90-60-90 ihannemitat mahdottomat nykyaikana!
Siis rinta, vyötärö ja lantio. Mittasin just huvikseni vyötäröni ja tulos oli 95! Aika kamala luku ja ylipainoa onkin toki mulla noin 15-20 kg, mutta en silti ymmärrä miten kenenkään täysikasvuisen naisen vyötärö voisi olla tuon 60 cm. (no, ehkä se oli 50-luvulla korsettien aikaan)
Mittasin huvikseni vielä erittäin hoikan 3 v. poikani vyötärön, joka oli 56 cm! Että siitä vähän vertailupohjaa, miten kaponen tuo 60 cm vyötärö on...
Kommentit (110)
Te jotka olette käyttäneet korsettia, kuinka nopeasti tulokset näkyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lantionympärys mitataan? Takapuolen yli?
Kaveri käyttää xs-s housuja ja väittää lantion olevan 100 cm.
Leveimmästä kohdasta eli noin takapuolen keskikohdasta yleensä. XS kokoon mahtuakseen pitää yleensä olla 88-89 cm lantio. Metrin lantiolla mahtuu ehkä Halpahallin XS-koon verkkareihin!
Pah, mun kankku on suurinpiirtein metrin ympärysmitaltaan ja M-koko menee, L-koossa on lökövaraa. Jostan superhyperextralykrasinkuvinkujoustavasta kankaasta s, mut xs ei edes unissaan.
Itse tein sellaisen havainnon kun olin vyöttämässä naisia ralliautoon että porukan parhaimman näköisellä naisella oli yllättävän leveä perse.
Sivusuunnassa penkki oli sille sopiva ja mulle se on löysä.
T.m 181cm/83kg
Minua hieman kiinnostaisi nähdä minkä näköinen ssss on livenä, eikä 165cm ole mikään lyhyt, mun mielestä aika sopiva pituus.
Mun vyötärö on aina ollut alle 60cm, vaikka en täysin kireessä kunnossa olisikaan. Pituutta 157, painoa 53kg. Ja nyt mitat 82-57-91 :) nytkään en missään kireässä kunnossa ole, suht siisti kunto kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole hölmö! Minä olen 90 70 95 ja vyötäröäni on aina kehuttu niin hoikaksi ja että muut ovat kateellisia, koska heillä on sellainen "pömppö". 70 ei ole suuri luku :)
Niin mutta kun sen vyötärön pitää olla 60 , ei 70. On siinä sentään 10 cm eroa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein sellaisen havainnon kun olin vyöttämässä naisia ralliautoon että porukan parhaimman näköisellä naisella oli yllättävän leveä perse.
Sivusuunnassa penkki oli sille sopiva ja mulle se on löysä.
T.m 181cm/83kg
Harrastuksestasi päätellen olet aikuinen, joten olikin hyvä aika oppia, että luonto on luonut miehelle kapean pyllyn ja naiselle leveän lantion, jotta sieltävoidaan puskea ulos se muutaman kilon vauva ja jaksetaan kantaa sitä mahaa kuukausitolkulla. Kai se liittyy lisääntymisen anatomiaan, että hankalaksi menee, jos miehellä on yhtä leveä lantio kuin naisella. Ja ammoisina aikoina olisi ollut hidaste metsästysretkillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole mikään mahdottomuus. Mulla pelkällä korsetin käytöllä on vyötärö kaventunut lähes 10cm itsekseen. Vastaavasti lantio levenee ja rinnat aina olleet isot.
tuo vetää sisäelimet kasaan ja estää verenkiertoa, en käyttäisi kuin tilapäisesti esim. juhlissa.
Aiemmin tuo kuuluisa "90-60-90" oli naisella joka alle 170cm pitkä. Itseasiassa naisten keskipituus taisi tuolloin olla 160cm. Nythän se on ainakin 5-6 senttiä pidempi.
No joo,
ainakin kun näitä kommentteja kattoo niin tosi moni tuntuu olevan ihannemitoissa:) Ihanan kapeet vyötäröt kaikilla.
Toisin täällä kun on ehkä joku 87 -80- 87
No kiva kun muilla menee hyvin. En mä katkera oo mut kuiteskii :( :) Niin ja mulla ei ole lapsia ja oon aina ollut tällänen.
Alle kolmikymppisenä mittani olivat noin 87 - 60 - 90. Vaihtelivat tietysti, pari lastakin olen saanut alle kolmekymppisenä. Välillä vyötärö oli vähän pienempikin, välillä tissit vähän suurenivat ja välillä pienenivät (rintakehästähän se eniten riippuu tuo rinnanympärysmitta, ainakin tämmöisellä pikkutissillä). Pituutta 163 ja paino liikuskeli tuolloin 48 - 52 kg välillä (raskaana tietty enemmän).
Nyt yli viisikymppisenä painoni on 65 kg, mitat 98 - 71 - 105. Olen erittäin pyllyinen nainen siis :D - jostain syystä tämän muotoisia naisia pidetään hyvän näköisinä, mutta oikeesti, vaatteiden hankkiminen on välillä hankalaa, kun vyötärö on vieläkin aika kapea ja toi takamus nyt on mitä on...
Mulla 80-67-89 ... pituus 168 . Tissit ois kivat :)
Niin, nykyäänhan mammat on lähinnä 100-120-100 -mitoissa
Itse olen 179/59kg, 87-69-86. En tiedä johtuuko tuo vatsalihasten treenaamisesta vai läskistä vai mistä tuo "ylimääräinen" 9cm vyötäröllä, mutta itse olen ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin hoikkana pari vuotta sitten 84-62-84, kevyesti isotissisempi, kapeaselkäisempi ja leveälantoisempi saisi mitat 90-60-90. Mulla oli tuohon aikaan bmi 22-23, eli hirveä läski.
bmi 22-23 = "hirveä läski"??? Öööö............???? Onko tää provo vai onko joku oikeasti noin pihalla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hoikkana pari vuotta sitten 84-62-84, kevyesti isotissisempi, kapeaselkäisempi ja leveälantoisempi saisi mitat 90-60-90. Mulla oli tuohon aikaan bmi 22-23, eli hirveä läski.
bmi 22-23 = "hirveä läski"??? Öööö............???? Onko tää provo vai onko joku oikeasti noin pihalla....
Kryptinen viesti kaiken kaikkiaan. Toisaalta "hoikkana pari vuotta sitten" ja toisaalta "tuohon aikaan (...) hirveä läski". Jotkut näköjään kirjoittelee tänne ihan mitä sattuu.
Mittasin ja olen hirveä läski. Mulla ei ole koskaan ollut vyötäröä. Mitat ovat nyt rinta 94, lantio 93 ja vyötärö 82. Pituus on 168 ja paino 58. Käyn salilla 4-5 krt viikossa. Mikään ei pienennä vyötäröä.
Hölmöhkö ketju sikäli, että milloin "ihanne" olisi ikinä vastannut suurinta osaa ihmisistä? Ruumiinrakenne on kullakin hyvin pitkälti geneettisesti määritelty. Olen pätkä ja vyötäröni on kapea, mutta kapoinen olen muutenkin, useamman leikkauksen vaatisi noihin kurveihin. Vaatteilla ne kurvit on pitkälti ennenkin tehty, onhan esim. keskim. kuppikoko kasvanut noista ajoista.
Onko mitään keinoa päästä sirommaksi jos on jo laiha t. romuluinen
163 cm / 60 kg.
98 - 70 - 92.
Olen tyytyväinen, näytän hyvältä! :)