Onko vain suomalaisten tapa aktivoitua asiaan vasta kun on tilanne päällä? Kuten nyt ilmalämpöpumput
ja joka kesä tuulettimet. Eikö tosiaan osata ajatella asioita ennakkoon?
Kommentit (20)
Ilmalämpöpumppuja myyvät firmat ovat kertoneet jälleen heille tulleista pitkistä jonoista, kun ihmiset innostuivat jälleen ostamaan ilmalämpöpumppuja viilennykseen.
Kesäkuussa monissa paikoissa olivat viilennyslaitteet ja tuulettimet tarjouksessa, kun sitä kesää ei vaan näyttänyt tulevan. Silloin tällä palstalla neuvottiin menemään ostamaan nyt kun ne ovat halpoja, mutta harvapa sitä taaskaan uskoi
Kai siihen liittyy sekin, että odotellaan lomarahoja.
No ei sitä ilppiä nyt joka kesä tarvitse ostaa, tollo!
Valtaosalla suomalaisista on rahat niin tiukalla että se pakollinen asia hankitaan tai korjataan vasta sitten kun suunnilleen nälkäkuolema tai paleltuminen on noin 48 tunnin päässä.
Tämä tarkoittaa mm. sitä ettei esimerkiksi putkiremonttia teetetä välttämättä ikinä. Taloyhtiö vain kuolee pystyyn ja asunnot muuttuvat arvottomiksi. Optimistisimmat ovat ajatelleet kuolevansa ennen remontin tarvetta, ja ovat sitten täysin köyhiä ja omaisuudettomia kun kaikki omaisuus on ollut kiinni seinissä.
Ikinä ei tiedä millainen kesä on tulossa.
Itse en ole hommanut ilppiä tai viilentimiä, koska näitä "kuumia" päiviä on Suomessa noin 0,1% vuoden päivistä.
Aktivoituminen asiaan tilanteen ollessa päällä on kaikkein kiihottavinta.
Ovat ja minä myös. Mutta onpahan sitten valmiina ensi kesäksi. Ei niitä joka kesä osteta.
Ja minne ne edellisen kesän tuulettimet aina häviää? Ei kai ne jo yhdessä kesässä kulu loppuun.
Tiedoksesi että on uusia kansalaisia, jotka tarvitsevat hyödykkeitä. Tuskin juuri kotoa muuttanut ensimmäisenä talvenaan päättää laittaa varoja kesällä tarvittavaan tuulettimeen.
Onko teidän suvussa muutkin yhtä tyhmiä?
Jos on vaikka muuttanut eikä ole asia tullut mieleen ennen kuin siinä hetkessä, kun sitä tarvitsee. Ja talvi on pitkä, niin sen aikana tämmöset asiat unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppuja myyvät firmat ovat kertoneet jälleen heille tulleista pitkistä jonoista, kun ihmiset innostuivat jälleen ostamaan ilmalämpöpumppuja viilennykseen.
Kesäkuussa monissa paikoissa olivat viilennyslaitteet ja tuulettimet tarjouksessa, kun sitä kesää ei vaan näyttänyt tulevan. Silloin tällä palstalla neuvottiin menemään ostamaan nyt kun ne ovat halpoja, mutta harvapa sitä taaskaan uskoi
Kyllä minä uskoin. Kävin silloin ostamassa ja olikin hyvä -30% alennus. Tuossa se nyt puhaltaa niin kylmää ilmaa, että olen peiton alla.
Samaten punkkirokotteet. Kesällä on jo myöhäistä, nyt pitäisi kohta alkaa aktivoitua jos ensi kesäksi haluaa suojan.
Olisi hyvä yrittää pärjätä ilman sähköä kuluttavia lisälaitteita. Asunnon voi pitää viileänä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Ikkunat ja ovet voi avata ja sulkea sen mukaan, missä aurinko ja paahde ovat.
Ilmalämpöpumppu on hyvä lämmityslaite. En ole koskaan käyttänyt viilennykseen
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä yrittää pärjätä ilman sähköä kuluttavia lisälaitteita. Asunnon voi pitää viileänä sälekaihtimien ja verhojen avulla. Ikkunat ja ovet voi avata ja sulkea sen mukaan, missä aurinko ja paahde ovat.
Nuo auttaa hyvin vähän verrattuna ilppiin. Ja ilppiä kun käytetään kylmänä aikana edulliseen lämmittämiseenkin, niin kannattaahan sen viilennyskin hyödyntää hyväksi oloksi helteillä. Ei niitä helteitä nyt niin kauan kestä, ettei kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole hommanut ilppiä tai viilentimiä, koska näitä "kuumia" päiviä on Suomessa noin 0,1% vuoden päivistä.
Ilppiä käytetään ympäri vuoden, sillä kun voi sekä lämmittää että viilentää.
Suomalaiset ovat pihejä ja sosialismi on totuttanut siihen,että joku muu aina kustantaa.