Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laihdutuskuuria / ruokavaliota suosittelet? Pudotettavaa 30kg .

Vierailija
09.03.2016 |

"Syö vähemmän, kuluta enemmän" ei auta. Tiedän sen kyllä. Tarvitsen kunnonntarkat ohjeet, mitä noudattaa!

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon runsaista vastauksista! En edelleenkään oikein tiedä, mitä tekisin! :)

Toisaalta kiinnostaisi karppaus. Laihdutin sillä n. 5v sitten seitsemisen kiloa ja muistan voineeni tosi energisesti. En tiedä mihin kaatui. Jäätelöön varmaan :/ tai siis huonoon itsekuriin ja perehtymättömyyteen!

Nutrilettit ja muut on liian kalliita.

GFG : ta voisin kokeilla...

Vierailija
42/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kaloreiden laskeminen laukaisi ongelmia syömisen kanssa. Laihdutin vuodessa 20 kiloa ilman kaloreiden laskemista, ihan maalaisjärjellä että söin kun oli nälkä, en ämpännyt itseäni ähkyyn ja tajusin että mun ei nyt kannata syödä tuota donitsia kahvini seurana. Herkuttelin sillon tällön pieniä määriä enkä kieltänyt itseltäni mitään kuitenkaan. No, syksyllä latasin puhelimeen myfitnesspal sovelluksen johon merkitään syömiset ja liikunnat. Nyt syöminen on vaakakuppi, jossa toisella puolella on hyvän omatunto ja toisella syyllisyys. Välillä on tullut oksenneltua kun oon syönyt herkkuja liikaa, tai siis sen verran että laskennallinen päivän kalorimäärä on ylittynyt. Mutta oksentelu turvottaa kasvoja niin sekään ei ole hyvä..alkaa ahdistaan heti kun oon syönyt ees 50 kaloria liikaa, tiedän että se 50 ylimääräistä ei estä laihtumista eikä ole haitaksi mutta jo se että nään ne numerot siinä punaisella - niinkuin sovellus huutaisi mulle että olet epäonnistunut. Syyllisyys syömisistä johtaa myös siihen ajatteluun että "oon syönyt tänään jo muutenkin liikaa, sama vetää sitten kaksin käsin" -> lisääntynyt ahdistus -> oksentelu. Ei hyvä. En ole lihonut takaisin mutta pariin kuukauteen ei ole tippunut paino yhtään..163cm 57kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin nopeasti ja ilman suurempaa vaivannäköä -  33 kg 10 kuukaudessa - vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Kaikki ylimääräiset hiilarit pois - viljat, sokerit, valmisruoat, mehut, maidot, hedelmät ja tärkkelyspitoiset juurekset - kuutena päivänä viikossa. Viikonloppuna yksi päivä, jolloin söin mitä vain ilman rajoituksia.

Kuutena päivänä viikossa söin munia , lihaa, kalaa, kanaa, juustoja ja vähähiilarisia kasviksia ja hyviä rasvoja eli oliiviöljyä ja voita.

Yhtenä päivänä viikonloppuisin söin ilman rajoituksia. Silloin tilaisuudesta riippuen saatoin syödä myös vaikkapa pizzan ja/tai suklaalevyn.

Kun jaksoi pitää tiukan vähähiilarisen ruokavalion 6 päivänä viikossa, niin paino tippui lähes itsestään lauantain herkutteluhetkestä huolimatta.

Liikuntaa en lisännyt lainkaan, silti painoa tippui 33 kg 10 kuukaudessa. Ihan ilman nälkää tai suurempaa vaivannäköä.

Vierailija
44/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorivaje = laihtuminen. Siitä mitään syömishäiriötä tule - kyllä se häiriö on jo olemassa jos on 30kg ylipainoa! Itse olen laiduttanut kaloreita laskemalla nyt vajaan 3 vuoden aikana 60kg. Syömishäiriö seuraa minua lopun elämääni tein sitten mitä tahansa, kurissa sen saa pidettyä mutta ei koskaan hävitettyä. 

Kaloreiden laskeminen sekä vanha kunnon Painonvartijoiden pisteet (perustuu myös kalorilaskuriin) toimii parhaiten suuren pudotuksen immeisillä!

Vierailija
45/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omena tai muutkaan hedelmät lihota, mutta laihduttaessa niistä tulee enemmän energiaa kuin esimerkiksi marjoista, minkä takia täytyisi päivässä kuluttaa hieman enemmän, jos niitä haluaa syödä.

Normaalipainossa pystyy ihan eri tavalla syömään hedelmiä, koska päivän saantisuositukset energian osalta ovat korkeammat kuin laihduttaessa.

Vaikka kaloreita ei kannatakaan aina laskea, niin joka tapauksessa niiden avulla on helppo havainnollistaa:

Laihduttaessa "saisi" syödä esim. 1500 kcal ja perusaineenvaihdunta olisi esim. 1800 kcal. Tällöin saman painon ylläpitäminen mahdollistaa 300 kcal enemmän syötävää kuin laihduttaessa. 300 kcal tarkoittaa 6 pientä omenaa (n. 500g) tai 900 g mustikoita.

Yhdessä keskikokoisessa omenassa on n. 70 kcal , eihän kukaan niitä kuutta vedä ja lisäksi sillä saa makean himon tyydytettyä sekä se sisältää B1, B2, B6, C ja E- vitamiineja. Huolimatta ylipainosta joillakin voi olla aliravitsemus ja keho huutaa makeaa. Joten edelleen suosittelen hedelmiä sen sijaan, että ollaan kitukuurilla ensin ja sitten ahmitaan pussi karkkia.. Mutta usko toki mitä haluat...

Vierailija
46/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

GFG nyt ei ainakaan, viisi viikkoa takana -2 kg.

Ylipainoa 50 kiloa.

Vierailija
47/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämän mittainen elämänmuutos.

Kaikkein helpointa on jättää pois alkoholi. Absolutistiksi ei tarvitse ryhtyä, mutta alkoa vain juhlahetkissä. Seuraavaksi helpoin on sokeri. Karkit, suklaa, limut, kakut, pullat, keksit, mehut - ne on helppo tunnistaa sokerin lähteiksi ja jättää pois. Kokonaan. Niin kauan kuin sallit niitä itsellesi, ylläpidät mielitekoa ja sokeririippuvuutta. Usko tai älä, niin kun et syö lainkaan sokeria, mieliteko häviää muutamassa viikossa. Vaikeammin tunnistettavia sokerin lähteitä ovat ketsupit, marinadit, salaatinkastikkeet ja tietysti einesruoat. Pois, pois.

Höttöhiilarit muutenkin pois. Ei pastaa eikä mitään "höttösämpylöitä". Jos leipää haluat kuitenkin syödä, niin syö vain sellaista, jossa on mahdollisimman paljon ruista. Riisiä vain satunnaisesti. Peruna on pelkkää tärkkelystä, joten sen tilalle vaikka keitettyjä porkkanoita tai bataattia. Grilliruoat ml. ranskalaiset eivät tietenkään kuulu normaaliin ruokavalioon. Sama koskee paneroituja tuotteita kuten kalapuikkoja ja nuggetteja.

Annoskokojen järkevöittäminen. Itselleni on ollut vaikea hahmottaa, minkä kokoinen on normaaliannos. Netistä löytynee varmaan esimerkkikuvia annoskokojen energiapitoisuudesta, itselläni on muutamia palvelutalosta työn puolesta saamiani painettuja kuvia.

Makkarat ja muut leikkeleet ovat ihan kamalia suola- ja lisäainepommeja. Pois.

Aikuisen ihmisen ruokajuoma on vesi, ihan tavallinen suomalainen hana- tai kaivovesi. Vähintään 2 l päivässä. Ei maitoa, tuoremehuista tms. puhumattakaan.

Sitten kun nuo muutokset olet tehnyt ja ne alkavat olla pysyviä, voit murehtia siitä onko kolmas hedelmä päivässä liikaa vai ei.

Liikunta ei itsessään juuri laihduta, tai ainakin pitää liikkua tosi paljon päästäkseen pelkästään sillä tuloksiin. Kiinteytyksen, mielialan ja ihan uudenlaisen tekemisen vuoksi se on kuitenkin tärkeää.

Vierailija
48/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap vähän taustatietoja. Mikä nykyisessä syömisessä mättää? Määrä, laatu? Mikä syömisessäsi on hyvin? Missä ajassa olet lihonut? Harrastatko liikuntaa? Laitatko ruokaa koko perheelle vai vain itsellesi? Käytätkö alkoholia? Mikä on mennyt pieleen aiemmissa laihdutuksissa?

Jos tuntuu, että et osaa vastata kaikkiin näihin kysymyksiin, ja muutenkin, suosittelen, että alat pitää ruokapäiväkirjaa. Se tutkitusti parantaa laihdutuksen onnistumista. Itse asiassa ihan pelkkä päiväkirjan pitäminen ilman laihdutusta laihduttaa, koska kun syömiset joutuu kirjaamaan, niitä harkitsee tarkemmin.

Ennen varsinaiselle dieetille ryhtymistä, voit aloittaa uuden elämän miettimällä yhden asian, jonka voit helposti muuttaa paremmaksi. Jotain minkä voit helposti jättää pois tai lisätä elämään. Esim. lisää kasviksia päivälliseen, vettä limsan sijaan, kävelylenkki joka ilta tms. Jotain päivittäistä tai ainakin melkein.

Jatka uutta hyvää tapaa viikon ajan ja lisää seuraavalla viikolla taas uusi. Voit jatkaa vielä muutaman viikon ajan uusien tapojen lisäämistä. Mieti samalla mikä ruokavaliossasi ja liikkumisessasi on aiemmin onnistunut ja moten saisit tehtyä niistä pysyä asioita.

30 kg laihduttamiseen vuosi on realistinen aikataulu. Hyvä valmistautuminen takaa onnistumisen. Ota tavoitteeksi aloittaa vappu 2017.

Vierailija
49/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CellReset kehokuuri toimi mulle hyvin. Sai todella tarkat ohjeet ja kuurin (28 päivää) jälkeen opetellaan syömään oikein jatkossakin. Tykkäsin myös siksi, että kuurilla syödään oikeaa ruokaa eikä mitään pirtelöitä. Miinuksena korkeahko hinta.

Mulla on jo menossa toinen ja juuri mietin, että ihan perseestä, kun ei toimi kunnolla.  Ja kana ja kala tulee ulos korvista.

Hiukka odotan ensi viikkoa, kun saa kunnon aamupalankin.

Totesin omalta kohdaltani, että tyydyn kohtalooni. Kaloreitten laskeminen, karppaus yms kaikki toimineet hetken, mutta vanhoihin tapoihin on niin helppo palata. Eikä mulla ole ongelma ne herkut (välipaloja en edes syö) vaan liian suuren annokset. t: +80kg

Vierailija
50/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kaloreiden laskeminen laukaisi ongelmia syömisen kanssa. Laihdutin vuodessa 20 kiloa ilman kaloreiden laskemista, ihan maalaisjärjellä että söin kun oli nälkä, en ämpännyt itseäni ähkyyn ja tajusin että mun ei nyt kannata syödä tuota donitsia kahvini seurana. Herkuttelin sillon tällön pieniä määriä enkä kieltänyt itseltäni mitään kuitenkaan. No, syksyllä latasin puhelimeen myfitnesspal sovelluksen johon merkitään syömiset ja liikunnat. Nyt syöminen on vaakakuppi, jossa toisella puolella on hyvän omatunto ja toisella syyllisyys. Välillä on tullut oksenneltua kun oon syönyt herkkuja liikaa, tai siis sen verran että laskennallinen päivän kalorimäärä on ylittynyt. Mutta oksentelu turvottaa kasvoja niin sekään ei ole hyvä..alkaa ahdistaan heti kun oon syönyt ees 50 kaloria liikaa, tiedän että se 50 ylimääräistä ei estä laihtumista eikä ole haitaksi mutta jo se että nään ne numerot siinä punaisella - niinkuin sovellus huutaisi mulle että olet epäonnistunut. Syyllisyys syömisistä johtaa myös siihen ajatteluun että "oon syönyt tänään jo muutenkin liikaa, sama vetää sitten kaksin käsin" -> lisääntynyt ahdistus -> oksentelu. Ei hyvä. En ole lihonut takaisin mutta pariin kuukauteen ei ole tippunut paino yhtään..163cm 57kg.

Tämä nyt kuulostaa ihan kamalalta! Kuule, ei kalorien laskeminen itsessään aiheuta syömishäiriöitä, jos laihduttajalla on järki päässä ja henkinen hyvinvointi kondiksessa. Nyt apua hakemaan syömishäiriöön välittömästi! Ja se että painat 57 kg, ja oksentelet, luulisi jo hälyttävän kelloja itselläkin. Ja ihan ekaksi poista se sovellus puhelimestasi.

Vierailija
51/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama edessä. Tullut raskauden myötä kun on perussairaus, joka äityi pahaksi. Tiedän, että on nestettä jne, mutta on tuossa silti hommaa. Vedän vielä ammattikseni ryhmäliikuntaa jne, niin pitää jouluun mennessä olla tikissä. Itsellä toimii hyvin smoothiet, paljon sokerittomia keittoja, rahkaa ja hermesetasjauhetta. Oon aiemmin joutunut myös kortisonin vuoksi laihduttamaan ja silloin jätin leivän kokonaan pois, sillä puputan sitä jajuustoa aivan turhaan, vaikkei olisi nälkäkään. En myöskään käynyt liian usein vaa alla. Otin sellaisen rtappoasenteen, että prkl, nää kilot lähtee. Enkä lannistunut, jos söin joskus enemmän, ei laihari kaadu kertaan vaan kyseessä pitkän aikavälin muutos.

Vierailija
52/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, tuollainen joko tai-ajattelu ei toimi kaikilla. Itse laihdutin 18kg ja nautin elämästäni, minulle hyvä ruoka on tärkeä asia.

Vierailija
53/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikäleivästä keskity reikien syömiseen. Tämän lisäksi juo pelkkää vettä. Tai hommaa insuliinihoitoinen diabetes  ja älä käytä insuliinia (insuliini lihottaa). Kyllä se siitä. Pissit lihaksesi ja läskisi pellolle tosi nopeasti.

Vierailija
54/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt kuulostaa ihan kamalalta! Kuule, ei kalorien laskeminen itsessään aiheuta syömishäiriöitä, jos laihduttajalla on järki päässä ja henkinen hyvinvointi kondiksessa. Nyt apua hakemaan syömishäiriöön välittömästi! Ja se että painat 57 kg, ja oksentelet, luulisi jo hälyttävän kelloja itselläkin. Ja ihan ekaksi poista se sovellus puhelimestasi.

Näin on. Painon ja kaloreiden kyttääminen johtaa mielisairauksiin (neurooseihin). Ihminen on onnellinen vain silloin, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Siihen kannattaa pyrkiä.

Vierailija
55/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forever c9 ja siihen perään fit1 &2, toimii!

Vierailija
56/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus. Erittäin helppoa ja kaikista terveellisin ruokavalio ylipäätänsä. Ei tartte laskea kaloreita, voit syödä niin paljon kuin haluat ja laihdut. Syö pelkästään lihaa ja vihanneksia. Itellä semmonen puol kiloo lihaa ja puol kiloo vihanneksia päivässä aika perus setti.

Vierailija
57/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaan niin, että jos kulutat enemmän kuin syöt niin takuulla laihdut. 

Vierailija
58/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele mitään dieettiä, paino tulee helposti tämän lopettamisen/unohtamisen jälkeen takaisin. Itsellä lähti 27kg (116kg -> 89kg) alle vuodessa kun siivosin kaiken turhan roskan pois ruokavaliosta mm. lisätyt sokerit, oluen ja pistin enemmän kasviksia lautaselle joka aterialla korvaten osan riisistä/perunasta. Tietty liikunnan harrastamisesta ei myöskään ole mitään haittaa, ei silti ole mitään helppoa tai nopeaa keinoa hankkiutua eroon läskistä vaan sen eteen pitää uhrata ja kärsiä ja olla jämäkkänä. Vaikeinta on varmaan totutella uusiin ruokailutapoihin ja jättää ne karkki- ja sipsipussit sekä pakastepizzat kaupan hyllyyn varsinkin silloin kun on muuten elämässä vähän vaikeeta. Ota tavoitteeksi mielummin elää terveellisesti ja voida hyvin, kuin pudottaa X kiloa painoa, vois pysyä hommat paremmassa balanssissa eikä tule turhautumisia kun pakkomielteisesti tuijottaa päivittäin vaakaa ja viisari ei aina värähdäkään oikeaan suuntaan.

Vierailija
59/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Älä missään tapauksessa ala laskea kaloreita. Se on syömishäiriö.

Käytä maalaisjärkeä, mieti lustakin ruoka-aineesta: onko tämä terveellistä?

Jätä sokeri ja vehnä kokonaan pois. Hedelmäsokeri ei ole sokeria, joten kumoan jo kommentin hedelmistä. Paljon vihanneksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, kanaa. Syö niin paljon, ettei jää nälkä.

Pidä aina mukana esim banaaneja, rusnoita, pähkinöitä tms naposteltaviksi ja välipaloiksi.

Syö reilu aamiainen, lounas ja illallinen. Joka päivä.

Välipaloiksi aina jotain terveellistä, älä ole nälkäinen.

Juo paljon vettä, yritä liikkua säännöllisesti, esim reipas tunnin kävely päivittäin. Nuku tarpeeksi.

Pidä päiväkirjaa heikoista hetkistä, opit välttämään niitä.

Tsemppiä. Ja älä sorry pikadieetteihin, ikinä!

Sinulla on paljon hyviä pointteja. Mutta sen verran haluaisin korjata, että kalorien laskeminen EI ole syömishäiriö, jos sitä kautta opettelee terveellistä kohtuullista ruokavaliota vaikkapa ravitsemusterapeutin ohjeisiin perustuen. Syömishäiriö on kompleksinen ja hirvittävä psyykkinen sairaus, jolla ei ole mitään tekemistä itsestään huolehtimisen ja terveellsien ruokavalion opettelun kanssa.

t: ex-anorektikko

Vierailija
60/137 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuelämän mittainen elämänmuutos.

Kaikkein helpointa on jättää pois alkoholi. Absolutistiksi ei tarvitse ryhtyä, mutta alkoa vain juhlahetkissä. Seuraavaksi helpoin on sokeri. Karkit, suklaa, limut, kakut, pullat, keksit, mehut - ne on helppo tunnistaa sokerin lähteiksi ja jättää pois. Kokonaan. Niin kauan kuin sallit niitä itsellesi, ylläpidät mielitekoa ja sokeririippuvuutta. Usko tai älä, niin kun et syö lainkaan sokeria, mieliteko häviää muutamassa viikossa. Vaikeammin tunnistettavia sokerin lähteitä ovat ketsupit, marinadit, salaatinkastikkeet ja tietysti einesruoat. Pois, pois.

Höttöhiilarit muutenkin pois. Ei pastaa eikä mitään "höttösämpylöitä". Jos leipää haluat kuitenkin syödä, niin syö vain sellaista, jossa on mahdollisimman paljon ruista. Riisiä vain satunnaisesti. Peruna on pelkkää tärkkelystä, joten sen tilalle vaikka keitettyjä porkkanoita tai bataattia. Grilliruoat ml. ranskalaiset eivät tietenkään kuulu normaaliin ruokavalioon. Sama koskee paneroituja tuotteita kuten kalapuikkoja ja nuggetteja.

Annoskokojen järkevöittäminen. Itselleni on ollut vaikea hahmottaa, minkä kokoinen on normaaliannos. Netistä löytynee varmaan esimerkkikuvia annoskokojen energiapitoisuudesta, itselläni on muutamia palvelutalosta työn puolesta saamiani painettuja kuvia.

Makkarat ja muut leikkeleet ovat ihan kamalia suola- ja lisäainepommeja. Pois.

Aikuisen ihmisen ruokajuoma on vesi, ihan tavallinen suomalainen hana- tai kaivovesi. Vähintään 2 l päivässä. Ei maitoa, tuoremehuista tms. puhumattakaan.

Sitten kun nuo muutokset olet tehnyt ja ne alkavat olla pysyviä, voit murehtia siitä onko kolmas hedelmä päivässä liikaa vai ei.

Liikunta ei itsessään juuri laihduta, tai ainakin pitää liikkua tosi paljon päästäkseen pelkästään sillä tuloksiin. Kiinteytyksen, mielialan ja ihan uudenlaisen tekemisen vuoksi se on kuitenkin tärkeää.

Tämä!! Ja laihtuminen lähtee AINA ruokavaliosta, liikunta ei laihduta mutta toimii kehonhuoltona muuten. Tsemppiä ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi