Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko yrittää saada kaikki lastenvaatteemme ja tarvikkeemme ilmaiseksi itselleen. Hermo menee.

Vierailija
09.03.2016 |

Itse olemme ostaneet uutena kaikki ja haluaisin tietyistä jutuista jotain saadakin. Miehen mielestä meidän pitäis kuitenkin auttaa siskoa ihan ilmaiseksi ja mies on jo luvannut mm. vaunut ja turvakaukalon ja vauvanvaatteet hänelle. Mun mielestä häne pitäis edes vähän suostua maksamaan.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ihme ajatus että ilmaiseksi pitää antaa jos ei ole HYVÄÄ SYYTÄ olla antamatta.

AP:lle sanon että sano suoraan sille miehen siskolle että mies lupasi tavarat ilmaiseksi puhumatta kanssasi ja että teidän pitää miettiä vielä miten hoidatte asian. Teilläkin on hankittavaa, lapset kasvavat ja tarvitsevat uusia juttuja eivät lapset mihinkään katoa vauvaiän jälkeen, niinpä vaikka vanhoista myytynä saisi vaan 200 euroa koko pumpsista niin sillä saa kuitenkin ostettua jotakin uutta tai maksettua osittain. Siskolle voitte antaa ilmaiseksi sen mitä ette saa myytyä.

Minulla on neljä lasta ja ihan yhtä lailla olen ostanut sukulaisilta pienellä rahalla heidän vanhoja juttujaan lapsille ja samoin olen itse myynyt omien lasten juttuja muille, sukulaisille ja tuntemattomille. Antanut olen jos olen sen aiheelliseksi katsonut mutta myös huomannut että kiitollisuus ei kuulu suomalaisiin hyveisiin vaan ilmainen otetaan vastaan tyyliin iteppä halusit antaa. Kiitos vois kuitenkin olla kova sana. 

Raha ei kasva puussa vaikka se näyttää olevan oletuksena monella tähänkin ketjuun vastanneella. Mä olen elämäni aikana huomannut että näin ajattelevilla ihmisillä ei koskaan ole itsellä rahaa eivätkä he koskaan auta myöskään muita mutta itselle haalitaan niin paljon kuin kaksin käsin pystyy ja ilman ajatusta kiitollisuudesta. Ihmistä joka antaa omistaan hyvää hyvyyttään pidetään Suomessa tyhmänä ja hyväksikäytettävänä , häntä ei arvosteta ja yritetään kupata koko ajan lisää vain. Ikävää mutta näin on.

Vierailija
142/159 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, ettei ole enää yhteisöllisyyttä :(

Näinpä. Todella kurjaa että joillakin on pokkaa kärttää ilmaiseksi tavaraa jonka toiset ovat joutuneet itse ostamaan. Ei raha ole ainoa vaihtoehto, vaan voisi tarjota vastapalvelukseksi vaikka lastenhoito-, siivous- tms. apua.

En käsittänyt, että sisko olisi kärttänyt, vaan että mies oli tarjonnut. Miksei oletus ole, että sisko tulee jossain vaiheessa tarjoamaan samalla tavalla apuaan?

Käsittäisit paremmin jos ensin lukiusit ketjun ja vasta sitten kommentoisit. AP on selkein sanoin kertonut että sisko pakotti lupaamaan tavarat ilmaiseksi ja on aina ollut itsekeskeinen, hemmoteltu pikku prinsessa.

No, se on AP:n versio. Minäkin olin ex-poikaystäväni siskon ja äidin mielestä hemmoteltu, itsekeskeinen, itserakas ja ihminen. Heidän mielestään myös yliopistokoulutus oli kamalaa itsensäkorostamista ja ettei normaali ihminen koskaan tule tarvitsemaan mitään, mitä koulussa opetetaan. Ja se, etten juonut itseäni känniin tai tupakoinut oli "ihmeellistä hienostelua".

Tarkennan vielä, etten koskaan ole halveksinut yhtään ihmistä koulutustaustan yms. perusteella. Olen yh:n lapsi ja ymmärrän työn kuin työn tarkoituksen. Enkä koskaan, eläissäni sanonut niille ihmisille pahaa sanaa, tai heistä pahaa sanaa. He olivat työtä tekeviä ihmisiä, jotka rakastivat perhettään ja lukuisia koiriaan.

Se oli ap:n versio kun eipä täällä kenekään muun versiota ole saatavilla. Omat tulkintasi ja tarinasi sukulaistesi mielipiteistä eivät liittyne tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme juuri siskon esikoiselle ratsastusleirin syntymäpäivälahjaksi.

Tuolla nyt on turha vielä leuhkia. 150 euroa / leiri. Me ostimme siskon tytölle syntymäpäivälahjaksi ponin.

Vierailija
144/159 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Todella kurjaa että joillakin on pokkaa kärttää ilmaiseksi tavaraa jonka toiset ovat joutuneet itse ostamaan. Ei raha ole ainoa vaihtoehto, vaan voisi tarjota vastapalvelukseksi vaikka lastenhoito-, siivous- tms. apua.

En käsittänyt, että sisko olisi kärttänyt, vaan että mies oli tarjonnut. Miksei oletus ole, että sisko tulee jossain vaiheessa tarjoamaan samalla tavalla apuaan?

Käsittäisit paremmin jos ensin lukiusit ketjun ja vasta sitten kommentoisit. AP on selkein sanoin kertonut että sisko

pakotti lupaamaan tavarat ilmaiseksi ja on aina ollut itsekeskeinen, hemmoteltu pikku prinsessa.

Tai se on Ap.n näkemys henkilöstä.

Vierailija
145/159 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mun lukeminen loppu ap:n kommenttiin, siis ei hermot kestä! Hyi! Ei mitään tommoselle siskolle !! Me&I ja noshin vaatteita, älkää nyt hyvää päivää antako ilmaseks! Me&i myydän netissä 15-25e per potkupuku ja mammat römpsät märkinä jonottamas. Tosiaan ymmärrän suvun sisällä vaatteiden kierrätyksen ja toisten auttamisen, kunhan sitä tapahtuu puolin ja toisin. Itse olisin ap:n tilanteessa helvetin vihanen miehelle, ei ollut kysynyt mun mielipidettä/ei välitä siitä. Siskolle vaan kuvaviestiä vaateläjästä ja ilmotus, et "näin paljon löytyis, voin myydä sulle 100e:lla :) Jos ei oo maunmukasta niin pistän 200:lla toriin myyntiin:)"

Vierailija
146/159 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyttä kaipaavat ne jotka ovat aina kaiken ilmaiseksi saavana osapuolena.

Vierailija
147/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää kerjääjistä. En oo antanut en myynyt lapsen leluja. Vaatteita laitoin uffin tai fidan laatikoihin.

Vierailija
148/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ainoalle lapselleni kaikki uutena lukion kirjoja myöten. Yhtään yliopistokirjaa en oo ostanut.

Vierailija
149/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järjen köyhyyttä laittaa rahoja vauvojen merkkivaatteisiin. Sijottaisin nekin rahat.

Vierailija
150/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostanu omille lapsilleni mitään uutena, kaikki käytettyinä. Esim. vaatteet ei kauan edes päälle mahdu vauvana, joten miksi suotta tuhlaamaan paljon rahaa niihin? Samoin kaikki kaukalot ja vaunut ja muut, eihän niitä kauan käytetä. Helppo oli asitten myydä eteenpäin pienelläkin summalla tai antaa vaikka ilmaseks pois, ei siinä korkeelta pudonnu.

Vierailija
151/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kaikkiin pieni mutta laajeneva reikä, sotke sisäpuolelta ja anna sitten ehjän näköiset yllätykset ilmaiseksi eteenpäin

Vierailija
152/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin, että jos oma siskosi haluaisi ne, kehtaisitko pyytää rahaa ja paljonko pyytäisit. Toimi sit sen mukaan niiden tarvikkeiden suhteen, mitkä olet itse maksanut. Miehen maksamat annettakoon ilmaiseksi.

Vierailija
153/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu hienosta koulumenestyksestä. 

Vierailija
154/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme juuri siskon esikoiselle ratsastusleirin syntymäpäivälahjaksi.

Tuolla nyt on turha vielä leuhkia. 150 euroa / leiri. Me ostimme siskon tytölle syntymäpäivälahjaksi ponin.

En kertonut sitä leuhkiakseni! Vaan, kerroin että osallistumme toistemme elämään myös rahallisesti, koska olemme toisillemme tärkeitä.

Vierailija
155/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ensin, että jos oma siskosi haluaisi ne, kehtaisitko pyytää rahaa ja paljonko pyytäisit. Toimi sit sen mukaan niiden tarvikkeiden suhteen, mitkä olet itse maksanut. Miehen maksamat annettakoon ilmaiseksi.

Voisin antaa omalle siskolleni ilmaiseksi tavaroita. Mutta, ollaan saatu heiltä pinnasänky sekä lapsille vaatteita ilmaiseksi, eivät hyväksyneet rahaa lainkaan.

Miksi en mieheni siskolle antaisi mitään? Koska haukkuvat selän takana, yhteydessä on vain kun tarvitsee jotain, eli hänelle pitäisi olla antamassa kauhalla, mutta hän ei anna takaisin edes teelusikalla. Huomaatko eron?

-ei ap

Vierailija
156/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin antaa omalle siskolleni ilmaiseksi tavaroita. Mutta, ollaan saatu heiltä pinnasänky sekä lapsille vaatteita ilmaiseksi, eivät hyväksyneet rahaa lainkaan.

Miksi en mieheni siskolle antaisi mitään? Koska haukkuvat selän takana, yhteydessä on vain kun tarvitsee jotain, eli hänelle pitäisi olla antamassa kauhalla, mutta hän ei anna takaisin edes teelusikalla. Huomaatko eron?

-ei ap

Kokeeko miehesi samalla tavalla? Jos kokee, miksi olette tekemisissä ja miksi hän lupasi tavaroita siskollesi?

Vierailija
157/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Kokeeko miehesi samalla tavalla? Jos kokee, miksi olette tekemisissä ja miksi hän lupasi tavaroita siskollesi?

Sanoin, etten ole ap. Eli mieheni ei ole luvannut mitään tavaroita, eikä todellakaan miehen siskosta itsestään johtuvista syistä olla tekemisissä. Ei haluta enää kuulla yhtään sitä sontaa mitä hän meistä puhui.

Vierailija
158/159 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Sanoin, etten ole ap. Eli mieheni ei ole luvannut mitään tavaroita, eikä todellakaan miehen siskosta itsestään johtuvista syistä olla tekemisissä. Ei haluta enää kuulla yhtään sitä sontaa mitä hän meistä puhui.

Anteeksi, luin huonosti viimeisen rivin. Mutta AP:lla ei taida olla vastaavaa tilannetta, koska mies lupasi ne tarvikkeet hänelle. 

Vierailija
159/159 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän