Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INFJ -Persoonallisuustyyppi testistä

Vierailija
17.03.2016 |

Onko muut tehneet kyseistä testiä? Mitä saitte tulokseksi?

Itse sain tuon INFJ tyypin joka mielestäni kuvaa aika hyvin persoonaani. Kyselyn mukaan alle prosentti kuuluu kyseiseen ryhmään löytyykö teitä täältä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon te käytätte aikaanne näihin testeihin ja oman napanne ympärillä pyörimiseen?

Vierailija
42/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja: Tein tuon funktiotestin, tässä tulokset:

Your Cognitive Development Profile

The forty-eight questions you rated earlier tap into the eight cognitive processes. Some questions tapped into basic or developed use of a process used by itself, while other questions tapped into use of multiple processes at once. The profile below is based on your responses. The number of squares indicate strength of response. The equivalent numeric is shown in parentheses along with likely level of development.

Cognitive ProcessLevel of Development (Preference, Skill and Frequency of Use)

extraverted Sensing (Se) *****************  (17.6)

limited use

introverted Sensing (Si) **********************************  (34.8)

good use

extraverted Intuiting (Ne) ************************************  (36)

good use

introverted Intuiting (Ni) *****************************  (29.7)

average use

extraverted Thinking (Te) ***************************  (27.7)

average use

introverted Thinking (Ti) *****************************  (29.6)

average use

extraverted Feeling (Fe) *************************  (25.8)

average use

introverted Feeling (Fi) ***************************************  (39)

excellent use

Summary Analysis of Profile

By focusing on the strongest configuration of cognitive processes, your pattern of responses most closely matches individuals of this type: INFP

Lead (Dominant) Process

Introverted Feeling (Fi): Staying true to who you really are. Paying close attention to your personal identity, values and beliefs. Checking with your conscience. Choosing behavior congruent with what is important to you.

Support (Auxilliary) Process

Extraverted Intuiting (Ne): Exploring the emerging patterns. Wondering about patterns of interaction across various situations. Checking what hypotheses and meanings fit best. Trusting what emerges as you shift a situation’s dynamics.

If these cognitive processes don't fit well then consider these types: ENFP, or INTP

If these results are different from what you know of yourself, you might consider why your developmental pattern does not align with your expectation. You might also consider exploring this result as a possible better fit.

The Four Temperaments

Corresponding best-fit temperaments based on your profile: Catalyst; secondly Stabilizer; then Theorist; and lastly, Improviser.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko nämä tulokset ajan myötä?

Minut on kolmesti ihan virallisesti testattu. 3-10 vuoden aikana. Olin aina INFJ. Nyt sain tuosta testistä INFP. Olen paljon passiivisempi ja epäsystemaattisempi kuin J, eli uskon tuohon.

Tarkoittaako se, että olen muuttunut? Vai aiemmassa elämässä yritin olla systemaattinen?

Enneagrammissa olen aina ajatellut olevani vitonen. Vuosi sitten huomasin, että taidankin olla nelonen vitoseen päin.

Vierailija
44/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tuloksesi viittaavat juurikin INFP:hen, joka on nelosenneagrammin saaneilla yleisin tyyppi. Olet mahdollisesti vaihtoehtoisesti ENFP. Oletko luonteeltasi enemmän introvertti vai ekstrovertti? Tuo antamani testi on muuten erinomainen, mutta pisteidenlaskussa se huomioi vain korkeimman pistemäärän saaneen funktion ja rakentaa antamansa tyypin sen pohjalle. Siksi kannattaa katsoa miten funktioiden prosenttimäärät sopivat eri tyyppeihin itsenäisesti.

http://1.bp.blogspot.com/-clxIdcMhrWI/UN4clD5fMKI/AAAAAAAAAI8/kDupELdET…

Tuossa on kaikkien mbti-tyyppien funktiot selkeästi esitettynä. Mutta sinulla Fi-Ne -preferenssi on selkeä, joskin melko tasainen, joten dominantti funktiosi voi olla kumpi tahansa.

T. Se bloggaaja

Vierailija
45/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ tuloksesi viittaavat juurikin INFP:hen, joka on nelosenneagrammin saaneilla yleisin tyyppi. Olet mahdollisesti vaihtoehtoisesti ENFP. Oletko luonteeltasi enemmän introvertti vai ekstrovertti? Tuo antamani testi on muuten erinomainen, mutta pisteidenlaskussa se huomioi vain korkeimman pistemäärän saaneen funktion ja rakentaa antamansa tyypin sen pohjalle. Siksi kannattaa katsoa miten funktioiden prosenttimäärät sopivat eri tyyppeihin itsenäisesti.

Tuossa on kaikkien mbti-tyyppien funktiot selkeästi esitettynä. Mutta sinulla Fi-Ne -preferenssi on selkeä, joskin melko tasainen, joten dominantti funktiosi voi olla kumpi tahansa.

T. Se bloggaaja

Tämä siis 42:lle

Vierailija
46/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon te käytätte aikaanne näihin testeihin ja oman napanne ympärillä pyörimiseen?

Mitä paremmin tuntee itsensä, sitä paremmin tuntee toisen ihmisen.

Mitä paremmin tuntee itsensä, sitä paremmin pystyy johtamaan itseään.

Mitä paremmin pystyy johtamaan itseään, sitä paremmin pystyy johtamaan muita.

Vierailija
47/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on kolmesti ihan virallisesti testattu. 3-10 vuoden aikana. Olin aina INFJ. Nyt sain tuosta testistä INFP. Olen paljon passiivisempi ja epäsystemaattisempi kuin J, eli uskon tuohon.

Tarkoittaako se, että olen muuttunut? Vai aiemmassa elämässä yritin olla systemaattinen?

Enneagrammissa olen aina ajatellut olevani vitonen. Vuosi sitten huomasin, että taidankin olla nelonen vitoseen päin.

INFJ ja INFP käyttävät täysin päinvastaisia funktioita. Voi olla, että viralliset testit eivät ole tunnistaneet funktioitasi oikein. Lähtökohtaisesti henkilön käyttämien funktioiden uskotaan pysyvän samoina läpi elämän, mutta niiden aktiivisuus ja se, miten ne näyttäytyvät eri elämäntilanteissa voivat vaihdella paljonkin.

T. Se bloggaaja

Vierailija
48/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INFJ ja INFP käyttävät täysin päinvastaisia funktioita. Voi olla, että viralliset testit eivät ole tunnistaneet funktioitasi oikein. Lähtökohtaisesti henkilön käyttämien funktioiden uskotaan pysyvän samoina läpi elämän, mutta niiden aktiivisuus ja se, miten ne näyttäytyvät eri elämäntilanteissa voivat vaihdella paljonkin.

T. Se bloggaaja

Olin 20 vuotta naimisissa miehen kanssa, joka oli äärimmäinen J. Minun oli myös pakko olla. Oma muuttumiseni alkoi eron jälkeen. Ehkä olen vain elänyt "vastoin itseäni" silloin, vai?

Vierailija
49/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa testiä liian vakavasti. Todennäköisesti testiä ei ole standardoitu suomalaisille. Testi perustuu muistaakseni jotenkin Jungin teoriaan (joitahan ei siis nykypsykologiassa pidetä juurikaan vakuuttavina -> vrt. Freud). Todennäköisesti ihminen myös vastaa vähän enemmän siihen suuntaan minkälaisena itsensä haluaisi nähdä, kuin minkälainen hän todellisuudessa on. Ja kuten moni on jo huomannut – eri vastauskerroilla voi tulla eri kirjainyhdistelmä, joka voi viitata esimerkiksi siihen, että mielialalla on vaikutusta tulokseen. 

T. Kohta harjoitteluun lähtevä psykologian opiskelija

Vierailija
50/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se bloggaaja

Olin 20 vuotta naimisissa miehen kanssa, joka oli äärimmäinen J. Minun oli myös pakko olla. Oma muuttumiseni alkoi eron jälkeen. Ehkä olen vain elänyt "vastoin itseäni" silloin, vai?

Se voi olla mahdollista. INFP:llä on heikoimpana funktiona järjestelmällisyyteen ja organisointiin tähtäävä Te, joka voi saada INFP:ssä aikaan kokemuksen, että tämän täytyy olla organisoitu ja järjestelmällinen kelvatakseen. Varsinkin, jos puolisosi on ollut todella järjestelmällinen, se on voinut vahvistaa epäterveellä tavalla Te-funktiotasi, jolloin olet luontoasi vastaan ollut erittäinkin järjestelmällinen. Onko tämä järjestelmällisyys ollut suhteen aikana sinusta uuvuttavaa, vai tuliko se ns. luonnostaan? Jos olet kotona rentoutumassa, häiritseekö sotku sinua? 

T. Bloggaaja

Vierailija
51/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa testiä liian vakavasti. Todennäköisesti testiä ei ole standardoitu suomalaisille. Testi perustuu muistaakseni jotenkin Jungin teoriaan (joitahan ei siis nykypsykologiassa pidetä juurikaan vakuuttavina -> vrt. Freud). Todennäköisesti ihminen myös vastaa vähän enemmän siihen suuntaan minkälaisena itsensä haluaisi nähdä, kuin minkälainen hän todellisuudessa on. Ja kuten moni on jo huomannut – eri vastauskerroilla voi tulla eri kirjainyhdistelmä, joka voi viitata esimerkiksi siihen, että mielialalla on vaikutusta tulokseen. 

T. Kohta harjoitteluun lähtevä psykologian opiskelija

Hei! Opiskelen psykologiaa sivuaineena, ja tiedän, että mbti-teoria on suurelta osin hylätty tiedeyhteisössä. Olen kuitenkin henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jos psykologian tutkijat kiinnostuisivat mbti-teorian kehittämisestä ja keskittyisivät nimenomaan funktioihin, saataisiin siitä Big Fiven rinnalle täysin kelvollinen persoonallisuusteoria. Teorian nykyinen "karkeus" ja epäkohdat selittyvät sillä, että sitä on työstänyt vain kourallinen ihmisiä. Jos teoria olisi saanut kypsyä ja kehittyä tutkimuksen myötä kuten muut valtavirtateoriat, kuten Big Five, olisi se varmasti paljon tarkempi.

T. Bloggaaja

Vierailija
52/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Mutta jos kuvauksesta selkeästi tunnistaa itsensä, eikö silloin ole ihan selvä peli? Testistä voi varmasti joskus tulla väärä tulos.

Oletko kuullut forer-efektistä? Mbti-tyyppikuvaukset, varsinkin N-tyyppien kuvaukset, on tahallaan tehty ympäripyöreän imartelevasti. Kukapa ei haluaisi uskoa olevansa älykäs, mystinen, syvällinen, kiltti ja harvinainen? Ihmiset hyväksyvät kuvaukset itsestään, kunhan ne ovat tarpeeksi positiivisia. Tämä on osaltaan myös syy siihen, että ihmiset testaavat ja samaistuvat N-tyyppien kuvauksiin ja pitävät ajatusta S-tyyppinä olemisesta sietämättömänä. Kuvauksissa N = älykäs, harvinainen, luova, abstrakti, mielenkiintoinen ja S = tylsä, tyhmä, yksinkertainen, pinnallinen ja mielikuvitukseton. Tyyppikuvaukset suurimmalta osalta sivustoja perustuvat täysin harmillisiin stereotyyppeihin. Kyllä minäkin samaistun lähes kaikkiin INxx -tyyppien kuvauksiin mutta kyse on lähinnä siitä millainen haluaisin olla kuin siitä millainen oikeasti olen. Siksi funktiotestit ovat puolueettomampia, neutraalimpia ja luotettavampia. T. Se bloggaaja

No enpä ole huomannut, että S-tyypit olisivat jotenkin huonompia kuvauksissa. Melkeinpä mieluummin olisin itse S, mutta olen satavarma, että olen N, niin se siitä.

Ja vielä kysymys: tuota big fiveako sitten pidetään jotenkin parempana luokitteluna? Sehän oli täysin naurettava räpellys! Ainakin sellainen oli ensivaikutelma.

Vierailija
53/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Se bloggaaja

Introverttina kyllä itseäni pidän. Väsyn, jos joudun olemaan ihmisten seurassa pitkään, mikä kai on Myers-Briggsissä introversion määritelmä. Lisäksi olen ujonpuoleinen ja uusien ihmisten seurassa varautunut, suoranaista sosiaalista fobiaakin on minulla ollut. Tarvitsen kyllä ihmisten seuraa eli en ole täysin erakko. 

Kirjaintesteistä olen saanut tulokseksi (yleisyysjärjestyksessä): INFJ, INTJ, ISFJ, ISTJ, ja funktiotestistä tuli tuo INFP. Eli mitähän tästä nyt sitten pitäisi päätellä.

42

Vierailija
54/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kyllä aikaani myös muiden napojen tyypittämiseen. :*

Vierailija
55/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se bloggaaja

Se voi olla mahdollista. INFP:llä on heikoimpana funktiona järjestelmällisyyteen ja organisointiin tähtäävä Te, joka voi saada INFP:ssä aikaan kokemuksen, että tämän täytyy olla organisoitu ja järjestelmällinen kelvatakseen. Varsinkin, jos puolisosi on ollut todella järjestelmällinen, se on voinut vahvistaa epäterveellä tavalla Te-funktiotasi, jolloin olet luontoasi vastaan ollut erittäinkin järjestelmällinen. Onko tämä järjestelmällisyys ollut suhteen aikana sinusta uuvuttavaa, vai tuliko se ns. luonnostaan? Jos olet kotona rentoutumassa, häiritseekö sotku sinua? 

T. Bloggaaja

Omasta mielestäni olen järjestelmällinen, mitta mies aina valitti. Pieni sotku ei häiritse, mutta kaatopaikkamaisuus kylläkin. Olin uupunut avioliitossa, koska löhöily ei ollut sallittua. Nykyään löhöän ja paljon.

Vierailija
56/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Mutta jos kuvauksesta selkeästi tunnistaa itsensä, eikö silloin ole ihan selvä peli? Testistä voi varmasti joskus tulla väärä tulos.

Oletko kuullut forer-efektistä? Mbti-tyyppikuvaukset, varsinkin N-tyyppien kuvaukset, on tahallaan tehty ympäripyöreän imartelevasti. Kukapa ei haluaisi uskoa olevansa älykäs, mystinen, syvällinen, kiltti ja harvinainen? Ihmiset hyväksyvät kuvaukset itsestään, kunhan ne ovat tarpeeksi positiivisia. Tämä on osaltaan myös syy siihen, että ihmiset testaavat ja samaistuvat N-tyyppien kuvauksiin ja pitävät ajatusta S-tyyppinä olemisesta sietämättömänä. Kuvauksissa N = älykäs, harvinainen, luova, abstrakti, mielenkiintoinen ja S = tylsä, tyhmä, yksinkertainen, pinnallinen ja mielikuvitukseton. Tyyppikuvaukset suurimmalta osalta sivustoja perustuvat täysin harmillisiin stereotyyppeihin. Kyllä minäkin samaistun lähes kaikkiin INxx -tyyppien kuvauksiin mutta kyse on lähinnä siitä millainen haluaisin olla kuin siitä millainen oikeasti olen. Siksi funktiotestit ovat puolueettomampia, neutraalimpia ja luotettavampia. T. Se bloggaaja

No enpä ole huomannut, että S-tyypit olisivat jotenkin huonompia kuvauksissa. Melkeinpä mieluummin olisin itse S, mutta olen satavarma, että olen N, niin se siitä.

Ja vielä kysymys: tuota big fiveako sitten pidetään jotenkin parempana luokitteluna? Sehän oli täysin naurettava räpellys! Ainakin sellainen oli ensivaikutelma.

Oletko tosissasi? Katsotaanpa ihan pelkästään tyyppien nimiä tyyppikuvauksissa:

NF - Idealists

NT - Rationals

SP - Artisans

SJ - Guardians

INTJ - "The Mastermind - Visionary Strategists" vs. ISTJ "The Inspector - Responsible Executors"

ENTJ - "The Fieldmarshal - Strategic Directors" vs. ESTJ "The Supervisor - Efficient Drivers"

INFP - "The Healer - Inspired Crusaders" vs. ISFP "The Composer - Practical Custodians"

INFJ - "The Counselor - Insightful Motivators" vs. ISFJ "The Protector - Dedicated Stewards"

ENFJ - "The Teacher - Engaging Mobilizers" vs. ESFJ "The Provider - Committed Builders"

ENFP - "The Champion - Inpassioned Catalysts" vs. ESFP "The Performer - Enthusiastic Improvisers"

ENTP - "The Inventor - Innovative Explorers" vs. ESTP "The Promoter - Dynamic Mavericks"

INTP - "The Architect - Expansive Analyzers" vs. "The Crafter - Nimble Pragmatics"

Kumpi olisit mielummin jo pelkän kuvauksen perusteella?

T. Bloggaaja

Vierailija
57/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se bloggaaja

Introverttina kyllä itseäni pidän. Väsyn, jos joudun olemaan ihmisten seurassa pitkään, mikä kai on Myers-Briggsissä introversion määritelmä. Lisäksi olen ujonpuoleinen ja uusien ihmisten seurassa varautunut, suoranaista sosiaalista fobiaakin on minulla ollut. Tarvitsen kyllä ihmisten seuraa eli en ole täysin erakko. 

Kirjaintesteistä olen saanut tulokseksi (yleisyysjärjestyksessä): INFJ, INTJ, ISFJ, ISTJ, ja funktiotestistä tuli tuo INFP. Eli mitähän tästä nyt sitten pitäisi päätellä.

42

J-P:n virhemarginaali kirjaintesteissä on suuri. Todella harvat kirjaintestit tietävät mikä ero J- ja P-tyypeillä oikeasti on. Miten suhtaudut yllättäviin tapahtumiin? Jos esimerkiksi suunnittelet lähteväsi mökille perheen kanssa, mutta hyvä ystäväsi kutsuukin sinut yhtäkkiä lempibändisi keikalle samaan aikaan. Seuraatko alkuperäistä suunnitelmaa koska olet mielessäsi jo tottunut siihen ajatukseen, että lauantaina mennään mökille, vai lähdetkö ystävän mukaan koska se kuulostaa jännemmältä kokemukselta?

T. Bloggaaja

Vierailija
58/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se bloggaaja

42

J-P:n virhemarginaali kirjaintesteissä on suuri. Todella harvat kirjaintestit tietävät mikä ero J- ja P-tyypeillä oikeasti on. Miten suhtaudut yllättäviin tapahtumiin? Jos esimerkiksi suunnittelet lähteväsi mökille perheen kanssa, mutta hyvä ystäväsi kutsuukin sinut yhtäkkiä lempibändisi keikalle samaan aikaan. Seuraatko alkuperäistä suunnitelmaa koska olet mielessäsi jo tottunut siihen ajatukseen, että lauantaina mennään mökille, vai lähdetkö ystävän mukaan koska se kuulostaa jännemmältä kokemukselta?

T. Bloggaaja

Jaa-a. Pyrin kyllä jollain tavalla ennakoimaan asioita enkä suhtaudu viime hetken muutoksiin kovin hyvin. (Yleensäkin stressaannun hyvin helposti, jos elämässä tapahtuu muutoksia.) Mutta tuossa nimenomaisessa tilanteessa saattaisin lähteä keikalle.

Vierailija
59/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä miespuolinen INFJ. Tuli tuosta tiedon keräämisestä mieleen, että on minulla aitoakin kiinnostusta moniin aiheisiin, niin siinä on myös paljon sitä että haluan selvittää "elämän salaisuuden" ja kasaan tässä ikään kuin suurta palapeliä, jonka toivon joskun kuolinvuoteella olevan sen verran valmis, että voin levollisin mielin poistua täältä maailmasta. Yritän siis puoliväkisinkin kehittää itseäni henkisesti.

Olen tuon INFJ:n lisäksi myös hyvin herkkä ja se tuntuu tehostavan tuota intuitiivisuutta ja sitä että ihmisten mielialat vaikuttavat minuun paljon. En ole ehkä niin älykkö kuin monet INFJ:t, mutta ihmistuntemus on minun X-Men-mutanttiominaisuus. Olisin varmaan kelpo psykologi, jos jaksaisin kiinnostua aiheesta tarpeeksi.

Vierailija
60/83 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

T. Bloggaaja

Olen tosissani. En näe tuossa mitään selkeää ässien sorsimista, oikeasti. Ihmiset on erilaisia. Toiset on enemmän jalat maassa ja toiset menee omissa sfääreissään jne. Ei minusta mikään tyyppi ole suoranaisesti muita parempi. Ja nuo nimethän vaihtelee eri sivustoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän