Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en pysty tekemään naisten kanssa töitä

Vierailija
23.03.2016 |

Mä en vaan enää pysty. :(

Tämän sanon nyt ihan suoraan sydämestä ja hyvällä omallatunnolla: Olen hyvä työssäni.

Mutta se hemmetin kyräily ja juoruilu (johon itsekin osallistun kyllä)...en jaksa enää. Koko ajan väännetään jostakin asiasta, mutta ei suoraan vaan piikitellen. Asioita ei puhuta läpi kunnolla ja toiset jättävät töitä tekemättä ja syyt laitetaan "heikoimpien" niskaan.

Työvuoroista ei pidetä kiinni ja toiset tekevät hommia niska limassa ja toiset mielistelevät pomoa ja esittävät ties mitä.

EN JAKSA ENÄÄ!!! Ja kuitenkin pitää olla onnellinen kun on työpaikka tallella ja käyttäytyä ystävällisesti.

Sosiaalisiin taitoihini olen todella pettynyt nykyään. Olen mielestäni iloinen ja kiitti ihminen, mutta työyhteisössä olen nykyään täysi p*ska itsekin.

Ja siis naisvaltaisella alalla työskentelen n. 25-50 -vuotiaiden kanssa.

Olen yrittänyt vaikka mitä; päätän aamulla että tänään keskityn vain työhöni, vietän tauot (mitä ne onkaan?) omassa rauhassa, en puhu pahaa muista vaan annan suoraa palautetta, myönnän omat virheet - ja siltikin löydän itseni tilanteissa joissa jonkun toisen käytös ärsyttää niin paljon että en pysty olemaan hiljaa vaan möläytän itsekin juorun jne.

Olen myös varma, että minua arvostellaan kun en kuule, se on selvä.

Mitä työtä voisi tehdä ihan yksin?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut töissä hoitoalalla, kaupan alalla ja miesvaltaisella tehtaalla. Kyllä voin ihan rehellisesti sanoa, että siellä tehtaalla oli PALJON rennompi meininki ja parempi palkkakin. Työ tosin kiireistä eikä mitään lusmuiltu, mutta työyhteisö osasi heittää huumoria. Näillä naisvaltaisilla aloilla, kuten hoitotyössä ja kaupassa oli sitten niin takakireetä meininkiä ettei tosikaan! Tietysti riippuu ihmisestä, mutta varsinkin nämä vanhemmat konkarit osasivat olla erittäin töykeitä, vakavia... Mieshoitajat taas ottivat vähän kevyemmällä asenteella, vaikka työn jälki oli erinomaista.

Vierailija
62/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en viihdy naisten kanssa, koska naiset arvottaa miehiä sen mukaan jolle antaisivat ei heidän kanssa viihdy. Muuten voisin pitää naisista, mutta he ajattelevat ja toimivat liikaa alapäänsä mukaan.

Kaikki kokemuksesi naisista ovat peräisin Sinkkuelämää-sarjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että naiset syrjii itseään kauniimpia naisia työhönotossa, kokevat heidät uhaksi. Eli kaunis nainen, jos tiedät että rekrytoimassa on toinen nainen, rumenna itseäsi muuten et saa työpaikkaa.

Laita linkkiä tutkimukseen niin katsotaan. Hassua kyllä, olen työskennellyt monien todella hemaisevien naisten kanssa samoissa työpaikoissa, joissa heidät oli palkannut sama nainen, kuin minutkin. Suurin osa kohtaamistani HR-henkilöistä on ollut naisia.

Sen sijaan olen nähnyt kuinka todella pätevä kaunis nainen on jätetty palkkaamatta miehen toimesta, koska mies koki työtehonsa kärsivän, jos hänen sihteerinään olisi noin kaunis nainen. Muutenkin oli ällöttävä ukko, mutta en koko miessukupuolta hänen perusteellaan menisi tuomitsemaan.

Vierailija
64/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut töissä hoitoalalla, kaupan alalla ja miesvaltaisella tehtaalla. Kyllä voin ihan rehellisesti sanoa, että siellä tehtaalla oli PALJON rennompi meininki ja parempi palkkakin. Työ tosin kiireistä eikä mitään lusmuiltu, mutta työyhteisö osasi heittää huumoria. Näillä naisvaltaisilla aloilla, kuten hoitotyössä ja kaupassa oli sitten niin takakireetä meininkiä ettei tosikaan! Tietysti riippuu ihmisestä, mutta varsinkin nämä vanhemmat konkarit osasivat olla erittäin töykeitä, vakavia... Mieshoitajat taas ottivat vähän kevyemmällä asenteella, vaikka työn jälki oli erinomaista.

Niin, parempi palkka ei varmaan liity mitenkään siihen että työssä viihdytään paremmin.

Oletko muuten sitä mieltä, että et syrji työkavereitasi sukupuolen perusteella? Jos olet sitä mieltä että et, miksi uskot niin?

Vierailija
65/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useammassa naisvaltaisessa työpaikassa, enkä tunnista tätä ilmiötä. Omat työkaverini ovat puheterapeutteja, toimintaterapeutteja ja psykologeja. Sen sijaan sairaalalabrassa työskentelevä kaverini on kertonut juttuja tosi huonosta työilmapiiristä. Luulen, että työn luonne vaikuttaa tähän eniten. Itse omalla työpaikallani kaikki tekevät tosi itsenäistä työtä omien asiakkaidensa kanssa. Muiden mokat tai poissaolot eivät vaikuta toisten työtaakkaan. Silloin sellaista positiivista kollegialisuutta on oikein helppo pitää yllä. Uskon, että työssä, jossa muiden sairaspoissaolot tai virheet kaatuvat työkaverin kontolle, on väistämättä enemmän kyräilyä ja ärsyyntymistä, varmasti osin ihan tiedostamatta. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
66/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas miehenä en jaksa enää sitä yhtä työpaikan kolmikymppistä naista joka tulee jatkuvasti vastaan siellä sun täällä mutta ei ikinä tervehdi, toisin kuin kaikki muut kollegat. Pari kertaa olen erehtynyt moikkaamaan häntä, mutta hän ei tervehdi takaisin, teeskentelee että olisin ilmaa vaan, ja nykyään ei sitten kukaan sano mitään....ollaan ihan hiljaa siinä taukohuoneessa ja missä ikinä. Todella epämiellyttävää.

Ensimmäisen kerran hiljaisuuden voi laittaa uuden työntekijän alku-ujouden piikkiin, mutta ei enää kuukausien jälkeen.

Pitäisiköhän vaan sanoa suoraan hänelle että mikä sua vaivaa kun et saa sanaa suustasi ikinä.

-mies29-

Vierailija
67/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että naiset syrjii itseään kauniimpia naisia työhönotossa, kokevat heidät uhaksi. Eli kaunis nainen, jos tiedät että rekrytoimassa on toinen nainen, rumenna itseäsi muuten et saa työpaikkaa.

Laita linkkiä tutkimukseen niin katsotaan. Hassua kyllä, olen työskennellyt monien todella hemaisevien naisten kanssa samoissa työpaikoissa, joissa heidät oli palkannut sama nainen, kuin minutkin. Suurin osa kohtaamistani HR-henkilöistä on ollut naisia.

Sen sijaan olen nähnyt kuinka todella pätevä kaunis nainen on jätetty palkkaamatta miehen toimesta, koska mies koki työtehonsa kärsivän, jos hänen sihteerinään olisi noin kaunis nainen. Muutenkin oli ällöttävä ukko, mutta en koko miessukupuolta hänen perusteellaan menisi tuomitsemaan.

Katsotaan jos jaksan etsiä, talouslehdessä oli juttu vuosia sitten. Ai niin te joita aihe kovasti kiinnostaa voisitte myös itse ottaa asioista selvää. Kaikilla meillä ei ole aikaa etsiä teille joka tieto kivasti jonkun linkin muodossa ja kaikesta ei ole edes olemassa linkkejä.

Lukekaa lehtiä myös, opitte enemmän. 

Vierailija
68/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tämä homma alkaa jo eskari-iässä. Jos on kaksi tyttöä niin tilanne on vielä ok, jos on kolme tai useampi niin alkaa kaikenlaiset kieroilut ja "ei olla tänään Maisan kanssa" -tyyppiset pelailut.

Vierailija
69/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, parempi palkka ei varmaan liity mitenkään siihen että työssä viihdytään paremmin.

Oletko muuten sitä mieltä, että et syrji työkavereitasi sukupuolen perusteella? Jos olet sitä mieltä että et, miksi uskot niin?

Sitäpä vähän meinasin, että siksi miesaloilla useasti onkin rennompi meininki, kun palkkaus ja edut kohdillaan.

Vierailija
70/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan jos jaksan etsiä, talouslehdessä oli juttu vuosia sitten. Ai niin te joita aihe kovasti kiinnostaa voisitte myös itse ottaa asioista selvää. Kaikilla meillä ei ole aikaa etsiä teille joka tieto kivasti jonkun linkin muodossa ja kaikesta ei ole edes olemassa linkkejä.

On sinun asiasi etsiä todisteet väittellesi. Ei tänne pitäisi edes kirjoittaa, ennen kuin se linkki on löytynyt. Usko tai älä, jotkut saattavat jopa tyrkyttää mielipiteitään faktoina.

Vierailija
71/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä vähän meinasin, että siksi miesaloilla useasti onkin rennompi meininki, kun palkkaus ja edut kohdillaan.

No jos sitä meinasit, se ei välittynyt tekstistäsi mitenkään.

Vierailija
72/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleistät ongelman johtuvan naisista?

Koska se johtuu!!!

T: ei AP

Vierailija
73/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään muualla törmännyt niin paljon katkeruutta, paskan puhumista, jatkuvaa riitelyä ja työvuoroista/lomista vänkäystä, kuin hoitoalalla. Olen kiertänyt eri yksiköitä ja JOKAISESSA on ainakin 3 tällaista joka asiasta kiukuttelevaa minäminä -tyyppiä. Ja kaikki naisia. Siellä kirjaimellisesti itketään pomon huoneessa, kun ei onnistunut myös tänäkin vuonna loma heinäkuulle, kun mieskin on silloin... Ja kyse tosiaan kiertävistä lomista. Kaikki palaverit ym. menee aina jonkun osalta riitelyksi. Työ on raskasta melko huonolla palkalla, MUTTA olisi edes vähän rennompaa ja mukavampaa, jos työkaverit pitäisivät yhtä.

74/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka esittää epäuskottavan ja kummallisen väitteen, on velvollinen esittämään todisteita.

Vierailija
75/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen.

Olen aina tehnyt töitä naisvaltaisella alalla, mutta alkuun vain sijaisena. Sijaisuuksia tehdessäni huomasin että naiset pelaavat ihan omia pelejään (koska olin sijainen seurasin näitä juttuja sivusta).

Kukaan ei voi rehellisesti väittää etteikö naisten muodostamassa työyhteisössä ole aina jotain kränää jonkun kesken.

Kyse ei ole ehkä niinkään siitä että VAIN naiset juoruilisivat vaan siitä että en pysty olemaan tässä naisista koostuvassa ryhmässä töissä. Kai miehetkin juoruavat, en tiedä. Ap

No ei se ole sen kummempaa miesten kanssa työskennellessä. Samalla tavalla siellä selän takana puhuttiin paskaa, puukotettiin selkään, juoruttiin, mielisteltiin esimiehiä, naurettiin toisille, ja jotkut eivät tulleet toimeen keskenään. Lienee enemmän alakeskeistä, kuin sukupuolikeskeistä. Introvertimmalla alalla, kuten esim. koodauksessa ihmiset harvemmin istuvat yhdessä esim. kahvitunteja.

Mutta väittäisin, että paikassa, jossa toiseen tarvitsee luottaa hädän tullen, on oltava sosiaalisempi ja tunnettava ihmiset paremmin. Esim. sairaanhoitajat ensiavussa, EA-henkilöstö, poliisit, palomiehet, vartijat, armeijan henkilöstö jne. Silloin tulee myös enemmän konflikteja. Näistä moni on miesvaltainen ala. 

Sitten on taas alat, joilla on oltava sosiaalisempi puhtaasti siksi, että työtä tehdään tiiviissä tiimissä. Näitä on moni naisvaltainen ala. Konflikteja syntyy taas. 

Pahimmat konfliktit joita olen itse todistanut, on ollut huutotappelu IT-firman neuvottelussa koodarien kesken. True story. Kukan ei saanut edes huomautusta. Toinen oli nyrkkikahakka finanssimiesten (treidaajia) kesken. Potkut tuli molemmille.

Jokaisessa paikassa, jossa on ihmisiä tiiviisti toistensa kanssa, on konflikteja ja kähinää. En ole huomannut eroa naisten tai miesten kesken. Sinänsä vain ärsyttää vanhojen, kuluneiden stereotypioiden toistelu, vaikkei kunnon todisteita edes ole. Se ei ole eduksi kellekään.

Juuri näin. Enemmän työyhteisön henkeen vaikuttaa avainhenkilöt ja vaihtuvuus. Jos sama pieni porukka tekee tiiviisti töitä keskenään parikymmentä vuotta ilman uusia ihmisiä tai jatkuvaa kontaktia muihin työntekijöihin (ohi oman tiimin) tulee tappelu vaikka aivastuksesta. Ja juuri on todettu kuinka yksittäisten ihmisten negatiivinen vaikutus voi olla firmalle hyvinkin kallista. Nuo "riidankylväjät" tai "energiansyöjät" ovat raskaita ja tylsiä, ja niitäkin on sekä miehissä että naisissa. Yksi havainto, minkä esimiehenä olen tehnyt useammassa työyhteisössä on väsähtävien ihmisten "hakeutuminen" riitaan. Lähellä burn outtia roikkuvat ihmiset näyttävät kuin haistavan toisensa ja aloittavat riidat keskenään. Siinä sitten taistellaan kumpi on työpaikkakiusaaja. Jotenkin tuntuisi, että mieluummin pysyisi kaukana riidanhaluisesta työtoverista kun oma energia on loppumassa mutta kuin magneetit vetävät toisiaan puoleensa.

Vierailija
76/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinun asiasi etsiä todisteet väittellesi. Ei tänne pitäisi edes kirjoittaa, ennen kuin se linkki on löytynyt. Usko tai älä, jotkut saattavat jopa tyrkyttää mielipiteitään faktoina.

No tiedän asian olevan totta, sillä olen sen lukenut lehdestä. Tiesitkö muuten, että kaikkea ei julkaista netissä ja niistä ei ole edes olemassa linkkiä tai ne löytyvät. Mulle kun on ihan yhdentekevää uskotko minuun, niin en sentakia rupea käymään läpi talouslehtiä useiden vuosien takaa, tiedän vain että tuo on totta, joten senkus uskot tai et.

Vierailija
77/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan enää pysty. :(

Tämän sanon nyt ihan suoraan sydämestä ja hyvällä omallatunnolla: Olen hyvä työssäni.

Mutta se hemmetin kyräily ja juoruilu (johon itsekin osallistun kyllä)...en jaksa enää. Koko ajan väännetään jostakin asiasta, mutta ei suoraan vaan piikitellen. Asioita ei puhuta läpi kunnolla ja toiset jättävät töitä tekemättä ja syyt laitetaan "heikoimpien" niskaan.

Työvuoroista ei pidetä kiinni ja toiset tekevät hommia niska limassa ja toiset mielistelevät pomoa ja esittävät ties mitä.

EN JAKSA ENÄÄ!!! Ja kuitenkin pitää olla onnellinen kun on työpaikka tallella ja käyttäytyä ystävällisesti.

Sosiaalisiin taitoihini olen todella pettynyt nykyään. Olen mielestäni iloinen ja kiitti ihminen, mutta työyhteisössä olen nykyään täysi p*ska itsekin.

Ja siis naisvaltaisella alalla työskentelen n. 25-50 -vuotiaiden kanssa.

Olen yrittänyt vaikka mitä; päätän aamulla että tänään keskityn vain työhöni, vietän tauot (mitä ne onkaan?) omassa rauhassa, en puhu pahaa muista vaan annan suoraa palautetta, myönnän omat virheet - ja siltikin löydän itseni tilanteissa joissa jonkun toisen käytös ärsyttää niin paljon että en pysty olemaan hiljaa vaan möläytän itsekin juorun jne.

Olen myös varma, että minua arvostellaan kun en kuule, se on selvä.

Mitä työtä voisi tehdä ihan yksin?

Miksi luulet, että kyseessä on naisvaltaisten alojen ongelma? Aivan samat ongelmat ovat myös miesvaltaisilla aloilla. Olen työskennellyt molemmilla ja kummallakin on ihan yhtä lailla ongelmia - niitä samoja.

Mitä alempi koulutus sitä enemmän energiaa paskanjauhantaan.

Työskentelen miesvaltaisella alalla, eikä mitään ongelmia.

t. DI nainen

Vierailija
78/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset toimivat tyypillisemmin aloilla, joilla persoona on keskeinen työväline ja vuorovaikutus sekä tunteet keskeisesti mukana työssä. Tällaisia aloja ovat esimerkiksi opetusala ja palvelualat. Kun työn luonne on psykososiaalista eli henkisesti ja sosiaalisesti kuormittavaa, on luonnollista, että ongelmiakin tällä saralla on enemmän. Palvelu- ja opetustyössä kiusaajia voivat olla myös esimerkiksi potilaat ja heidän omaisensa, asiakkaat sekä oppilaat ja heidän vanhempansa", arvioi Työturvallisuuskeskuksen asiantuntija Päivi Rauramo.

Kumma kyllä oma kokemukseni miesvaltaisella IT-alalla on ihan eri. Naiset käy juoruilemassa esimiehen luona ties mistä toistensa tekemisistä ja valittavat koko ajan milloin mistäkin asiasta. Naispuolisten esimiesten kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. 

Vierailija
79/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mammat, menkää itseenne! :'D

Naiset on niiiiiiiiin rehtejä ja reiluja! :'D

Mä oon sairaanhoitaja ja voin luvata että meillä naiset kyllä ottaa yhteen ja vanhat eukot on niitä pahimpia!

Uuuu, antaa palaa alapeukkuja. :P

Aamen!!! Naistyöpaikat on välillä ihan perseestä!! Yhtä perkeleellistä ihmissuhdesotkua :(

80/108 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tiedän asian olevan totta, sillä olen sen lukenut lehdestä. Tiesitkö muuten, että kaikkea ei julkaista netissä ja niistä ei ole edes olemassa linkkiä tai ne löytyvät. Mulle kun on ihan yhdentekevää uskotko minuun, niin en sentakia rupea käymään läpi talouslehtiä useiden vuosien takaa, tiedän vain että tuo on totta, joten senkus uskot tai et.

Kyllä kaikki oikeat tutkimukset ihan varmasti löytyvät netistä. Me muutkin luemme talouslehtiä, niin suomalaisia, kuin ulkomaisia, ja sen verran omaan mediakriittisyyttä, että tiedän, ettei ihan kaikki painettu(kaan) sana ole totta.