Miehen sisko yrittää saada kaikki lastenvaatteemme ja tarvikkeemme ilmaiseksi itselleen. Hermo menee.
Itse olemme ostaneet uutena kaikki ja haluaisin tietyistä jutuista jotain saadakin. Miehen mielestä meidän pitäis kuitenkin auttaa siskoa ihan ilmaiseksi ja mies on jo luvannut mm. vaunut ja turvakaukalon ja vauvanvaatteet hänelle. Mun mielestä häne pitäis edes vähän suostua maksamaan.
Kommentit (159)
Meille miehen sisko tarjosi vuoden vanhoja vaunuja, suostuttiin ottamaan kun ne sattui olemaan samat mitkä olisin itsekin ostanut. Tiesin siis hinnan, yli 1000e, tarjottiin siskolle rahaa muttei halunnut. Heidän äiti oli ne ostanut, joten ei väkisin tyrkytetty sitten rahaa niistä. Ne vaunut onkin ainoa asia mitä ollaan saatu. Miehen siskot keskenään kierrättäneet vauvan tavaroita paljonkin. Mä taas olen halunnut ostaa kaikki itse, miehellekin sanonut ettei niitä sitten anneta kenellekään noin vaan, vaikka hänen tai mun siskot lisää lapsia saisivatkin. Tai kaverit. Vaatteet odottaa pikkusisarusta, jos tulee toista sukupuolta niin mietin uudestaan mitä niille teen. Olen laittanut vaatteisiin varmasti ainakin tuplasti enemmän rahaa kuin keskimäärin menee, ja määräällisesti niitä on vähemmän. Benettonista burberryyn, ketjuliikkeiden vaatteita vähän ja markettien ei ollenkaan. Haluttuja ne varmasti sitten on jos joku lähipiiristä tytön saa. Ja sitten mä olenkin itsekäs ja ilkeä kun en perheen kesken niitä kierrätä.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen traumat ihmisillä tuntuu olevan nimenomaan "miehen siskoja" kohtaan? Miksi ei omia siskoja? Mitähän Freud tähän sanoisi?
Mitä olet lainannut miehesi siskolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mies on ne jo luvannut ilmaiseksi, on mielestäni aika tökeröä nyt periä maksua. Millä lailla miehen sisko tässä "yrittää saada kaikki ilmaiseksi", jos miehesi on ne kerran hänelle luvannut?
Sitä paitsi, itseni ainakin yllätti, ettei niistä oikein mitään käytettynä makseta. 1200e vaunut menivät 200 eurolla. 300 euron turvakaukalo 50 eurolla. 200 euron syöttötuoli 70 eurolla ja 350 euron sänky 100. 700e kestovaipat menivät ainoastaan ilmaiseksi. Vaatteista, joihin on mennyt tuhansia euroja, on saanut minkäänlaista rahaa ainoastaan converse-kengistä, ja niistäkin 10e-15e/55e kengät. Mutta yllättäen kalliimmat merkit Ralph Lauren, Dior, D&G, Stella McCartney yms, eivät menneet kaupaksi millään hinnalla.
Kaikki tavara on ollut hyväkuntoista.
Päädyimme antamaan vaatteet ja lelut lopulta hyväntekeväisyyteen.
Jos noin vähän olet saanut niin olet myynyt yli 10 vuotta vanhaa tavaraa tai todella huonokuntoista. Hyväkuntoinen on aika laaja käsite, olen huomannut kirppareilla. Jopa tahraisen reikäistä lastenvaatetta myydään uutena. Ja hinta sen mukainen.
Ei tahran tahraa, ei pesunukkaa, ei haalistumia, ei reikiä, ei irtonaisia nappeja. Vaatteet myytiin 2v jälkeen.
Hahhhaahhaa. Palstamammat odottaa maksua jopa käytetyistä lasten vaatteista? Kuinkas moni niistä on tullutkaan lahjoina ja lahjakortteina sukulasilta, kummeilta ja kavereilta? Niinpä.
Jos siskolla huono rahatilanne niin olisi ok auttaa mutta muuten myyntiin. Sanot, että laitan toriin hintaan x euroa. Sulle voin tehdä könttätarjouksen sukulaisalella esim. Jos myisit torissa vaunut hintaan 300e niin sukulaiselle suoralla kaupalla 230e. Näin mä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Hahhhaahhaa. Palstamammat odottaa maksua jopa käytetyistä lasten vaatteista? Kuinkas moni niistä on tullutkaan lahjoina ja lahjakortteina sukulasilta, kummeilta ja kavereilta? Niinpä.
Nyt vain reippaana tyttönä antamaan kaikki lahjakorttisi eteenpäin, itsehän et niitä tarvitse. 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mies on ne jo luvannut ilmaiseksi, on mielestäni aika tökeröä nyt periä maksua. Millä lailla miehen sisko tässä "yrittää saada kaikki ilmaiseksi", jos miehesi on ne kerran hänelle luvannut?
Sitä paitsi, itseni ainakin yllätti, ettei niistä oikein mitään käytettynä makseta. 1200e vaunut menivät 200 eurolla. 300 euron turvakaukalo 50 eurolla. 200 euron syöttötuoli 70 eurolla ja 350 euron sänky 100. 700e kestovaipat menivät ainoastaan ilmaiseksi. Vaatteista, joihin on mennyt tuhansia euroja, on saanut minkäänlaista rahaa ainoastaan converse-kengistä, ja niistäkin 10e-15e/55e kengät. Mutta yllättäen kalliimmat merkit Ralph Lauren, Dior, D&G, Stella McCartney yms, eivät menneet kaupaksi millään hinnalla.
Kaikki tavara on ollut hyväkuntoista.
Päädyimme antamaan vaatteet ja lelut lopulta hyväntekeväisyyteen.
Mistä saa noin edullisesti laadukasta ja hyväkuntoista käytettyä tavaraa? Etenkin noi vaunut kiinnostaa.
No meiltä sai. Nuo, josta on eurot annettu, ne menivät noilla hinnoilla esim. 1200e vaunut myytiin tuolla 200eurolla, vaatteita ei saatu kaupaksi melkein ollenkaan, vaikka halvalla myytiin. Mm. melkein käyttämätön Marc Jacobsin paita 2e yms. Myytiin (tai yritettiin) paikallisilla fb-kirppareilla ja osa huuto.netissä lopulta luovutettiin ja annettiin loput ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen.
Ap pääsee vasta nyt kommentoimaan. Miehen sisko siis itse suoraan kärttää noita tavaroita, on jo heti raskaudesta asti olettanut saavansa ne ilmaiseksi ja mies tietysti heltyi. Sen ymmärtäisin, jos vaikka miehen vanhemmat olis ostaneet tosi paljon, niin ne kuuluisikin miehen siskolle, mutta eivät ole paljon osallistuneet. Yhdessä yhteisillä rahoilla ostettu ja jotain vaatteita toki saatu isovanhemmilta, kavereilta jne. Eniten ottaa päähän tuo asenne, että ilmaiseksi pitää saada, voisi edes tarjota jotain nimellistä summaa. Kuitenkin esim. me and i ja noshin vaatteista voi saada 10-15 eur per hyväkuntoinen vaate takaisin ja niitä meillä aika paljon, samoin esim. stokken tuolit menevät ihan kohtuu hyvällä hinnalla. Kaksi lasta siis meillä eikä enempää tulossa, siskokin tietää sen, niin emme voi sitä veruketta käyttää. Ja meilläkin vaatteita käytetty pääsääntöisesti vain yhdellä, kun tyttö ja poika, joten aika hyväkuntoisia ovat vielä. Itse ollaan monta tonnia käytetty kaikkiin tarvikkeisiin, niin kyllä se suoraan sanottuna harmittaa, ettei yhtään rahaa saada takas, että voitais ostaa uusia niillä. Kivahan se itsekin olisi olla tuossa ottajan asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap pääsee vasta nyt kommentoimaan. Miehen sisko siis itse suoraan kärttää noita tavaroita, on jo heti raskaudesta asti olettanut saavansa ne ilmaiseksi ja mies tietysti heltyi. Sen ymmärtäisin, jos vaikka miehen vanhemmat olis ostaneet tosi paljon, niin ne kuuluisikin miehen siskolle, mutta eivät ole paljon osallistuneet. Yhdessä yhteisillä rahoilla ostettu ja jotain vaatteita toki saatu isovanhemmilta, kavereilta jne. Eniten ottaa päähän tuo asenne, että ilmaiseksi pitää saada, voisi edes tarjota jotain nimellistä summaa. Kuitenkin esim. me and i ja noshin vaatteista voi saada 10-15 eur per hyväkuntoinen vaate takaisin ja niitä meillä aika paljon, samoin esim. stokken tuolit menevät ihan kohtuu hyvällä hinnalla. Kaksi lasta siis meillä eikä enempää tulossa, siskokin tietää sen, niin emme voi sitä veruketta käyttää. Ja meilläkin vaatteita käytetty pääsääntöisesti vain yhdellä, kun tyttö ja poika, joten aika hyväkuntoisia ovat vielä. Itse ollaan monta tonnia käytetty kaikkiin tarvikkeisiin, niin kyllä se suoraan sanottuna harmittaa, ettei yhtään rahaa saada takas, että voitais ostaa uusia niillä. Kivahan se itsekin olisi olla tuossa ottajan asemassa.
Varaudu kuitenkin siihen, ettei niistä vaatteista oikeasti saa noita hintoja. Meillä on mennyt ehkä 10 000 - 15 000 (?) lastentavaroihin ja saimme takaisin alle 1000e. Esim. Marc Jacobsin hyväkuntoinen paita ei mennyt 2eurolla, eikä Stella McCartneyn housut 3 eurolla. Stokken virheettömästä valkoisesta trip trapista saatiin 70e. Päädyttiin antamaan 11 ikea-kassillista täysin hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen, kun ei niitä saanut kaupaksi.
Minua harmitti, ettei ollut ketään sukulaista tai tuttua jolle nuo olisi voinut antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu kuitenkin siihen, ettei niistä vaatteista oikeasti saa noita hintoja. Meillä on mennyt ehkä 10 000 - 15 000 (?) lastentavaroihin ja saimme takaisin alle 1000e. Esim. Marc Jacobsin hyväkuntoinen paita ei mennyt 2eurolla, eikä Stella McCartneyn housut 3 eurolla. Stokken virheettömästä valkoisesta trip trapista saatiin 70e. Päädyttiin antamaan 11 ikea-kassillista täysin hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen, kun ei niitä saanut kaupaksi.
Minua harmitti, ettei ollut ketään sukulaista tai tuttua jolle nuo olisi voinut antaa.
Käypä kurkkaan facebookissa Nohsin ja Me and I:n kirppisryhmät. Noissa hinnoissa pyörivät vaatteet, mitä mainitsin. Samoin meillä on hyväkuntoisia Reiman ja Ticketin ulkohaalareita, jotka myös menevät ihan kohtuuhinnalla eteenpäin, mitä olen kirppisryhmiä seuraillut. Olen miehellekin tästä sanonut, kun siskonsa ja tämän mies ovat ihan saman tuloluokan ihminen kuin me, mutta mies ei tajua.Terv. Ap.
Minusta (helppoa sanoa sivullisena) kannattaisi tehdä niin että joko sanot miehellesi että pahoittelee siskolle että meni lupaamaan ilmaiseksi, ei ollut puhunut sun kanssa tai sitten kutsut siskon teille kahville ja sanot itse sen saman.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sisko millään pysty muistamaan mitä kaikkia vaatteita teillä on. Myy ne kalliimmat eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harmitti, ettei ollut ketään sukulaista tai tuttua jolle nuo olisi voinut antaa.Käypä kurkkaan facebookissa Nohsin ja Me and I:n kirppisryhmät. Noissa hinnoissa pyörivät vaatteet, mitä mainitsin. Samoin meillä on hyväkuntoisia Reiman ja Ticketin ulkohaalareita, jotka myös menevät ihan kohtuuhinnalla eteenpäin, mitä olen kirppisryhmiä seuraillut. Olen miehellekin tästä sanonut, kun siskonsa ja tämän mies ovat ihan saman tuloluokan ihminen kuin me, mutta mies ei tajua.Terv. Ap.
No, minulle tuli yllätyksenä, etten saanut tavaroista enempää takaisin, vaikkei se ikinä ollut tarkoituskaan. Oletteko pienituloisia, vai muuten vain tarkkoja? Luulisi, että olisi ihana antaa tavaroille ihan uusi elämä rakkaan uuden lapsen kanssa. Meillä ainakin lasten serkut (vanhemmat) ovat todella rakkaita ja tärkeitä meillekin. Ostimme juuri siskon esikoiselle ratsastusleirin syntymäpäivälahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harmitti, ettei ollut ketään sukulaista tai tuttua jolle nuo olisi voinut antaa.Käypä kurkkaan facebookissa Nohsin ja Me and I:n kirppisryhmät. Noissa hinnoissa pyörivät vaatteet, mitä mainitsin. Samoin meillä on hyväkuntoisia Reiman ja Ticketin ulkohaalareita, jotka myös menevät ihan kohtuuhinnalla eteenpäin, mitä olen kirppisryhmiä seuraillut. Olen miehellekin tästä sanonut, kun siskonsa ja tämän mies ovat ihan saman tuloluokan ihminen kuin me, mutta mies ei tajua.Terv. Ap.
No, minulle tuli yllätyksenä, etten saanut tavaroista enempää takaisin, vaikkei se ikinä ollut tarkoituskaan. Oletteko pienituloisia, vai muuten vain tarkkoja? Luulisi, että olisi ihana antaa tavaroille ihan uusi elämä rakkaan uuden lapsen kanssa. Meillä ainakin lasten serkut (vanhemmat) ovat todella rakkaita ja tärkeitä meillekin. Ostimme juuri siskon esikoiselle ratsastusleirin syntymäpäivälahjaksi.
No, meille tai minulle tämä sisko nyt ei ole niin rakas, että häntä paapoisin. Hän on muutenkin aika hemmoteltu prinsessa, sinkkuaikoinakin aina soitti miestäni kuskaamaan itseään tai remppaamaan kotia ilmaiseksi tietenkin. Esim. jos hänet oli pyydetty meille kylään, niin mieheni piti hänet sekä hakea että viedä, ei sallinut prinsessa julkisilla matkustaa jne. Itsellä ei siskoa, veli on, mutta hänellä ei lapsia ainakaan vielä. Ihan keskituloisia ollaan ja kaikki raha olisi tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies osti vaunut, mies lahjoitti ne sittemmin siskolleen ja minulle se oli OK. Miehen maksamat, miehen omistamat, mies sai tehdä, mitä halusi.
Meillä rahat yhteisiä riippumatta kumpi maksaa. Myös kalliimpien tavaroiden myynnistä kummankin mielipide huomioidaan.
Kyllä on suomalaiset mammat pihejä, mitä kommenteista voi päätellä. Vai onko köyhyys noin todellista, että pitää perheenjäseneltä pyytää maksua käytetystä tavarasta.
Itse jos saisin vaatteita yms niin tarjoaisin rahaa tai vaikkapa jonkun kivan lahjan vastineeksi, jos raha ei "kelpaa". Itse en ole saanut mitään, vaan pihit sisarukset ovat mieluummin vienyt kirpparille tavarat ja vaatteet (ja pyytäneet mua käymään järjestelemässä pöytää, koska oonhan äityslomalla). Resusta lastenpyörästäkin pyydettiin ylihintaa ja lasten luistimia olisi saanut käyttää (resut) vain muutaman viikon. No en tietenkään moisiin "tarjouksiin" hatkahtanut. Itse olen lahjoittanut ja jopa vienyt roskiin aika paljon vaatetta. Roskiin olen vienyt, jos oon huomannut kulutusta, en siis lahjoita huonoa tavaraa vain siksi, että pääsen siitä itse eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on suomalaiset mammat pihejä, mitä kommenteista voi päätellä. Vai onko köyhyys noin todellista, että pitää perheenjäseneltä pyytää maksua käytetystä tavarasta.
Missä menee raja? Annatko autosi pois aina kun vaihdat uuteen jos joku perheenjäsen tarvitsee?
Erittäin kiva periaate sellaiselle, joka itse joutuu ostamaan kaiken uutena ja sitten antamaan ne ilmaiseksi eteenpäin.
Lisäksi tarvikkeet kuluvat yllätävästi käytössä. Lainaamani Brion sänky ja Stokken syöttötuoli lähtivät meiltä lainaan lähes uuden veroisina ja palasivat kolhiintuneina takaisin.