Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mulla on sellainen etätyö, etten tarvitse kuin tietokoneen, enkö voisikin "muuttaa" maasta toiseen ilman mitään lupia?

Vierailija
26.02.2016 |

Siis mietin vaikka näin että 3 kk Kanada, 3 kk USA, 3 kk Meksiko, 3 kk Kuuba jne minne vaan? Suomalainen työnantaja siis on kyseessä, enhän silloin tarvitse mitään työlupia vaan turistiviisumilla voisin majailla tuon 3kk tai mikä nyt missäkin maassa on se maksimi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
2/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuinka ihanaa kuulla :) Nyt täytyy alkaa säästää rahaa ja odottelemaan että tuo jälkikasvu lentää pesästä niin mamma lähtee maailmalle! Ei siihen montaa vuotta pitäisi mennä, joku 5? ap

Vierailija
4/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei.

Ota vaan huomioon se, että joudut ehkä tekemään toisella puolen maailmaa töitä yöllä, jotta olet samassa työ- ja aikarytmissä kuin työkaverit.

Lähinnä siis silloin, jos olet päivittäin yhteydessä sähköpostilla tms.

Kaverini teki jonkin aikaa töitä näin. Ei ongelmaa, kunhan itse on sinut tekemään töitä vähän eri aikoina vuorokaudesta.

Vierailija
5/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei.

Ota vaan huomioon se, että joudut ehkä tekemään toisella puolen maailmaa töitä yöllä, jotta olet samassa työ- ja aikarytmissä kuin työkaverit.

Lähinnä siis silloin, jos olet päivittäin yhteydessä sähköpostilla tms.

Kaverini teki jonkin aikaa töitä näin. Ei ongelmaa, kunhan itse on sinut tekemään töitä vähän eri aikoina vuorokaudesta.

Periaatteessa ei ole väliä mihin vuorokaudenaikaan teen työni. Oikeastaan voisikin olla hyväksi että tekisin töitä Suomesta katsottuna öisin, jolloin työtä myös on mutta ei tarvitsisi maksaa lisiä. ap

Vierailija
6/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työnantajalle sopii.

Itsellä sama tilanne, mutta ihmissuhteet pitävät Suomessa.

Vierailija
7/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa maissa turistiviisumi ei oo 3 kuukautta.

Vierailija
8/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa maissa turistiviisumi ei oo 3 kuukautta.

Juu laitoinkin että mikä nyt missäkin maassa olisi sitten maksimi, sitten vaihtaisin taas maata. Ottaisin todennäköisesti jonkun airbnb-tyyppisen majoituksen. ap

Vierailija
9/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä aika houkutteleva ajatus. Viroon muuttamista olen harkinnut, kun nuorinkin lapsista pian muuttaa omilleen.

t. Toinen etätyöläinen

Vierailija
10/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haluaisin tollaisen työn. Mitä te teette työksenne ja millä koulutuksella?

Vierailija
11/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt sellaista työtä ja haaveilen, että voisin osan vuodesta elää havlemmissa maissa. Siitä ei kuitenkaan tienannut kokopäivätyönä tarpeeksi, mutta jos voisi elinkustannuksia pienentää, niin ehkä onnistuisi. Ongelmana se, että alalla vaaditaan yksinoikeuksia. Nyt on normaali 8-16 kokopäivätyö ja on tällainen tiukka työaika ilman liukumia aika tylsä, kun on tottunut toisenlaiseen. Toisaalta silloin sai tehdä töitä vaikka yöpaidassa, mökillä, autossa, missä tahansa. 

En kerro mitä tein, koska se on aika harvinainen. Mutta verrattavissa hyvin pitkälle esimerkiksi sellaiseen, että tekisi pelkkiä kirjallisia mainoksia ja lähettäisi niitä sähköpostilla työnantajalle tarkistettavaksia ja työnantaja maksaa julkaistuista kappalemäärän. Mulla kyllä julkaistiin joka ikinen juttu, minkä tein. 

Vierailija
12/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lisää, että työhön ei tarvittu mitään koulutusta, mutta layout-ajattelua, taiteellisuutta ja kohtuullista kielitaitoa. Alalla on sekä kouluttamattomia että yliopiston käyneitä heeboja. Kokopäivätyönä sitä tietääkseni tekee alle sata ihmistä Suomessa, tunnen heistä aika ison osan. 

Säveltäjän ja kirjailijan homma voisi olla vastaavaa, myös jonain pelikoodarina voisi olla mahdollista. 

Ehkä kerroin ammattini, ehkä en. 

Vierailija
13/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paljon etätyömahdollisuuksia, näitä perinteisiä vaikka kirjanpito tai kääntäminen. Mutta enpä minäkään paljasta omaani ;) ettei alalle innostu liikaa kilpailijoita :) ap

Vierailija
14/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 lisää, että työhön ei tarvittu mitään koulutusta, mutta layout-ajattelua, taiteellisuutta ja kohtuullista kielitaitoa. Alalla on sekä kouluttamattomia että yliopiston käyneitä heeboja. Kokopäivätyönä sitä tietääkseni tekee alle sata ihmistä Suomessa, tunnen heistä aika ison osan. 

Säveltäjän ja kirjailijan homma voisi olla vastaavaa, myös jonain pelikoodarina voisi olla mahdollista. 

Ehkä kerroin ammattini, ehkä en. 

Vähän samantapaista mulla, eli joukkoon mahtuu kouluttamatonta ja koulutettua, mutta meitä on kyllä paljon, jo 100 reippaasti yli yhdellä työnantajalla. ap

Vierailija
15/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan lupa pitää tietty olla ettei nuo oleta että tulet päivän varoitusajalla johonkin palaveriin.

Vierailija
16/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä tienaa kokopäivätyöllä ihan hyvin Suomen hintatasollakin, saati jossain edullisemmassa maassa jos asuisi... ap

Vierailija
17/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan lupa pitää tietty olla ettei nuo oleta että tulet päivän varoitusajalla johonkin palaveriin.

Tietenkin, ja muutenkin meillä on verkkopalaverit ja -koulutukset ihan tavallisia kun toimipisteitä on ympäri ämpäri. ap

Vierailija
18/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eras ystavani teki juuri noin ja matkaili etela-Amerikoita myoten. Teki toki kovasti toita, mutta palkka maksoi myos taman matkailun, joten oikein hyva diili hanelle!

Vierailija
19/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nähnyt omaa työnantajaani kertaakaan sen muutaman vuoden aikana. Pari kertaa puhuin puhelimessa, muuten käytiin kaikki yhteydenpito sähköpostilla. Olin siis tehnyt sellaisen sopimuksen, että palkka tuli tuloksesta työkorvauksen nimellä. Siinä kuitenkin oli niin hyvä korvaus ja määrät olivat itsestä kiinni, vain maksimi oli sanottu, että se kannatti tehdä. Se joka ei kerro mitä teki. Tein samaa hommaa vielä jonkun aikaa, kun sain kokoaikatyön, mutta en sitten enää jaksanut ja lopetin. 

Puhelinmyyjä en ainakaan ollut :). 

Vierailija
20/58 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse kotona työskentelvä yrittäjä, ja oon kanssa miettinyt tällaista matkustelua. Hirveän pitkään en kyllä tohtisi olla pois Suomesta ja läheisten luota, vaikka lapseton sinkku olenkin. Mutta olishan vaikka viikonkin oleskelu ulkomailla ihan jännää vaihtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan