90-60-90 ihannemitat mahdottomat nykyaikana!
Siis rinta, vyötärö ja lantio. Mittasin just huvikseni vyötäröni ja tulos oli 95! Aika kamala luku ja ylipainoa onkin toki mulla noin 15-20 kg, mutta en silti ymmärrä miten kenenkään täysikasvuisen naisen vyötärö voisi olla tuon 60 cm. (no, ehkä se oli 50-luvulla korsettien aikaan)
Mittasin huvikseni vielä erittäin hoikan 3 v. poikani vyötärön, joka oli 56 cm! Että siitä vähän vertailupohjaa, miten kaponen tuo 60 cm vyötärö on...
Kommentit (110)
Mun vyötärö on 58 cm. Mutta olenkin 158 cm pitkä (tai siis lyhyt) 24-vuotias nainen. Painoa 49 kg. Mutta rinnanympärystä ei todellakaan ole 90 :D Se on vaan 72...
Mullaki on esim. lantio 107 cm leveä leveimmästä kohdasta ja pituus 169 cm ja painoa 67 kg.
Eli naiset on isompikokoisiakin nykyään, ei niin siroja enää.
Olin hoikkana pari vuotta sitten 84-62-84, kevyesti isotissisempi, kapeaselkäisempi ja leveälantoisempi saisi mitat 90-60-90. Mulla oli tuohon aikaan bmi 22-23, eli hirveä läski.
Lantio 94cm. Vyötärö 57cm. Rinnan ympäri ~82cm.
Olen 163cm pitkä ja painan n. 50kg. Ja olen 19-vuotias.
Minulla mitat 85-63-89, pituutta 173 cm ja ikää yli 50 vuotta. Olen ollut aina kapeavyötäröinen ja muutenkin hoikka. Voimistelen joka päivä ja se auttaa aika paljon.
Vyötärö voi olla edelleen sen 60 senttiä, mutta lantio ja rinta harvemmin ovat silloin noin "isoja". Tosin käyttäväthän kaiken maailman Kardashianit ja fitness- ja burleskimimmit nykyäänkin vyötäröä muokkaavia korsetteja.
Kyllä tuo paljon jalan liikkuvalle nuorelle ja lyhkäiselle naiselle onnistuu, jos geenit sopivasti avittaa, mutta ei mullakaan varmaan ainakaan kymmeneen vuoteen ole ollut vyötärö 60 cm.
Vatsan pitää olla läskitön, jos meinaa saada sen 60 senttiseksi. Mulla OLI mitat 89-62-89, kun painoin alle 47 kg ja olin vakavasti alipainoinen. Ja läskiä ei ollut vatsassa. Sitä alemmas ehkä jollain huipputreenauksella kenties olisin yltänyt.
88cm-60cm-90cm ja pituus 172cm ja paino 52-53kg ja olen 34v/pari lasta joten on mahdollista
Heh, mulla mitat 82-59-89 ihan luonnostaan, söin mitä tahansa :) En ole liian laiha kuitenkaan.
miten sitä pelkästään keskeltä laihduttaisi? olen vaan niin palikan mallinen, tyytyvänen kuitenkin kroppaani.
Älä ole hölmö! Minä olen 90 70 95 ja vyötäröäni on aina kehuttu niin hoikaksi ja että muut ovat kateellisia, koska heillä on sellainen "pömppö". 70 ei ole suuri luku :)
Vierailija kirjoitti:
Vatsan pitää olla läskitön, jos meinaa saada sen 60 senttiseksi. Mulla OLI mitat 89-62-89, kun painoin alle 47 kg ja olin vakavasti alipainoinen. Ja läskiä ei ollut vatsassa. Sitä alemmas ehkä jollain huipputreenauksella kenties olisin yltänyt.
Riippuu vartalon rakenteesta. Mulla on 58-59cm vyötärö vaikka olen normaalipainoinen eikä vatsa ole täysin rasvaton. Vatsalihasten liika treenaaminen lähinnä leventää vyötäröä!
Ei kyllä ole mikään mahdottomuus. Mulla pelkällä korsetin käytöllä on vyötärö kaventunut lähes 10cm itsekseen. Vastaavasti lantio levenee ja rinnat aina olleet isot.
No eihän ole mahdottomat, itsellä 92/59/91. Sinänsä joo hyvät geenit, mutta myös se liikunta ja ruokavalio, ettei pääse kertymään vatsan ympärille kauheasti ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Mullaki on esim. lantio 107 cm leveä leveimmästä kohdasta ja pituus 169 cm ja painoa 67 kg.
Eli naiset on isompikokoisiakin nykyään, ei niin siroja enää.
Minulla lantio on 95 cm, ja olen aavistuksen painavampi kuin sinä. Ihmiset ovat edelleen eri muotoisia. Hyvin hoikka voi olla noissa mitoissa, jos on sen mallinen. Tukevampi ei tietenkään.
Se riippuu täysin vartalomallista. Itse olen harteikas ja tiimalasihtava. Aiemmin mitat olivat suurinpiirtein 92-60-88, mutta nyt kun on päästäny lihomaan tälläseks makkaraks niin 102-70-98. Varmaan omalta vartalomallilta onnistuisi pääsemään ihan 90-60-90 jos takapuolta treenaisi sillä suomalainen lättäperse:D mutta turhaa mittoihin katsoa sillä toiselle rasvaa menee rintoihin, toiselle vyötäröön ja kolmannelle reisiin.
89-63-89 ja 165/53. Kaipa tuon vyötärön saisi kuuteenkymmeneen jos treenaisi kovemmin. N27
Täällä 89-58-92, yksi lapsikin löytyy. Joten on se mahdollista. Monella kyllä mua nuoremmallakin on paljon paksumpi vyötärö vaikka olis muuten samaa pituutta ja pienikokoinen.
Korsetti päälle! Äkkiä siihen tottuu.