Kyllä minulle tuo kovia haasteita tarjota ruokaa esim. mökillä kasvissyöjälle.
Esim. juhannus, jolloin ollaan kaksi kokonaista päivää kylässä. Muille tarjoaisin esim. savukalaa ja ribsejä. Mitä ihmettä laitan kasvissyöjälle? Meillä on yksi grilli, jossa savustin on, samaan aikaan ei voi grillata. Olen usein pyytänyt, että toisi omia ruokia, koska en osaa laittaa hänelle sopivaa ja kelpaavaa. Jos olisi yksi ateria, niin ei ongelmaa. mutta koko viikonloppu....
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaikka miehesi voisi hoitaa kasvisruokaosuutta ja sinä loput?
Juu ei.... =)
Eikö muka onnistu?
Ei onnistu, hänelle on sälytetty jo ruuanlaittoon liittyviä tehtäviä muutenkin eikä todellakaan ole mikään kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokapuolen kanssa on näin rankkaa, miten käy kun yksi (tai useampi) tulija kertoo ettei juo ollenkaan alkoholia?
Isäntä ei saa nukuttua kuukausiin ennen juhannusta kun miettii miten ratkaista juomaongelma?Ei ongelmaa, ostan erilaisia limppareita kaupasta. Ei niitä tarvitse valmistaa, kuten ruokaa.
Oletetaan vielä et kyse olis aikuisista, ei lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokapuolen kanssa on näin rankkaa, miten käy kun yksi (tai useampi) tulija kertoo ettei juo ollenkaan alkoholia?
Isäntä ei saa nukuttua kuukausiin ennen juhannusta kun miettii miten ratkaista juomaongelma?Ei ongelmaa, ostan erilaisia limppareita kaupasta. Ei niitä tarvitse valmistaa, kuten ruokaa.
Oletetaan vielä et kyse olis aikuisista, ei lapsista.
Eikö aikuinen juo limpparia tai maustettua kivennäisvettä? Ja saahan sitä alkoholitonta olutta ja viiniä kaupasta.
Jos haluaa sellaista raavasta ribstyyppistä käsinsyömisen meininkiä kasvissyöjälle ( :D) , niin paahdettu latva-artisokka esim. valkosipulimajoneesidipillä on aika hyvä siihen hommaan. Yleensä teen uunissa, mutta varmasti onnistuu folioon käärittynä grillissäkin. Kypsyy aika kauan, varmaan tunnin, mutta niin kypsyy ribsitkin. Siinä on vähän sellaista rapujuhlan tuntua kasvissyöjälle, kun saa repiä niitä lehtiä irti ja dippailla.
Ota kokonainen artisokka, kaada "sisään" vähän öljyä, valkosipulinkynsi, suolaa ja pippuria. Kääri folioon ja kypsennä n. 60 min. Tarjoile sellaisenaan dipin kanssa.
Lisäohjeita löytyy googlettamalla, tässä yksi: http://www.lifesambrosia.com/2014/04/whole-roasted-artichoke-with-roast…
Miksi sun täytyy tehdä kaikki ruoat?
Mikset haasta häntä tekemään jotain hyvää kasvisruokaa jota muutkin voisivat maistaa?
Itse kasvissyöjänä osallistun aina mielelläni tekemään oman osani😀
Jos menen syömään valmiiseen pöytään , syön mitä voin . Joskus pelkkää salaattia ja leipää.
En minä ajattele että minulle pitäisi laittaa omaa ruokaa .
Aina löytyy jotain suuhunpantavaa😀
Älä tee turhaa stressiä moisesta asiasta😀
Vierailija kirjoitti:
Mites pääsiäinen?
Muut syö haudutettua lampaanpotkaa, kasvissyöjä paistettua palsternakkaa =)
Vierailija kirjoitti:
Mikset haasta häntä tekemään jotain hyvää kasvisruokaa jota muutkin voisivat maistaa?
Jos menen syömään valmiiseen pöytään , syön mitä voin . Joskus pelkkää salaattia ja leipää.
Aina löytyy jotain suuhunpantavaa😀Älä tee turhaa stressiä moisesta asiasta😀
Siksi, koska tämä kyseinen rouva ei osallistu ruuanlaittoon eikä tuo ruokia vaikka olen pyytänyt. Istuu pihalla ja juo skumppaa =)
Jättäkää kutsumatta. Pureskelkoon parsaa itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites pääsiäinen?
Ja absolutisti juo muumilimpparia =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites pääsiäinen?
Ja absolutisti juo muumilimpparia =)
Jes, muille Malbecia =)
Moi,
ihmeellisiä ongelmia. Jos vieraallesi ei kelpaa sama ruoka kuin muille, niin asian on yksinkertainen. Hän miettii itse oman menunsa ja ilmoittaa sulle raaka-aineet. Sinä ostat raaka-aineet ja mökillä olleessa kyseinen henkilö valmistaa omat ruokansa itse. Toki varmasi esim. osa salaateista on sellaisia, että kasvisruokavaliolla ole henkilö voi syödä, mutta pääsääntöisesti hän on itse vastuussa ruuistaan. Kukaan - ja korostan kukaan - ei voi vaatia, että yhdelle henkilölle tehdään jotain ihan omaa ruokaa samalla kun valtaosalle käy yhteinen ruoka. Ja jos järjestely ei kelpaa, niin kyseinen henkilö ei tule mökille.
Viettäkää Skype-juhannus, kasvissyöjä osallistuu etänä ettei emäntä saa vatsahaavaa alkukeväästä :)
Vierailija kirjoitti:
Moi,
ihmeellisiä ongelmia. Jos vieraallesi ei kelpaa sama ruoka kuin muille, niin asian on yksinkertainen. Hän miettii itse oman menunsa ja ilmoittaa sulle raaka-aineet. Sinä ostat raaka-aineet ja mökillä olleessa kyseinen henkilö valmistaa omat ruokansa itse. Toki varmasi esim. osa salaateista on sellaisia, että kasvisruokavaliolla ole henkilö voi syödä, mutta pääsääntöisesti hän on itse vastuussa ruuistaan. Kukaan - ja korostan kukaan - ei voi vaatia, että yhdelle henkilölle tehdään jotain ihan omaa ruokaa samalla kun valtaosalle käy yhteinen ruoka. Ja jos järjestely ei kelpaa, niin kyseinen henkilö ei tule mökille.
Voi kun se olisikin näin yksinkertaista, olen pyytänyt ottamaan omia ruokia. Ei osallistu ruuanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Kukaan - ja korostan kukaan - ei vaadikaan mitään. Ongelmat ovat emännän pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska tämä kyseinen rouva ei osallistu ruuanlaittoon eikä tuo ruokia vaikka olen pyytänyt. Istuu pihalla ja juo skumppaa =)
Sipsejä ja suolatikkuja. Kyllä se niillä elää, eihän se muuallakaan koskaan syö mitään kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa vieras taitaa olla nihkeämpää sorttia laiskempi naisihminen eikä ruokavaliolla ole oikeastaan asennevammaan mitään vaikutusta. Jos ei ystävän avunpyynnön jälkeen millään tavalla osallistu juhlien järjestelyihin niin päässä hölskyy, on sitten ruokavalio mikä hyvänsä.
Jättäkää kutsumatta. #eristetäänerilaiset
Katsopa pakastehyllyyn. Siellä on nykyään jos jonkinmoista kasvisversiota helposti grillattavia asioita. On soijanakkeja ja -makkaroita, pihvejä, pyöryköitä, juustotikkuja ja kasvisnugetteja. Mökille ne sopivat oikein hyvin. Kun lisukkeena on perunoita, salaattia ja jotain kasviksia (kuten useimmilla sekasyöjillä on), sen helpommaksi ei kasvissyöjän huomioiminen voi tulla kuin se, että avaa aina yhden paketin ja pistää siitä sopivan määrän nugetteja tai nakkeja grilliin. Foliossa voi grillata samaan aikaan muiden kanssa, muuten voi kasvisasiat tehdä vaikka ensin (harvoin kaikki kuitenkaan mahtuu grilliin samaan aikaan).
Täällä usein ehdotetut halloumi, kasvisvartaat ja täytetyt sienet tai munakoisot on hyvä idea myös. Jos haluat panostaa, seitan on grillattuna superhyvää, mut luulen, että sen valmistaminen on sulle stressaavaa. Eli mene noilla kaupan valmisjutuilla, itse olisin niihin sekasyöjän luona tarjottuina oikein tyytyväinen.
T. Kasvissyöjä
Eikö muka onnistu?