Mä en pysty tekemään naisten kanssa töitä
Mä en vaan enää pysty. :(
Tämän sanon nyt ihan suoraan sydämestä ja hyvällä omallatunnolla: Olen hyvä työssäni.
Mutta se hemmetin kyräily ja juoruilu (johon itsekin osallistun kyllä)...en jaksa enää. Koko ajan väännetään jostakin asiasta, mutta ei suoraan vaan piikitellen. Asioita ei puhuta läpi kunnolla ja toiset jättävät töitä tekemättä ja syyt laitetaan "heikoimpien" niskaan.
Työvuoroista ei pidetä kiinni ja toiset tekevät hommia niska limassa ja toiset mielistelevät pomoa ja esittävät ties mitä.
EN JAKSA ENÄÄ!!! Ja kuitenkin pitää olla onnellinen kun on työpaikka tallella ja käyttäytyä ystävällisesti.
Sosiaalisiin taitoihini olen todella pettynyt nykyään. Olen mielestäni iloinen ja kiitti ihminen, mutta työyhteisössä olen nykyään täysi p*ska itsekin.
Ja siis naisvaltaisella alalla työskentelen n. 25-50 -vuotiaiden kanssa.
Olen yrittänyt vaikka mitä; päätän aamulla että tänään keskityn vain työhöni, vietän tauot (mitä ne onkaan?) omassa rauhassa, en puhu pahaa muista vaan annan suoraa palautetta, myönnän omat virheet - ja siltikin löydän itseni tilanteissa joissa jonkun toisen käytös ärsyttää niin paljon että en pysty olemaan hiljaa vaan möläytän itsekin juorun jne.
Olen myös varma, että minua arvostellaan kun en kuule, se on selvä.
Mitä työtä voisi tehdä ihan yksin?
Kommentit (108)
Hoitoalalla keikkaa tehneenä voin sanoa ettei ihme että hirveitä kärhämiä siellä on - työhän in aivan hirvittävää, raskasta ja rankkaa. Rutiineja ja rutiineja. Joka päivä samat naamat eli onko ihme että alkaa nyppimään? Ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
Vastaavasti voin kertoa, että miesvaltaisella alalla olevana yhtenä harvoista naisista olevana on ihan h***vettiä välillä. Miesten kesken sellaista nokittelua ja uhittelua ja toisen kampittamista. Koska olen nainen, olen automaattisesti huonompi, vaikka omat tulokseni ovat systemaattisesti parempia. En silti yritä olla "hyvä jätkä" ja "olla kuin mies" sopiakseni joukkoon. Se olisi koko naissukupuolen halveksimista.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että naiset syrjii itseään kauniimpia naisia työhönotossa, kokevat heidät uhaksi. Eli kaunis nainen, jos tiedät että rekrytoimassa on toinen nainen, rumenna itseäsi muuten et saa työpaikkaa.
Laita linkkiä tutkimukseen niin katsotaan. Hassua kyllä, olen työskennellyt monien todella hemaisevien naisten kanssa samoissa työpaikoissa, joissa heidät oli palkannut sama nainen, kuin minutkin. Suurin osa kohtaamistani HR-henkilöistä on ollut naisia.
Sen sijaan olen nähnyt kuinka todella pätevä kaunis nainen on jätetty palkkaamatta miehen toimesta, koska mies koki työtehonsa kärsivän, jos hänen sihteerinään olisi noin kaunis nainen. Muutenkin oli ällöttävä ukko, mutta en koko miessukupuolta hänen perusteellaan menisi tuomitsemaan.
Katsotaan jos jaksan etsiä, talouslehdessä oli juttu vuosia sitten. Ai niin te joita aihe kovasti kiinnostaa voisitte myös itse ottaa asioista selvää. Kaikilla meillä ei ole aikaa etsiä teille joka tieto kivasti jonkun linkin muodossa ja kaikesta ei ole edes olemassa linkkejä.
Lukekaa lehtiä myös, opitte enemmän.
On sinun asiasi etsiä todisteet väittellesi. Ei tänne pitäisi edes kirjoittaa, ennen kuin se linkki on löytynyt. Usko tai älä, jotkut saattavat jopa tyrkyttää mielipiteitään faktoina.
No tiedän asian olevan totta, sillä olen sen lukenut lehdestä. Tiesitkö muuten, että kaikkea ei julkaista netissä ja niistä ei ole edes olemassa linkkiä tai ne löytyvät. Mulle kun on ihan yhdentekevää uskotko minuun, niin en sentakia rupea käymään läpi talouslehtiä useiden vuosien takaa, tiedän vain että tuo on totta, joten senkus uskot tai et.
Kyllä kaikki oikeat tutkimukset ihan varmasti löytyvät netistä. Me muutkin luemme talouslehtiä, niin suomalaisia, kuin ulkomaisia, ja sen verran omaan mediakriittisyyttä, että tiedän, ettei ihan kaikki painettu(kaan) sana ole totta.
Moni tutkimus ja tieteellinen julkaisu on myös maksumuurin takana, joten et selvästi tiedä mistä kirjoitat.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että naiset syrjii itseään kauniimpia naisia työhönotossa, kokevat heidät uhaksi. Eli kaunis nainen, jos tiedät että rekrytoimassa on toinen nainen, rumenna itseäsi muuten et saa työpaikkaa.
Laita linkkiä tutkimukseen niin katsotaan. Hassua kyllä, olen työskennellyt monien todella hemaisevien naisten kanssa samoissa työpaikoissa, joissa heidät oli palkannut sama nainen, kuin minutkin. Suurin osa kohtaamistani HR-henkilöistä on ollut naisia.
Sen sijaan olen nähnyt kuinka todella pätevä kaunis nainen on jätetty palkkaamatta miehen toimesta, koska mies koki työtehonsa kärsivän, jos hänen sihteerinään olisi noin kaunis nainen. Muutenkin oli ällöttävä ukko, mutta en koko miessukupuolta hänen perusteellaan menisi tuomitsemaan.
Katsotaan jos jaksan etsiä, talouslehdessä oli juttu vuosia sitten. Ai niin te joita aihe kovasti kiinnostaa voisitte myös itse ottaa asioista selvää. Kaikilla meillä ei ole aikaa etsiä teille joka tieto kivasti jonkun linkin muodossa ja kaikesta ei ole edes olemassa linkkejä.
Joka esittää epäuskottavan ja kummallisen väitteen, on velvollinen esittämään todisteita.
Tämä se jaksaa :'D t: ketjua lueskellut
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan enää pysty. :(
Tämän sanon nyt ihan suoraan sydämestä ja hyvällä omallatunnolla: Olen hyvä työssäni.
Mutta se hemmetin kyräily ja juoruilu (johon itsekin osallistun kyllä)...en jaksa enää. Koko ajan väännetään jostakin asiasta, mutta ei suoraan vaan piikitellen. Asioita ei puhuta läpi kunnolla ja toiset jättävät töitä tekemättä ja syyt laitetaan "heikoimpien" niskaan.
Työvuoroista ei pidetä kiinni ja toiset tekevät hommia niska limassa ja toiset mielistelevät pomoa ja esittävät ties mitä.
EN JAKSA ENÄÄ!!! Ja kuitenkin pitää olla onnellinen kun on työpaikka tallella ja käyttäytyä ystävällisesti.
Sosiaalisiin taitoihini olen todella pettynyt nykyään. Olen mielestäni iloinen ja kiitti ihminen, mutta työyhteisössä olen nykyään täysi p*ska itsekin.
Ja siis naisvaltaisella alalla työskentelen n. 25-50 -vuotiaiden kanssa.
Olen yrittänyt vaikka mitä; päätän aamulla että tänään keskityn vain työhöni, vietän tauot (mitä ne onkaan?) omassa rauhassa, en puhu pahaa muista vaan annan suoraa palautetta, myönnän omat virheet - ja siltikin löydän itseni tilanteissa joissa jonkun toisen käytös ärsyttää niin paljon että en pysty olemaan hiljaa vaan möläytän itsekin juorun jne.
Olen myös varma, että minua arvostellaan kun en kuule, se on selvä.
Mitä työtä voisi tehdä ihan yksin?
Miksi luulet, että kyseessä on naisvaltaisten alojen ongelma? Aivan samat ongelmat ovat myös miesvaltaisilla aloilla. Olen työskennellyt molemmilla ja kummallakin on ihan yhtä lailla ongelmia - niitä samoja.
Mitä alempi koulutus sitä enemmän energiaa paskanjauhantaan.
Työskentelen miesvaltaisella alalla, eikä mitään ongelmia.
t. DI nainen
Koit sitten kuitenkin tarpeelliseksi ilmoittaa työskenteleväsi miesvaltaisella alalla naisena? En katsoisi, että kyseessä on koulutuksellinenkaan ongelma. On paljon pitkää koulutusta vaativia aloja, joilla on konflikteja. Olen työskennellyt mm. yliopistossa. Eri osastoilla oli ihan erilainen fiilis. Osastoilla, joilla työskenneltiin tiiviisti yhdessä neuvotellen, oli riitoja, kun taas niillä osastoilla, joilla vain ihmiset vain silloin tällöin kohtasivat, oli mukava ja kiva työympäristö. Molemmilla oli suunnilleen saman pituinen koulutus (PhD), ja palkkaus aika sama. Toki myös kilpailutilanne vaikutti, jos osastolla oli iso vaihtuvuus ja oma paikka helposti vaarassa, oli siellä huonompi ilmapiiri, kuin sellaisella, jossa työntekijät kokivat saavansa oikeasti paneutua hommiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla keikkaa tehneenä voin sanoa ettei ihme että hirveitä kärhämiä siellä on - työhän in aivan hirvittävää, raskasta ja rankkaa. Rutiineja ja rutiineja. Joka päivä samat naamat eli onko ihme että alkaa nyppimään? Ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
Vastaavasti voin kertoa, että miesvaltaisella alalla olevana yhtenä harvoista naisista olevana on ihan h***vettiä välillä. Miesten kesken sellaista nokittelua ja uhittelua ja toisen kampittamista. Koska olen nainen, olen automaattisesti huonompi, vaikka omat tulokseni ovat systemaattisesti parempia. En silti yritä olla "hyvä jätkä" ja "olla kuin mies" sopiakseni joukkoon. Se olisi koko naissukupuolen halveksimista.
Mutta en silti leimaa myöskään miessukupuolta työni vuoksi. Ala nyt vain vetää kusipäitä
Joko se mäkättäjä lopetti :D huvittuneena odotan seuraavaa "mutta kun, mutta kun sinun asiasi todistaa...." argh mikä ihminen
T: ketjua lueskellut
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinun asiasi etsiä todisteet väittellesi. Ei tänne pitäisi edes kirjoittaa, ennen kuin se linkki on löytynyt. Usko tai älä, jotkut saattavat jopa tyrkyttää mielipiteitään faktoina.
No tiedän asian olevan totta, sillä olen sen lukenut lehdestä. Tiesitkö muuten, että kaikkea ei julkaista netissä ja niistä ei ole edes olemassa linkkiä tai ne löytyvät. Mulle kun on ihan yhdentekevää uskotko minuun, niin en sentakia rupea käymään läpi talouslehtiä useiden vuosien takaa, tiedän vain että tuo on totta, joten senkus uskot tai et.
Kyllä kaikki oikeat tutkimukset ihan varmasti löytyvät netistä. Me muutkin luemme talouslehtiä, niin suomalaisia, kuin ulkomaisia, ja sen verran omaan mediakriittisyyttä, että tiedän, ettei ihan kaikki painettu(kaan) sana ole totta.
Moni tutkimus ja tieteellinen julkaisu on myös maksumuurin takana, joten et selvästi tiedä mistä kirjoitat.
Totta kai on. Mutta harva tutkimus on ihan tavan netinkäyttäjän ulottumattomissakaan, vaikka maksaisikin. Eivätkä ne edes maksa maltaita.
Ja jos kerran jotain omituista kertoo faktana, niin kai nyt edes tarkastaa sen tekijät ja vuoden?
Tieteen Kuvalehden kaikkia juttuja et varmasti löydä netistä, joten mitä tuo yksi jankuttaa. Minä en ainakaan ole löytänyt useita hienoja juttuja jotka olisin joskus jälkikäteen halunut lukea. Olenkin pyrkinyt säilyttämään lehdet.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka esittää epäuskottavan ja kummallisen väitteen, on velvollinen esittämään todisteita.
Tämä se jaksaa :'D t: ketjua lueskellut
No mikäs tässä jaksaessa? Mies hoitaa kotia ja lapsia ja minä päivystän tässä samalla muutaman yhdistyksen chattia ja sähköpostia.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Mutta harva tutkimus on ihan tavan netinkäyttäjän ulottumattomissakaan, vaikka maksaisikin. Eivätkä ne edes maksa maltaita.
Ja jos kerran jotain omituista kertoo faktana, niin kai nyt edes tarkastaa sen tekijät ja vuoden?
Jankuti jankuti, etsin sen jutun sillä ehdolla että annat oikean nimesi ja sähköpostiosoitteesi, muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Tieteen Kuvalehden kaikkia juttuja et varmasti löydä netistä, joten mitä tuo yksi jankuttaa. Minä en ainakaan ole löytänyt useita hienoja juttuja jotka olisin joskus jälkikäteen halunut lukea. Olenkin pyrkinyt säilyttämään lehdet.
Sinulla nyt ei selkeästi ole hajua koko asiasta. Tieteen Kuvalehti, tekee yleensä lyhyitä artikkeleita esim. tieteellisistä tutkimuksista. Tieteelliset tutkimukset löytyvät aivan varmasti netistä. Maksullisena tai ilmaisena, mutta löytyvät varmasti. Sen sijaan artikkeleita itsessään ei välttämättä löydy netistä, mikä on ihan ymmärrettävää.
Kyse olikin nyt väitteestä, jonka kirjoittaja kirjoitti faktana, mutta hänellä ei löytynytkään faktaa lyödä pöytään. Ei mistään muusta. Joko tämä aihe olisi nyt kaluttu loppuun?
Olen ollut naisvaltaisilla alalla, ja päätin että ei enää ikinä enää sellaista juoruilua, teeskentelyä, nokittelua, kyräilyä, pelejä ja sosiaalisen hierarkian luomista. Toki siellä oli kourallinen hyviäkin tyyppejä jotka ymmärsivät olevansa töissä, mutta selkeä vähemmistö. Monille työnteko tuntui olevan lähinnä sosiaalista peliä.
Tämän jälkeen 20 vuotta miesvaltaisissa työpaikoissa. Siellä hoidetaan työt, ja yksityiselämä ei juurikaan kuulu työpaikalle. Mutta kyllä näissäkin paikoissa on ollut henkilöitä jotka pelaavat, kampittavat ja juonivat omaa etua tavoitellessaan. Erona naisiin se, että miehet ei mene henkilökohtaisuuksiin, vaan rajoitetaan se työhön. Lisäksi tämän tyyppiset henkilöt ovat olleet selkeänä vähemmistönä. Miesvaltaisessa paikassa olen joutunut työpaikkakiusatuksi naisen toimesta. Hän oli kateellinen pienestäkin huomiosta jonka joku muu sai, ja mustamaalasi levittämällä valheita.
Harrasteissa en ole törmännyt samaan. Tehdään naisporukalla hyvällä hengellä yhdessä. Ehkä syynä sekin, että omiin harrastuksiini ei juuri tule tällaista tiettyä ihmistyyppiä. Samaa voisin kuvitella näkeväni pienillä työpaikoilla, mutta ei suurissa naisvaltaisissa yhteisöissä.
Ainakin minun kokemukseni mukaan työyhteisöt ja ryhmät, joissa on sekä miehiä että naisia samoilla organisaation tasoilla, ovat selvästi terveempiä. Erimielisyyksiä tulee aina. Kun miesten ja naisten oppima tapa käsitellä niitä on hiukan erilainen, ei yksi totuus tai klikki pääse niin helposti vallalle. Ulkopaikkakuntalaiset ja ulkomaalaiset tuovat samanlaista positiivista näkökulmien vaihtelua.
Mun entinen työpaikka oli todella miesvaltainen (joku 90% miehiä), mutta silti kaksi ämmää onnistui pilaamaan koko toimiston ilmapiirin ja mun päivän joka päivä. Oli siellä siis muitakin naisia, jotka olivatkin mukavia, mutta tosiaan kaksi naisihmistä pilaa kaikkien työpaikan. Ja sitä edellinen työpaikka oli naisvaltainen ja täysi helvetti. Lähdin työpaikkakiusaamisen vuoksi. Itsekään en suostu enää työskentelemään naisvaltaisella työpaikalla enkä naispomon alaisena. En osaa kyllä ehdottaa sinulle mitään hommia, missä saisit työskennellä yksin. Jonkun alan yrittäjä..?
En oikein tajua näitä toisia naisia mollaavia naisia. Ymmärrätte varmaan, että siinä samalla mollaatte itseänne. Tämä on taas on niin tätä perus "naiset ovat niin sellaisia ja sellaisia, mutta minä itse nyt olen niin poikkeava ja erilainen, etten oikeastaan olekaan mikään perusnainen". Ammutte itseänne jalkaan kuvitelmissanne. Kyllä aivan varmasti on muita kaltaisianne naisia, jotka ajattelevat vastaavasti teistä samoin. Nykyään tuntuu, että on jotenkin hienompaa väittää tulevansa paremmin miesten kuin naisten kanssa juttuun. Yleensä tällaiset naiset ovat vielä semmoisia "hyviä jätkiä", mutta jotka kuitenkin ovat vielä ah kummiskin juuri sopivasti "naisellisia" (lue, kihitän miesten jutuille ja olen mustasukkainen toisille naisille) niitten miesten seurassa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistini mukaan tässä aivan taannoin kun tinkasit tutkimuslinkkejä ja niitä myös sait, totesit vain sen kummemmin perustelematta (ja hyvin mahdollisesti niitä edes lukematta), että paskaa tutkimusta ei käy, koska tulokset eivät vastanneet omaa mielipidettäsi.
Tuosta voisi joku tulla sellaiseen tulokseen, että ainakaan kovin suurta vaivaa ei viitsi sinun takiasi linkkien etsimiseen nähdä, helmiä sioille ja niin pois päin.
Minä en taas onnistu löytämään sellaista työpaikkaa, missä ei paskaa jauhavia miehiä olisi. Terveisin insinööri, joka on enimmäkseen miesvaltaisilla aloilla. Nuorempana kyllä katselin tuota ruusunpunaisten lasien läpi, mutta vanhempana on alkanut ärsyttää se, että kyllä ollaan kavereita ja ryhmähenkisiä, mutta kun yksi on vaikka sairaana, puheet on helvetin ilkeitä. samoin asiakkaista ja yhteistyökumppaneista puhutaan tosi rumasti välillä, itse ollaan taas osavinaan kaikki niin hyvin. Nykyinen, uskovainen esimieheni on yksi pahimmista juoruilijoista, mitä eteeni on tullut. Suunnilleen kukaan muu ei osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naisvaltaisilla alalla, ja päätin että ei enää ikinä enää sellaista juoruilua, teeskentelyä, nokittelua, kyräilyä, pelejä ja sosiaalisen hierarkian luomista. Toki siellä oli kourallinen hyviäkin tyyppejä jotka ymmärsivät olevansa töissä, mutta selkeä vähemmistö. Monille työnteko tuntui olevan lähinnä sosiaalista peliä.
Tämän jälkeen 20 vuotta miesvaltaisissa työpaikoissa. Siellä hoidetaan työt, ja yksityiselämä ei juurikaan kuulu työpaikalle. Mutta kyllä näissäkin paikoissa on ollut henkilöitä jotka pelaavat, kampittavat ja juonivat omaa etua tavoitellessaan. Erona naisiin se, että miehet ei mene henkilökohtaisuuksiin, vaan rajoitetaan se työhön. Lisäksi tämän tyyppiset henkilöt ovat olleet selkeänä vähemmistönä. Miesvaltaisessa paikassa olen joutunut työpaikkakiusatuksi naisen toimesta. Hän oli kateellinen pienestäkin huomiosta jonka joku muu sai, ja mustamaalasi levittämällä valheita.
Harrasteissa en ole törmännyt samaan. Tehdään naisporukalla hyvällä hengellä yhdessä. Ehkä syynä sekin, että omiin harrastuksiini ei juuri tule tällaista tiettyä ihmistyyppiä. Samaa voisin kuvitella näkeväni pienillä työpaikoilla, mutta ei suurissa naisvaltaisissa yhteisöissä.
Tummentamani kohta herätti huomion. Tuontyyppiset naiset ovat juuri niitä kovimpia julistamaan, kuinka eivät tule toimeen miesten kanssa. Halutaan olla se ainoa nainen työpaikalla ja kun paikalle tulee toinen, siinä on kaikki viat, koska kyseessä on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummentamani kohta herätti huomion. Tuontyyppiset naiset ovat juuri niitä kovimpia julistamaan, kuinka eivät tule toimeen miesten kanssa. Halutaan olla se ainoa nainen työpaikalla ja kun paikalle tulee toinen, siinä on kaikki viat, koska kyseessä on nainen.
No hitsi, piti kirjoittaa siis että julistavat, jotta eivät tule toimeen naisten kanssa.
Mene työskentelemään jonnekin äijäilevään työyhteisöön miesten keskelle. Voi tulla ikävä takaisin.