90-60-90 ihannemitat mahdottomat nykyaikana!
Siis rinta, vyötärö ja lantio. Mittasin just huvikseni vyötäröni ja tulos oli 95! Aika kamala luku ja ylipainoa onkin toki mulla noin 15-20 kg, mutta en silti ymmärrä miten kenenkään täysikasvuisen naisen vyötärö voisi olla tuon 60 cm. (no, ehkä se oli 50-luvulla korsettien aikaan)
Mittasin huvikseni vielä erittäin hoikan 3 v. poikani vyötärön, joka oli 56 cm! Että siitä vähän vertailupohjaa, miten kaponen tuo 60 cm vyötärö on...
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
missä se yks hullu on? :D
Ai sss? Sillähän on muistaakseni 64cm vyötärö - tasapaksu anorektikko, yöks.
Onhan ne naiset olleet ennen paljon lyhyempiäkin, 160 cm on ollut ihan tavallinen mitta, nykyään harvempi on niin lyhyt. Minä olen 170 cm ja 62 kg ja en millään pääsis noihin mittoihin, korsetti vois kaventaa vyötäröä, mutta muuten ihan mahdotonta. Olen 116-72-99.
Itse olen 90 - 67 - 100 ja oikein tyytyväinen. Ennen lapsia oli toki pienemmät mitat, nyt jo nelikymppinen...
Vierailija kirjoitti:
169/60 ja 86-62-93. Läheltä liippaa siis. Hämmentää, kun monilla minun mittaisillani naisilla vy on 75-80 cm luokkaa, minulla kun on ylimääräistä rasvaa vyötäröllä, en todellakaan ole timmissä kunnossa!
Moni voi olla sivusta hoikka mutta edestä leveä, jolloin vyötärön ymp. helposti isompi luonnostaankin. Vaikkei olisi rasvaa.
Minulla oli juuri nuo 90-60-90 mitat vielä nelikymppisenä, pituuteni 175cm ja paino silloin 58kg. Nyt, kun kuusikymppiä lähestyy, ovat mitatkin (ja paino) kasvaneet selvästi,mutta ovat edelleen samassa suhteessa. Taitaa olla lähinnä rakenteellinen, eli geeneistä riippuva juttu, minkämallisen vartalon saamme. Joillakin on leveä lantio, toisilla leveä rintakehä ja jotkut ovat ns. tasapaksuja rakenteeltaan. Painoon voimme vaikuttaa, mutta luuston rakenteeseen emme.
Mun vyötärönympärys oli kapeimpana aikana 64 cm ja lapsena/ teini-ikäisenä vielä vähemmän. Ja olin siis vielä 27v. tosi laiha. Mutta en kärsinyt mistään syömishäiriöstä siis. Se, että jotkut sairaat ihmiset määrittelevät 90-60-90 olevan joku ihannemitta, niin mitä sitten? Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Oletan kuitenkin että olet jo yli 18v.?
Omat mitat 88-60-90 ja 177/55 N25. Olen luonnostani hoikka ja muutenkin liikunnallinen. Viisikymppinen äitini samanlainen (synnyttänyt viisi lasta).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Candice_Swanepoel
86-58-88, 177cm. Mikä on sinun tekosyysi?
Piti ihan mittailla. 86/64/88. Pituus 171 ja painoa 57? en ole varma, voi olla enemmänkin. Tasapaksulta näyttää ja tuntuu. Olen 24-vuotias ja alle vuoden ikäisen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Erilainen ruumiinrakenne. Olin tasapaksu ja vyötärötön myös alipainoisena.
Ei mahdotonta :) omat mittani 83/57/89, aika täydellinen kroppa kuulemma!
Just mittasin, mulla on mitat 85-60-85.
Ei ole mikään mahdottomuus nuo mitat. Pituutta mulla 165cm.
Mittani ovat 85-57-86 / 161 cm ja 49 kg. En hirveästi stressaa syömisistä ja liikkumisesta, välillä tulee elettyä terveellisemmin, ja välillä taas syötyä mitä huvittaa. En edes pidä vyötäröäni kovin timminä, sillä kun vähän kouraisee, niin jää läskiä ja löysää nahkaa käsiin.
Itsekin kyllä ihmettelen, koska olen moniin ihmisiin verrattuna pienikokoinen ja silti mitat luokkaa 90-70-90 ilman, että vyötäröllä on ylimääräistä. Välillä mietin, että olenko sittenkin isokokoinen ja vain harhainen, mutta kun ei se ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sun, ssss?
89-61-91, pituutta löytyy 175 cm ja vaaka näytti viime kerralla 57 kiloa. Tietysti ihmisen ruumiinrakenne vaikuttaa, mutta useammalla taitaa kyllä se pulskuus ja myös ylipaino vaikuttaa... Kai ihmiset tylsyyttään syövät eivätkä liiku tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä se yks hullu on? :D
Ai sss? Sillähän on muistaakseni 64cm vyötärö - tasapaksu anorektikko, yöks.
juuri se
Tuo on mahdollista yhdellä keinolla. Esim jos on laiha, pistää korsetin päälle ja kiristää kunnes senttejä on enää 60. Tämän jälkeen alkaa syödä ja lihottaa itseään korsetti päällä kunnes ala- ja yläosa ovat 90 senttiset. Tosin en tiedä kuinka hyvältä tämä näyttää, mutta sentit ovat ainakin kohdalleen.
91-64-91, 175cm/63kg. Johtuu kyllä täysin mielestäni siitä, että olen pitkäselkäinen eli palstatermien mukaan persjalkainen. Jotain hyvää siinäkin, kun ei vatsaan kerry rasva lähes millään! Usein olen vielä kilon, pari kevyempi ja silloin nimenomaan vyötäröstä ja vatsasta se paino lähtee.
Leveimmästä kohdasta eli noin takapuolen keskikohdasta yleensä. XS kokoon mahtuakseen pitää yleensä olla 88-89 cm lantio. Metrin lantiolla mahtuu ehkä Halpahallin XS-koon verkkareihin!