella tai kolmannella?
Vierailija kirjoitti:
Steinermamma kirjoitti:
Olen yrittänyt, en jaksanut :D Vanhaa tekstiä on usein raskasta lukea. Steinerpedagogiikka on kuitenkin eri asia kuin Steinerin kirjat. Pedagogiikkaa kehittivät R.Steinerin ohella useat muut sen ajan edistykselliset opettajat.
En näkisi, että steinerpedagogiikka on niin selkeästi eri asia, koska se perustuu Steinerin kirjoissa käsiteltyyn ihmiskuvaan. Miksi muuten Snellman-korkeakoulussa luettaisiin Steinerin kirjoja?
Peruskoulun opettajatkin lukevat paljon sellaista, mikä ei selkeästi liity itse pedagogiikkaan, vaan taustoihin. Steinerin kirjoissa on suuri osa ihan höpöhöopöä, mutta itse pedagogiikassa paljon järkeä.
Steinermamma kirjoitti:
Höpsis, näkemykseni antroposofiaan on, ettei sitä ole. Siss näkemystä. Koulussa antroposofia ei ole läsnä. Jos sitä joku siellä harjoittaa, en ole siitä tietoinen. Se ei ole meillä näkynyt opetuksessa mitenkään. Antroposofia on hörhöilyä, jossa en ole mitenkään mukana. Oletko sinä?
Eli kun luet antroposofiasta, niin sinulle ei herää mitään ajatuksia, mielipiteitä tms? Ok. Opetussuunnitelma perustuu antroposofiaan, esimerkiksi historian tapahtumat opetetaan perustuen siihen miten ihmisen tietoisuus on Steinerin mukaan kehittynyt.
Miten suhtaudutaan lapsesi koulussa lukukausimaksuihin? Onko koulu oikeasti perusopetuslain mukaisesti maksuton vai ns.maksuton, jossa vanhemmat joutuvat maksamaan kannatusmaksua koululle.
Steinermamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steinermamma kirjoitti:
Olen yrittänyt, en jaksanut :D Vanhaa tekstiä on usein raskasta lukea. Steinerpedagogiikka on kuitenkin eri asia kuin Steinerin kirjat. Pedagogiikkaa kehittivät R.Steinerin ohella useat muut sen ajan edistykselliset opettajat.
En näkisi, että steinerpedagogiikka on niin selkeästi eri asia, koska se perustuu Steinerin kirjoissa käsiteltyyn ihmiskuvaan. Miksi muuten Snellman-korkeakoulussa luettaisiin Steinerin kirjoja?
Mikä siinä on järkevää?