Kysy mitä vaan Steinerkoulusta - mun lapset sellaisessa, vastailen mielelläni
Oon nyt tässä linjoilla, tylsä lauantai joten kysy, jos jokin Steiner-kouluissa ärsyttää tai ihmetyttää... Mä vastailen!
Kommentit (252)
Oletko tietoinen kulttitaustasta?
Ovat yhteydessä henkimaailmaan ja kehittävät opetusmetodeita henkisen työskentelyn, ei suinkaan tieteellisen tutkimuksen, pohjalta.
Pitävät sinua idioottina, mikäli et ole sisäpiiriläinen.
Oletko lukenut yhtäkään kirjaa Rudolf Steinerilta?
Steinermamma kirjoitti:
Ne eivät sulje toisiaan pois vaan tukevat oppimista omilla tavoillaan.
Millä tavalla muotopiirustus tukee oppimista?
Steiner-koulu perustuu okkultistisiin, Saatanan pahojen henkien valtaaman spiritisti Rudolf Steinerin oppeihin. Hän on itsensä Paholaisen harhauttama niinsanottu "väärä profeetta". Aivan sairaita ja harhaisis opetuksia! KAVAHTAKAA STEINER - KOULUA KUOLEMAANNE ASTI! Kuole mieluummin kuin kosket pitkällä tikullakaan saatanalliseen demoniseen Steiner-kouluun!!!
Pitävät! Aika hassua sinänsä, sillä oletin sen olevan heistä tylsää tms. Mutta siellä onkin heistä hauskoja runoja ja ihanaa musiikkia. Yläkouluaikana mieli saattaa kyllä muuttua... ;)
Onko koulussanne tavattavissa antroposofinen lääkäri kuten useissa steinerkouluissa on?
Höpönpöpön :D Olet tainnut uskoa jotain hörhösivustoa steinerpedagogiikasta.
Steinerin kulttitaustasta? Olen.
Steinerpedagogiikka on eri asia kuin Steinerin hörhöilyt. Kannattaa tutkia hiukan :)
Oletko samaa mieltä luokanopettajan kanssa lapsesi temperamentista?
Vierailija kirjoitti:
Steiner-koulu perustuu okkultistisiin, Saatanan pahojen henkien valtaaman spiritisti Rudolf Steinerin oppeihin. Hän on itsensä Paholaisen harhauttama niinsanottu "väärä profeetta". Aivan sairaita ja harhaisis opetuksia! KAVAHTAKAA STEINER - KOULUA KUOLEMAANNE ASTI! Kuole mieluummin kuin kosket pitkällä tikullakaan saatanalliseen demoniseen Steiner-kouluun!!!
Kerro lisää!
Steinermamma kirjoitti:
Steinerin kulttitaustasta? Olen.
Steinerpedagogiikka on eri asia kuin Steinerin hörhöilyt. Kannattaa tutkia hiukan :)
Millä tavalla se on eri asia?
Olen yrittänyt, en jaksanut :D Vanhaa tekstiä on usein raskasta lukea. Steinerpedagogiikka on kuitenkin eri asia kuin Steinerin kirjat. Pedagogiikkaa kehittivät R.Steinerin ohella useat muut sen ajan edistykselliset opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, menehän hoitoon ennen kuin olet vaaraksi itsellesi tai ympäristöllesi. Tuo kuulostaa harhaiselta.
Kyllä on. Emme ole käyneet, mutta voisi olla kiinnostava kokemus ;)
Steinermamma kirjoitti:
Höpönpöpön :D Olet tainnut uskoa jotain hörhösivustoa steinerpedagogiikasta.
Ehkä sinunkin olisi kannattanut vilasta, ennenkuin laitot lapsesi sinne..
Steinermamma kirjoitti:
Olen yrittänyt, en jaksanut :D Vanhaa tekstiä on usein raskasta lukea. Steinerpedagogiikka on kuitenkin eri asia kuin Steinerin kirjat. Pedagogiikkaa kehittivät R.Steinerin ohella useat muut sen ajan edistykselliset opettajat.
En näkisi, että steinerpedagogiikka on niin selkeästi eri asia, koska se perustuu Steinerin kirjoissa käsiteltyyn ihmiskuvaan. Miksi muuten Snellman-korkeakoulussa luettaisiin Steinerin kirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä eurytmiasta on?
Jaa-a. Ainakin se parantaa koordinaatiota, rytmitajua ja opettaa kärsivällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko samaa mieltä luokanopettajan kanssa lapsesi temperamentista?
Temperamenttiajattelu on aika laaja, jokaisessa lapsessa nähdään eri tilanteissa osia kaikista temperamenteista. Näin ajattelevat meidän opettajat.
Ne eivät sulje toisiaan pois vaan tukevat oppimista omilla tavoillaan.