Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh. Sopivatko nämä Katri Mannisen kirjat tosiaan nuorille?

Vierailija
26.02.2016 |

Tyttäreni oli ennen hiihtolomaansa lainannut kasan nuortenkirjoja kirjastosta ja kun olen ollut tämän viikon kipeänä ja tytär isänsä luona hiihtolomalla, niin tartuin sitten niihin. Nämä Katri Mannisen kirjat kummastuttavat minua todella. Onko tällainen tosiaan nuortenosastolle sopivaa kirjallisuutta?

"Mä päätin lähteä vessaan. Varovasti mä nousin ylös sängystä ja hiippailin ulos huoneesta. Kamarin ovea mä en uskaltanut sulkea, koska pelkäsin että Lotta voisi herätä sen kolahdukseen. Vessassa mä istuin pytylle, nojasin taaksepäin, suljin silmäni ja aloin sheikata. Mun päässä pyöri kuvia alastomasta Lotasta eri asennoissa. Mä muistelin, miltä sen suu oli tuntunut silloin tupariyönä. Orkkua ei tarvinnut kauan odotella.
- Oooooiiiih.... Lottaaaa, mä voihkaisin kun mun lantio räjähti. Mieletön orkku!
- Sami onks kaikki okei? Lotta avasi vessanoven, jonka mä olin unohtanut lukita. Just sopivasti. Spermasuihku osui tarkasti keskelle Lotan vatsaa."

(Supersivari, s. 126-127)

"Juuri kun mä olin kuolla turhautumiseen, Misa repi alkkarit mun jalasta ja työnsi päänsä mun reisien väliin. Kukaan mies ei koskaan ollut nuollut mua niin kuin Misa nuoli. Mä en kyennyt käsittämään kuinka se sen teki, mutta pian se oli vienyt mut täyttymyksen huipulle. Kun orkku sitten viimein tuli ja vapautti mut kiimasta, tuntui kuin mun selkäranka olisi räjähtänyt."

(Megakesä, s. 102)

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä levitin reisiäni ja kiedoin käsivarteni Henkan vartalon ympärille. Henkka katsoi mua silmiin samalla kun työntyi mun kosteuteeni.

- Rakas, mä huokaisin.

- Ihanaa, se voihkaisi.

Meidän vartalot liikkuivat rakastelun tahdissa, ja meidän voihke ja urahdukset täyttivät huoneen. Henkka oli selvästi säästellyt mua varten, se ei kyennyt estämään orkun tuloa. Mä tunsin kuinka sen kalu kouristeli mun sisällä. Seuraavassa hetkessä Henkka laukesi karjaisten."

(Megakesä, s. 148)

Onko kenelläkään seksi oikeasti tuollaista?

Vierailija
122/147 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä levitin reisiäni ja kiedoin käsivarteni Henkan vartalon ympärille. Henkka katsoi mua silmiin samalla kun työntyi mun kosteuteeni.

- Rakas, mä huokaisin.

- Ihanaa, se voihkaisi.

Meidän vartalot liikkuivat rakastelun tahdissa, ja meidän voihke ja urahdukset täyttivät huoneen. Henkka oli selvästi säästellyt mua varten, se ei kyennyt estämään orkun tuloa. Mä tunsin kuinka sen kalu kouristeli mun sisällä. Seuraavassa hetkessä Henkka laukesi karjaisten."

(Megakesä, s. 148)

Meillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Rakas, mä huokaisin.

- Ihanaa, se voihkaisi.

(Megakesä, s. 148)

Meillä!

Niin varmaan.

Vierailija
124/147 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
125/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up XD

Vierailija
126/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kirjoista otetut lainaukset kuulostaa kaikelta muulta kuin normielämältä

Vierailija
127/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, ovatko nuo nyt siis ihan oikeasti Katri Mannisen kirjoista peräisin? Ei voi olla. Ei.

Vierailija
128/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä Katri on hyvä kirjailija ja olen lukenut kaikki hänen kirjansa ja hän osaa hyvin kuvata normaalia elämää kliimakseineen joskus sanaleikeilläkin eli kaikki ei tarkoita aina tismalleen sitä mitä kirjassa lukee.

Vierailija
129/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kyllä se, että tota "orkku"-sanaa on käytetty tyyliin kaikissa Katrin nuorten kirjoissa. Ymmärtäisin, jos käyttäisi esim. yhdessä (jos se olisi ikäänkuin henkilöiden omaa kieltä). 

Katri on kirjoittanut kirjat tosi nuorena, minkä kyllä mielestäni huomaa kielestä.

Vierailija
130/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan omalta yläkouluajalta 1980-luvun alku), kun välitunnilla puhuttiin kirjasta, joss oli jotakin "jännää". Yksi tyttö oli pukenut sen. Pitihän se lainata. Kirja oli Ruusu tuulten temppelissä. Onko joku lukenut tai muistaako?

Mulla tuli mieleen V.C. Andrewsin kirjat, joissa joku kammottavista kotioloista tuleva tyttö kasvoi naiseksi kaikenlaisten keinottelijoiden ja pahantahtoisten ihmisten keskellä. Luulin, että ne olivat rohkeinta mitä silloin kirjastosta löytyi. Miten en olekaan koskaan sattunut lukemaan noita aloituksessa lainattuja kirjoja...

Vierailija
131/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kömpelöä kieltä. Mä, mä, mä, mä... tuosta olisi jo yläasteen äidinkielenmaikalla punakynä suhissut. Henkilöt tuntuvat myös epäuskottavilta, kuin huonosti näytellyiltä.

Ehkä on ajateltu, että nuorille kelpaa huonompitasoisempi kirjallisuus?

Niin, kaikki kirjallisuus pitää olla täydellistä Kari Hotakaisen tuotantoa. Mikä sinä olet sanomaan, mikä on epäuskottavaa ja mitä vtun väliä vaikka olisikin.

Vierailija
132/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa moralisointia tässä ketjussa kyllä. Mä luin jo ala-asteelta aikuisten kirjallisuutta, joten tuli kaikenlaista seksiä, väkivaltaa ja päihteidenkäyttöä vastaan. Eiköhän se ole nuorten oma asia, mitä lukevat. Jos tuollainen "rankempi" meno kiinnostaa, niin se kiinnostaa, jos ei kiinnosta, niin sitten ei.

Vierailija
133/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
134/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäätävää p*skaa, vaikka nuorena kirjoittikin. Ei noita pysty lukemaan. Suomalainen kirjallisuus herättää usein myötähäpeää ja lahjattomia kirjailijoita on paljon. Itse suosin lähinnä klassikkoteoksia.

T12

Vierailija
135/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jäätävää p*skaa, vaikka nuorena kirjoittikin. Ei noita pysty lukemaan. Suomalainen kirjallisuus herättää usein myötähäpeää ja lahjattomia kirjailijoita on paljon. Itse suosin lähinnä klassikkoteoksia.

T12

Hahhah

Vierailija
136/147 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin noita teininä 2000-luvun alussa ihan innoissaan :D luin paljon muutakin ja klassikkoteoksia ja vaikka mitä mutta kyllä nuo seksikuvaukset kiinnosti hirveästi. Silloin myös kavereitten kanssa kuunneltiin laatumusiikkia kuten Ripsipiirakka ym. joiden suuria hittejä oli esim "haluan saada pimppaa 8 A:n Sannilta", ja juteltiin ällöjen vanhojen ukkojen kanssa suomi24 seksichatissa 🙈 ja meistä kasvoi silti ihan normaaleja korkeakoulutettuja perheenäitejä. Ehkä nää jutut kiinnosti siksi niin paljon kun oli ujo eikä tosielämässä tehnyt poikien kanssa muuta kuin ehkä tanssi tai korkeintaan pussaili.

Vierailija
137/147 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin noita teininä 2000-luvun alussa ihan innoissaan :D luin paljon muutakin ja klassikkoteoksia ja vaikka mitä mutta kyllä nuo seksikuvaukset kiinnosti hirveästi. Silloin myös kavereitten kanssa kuunneltiin laatumusiikkia kuten Ripsipiirakka ym. joiden suuria hittejä oli esim "haluan saada pimppaa 8 A:n Sannilta", ja juteltiin ällöjen vanhojen ukkojen kanssa suomi24 seksichatissa 🙈 ja meistä kasvoi silti ihan normaaleja korkeakoulutettuja perheenäitejä. Ehkä nää jutut kiinnosti siksi niin paljon kun oli ujo eikä tosielämässä tehnyt poikien kanssa muuta kuin ehkä tanssi tai korkeintaan pussaili.

Siivoojan koulutus tuskin vaatii korkeakoulututkintoa.....

Vierailija
138/147 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan koulutus tuskin vaatii korkeakoulututkintoa.....

Sinä et suoriutunut edes peruskoulusta? Ihan pikku vinkkinä kts vastamaasi viestin päivämäärä.

Vierailija
139/147 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kenen seksi on tuollaista?'

No mistä hitosta sen voi tietää? Miten Manninen pystyisi kuvaamaan kohtauksen niin että kaikki olisivat siihen tyytyväisiä? Ei mitenkään.

Se voi olla myös tuollaista. Ja nuo kirjathan ovat fiktiota. Kannattaa etsiä toisenlaista lukemista jos ei tykkää.

Vierailija
140/147 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan kyllä hienoa, jos vielä tässäkin iässä spermaroiskahdus lentäisi pytyltä ovelle kuten teininä.