Mä en pysty tekemään naisten kanssa töitä
Mä en vaan enää pysty. :(
Tämän sanon nyt ihan suoraan sydämestä ja hyvällä omallatunnolla: Olen hyvä työssäni.
Mutta se hemmetin kyräily ja juoruilu (johon itsekin osallistun kyllä)...en jaksa enää. Koko ajan väännetään jostakin asiasta, mutta ei suoraan vaan piikitellen. Asioita ei puhuta läpi kunnolla ja toiset jättävät töitä tekemättä ja syyt laitetaan "heikoimpien" niskaan.
Työvuoroista ei pidetä kiinni ja toiset tekevät hommia niska limassa ja toiset mielistelevät pomoa ja esittävät ties mitä.
EN JAKSA ENÄÄ!!! Ja kuitenkin pitää olla onnellinen kun on työpaikka tallella ja käyttäytyä ystävällisesti.
Sosiaalisiin taitoihini olen todella pettynyt nykyään. Olen mielestäni iloinen ja kiitti ihminen, mutta työyhteisössä olen nykyään täysi p*ska itsekin.
Ja siis naisvaltaisella alalla työskentelen n. 25-50 -vuotiaiden kanssa.
Olen yrittänyt vaikka mitä; päätän aamulla että tänään keskityn vain työhöni, vietän tauot (mitä ne onkaan?) omassa rauhassa, en puhu pahaa muista vaan annan suoraa palautetta, myönnän omat virheet - ja siltikin löydän itseni tilanteissa joissa jonkun toisen käytös ärsyttää niin paljon että en pysty olemaan hiljaa vaan möläytän itsekin juorun jne.
Olen myös varma, että minua arvostellaan kun en kuule, se on selvä.
Mitä työtä voisi tehdä ihan yksin?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että naiset syrjii itseään kauniimpia naisia työhönotossa, kokevat heidät uhaksi. Eli kaunis nainen, jos tiedät että rekrytoimassa on toinen nainen, rumenna itseäsi muuten et saa työpaikkaa.
Laita linkkiä tutkimukseen niin katsotaan. Hassua kyllä, olen työskennellyt monien todella hemaisevien naisten kanssa samoissa työpaikoissa, joissa heidät oli palkannut sama nainen, kuin minutkin. Suurin osa kohtaamistani HR-henkilöistä on ollut naisia.
Sen sijaan olen nähnyt kuinka todella pätevä kaunis nainen on jätetty palkkaamatta miehen toimesta, koska mies koki työtehonsa kärsivän, jos hänen sihteerinään olisi noin kaunis nainen. Muutenkin oli ällöttävä ukko, mutta en koko miessukupuolta hänen perusteellaan menisi tuomitsemaan.
Katsotaan jos jaksan etsiä, talouslehdessä oli juttu vuosia sitten. Ai niin te joita aihe kovasti kiinnostaa voisitte myös itse ottaa asioista selvää. Kaikilla meillä ei ole aikaa etsiä teille joka tieto kivasti jonkun linkin muodossa ja kaikesta ei ole edes olemassa linkkejä.
Lukekaa lehtiä myös, opitte enemmän.
On sinun asiasi etsiä todisteet väittellesi. Ei tänne pitäisi edes kirjoittaa, ennen kuin se linkki on löytynyt. Usko tai älä, jotkut saattavat jopa tyrkyttää mielipiteitään faktoina.
No tiedän asian olevan totta, sillä olen sen lukenut lehdestä. Tiesitkö muuten, että kaikkea ei julkaista netissä ja niistä ei ole edes olemassa linkkiä tai ne löytyvät. Mulle kun on ihan yhdentekevää uskotko minuun, niin en sentakia rupea käymään läpi talouslehtiä useiden vuosien takaa, tiedän vain että tuo on totta, joten senkus uskot tai et.
Eli valehtelit.
Vierailija kirjoitti:
Tieteen Kuvalehden kaikkia juttuja et varmasti löydä netistä, joten mitä tuo yksi jankuttaa. Minä en ainakaan ole löytänyt useita hienoja juttuja jotka olisin joskus jälkikäteen halunut lukea. Olenkin pyrkinyt säilyttämään lehdet.
Väärennetyiksi huomatut jutut ja artikkelit katoavat netistä vähin äänin. Oikeat tutkimukset julkaistaan useilla eri sivuilla ja ne jäävät elämään. Toki väärennöksetkin voivat jäädä, mutta ne on helppo kumota uusilla tutkimuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naisvaltaisilla alalla, ja päätin että ei enää ikinä enää sellaista juoruilua, teeskentelyä, nokittelua, kyräilyä, pelejä ja sosiaalisen hierarkian luomista. Toki siellä oli kourallinen hyviäkin tyyppejä jotka ymmärsivät olevansa töissä, mutta selkeä vähemmistö. Monille työnteko tuntui olevan lähinnä sosiaalista peliä.
Tämän jälkeen 20 vuotta miesvaltaisissa työpaikoissa. Siellä hoidetaan työt, ja yksityiselämä ei juurikaan kuulu työpaikalle. Mutta kyllä näissäkin paikoissa on ollut henkilöitä jotka pelaavat, kampittavat ja juonivat omaa etua tavoitellessaan. Erona naisiin se, että miehet ei mene henkilökohtaisuuksiin, vaan rajoitetaan se työhön. Lisäksi tämän tyyppiset henkilöt ovat olleet selkeänä vähemmistönä. Miesvaltaisessa paikassa olen joutunut työpaikkakiusatuksi naisen toimesta. Hän oli kateellinen pienestäkin huomiosta jonka joku muu sai, ja mustamaalasi levittämällä valheita.
Harrasteissa en ole törmännyt samaan. Tehdään naisporukalla hyvällä hengellä yhdessä. Ehkä syynä sekin, että omiin harrastuksiini ei juuri tule tällaista tiettyä ihmistyyppiä. Samaa voisin kuvitella näkeväni pienillä työpaikoilla, mutta ei suurissa naisvaltaisissa yhteisöissä.
Mitä ihmeen eroa on siinä, onko kiusaamisen aiheena työ- vai yksityiselämä? Molemmissa on tarkoitus tehdä toisen olo kurjaksi.
Mä työskentelen hoitoalalla, ja olen huomannut tämän ilmiön vain vanhuspuolella, joka on niin hirveää etten yhtään ihmettele. Työn määrä on järkyttävä, palkka huono ja kaikille revitään työntekijöiden (ja vanhusten) selkänahasta. Kaikki ovat stressaantuneita ja väsyneitä, ei ihmekään että konflikteja tulee.
Olen ollut myös useassa naisvaltaisessa hoitoalan paikassa, jossa työilmapiiri on aivan loistava. Yleensä yhteistä on se, että kaikki ehtivät tehdä työnsä, haasteet ovat sopivan suuruisia ja koko moniammatillinen työryhmä käyttäytyy toisiaan kunnioittaen (eli ei esim. kyykyttävää osastonhoitajaa, ylimielistä lääkäriä jne.)
Nykyään työskentelen vahvasti miesvaltaisella hoitoalalla (psykiatria) ja täytyy sanoa että kyllä ne miehetkin osaa. Juoruilua, lusmuilua, muista selän takana puhumista ja muuta vastaavaa riittää. Ja ei työilmapiirin murentumiseen riitä kuin yksi mätä omena, jolla ehkä hieman persoonallisuuden problematiikkaa. Niitä löytyy sekä miehistä että naisista.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteen Kuvalehden kaikkia juttuja et varmasti löydä netistä, joten mitä tuo yksi jankuttaa. Minä en ainakaan ole löytänyt useita hienoja juttuja jotka olisin joskus jälkikäteen halunut lukea. Olenkin pyrkinyt säilyttämään lehdet.
Sinulla nyt ei selkeästi ole hajua koko asiasta. Tieteen Kuvalehti, tekee yleensä lyhyitä artikkeleita esim. tieteellisistä tutkimuksista. Tieteelliset tutkimukset löytyvät aivan varmasti netistä. Maksullisena tai ilmaisena, mutta löytyvät varmasti. Sen sijaan artikkeleita itsessään ei välttämättä löydy netistä, mikä on ihan ymmärrettävää.
Kyse olikin nyt väitteestä, jonka kirjoittaja kirjoitti faktana, mutta hänellä ei löytynytkään faktaa lyödä pöytään. Ei mistään muusta. Joko tämä aihe olisi nyt kaluttu loppuun?
Tässä kyseinen tutkimus. Kaivoin sen The Economist lehdestä. He lähettivät työhakemuksia samaan paikkaan kaksi hyvin identtistä, toiseen he laittoivat kuvan toiseen ei. Kauniilla naisilla tulos oli tutkijoita hämmentävä, oli paljon epätodennäköisempää että heidät kutsuttiin työhaastatteluun verrattuna kuvattomiin hakemuksiin. Syy syrjintään selvisi 93% oli naisia jotka tekivät päätöksen ketä kutsutaan haastatteluihin, joten naiset selvästi syrjivät kauniita naisia heidän ulkonäön perusteella.
http://www.economist.com/node/21551535
Eli vastaisuudessa voitte vähemmän riekkumista ja uskoa mitä ihmiset teille kertoo, tuon tutkimuksen olen lukenut joskus 5v sitten ja heti alkoi joku linkkijankkaaminen, vaikka ei kaikkea pysty tuomaan teille nanosekunnissa linkin muodossa, mutta ei se tee jutusta valetta niinkuin voitte linkistä lukea, tuollainen tutkimus on tehty ja minäkin olen sen joskus lukenut.
Eli olitte kaikki väärässä, naiset syrjii kauniita naisia työhönotossa.
Tulee väkisinkin mieleen, että olisiko vika kuitenkin ap:ssa, jos naisvaltaisessa seurassa on aina vaikeaa. Ei kukaan jaksa loputtomiin yrittää todistaa olevansa hyvä tyyppi, jos on jo alusta asti leimattu paskaksi pelkän sukupuolen takia. Minä ainakin pysyttelen kaukana ap:n kaltaisista sovinisteista, jotka nostavat miehet jalustalle. Muiden naisten kanssa tulen hienosti toimen, enkä ole yhdessäkään työpaikassani törmännyt huonoon henkeen, vaikka olen aina ollut naisvaltaisella alalla. Sen sijaan olen saanut upeaa tukea ja hyviä ystäviä.
Mitä ajatuksia sinussa esimiehenä herättävät nämä naiset, jotka demonisoivat omaa sukupuoltaan? Ajatteletko heitä sukupuolisyrjintää harjoittavina ongelmatapauksina vai pelkästään hieman herkkänahkaisempina työntekijöinä?