Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en pysty tekemään naisten kanssa töitä

Vierailija
23.03.2016 |

Mä en vaan enää pysty. :(

Tämän sanon nyt ihan suoraan sydämestä ja hyvällä omallatunnolla: Olen hyvä työssäni.

Mutta se hemmetin kyräily ja juoruilu (johon itsekin osallistun kyllä)...en jaksa enää. Koko ajan väännetään jostakin asiasta, mutta ei suoraan vaan piikitellen. Asioita ei puhuta läpi kunnolla ja toiset jättävät töitä tekemättä ja syyt laitetaan "heikoimpien" niskaan.

Työvuoroista ei pidetä kiinni ja toiset tekevät hommia niska limassa ja toiset mielistelevät pomoa ja esittävät ties mitä.

EN JAKSA ENÄÄ!!! Ja kuitenkin pitää olla onnellinen kun on työpaikka tallella ja käyttäytyä ystävällisesti.

Sosiaalisiin taitoihini olen todella pettynyt nykyään. Olen mielestäni iloinen ja kiitti ihminen, mutta työyhteisössä olen nykyään täysi p*ska itsekin.

Ja siis naisvaltaisella alalla työskentelen n. 25-50 -vuotiaiden kanssa.

Olen yrittänyt vaikka mitä; päätän aamulla että tänään keskityn vain työhöni, vietän tauot (mitä ne onkaan?) omassa rauhassa, en puhu pahaa muista vaan annan suoraa palautetta, myönnän omat virheet - ja siltikin löydän itseni tilanteissa joissa jonkun toisen käytös ärsyttää niin paljon että en pysty olemaan hiljaa vaan möläytän itsekin juorun jne.

Olen myös varma, että minua arvostellaan kun en kuule, se on selvä.

Mitä työtä voisi tehdä ihan yksin?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ongelma itsesi kanssa.

Tuomitset muita, ja tuomitset myös oman käytöksesi, eikä se ainakaan helpota oloasi.

Ole armollisempi itsellesi ja muille, ja voisin kuvitella että töissäkin olisi helpompaa.

22/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen.

Olen aina tehnyt töitä naisvaltaisella alalla, mutta alkuun vain sijaisena. Sijaisuuksia tehdessäni huomasin että naiset pelaavat ihan omia pelejään (koska olin sijainen seurasin näitä juttuja sivusta).

Kukaan ei voi rehellisesti väittää etteikö naisten muodostamassa työyhteisössä ole aina jotain kränää jonkun kesken.

Kyse ei ole ehkä niinkään siitä että VAIN naiset juoruilisivat vaan siitä että en pysty olemaan tässä naisista koostuvassa ryhmässä töissä. Kai miehetkin juoruavat, en tiedä. Ap

No ei se ole sen kummempaa miesten kanssa työskennellessä. Samalla tavalla siellä selän takana puhuttiin paskaa, puukotettiin selkään, juoruttiin, mielisteltiin esimiehiä, naurettiin toisille, ja jotkut eivät tulleet toimeen keskenään. Lienee enemmän alakeskeistä, kuin sukupuolikeskeistä. Introvertimmalla alalla, kuten esim. koodauksessa ihmiset harvemmin istuvat yhdessä esim. kahvitunteja.

Mutta väittäisin, että paikassa, jossa toiseen tarvitsee luottaa hädän tullen, on oltava sosiaalisempi ja tunnettava ihmiset paremmin. Esim. sairaanhoitajat ensiavussa, EA-henkilöstö, poliisit, palomiehet, vartijat, armeijan henkilöstö jne. Silloin tulee myös enemmän konflikteja. Näistä moni on miesvaltainen ala. 

Sitten on taas alat, joilla on oltava sosiaalisempi puhtaasti siksi, että työtä tehdään tiiviissä tiimissä. Näitä on moni naisvaltainen ala. Konflikteja syntyy taas. 

Pahimmat konfliktit joita olen itse todistanut, on ollut huutotappelu IT-firman neuvottelussa koodarien kesken. True story. Kukan ei saanut edes huomautusta. Toinen oli nyrkkikahakka finanssimiesten (treidaajia) kesken. Potkut tuli molemmille.

Jokaisessa paikassa, jossa on ihmisiä tiiviisti toistensa kanssa, on konflikteja ja kähinää. En ole huomannut eroa naisten tai miesten kesken. Sinänsä vain ärsyttää vanhojen, kuluneiden stereotypioiden toistelu, vaikkei kunnon todisteita edes ole. Se ei ole eduksi kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos -taktiikka.

T: päiväkodissa työskentelevä mies

Olen yrittänyt mutta en vaan osaa. Ehkä miehet eivät takerru niin herkästi johonkin tiettyyn sanaan tai äänensävyyn. Huomaan että olen koko ajan valmiina bongaamaan piilomerkityksiä ja v*ttuilua muilta.

Me naiset olemme vaikeita. Anteeksi yleistäminen.

Anteeksi nyt kun minäkin yleistän, mutta MIKSI ihmeessä te naisvihaajat väkisin olette änkeämässä naisvaltaisille aloille? Oletteko masokisteja vai mitä? Kun kerran pidätte puolta ihmiskuntaa niin kelvottomina että naisten kanssa ei kerta kaikkiaan voi tulla toimeen, tehkää töitä miesten kanssa ja tulkaa onnellisiksi. Ihan varmasti kukaan nainen ei jää kaipamaan ylimielistä, halveksivaa ja passiivis-aggressiivista asennettanne.

Olen niin lopen kyllästynyt näihin naisvihaajiin. Ihan kuin niitä ei olisi jo miehissä tarpeeksi.

Vierailija
24/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti ettei ole kunnon todisteita. Suomalaiset naiset työpaikkakiusaavat europpalaisiin kanssasisariin verrattuna kaksi kertaa enemmän ja lähes kaikki työpaikkakiusaaminen tapahtuu naisvaltaisilla aloilla.

Joten kysymys kuuluu mikä saa suomalaisen naisen kiusaamaan noin paljon.

Vierailija
25/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sekä nais- että miesvaltaisissa duuneissa, nyt olen naisvaltaisella alalla, ja siitä kaikille maailman jumalille kiitos! Suurin osa naisista on tosi mukavia, kannustavia ja rehtejä. 

Pahimmat selkäänpuukottaja ja juoruilijat löytyy kyllä miesvaltaisilta aloilta. Itselläni kokemusta yliopistolta, eräästä korkeakoulusta ja eräästä seurakunnasta. Huh, mitä kyrväkköjä siellä oli. ;D

Hei, mulla on ihan sama juttu. Kokemusta on mm. yliopistosta, jossa työpaikalla paljon miehiä ja paljon riitoja, juoruja ja pahan puhumista. Tarvittiin jopa työnohjausta selvittämään tilannetta.

Nyt olen töissä taloushallinnon puolella työpaikalla jossa noin 30 naista ja ei yhtään miestä. Nykyisessä työpaikassa on tosi iloinen ja kevyt tunnelma, ei puhuta pahaa eikä kenenkään välillä ole tulehtuneita suhteita.

Vierailija
26/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väitti ettei ole kunnon todisteita. Suomalaiset naiset työpaikkakiusaavat europpalaisiin kanssasisariin verrattuna kaksi kertaa enemmän ja lähes kaikki työpaikkakiusaaminen tapahtuu naisvaltaisilla aloilla.

Tiedän että tutkitusti Suomessa työpaikkakiusaaminen on pahinta Euroopassa. Mutta mistä löytyy tuollainen tieto että sitä on vain naisvaltaisilla aloilla?

Vierailija
27/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tutkitusti Suomessa työpaikkakiusaaminen on pahinta Euroopassa. Mutta mistä löytyy tuollainen tieto että sitä on vain naisvaltaisilla aloilla?

Tutkimusten mukaan kiusaaminen tapahtuu tyypillisesti naisvaltaisilla aloilla joissa miehiä kiusataan myös. Tämä seikka tulee esiin joka tutkimuksessa.

Vierailija
28/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kysymys kuuluu: missä ovat linkkisi?

Toinen kysymys kuuluu: kun joka alalla ja molempien sukupuolien kesken on kiusaamista, miksi miehet eivät uskalla puhua kiusatuksi tulemisestaan?

29/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitahan linkkiä tulemaan.

Ja vastaus kysymykseesi voisi olla, että millaiset olot ns. naisvaltaisilla aloilla on verrattuna vaikka perusinsinöörityöhön? Sanon ns. koska samat ongelmat tuntuvat olevan joillain miesvaltaisillakin aloilla, mutta asiasta ei puhuta ääneen julkisesti useinkaan. En jaksa uskoa, että suomalaiset naiset olisivat jotain erityistä lajia.

Vierailija
30/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ainoastaan yhden oikeusjutun työpaikkakiusaamisesta ja siinä kiusaaja oli mies ja uhri nainen. Muistaako kukaan onko ollut muita?

Vierailija
31/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen kysymys kuuluu: kun joka alalla ja molempien sukupuolien kesken on kiusaamista, miksi miehet eivät uskalla puhua kiusatuksi tulemisestaan?

Mies ei voi puhua siitä, koska meidän kulttuurissa valittava mies on lassukka ja uli-uli-ulisija jonka pitää kasvattaa pallit ja lakata ruikuttamasta, ellei halua kotiinsa hamekangasta.

Ja naisten harratama kiusaaminen on yleensä enempi henkistä väkivaltaa, johon on vaikeampi puuttua.

Vierailija
32/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tutkimus, mutta ei mikään ole muuttunut eli 2x yleisempää kuin muualla Euroopassa ja tyypillistä naisvaltaisilla aloilla joissa myös miehet joutuvat kiusatuksi.

http://yle.fi/uutiset/suomi_on_tyopaikkakiusaamisen_karkimaa/6112047

Vierailija
33/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, ihanaa että olen erittäin miesvaltaisella it-alalla (olen nainen). Täällä ei kukaan puhu ikinä mitään muuta kuin työasiaa, eikä ole mitään sosiaalisia pelejä tai muuta ylimääräistä. Hiljaa tänne tullaan aamuisin koodailemaan, tehdään töitä ilman sosialisointia, ja illalla lähdetään kotiin. Ei kukaan täällä edes tiedä toistesna perhetilanteesta tai mistään henkilökohtaisista asioista, ja se on hyvä niin.

Olen kateellinen. Nainen kun olen. Ap

Minä olen iloinen, että yhdessäkään naisvaltaisessa työpaikassa jossa olen ollut, ei ole ollut ketään sinun kaltaistasi.

Aika alhainen kommentti.

Vierailija
34/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi puhua siitä, koska meidän kulttuurissa valittava mies on lassukka ja uli-uli-ulisija jonka pitää kasvattaa pallit ja lakata ruikuttamasta, ellei halua kotiinsa hamekangasta.

Ja naisten harratama kiusaaminen on yleensä enempi henkistä väkivaltaa, johon on vaikeampi puuttua.

Jätit sitten edelleen ne linkit laittamatta.

Loppu oli pelkkää uhriutumista ja itsesäälissä rypemistä. Kyllä, edes tuo valituksesi ei tee sinua koskemattomaksi. Edelleenkin voin sanoa että ryvet itsesäälissä, kun teet niin.

Vierailija
35/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, ihanaa että olen erittäin miesvaltaisella it-alalla (olen nainen). Täällä ei kukaan puhu ikinä mitään muuta kuin työasiaa, eikä ole mitään sosiaalisia pelejä tai muuta ylimääräistä. Hiljaa tänne tullaan aamuisin koodailemaan, tehdään töitä ilman sosialisointia, ja illalla lähdetään kotiin. Ei kukaan täällä edes tiedä toistesna perhetilanteesta tai mistään henkilökohtaisista asioista, ja se on hyvä niin.

Olen kateellinen. Nainen kun olen. Ap

Minä olen iloinen, että yhdessäkään naisvaltaisessa työpaikassa jossa olen ollut, ei ole ollut ketään sinun kaltaistasi.

Aika alhainen kommentti.

Ei ole, vaan ihan selvä tosiasia. Kukaan ei halua työskennellä ihmisen kanssa, joka halveksii ja syrjii sukupuolen perusteella. Paitsi sinä ilmeisesti, kun alat tuollaista puolustaa. Vaikka olet tietysti aloittaja itse.

Vierailija
36/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko, että miesvaltaisessa työpaikassa olisi jotenkin erilaista - no ei ole. Se on täysin organisaatiokulttuurista ja henkilöistä riippuvaa, ei sukupuolesta.

Olen työskennellyt monenlaisissa työyhteisöissä. Paras yhteishenki oli eräällä naisvaltaisella työpaikalla. Miehet juoruilevat, pyörittävät omia "piirejään", v*ttuilevat ja siltikin "ne on niin reiluja jätkiä"...

Vierailija
37/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha tutkimus, mutta ei mikään ole muuttunut eli 2x yleisempää kuin muualla Euroopassa ja tyypillistä naisvaltaisilla aloilla joissa myös miehet joutuvat kiusatuksi.

http://yle.fi/uutiset/suomi_on_tyopaikkakiusaamisen_karkimaa/6112047

Tuossa sanotaan että naiset ovat useammin uhreja. MISSÄÄN ei sanottu, että naiset olisivat useammin kiusaajia.

Tuossa myös annettiin selitys, jonka tietoisesti jätit pois. Huonosti palkatuilla pätkätyöaloilla kiusaaminen on tyypillistä. Ei siis johdu työntekijöiden sukupuolesta, vaan liian tiukoista aikatauluista, riittämättömistä resursseista ja työntekijöiden vaihtuvuudesta.

Tämä kaikki kerrottiin siinä artikkelissa. Sinä vain karsit sen pois.

Vierailija
38/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätit sitten edelleen ne linkit laittamatta.

Loppu oli pelkkää uhriutumista ja itsesäälissä rypemistä. Kyllä, edes tuo valituksesi ei tee sinua koskemattomaksi. Edelleenkin voin sanoa että ryvet itsesäälissä, kun teet niin.

Rouva tai neiti on hyvä ja klikkaa laittamaani linkkiä, en ole tuo jolle kirjoitit mutta ole hyvä.

Vierailija
39/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos -taktiikka.

T: päiväkodissa työskentelevä mies

Olen yrittänyt mutta en vaan osaa. Ehkä miehet eivät takerru niin herkästi johonkin tiettyyn sanaan tai äänensävyyn. Huomaan että olen koko ajan valmiina bongaamaan piilomerkityksiä ja v*ttuilua muilta.

Me naiset olemme vaikeita. Anteeksi yleistäminen.

Anteeksi nyt kun minäkin yleistän, mutta MIKSI ihmeessä te naisvihaajat väkisin olette änkeämässä naisvaltaisille aloille? Oletteko masokisteja vai mitä? Kun kerran pidätte puolta ihmiskuntaa niin kelvottomina että naisten kanssa ei kerta kaikkiaan voi tulla toimeen, tehkää töitä miesten kanssa ja tulkaa onnellisiksi. Ihan varmasti kukaan nainen ei jää kaipamaan ylimielistä, halveksivaa ja passiivis-aggressiivista asennettanne.

Olen niin lopen kyllästynyt näihin naisvihaajiin. Ihan kuin niitä ei olisi jo miehissä tarpeeksi.

Olen täysin samaa mieltä. Miten käsittämättömän tyhmä pitää ihmisen edes olla kuvitellakseen että ihmisten persoonallisuuden piirteet jakautuvat sukupuolen mukaan... Kaikki naiset ovat sellaisia kun hän itse on - ja päinvastoin - muunlaiset ovat sitten kaikki miehiä...?

Vierailija
40/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja väittää olevansa hyvä työssään, mutta syrjii työkavereitaan sukupuolen perusteella.

Pidä varasi, aloittaja. Jos jonakin päivänä satut pääsemään esimiesasemaan ja toitotat noita taantumuksellisia, sovinistisia mielipiteitäsi, edessä voi olla oikeusjuttu. Kai tämän ymmärrät?