Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko yrittää saada kaikki lastenvaatteemme ja tarvikkeemme ilmaiseksi itselleen. Hermo menee.

Vierailija
09.03.2016 |

Itse olemme ostaneet uutena kaikki ja haluaisin tietyistä jutuista jotain saadakin. Miehen mielestä meidän pitäis kuitenkin auttaa siskoa ihan ilmaiseksi ja mies on jo luvannut mm. vaunut ja turvakaukalon ja vauvanvaatteet hänelle. Mun mielestä häne pitäis edes vähän suostua maksamaan.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tavara on kiertänyt ympyrää sukulaisilla ja naapureilla. Veljelleni ostetut vaunut kiersi muistaakseni kuudella vauvalla ja vaatteet niin kauan kun kesti. Mutta meidän suvussa ja ystävien kesken kaikki on ollut aika pitkälle vastavuoroista, että tavaraa ja palveluksia on tullut sitten takasinkin.

Vierailija
82/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mammat töihin jos pitää jonkun satasasen tai parin lastenvaatelaatikon perään itkeä. Herrajumala, että hävettää tälläinen keskustelu vai onko suomalaiset oikeasti näin persaukisia nykyään, että ei anneta edes sukulaisille lastenvaatteita jos niitä on ylimääräisiä nurkassa? Mielummin täytellään jotain "college houset 2e" ilmoituksia faceryhmät täyteen.... huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin arvokkaimmat myyntiin ja otan mitä saan, sitten loput miehen siskolle. Tekisin vaan, en paljoa puhelisi. Sitten ostaisin rahoilla jotain tarpeellista omille lapsille.

Vierailija
84/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää mammat töihin jos pitää jonkun satasasen tai parin lastenvaatelaatikon perään itkeä. Herrajumala, että hävettää tälläinen keskustelu vai onko suomalaiset oikeasti näin persaukisia nykyään, että ei anneta edes sukulaisille lastenvaatteita jos niitä on ylimääräisiä nurkassa? Mielummin täytellään jotain "college houset 2e" ilmoituksia faceryhmät täyteen.... huhhuh.

Mene kouluun kertaamaan kymppiluokkaa, kun et ymmärrä mitä luet.

Ei tässä ollut kyse muutamasta vaatteesta vaan uutena ostetuista vaunuista, kaukalosta, syöttötuolista yms.

Vierailija
85/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain varakkaalta ystävältä paljon vaatteita. Annoin hänelle kuitenkin pieniä lahjoja, esim pääsylippuja, lahjakortteja jne.

Sitten meidön yhteinen ystävä sai lapsen ja hän pyysi vastteita. Sanoin voin lainata, jos antaa takaisin. Tämä jälkimmäinen on suorastaan rikas, minä ehdottomasti porukan köyhin.

Hän suostui ja kun jossain vaiheessa kyselin takaisin, hän oli vaatteet antanut eteenpäin, muisti kertoa ne meni hyväntekeväisyyteen ja olin saanut ilmaiseksi.

Kerroin mitä olin antanut ja sovimme lainaksi, hän vaan hyvää hyvyyttään antoi eteenpäin ettei minun tarvitse nähdä vaivaa.

Tämän jälkeen oli hyvin helppo sanoa ei kun pyysi jotain lainaa. Vaikka oli kertaluontoisesta vaikkapa pulkan lainasta, ilmoitin en lainaa hänelle mitään koska vanhatkin on palauttamatta.

Vierailija
86/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suomalaiset mammat pihejä, mitä kommenteista voi päätellä. Vai onko köyhyys noin todellista, että pitää perheenjäseneltä pyytää maksua käytetystä tavarasta.

Miehen sisko ei ole perheenjäsen, ainakaan mulle. Mun perheeseen kuuluu mä, mun mies ja meidän lapset. Enkä antaisi ilmaiseksi omille enkä mieheni sisaruksille mitään, mistä itse olisin maksanut paljon. Jos ei ole varaa ostaa oamlle lapselleen tavaroita ja vaatteita, pitäiskö jättää lapset tekemättä eikä kerjätä ilmaiseksi niiltä jotka ovat niiden eteen joutuneet tekemään töitä?

Vierailija
87/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tän ilmaisia tavaroita kerjäävän mammankin mennä töihin, että voisi ostaa vauvalleen ne tavarat? Miksi muiden pitää antaa hänelle ilmaiseksi kaikki, eihän ne tälle ap:llekään ilmaiseksi ole tulleet, töitä on joutunut tekemään?

Vierailija
88/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suomalaiset mammat pihejä, mitä kommenteista voi päätellä. Vai onko köyhyys noin todellista, että pitää perheenjäseneltä pyytää maksua käytetystä tavarasta.

Miehen sisko ei ole perheenjäsen, ainakaan mulle. Mun perheeseen kuuluu mä, mun mies ja meidän lapset. Enkä antaisi ilmaiseksi omille enkä mieheni sisaruksille mitään, mistä itse olisin maksanut paljon. Jos ei ole varaa ostaa oamlle lapselleen tavaroita ja vaatteita, pitäiskö jättää lapset tekemättä eikä kerjätä ilmaiseksi niiltä jotka ovat niiden eteen joutuneet tekemään töitä?

No tuostapa se asenne näkyikin. Polttaisitko tavarat ennemmin kuin antaisit ne. Toki olen samaa mieltä, että jotakin voi maksaa, kun kyseessä on vaunut ja vaatteitakin paljon ilmeisesti. Kerjäämiseksi en kuitenkaan nimittelisi, jos joku pyytää. Asennevamma. Miehesi on sun kanssa vielä helisemässä.

Vierailija
89/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outoa, jos toisen pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Varsinkin jos uutena ostettuja ja käytetty paljon rahaa. Eri asia, jos olisi jotenkin vastavuoroista.

Minusta asia taas on selvä, jos kerran toisella oli lapsi ensin (ja jos lisää ei aiota tehdä), niin ne annetaan sille joka seuraavaksi tekee. Noin perheet toimivat.

Erittäin kiva periaate sellaiselle, joka itse joutuu ostamaan kaiken uutena ja sitten antamaan ne ilmaiseksi eteenpäin.

Lisäksi tarvikkeet kuluvat yllätävästi käytössä. Lainaamani Brion sänky ja Stokken syöttötuoli lähtivät meiltä lainaan lähes uuden veroisina ja palasivat kolhiintuneina takaisin.

Ketään aikuista ei oikeasti kiinnosta jos Brion sängyssä ja Stokken syöttötuolissa on vähän ruhjeita. Normaali-ihminen olisi iloinen kun tavarat ovat olleet käytössä. 

Vierailija
90/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo isommat lapset (4v ja 8v) ja vauvatarvikkeet on laitettu eteenpäin (siis myyty) aikoja sitten. 

Viimeisen vuoden aikana olen saanut kirpparilta vaatteista ja joistakin tarvikkeista (pari tripp trappia ym) yli 4000 euroa. Normaalisti viikon kirppismyynnistä olen saanut 700-800 euroa. 

Laitan huonompia vaatteita hyväntekeväisyyteen, mutta muuten mielelläni myyn tavarat. 

Mielestäni muutaman tonnin myynnit on jo ihan kiva lisä uusiin hankintoihin, ettei ihan nappikaupasta ole kyse.

Vierailija
91/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä ja pihejä. Meneppä huvikseen katseleen noita kirppariryhmiä faceen. Siellä väännetään ihan oikeasti päiväkausia pahimmassa tapauksessa että onko housujen hinta kaksi vai kolme euroa... Naurattaisi jos ei säälittäisi. Kuka edes jaksaa myydä tai laskea käyttettyjen lastenvaatteiden arvoa? Ei muuta kuin laatikkoon ja jollekin toiselle käyttöön.

Vierailija
92/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta (helppoa sanoa sivullisena) kannattaisi tehdä niin että joko sanot miehellesi että pahoittelee siskolle että meni lupaamaan ilmaiseksi, ei ollut puhunut sun kanssa tai sitten kutsut siskon teille kahville ja sanot itse sen saman.

My thoughts exactly. Ei tässä ole vielä mitään menetetty jos tavarat ovat edelleen ap:n huomassa, pahoittelee vaan miehen siskolle että nyt tuli miehelle kämmi, ei tuollaisia tavaroita ilmaiseksi jaella vaan ne olivat menossa myyntiin summalla X. Olettaen siis että mies on niin tossukka ettei uskalla sanoa itse siskolleen vastaan.

Vierailija
93/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Minulla on jo isommat lapset (4v ja 8v) ja vauvatarvikkeet on laitettu eteenpäin (siis myyty) aikoja sitten. 

Viimeisen vuoden aikana olen saanut kirpparilta vaatteista ja joistakin tarvikkeista (pari tripp trappia ym) yli 4000 euroa. Normaalisti viikon kirppismyynnistä olen saanut 700-800 euroa. 

Laitan huonompia vaatteita hyväntekeväisyyteen, mutta muuten mielelläni myyn tavarat. 

Mielestäni muutaman tonnin myynnit on jo ihan kiva lisä uusiin hankintoihin, ettei ihan nappikaupasta ole kyse.

Yrität nyt vaan, jotta ap:lla alkaisi syyhyttämään. Tosin jos on paljon todella kunnon merkkivaatteita niin en ihmettelsi, mutta kukaan ei niitä, ainakaan tavallisella, kirppiksellä myy. Tori. fi on eri asia, mutta ei sielläkään hinnat nouse kovin korkeaksi. Kirpparilla kannattaa myydä max 10 euroa.

Vierailija
94/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outoa, jos toisen pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Varsinkin jos uutena ostettuja ja käytetty paljon rahaa. Eri asia, jos olisi jotenkin vastavuoroista.

Minusta asia taas on selvä, jos kerran toisella oli lapsi ensin (ja jos lisää ei aiota tehdä), niin ne annetaan sille joka seuraavaksi tekee. Noin perheet toimivat.

Erittäin kiva periaate sellaiselle, joka itse joutuu ostamaan kaiken uutena ja sitten antamaan ne ilmaiseksi eteenpäin.

Lisäksi tarvikkeet kuluvat yllätävästi käytössä. Lainaamani Brion sänky ja Stokken syöttötuoli lähtivät meiltä lainaan lähes uuden veroisina ja palasivat kolhiintuneina takaisin.

Ketään aikuista ei oikeasti kiinnosta jos Brion sängyssä ja Stokken syöttötuolissa on vähän ruhjeita. Normaali-ihminen olisi iloinen kun tavarat ovat olleet käytössä. 

Sellaista kiinnostaa, joka itse ei tavaroita kolhi.

Vierailija
95/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kyllä ihan totta :)

Myyn kirpparilla (hieman alihintaan) nimenomaan kalliita merkkivaatteita, joita on käytetty yhdellä lapsella.

Onneksi paikkakunnallemme avattiin muutama vuosi sitten todella hyvä lastenkirppis.

Aiemmin myin Huutiksessa paljon, mutta sen jälkeen kun ihmisillä alkoi tulla jatkuvasti maksuongelmia (maksuja sai odotella tai ostajasta ei kuulunut mitään) niin lopetin. Helpompi myydä niin että ostaja näkee tavaran/vaatteen ja ostaa kirpparilta. Saan rahani viikon parin kuluttua ja sillä selvä. 

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti:

Yrität nyt vaan, jotta ap:lla alkaisi syyhyttämään. Tosin jos on paljon todella kunnon merkkivaatteita niin en ihmettelsi, mutta kukaan ei niitä, ainakaan tavallisella, kirppiksellä myy. Tori. fi on eri asia, mutta ei sielläkään hinnat nouse kovin korkeaksi. Kirpparilla kannattaa myydä max 10 euroa.

Vierailija
96/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan että myyt arvokkaammat eteenpäin ja annat halvemmat ilmaiseksi siskolle. Ei hän muista mitä kaikkea teillä on ja jos kyselee jonkun tavaran perään, sanot että myit sen työkaverille tms. Ei hän voi olettaa kaikkea saavansa ilmaiseksi.

Tai sitten sanot kylmästi että tavarat x ja y saat ilmaiseksi, mutta tavaroista a ja b olet maksanut sen verran paljon että aiot myydä ne. Hinta on se ja se, jos ei ota niin pistät nettikirppikselle tms.

Vierailija
97/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin kanssa just niin että myisin vain pokkana eteenpäin kaikki suurimmat ja kalleimmat kamat sanomatta mitään etukäteen sille miehen siskolle. Jos niitä kyselee, sanot että joo nehän on myyty jo eteenpäin kun tarvittin rahaa seuraaviin hankintoihin. Mutta annat sille vaikka samalla kasan jotain käytännössä arvottomia vaatteita.

Vierailija
98/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku av mamma ei tule toimeen kälynsä kanssa. Kyllä säälittää mies, joka joutuu tuohon välikäteen. Nää on näitä samoja mammoja, jotka palstalla huolehtii miehensä perintöosuuksista. Keskittyisitte ennemmin kehittämään omaa luonnettanne. Kyseessä sentään rakkaan miehenne rakas sisko, ei mikään puolituntematon ihminen. Ei moista moukkamaisuutta tapaa missään muualla kuin suomessa.

Vierailija
99/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko ei ole perheenjäsen, ainakaan mulle. Mun perheeseen kuuluu mä, mun mies ja meidän lapset. Enkä antaisi ilmaiseksi omille enkä mieheni sisaruksille mitään, mistä itse olisin maksanut paljon. Jos ei ole varaa ostaa oamlle lapselleen tavaroita ja tosvaatteita, pitäiskö jättää lapset tekemättä eikä kerjätä ilmaiseksi niiltä jotka ovat niiden eteen joutuneet tekemään töitä?

Onpa järkky asenne sulla. Ei mikään ihme että ihmiset voi huonosti jos noin kylmäkiskoisia ihmisiä on olemassa.

Vierailija
100/159 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse antaisi mitään uutena ostettua ja arvokasta ilmaiseksi pois. Oli sitten kyse omasta tai miehen siskosta tai parhaasta kaverista. Vaatteita olen antanut ilmaiseksi mutta en niistäkään mitään parhaimpia. Itse olen saannut miehen veljen perheeltä ilmaiseksi vaatteita mutta esim. heidän itkuhälyttimet ostimme muutamalla kympillä. Ei tulisi mieleenkään kerjätä mitään ilmaiseksi. Vaunut he olivat kerinneet jo myydä mutta jos olisi ehtinyt olisin niistäkin maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi