90-60-90 ihannemitat mahdottomat nykyaikana!
Siis rinta, vyötärö ja lantio. Mittasin just huvikseni vyötäröni ja tulos oli 95! Aika kamala luku ja ylipainoa onkin toki mulla noin 15-20 kg, mutta en silti ymmärrä miten kenenkään täysikasvuisen naisen vyötärö voisi olla tuon 60 cm. (no, ehkä se oli 50-luvulla korsettien aikaan)
Mittasin huvikseni vielä erittäin hoikan 3 v. poikani vyötärön, joka oli 56 cm! Että siitä vähän vertailupohjaa, miten kaponen tuo 60 cm vyötärö on...
Kommentit (110)
Te, jotka olette korsettia käyttäneet, kertoisitteko, mistä sen saa ja miten sitä käytetään!
Vierailija kirjoitti:
91-64-91, 175cm/63kg. Johtuu kyllä täysin mielestäni siitä, että olen pitkäselkäinen eli palstatermien mukaan persjalkainen. Jotain hyvää siinäkin, kun ei vatsaan kerry rasva lähes millään! Usein olen vielä kilon, pari kevyempi ja silloin nimenomaan vyötäröstä ja vatsasta se paino lähtee.
Totta muuten, pitkä selkä varmasti tekee mahdolliseksi kapean vyötärön. Olen itse 160cm jolla on jalat paljon selkää pidemmät, enkä siinä syy miksi en saa vyötärönympärystä alemmaksi kuin 70cm.
Vahingoittaako korsetin käyttäminen kehoa jotenkin? Mistä saa hankittua laadukkaan? Haluaisin kokeilla.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä se yks hullu on? :D
Ai sss? Sillähän on muistaakseni 64cm vyötärö - tasapaksu anorektikko, yöks.
Olen tasapaksu, mutta vy ei ole noin iso.
PS. Ensimmäinen viesti minulta tässä ketjussa
Ainakin 62 tai 63cm sanoit kerran, muistan kyllä ;) poikamainen kroppa on ruma!
Tuo tiimalasi-malli on saavutettavissa jos on kropaltaan sen mallinen. Mutta ns. kapealanteisille, joille ei vyötärö/lantio-suhteen ero suuri, ei onnistu vaikka olisi kuinka hoikka.
Jo
N22 kirjoitti:
Vahingoittaako korsetin käyttäminen kehoa jotenkin? Mistä saa hankittua laadukkaan? Haluaisin kokeilla.
Jos on järkevä eikä yritä mitään ennätyksiä, niin ei vahingoita. Jos se sattuu, pitää löysätä. Mikä tahansa on terveydelle vaarallista jos kohtuuden unohtaa.
Va
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette korsettia käyttäneet, kertoisitteko, mistä sen saa ja miten sitä käytetään!
Valitettavasti kunnolliset ovat kalliita. Ne pitää teettää mittatilauksena. Suomessakin on muutama paikka, joissa tehdään ihan oikeita - en nyt mainosta mitään, mutta kuukkelilla löytyy. Valmista ei saa ensimmäisellä käynnillä mukaansa, vaan sitä saa odotella.
Ei ole mahdotonta. Itselläni on mitat 82/61/85. Vuosi sitten vy oli vain 55-58. Olen 23 vuotias. Painan n 48 kg. Tosin lantio ja rinta ei sitä 90 oo, mutta vyötäröstä selkeesti erottuu. Tuskimpa edes kovin harvinaiset mitat.
Vierailija kirjoitti:
Mullaki on esim. lantio 107 cm leveä leveimmästä kohdasta ja pituus 169 cm ja painoa 67 kg.
Eli naiset on isompikokoisiakin nykyään, ei niin siroja enää.
Sinä=kaikki naiset? Kyllä meitä sirojakin naisia löytyy, vaikka et ole sellainen itse.
Olen mitoiltani muistaakseni noin 85-59-89 ollut hoikimmillani. Nyt pari senttiä enemmän kaikki. Painoa 55, pituutta 168cm.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä se yks hullu on? :D
Ai sss? Sillähän on muistaakseni 64cm vyötärö - tasapaksu anorektikko, yöks.
Olen tasapaksu, mutta vy ei ole noin iso.
PS. Ensimmäinen viesti minulta tässä ketjussa
Ainakin 62 tai 63cm sanoit kerran, muistan kyllä ;) poikamainen kroppa on ruma!
Mukavaa, että opiskelet kommenttejani ❤️
PPS. Atm ei noista kumpikaan
Heh joo, muistan kyllä että sulla on muutenkin aika isot mitat lyhyeksi alipainoiseksi naiseksi. Ei susta siis kovin siroa ja pientä tule vaikka laihtuisit siihen naurettavaan tavoitepainoosi :/
88-74-88. Pakko kyllä myöntää että tuo 90-60-60 on aika mahdoton.
Mies, 31-v. 173,5 cm/ 56 kg, BMI 18,6.
Vierailija kirjoitti:
88cm-60cm-90cm ja pituus 172cm ja paino 52-53kg ja olen 34v/pari lasta joten on mahdollista
Hauska, olen ihan samoissa mitoissa, saman ikäinen ja kaksi lasta synnyttänyt :)
Et kyllä ole lähelläkään nuorten naisten keskipituutta 😀
Noh, kyllä muakin vituttaisi jos söisin jotain 1000 kaloria päivässä mutta olisin samankokoinen kuin 10kg enemmän painava...
Ei kannata tuijottaa pelkkää vaakaa!
Heh, minun mittani ovat: lantio 115, vyötärö 87, rinnanympärys 101, pituus 174, paino 78 kg, eli en ole ihan heti laihduttamassa näihin ns. ihannemittoihin :D
"Suomalaismiesten keskipituus on jo noin 181 senttimetriä ja naisten 167,5 senttiä. Noin 30 vuotta sitten miesten keskipituus oli 176 ja naisten 163 senttiä."
Olen kuullut tuon 167cm useasta lähteestä. Useimmat tuntemani parikymppiset ovat keskimäärin lähelle 170cm.
Vierailija kirjoitti:
Va
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kunnolliset ovat kalliita. Ne pitää teettää mittatilauksena. Suomessakin on muutama paikka, joissa tehdään ihan oikeita - en nyt mainosta mitään, mutta kuukkelilla löytyy. Valmista ei saa ensimmäisellä käynnillä mukaansa, vaan sitä saa odotella.
Mikset voi kertoa yrityksen nimeä?
En viitsi yrittää vaikka luulen, että onnistuisi. Nyt 89-62-90. Olen 162 ja 51 kg. Pari kiloa pois ja rintalihastreenejä, siinä se olisi. Tai sitten 3 desin silarit ja laihdutuskuuri. Lantiosta ei lähde enää mitään. Luut jo kolisee nytkin ja pepussa ei ole enää rasvaa.
59 jatkaa, itse olen joskus miettinyt tätä. Läpällä ja ei läpällä. Itsehän olen 165, painan 52, ja mitat 75-70-85. Ei tasan käy onnenlahjat :(