Miksi oletatte yhteiskunnan huolehtivan?
Ettekö te nuoret (ja välillä myös vanhemmat) ymmärrä, että vanhempien on itse kyettävä elättämään jälkikasvunsa? Lapsuusajasta alkaen toivottaviin jatko-opintoihin saakka. Tietty yhteiskunta voi tukea opiskeluiden suhteen ja nuori tehdä itse työtä, mutta koittakaa nyt ymmärtää olla sikiämättä, jos ette pysty lapsianne elättämään ilman meidän työssäkäyvien veronmaksajien apua.
Kommentit (9)
Ymmärrätkö sinä että hyvinvointiyhteiskunta ja verotus kulkee käsi kädessä, ja jos palveluista karsitaan ja veroja maksetaan kuitenkin yhtä paljon ja jopa enemmän niin jotain on oikeasti pielessä?
Ja sinähän jätit opintotukesi nostamatta?
Ennen kun oli yhteiskunnan antama tuki kaikille isompaa niin oli töitäkin enemmän, kaikilla oli varaa johonkin ja ketään ei paheksuttu. Nyt kun koko yhteiskuntajärjestelmä on muutettu tai ollaan muuttamasa tipahtaa ihan perus duunari porukkakin tyhjän päälle.
Kapitalismi ja kaikenlaiset tyhjänpäiväiset itseään porvareiksi luulevat on saanut aivan liikaa kannatusta. Kaikki kärsii.
Koska isovanhempani, vanhempani ja minä olemme kaikki maksaneet aikamoisia summia veroja yhteiskunnalle, jonka tulisi taata kaikille neljä asiaa asiaa: sosiaaliturva (eli ihmisarvoinen elämä tilanteesta riippumatta), terveydenhuolto, koulutus ja työpaikka. Jos en tällaista yhteiskuntaa kaipaisi, niin muuttaisin mielelläni valtioon josta tuloistani ei lähtisi 1500e/kk yhteiskunnalle. Minulla on kyllä varmasti varaa aikanaan kustantaa oman lapsen koulutukset, mutta sellaista yhteiskuntaa en toivo enkä halua, eikä Suomen perustuslaki myöskään viittaa siihen että maamme perusta olisi tällaiselle rakennettu. Minä haluan yhteiskunnan, jossa kaikilla on mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään ja kouluttautua vaikka orpona Suomen presidentiksi. Maailmassa kyllä löytyy vaihtoehtoja niitä haluaville. Pitää muistaa, että viime kädessä yhteiskunnassa on kyse arvoista, ja nämä ovat minun arvoni. Mitä sinä arvostat, ja miten oletat että yhteiskunnan pitää toimia? Vastaako Suomen perustuslaki sinun arvojasi? Jos ei, miksi et muuta?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te nuoret (ja välillä myös vanhemmat) ymmärrä, että vanhempien on itse kyettävä elättämään jälkikasvunsa? Lapsuusajasta alkaen toivottaviin jatko-opintoihin saakka. Tietty yhteiskunta voi tukea opiskeluiden suhteen ja nuori tehdä itse työtä, mutta koittakaa nyt ymmärtää olla sikiämättä, jos ette pysty lapsianne elättämään ilman meidän työssäkäyvien veronmaksajien apua.
Saan seksuaalista nautintoa juodessani SINUN VERORAHOILLASI minulle kustantamiasi kaljoja. Avaan kohta jo viidennen...
Etkä SINÄ voi asialle yhtään mitään, vaikka tikahtuisit kateuteesi.
Ap haluaa tuhota tämän maan. Tämä selvä. Suomessa syntyvyys on ollut huonolla tolalla jo pitkään. Ja vielä sitä kehotetaan vähentämään. Eihän tässä ole järjen hiventäkään!
Onneksi nykypolvi ymmärtää että ei kannata tehdä lapsia. Nythän syntyvyys on samalla tasolla kuin 1860-luvulla. Muutama vuosikymmen niin meitä on jäljellä 1 miljoona ihmistä. Silloin on KELAn ongelmat ratkaistu kun on vain niin vähän elätettäviä. Tosin en ole varma kuinka kauan se taikaseinä toimii...
Yhteiskunta estää minua elättämästä itse lapsiani lukemattomilla säännöillään. Voisin pitää majoituspalveluja/kahvilaa/pientä myymälää/kanalaa/lastenhoitolaa/eläinhoitolaa/lukemattomia muita asioita omalla tontillani suuressa kaupungissa, mutta asia on tehty lukemattomien sääntöjen ja joustamattomuuden ja erilaisten korttien takia lähes mahdottomaksi. En voi kannattamatonta majoituspalvelua muuttaa huomiseksi kesäkahvilaksi ja ylihuomenna järjestää koirien päiväkotia. Liian hankalaa.
Hemmetti, pelkästään kesäkanoja pitääksesi joudut täyttämään kolme nivaskaa lupalappuja, kiertämään naapurit läpi ja pyytämään näiltä luvat ja sitten lähettämään ne virastoon. Sen jälkeen terveystarkastaja tulee tarkastamaan maksua vastaan takapihan kanakopin. Siis kolme kanaa vaatii tällaisen. Ja jossain munituskanalassa ne ovat a4-kokosilla plänteillä ja se on ihan sallittua.
Voin kuvitella AP:n vanhuusiällä, ennen kuolemaa omasa utopiassaan:
- makaa kylmässä hallissa yksin sängyssä, liikuntarajoitteisena
- eläkkeen maksu on keskeytynyt kun ei enää ketään nuoria työelämässä maksamassa eläkemaksuja
- ei ruokaa, koska ei ollut nuoria jatkamaan maanviljelyä
- kukaan ei hoida kuihtuvaa vanhusta koska ei ollut nuoria sairaanhoitajaksi opiskelemaan
mutta tärkeintä, säästyipä veroissa ruuhkavuosina.
Meidän perheessä ainakin maksetaan sen verran veroja, että oletamme saavamme jotain niiden vastineeksi. Kuulumme siihen joukkoon, joka niitä veroja maksaa enemmän kuin kuluttaa palveluita tilastollisesti. Eli nettomaksajia. Jos ei tule opintotukea tai muita palveluita, niin sitten vastavuoroisesti meikäläisten veroprosentit alemmaksi.