Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa miehen kanssa omista rajoista kertomisesta

Vierailija
21.02.2016 |

Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. Varsinkin suhteen alkuaikoina mies jaksoi kuunnella, mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa. Pyysin, että voisitko sanoa kun sinua alkaa väsyttää liikaa, tuntuu todella pahalta, kun nukahdat kesken lauseeni. Mies ei koskaan luvannut edes koittaa. En ymmärrä miksi. Miksei hän voi sanoa että nyt mua väsyttää? Hän jaksaa kuitenkin kuunnella eri aikoja minua, joten en voi ennustaa milloin kuorsaus alkaa kuulua.
En ole saanut miestä vieläkään sanomaan, että hän ei enää jaksa kuunnella vaan haluaa käydä nukkumaan. Meillä on muutenkin ongelmia ssitä, että mun pitäisi osata lukea miehen ajatuksia.

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että ihmiset jaksavat riidellä joka asiasta. Ole onnellinen jos olet löytänyt jonkun ketä rakastaa ja joka rakastaa sinua, ja jos näin ei ole, eroa ja jatka elämääsi.

No eikö parisuhteissa nyt riidellä vähän joka asiasta. Miten kumpikin voisi olla heti siltään tyytyväinen toisen kaikkiin tapoihin?

ap

Terveessä parisuhteessa ei "riidellä vähän joka asiasta".

No miten erimielisyydet sitten ratkaistaan? Minusta se, että ollaan eri mieltä eikä asia selviä on riita.

ap

No niinhän se on jos kumpikaan ei jousta. Olla eri mieltä ja riidellä on aika kaukana toisistaan.

Miten niin olla eri mieltä on eri asia kuin riidellä?

ap

Olen esimerkiksi eri mieltä mieheni kanssa siitä, pitäisikö astiat laittaa suoraa koneeseen haisemaan vai täyttää tiskikone kerralla mutta ei me siitä riidellä. Kumpikin tietää että toinen on eri mieltä ja kunnioittaa toisen tapaa. Tässä nyt yksi esimerkki.

mutta te olette tyytyväisiä toistenne tapoihin. Niistä ei tarvitse riidellä. Olette vain todenneet, että ne ovat erilaiset. Mä en ole tyytyväinen mun mieheni tapaan alkaa kuorsata kesken mun puheeni. Ei pyytänyt edes anteeksi kun se tapahtui ekan kerran. Jos olisi pahoitellut, olisin ymmärtänyt, että välittää minusta kuitenkin.

ap

Eikä ole siis sen jälkeenkään pahoitellut. Ei sillä, että se pelkällä pahoittelulla olisi ratkaistu, vaan asiaan pitäis saada pysyvämpi ratkaisu. Ehkä mies ei välitä minusta. Ehkä minä en välitä hänestä.

ap

Vierailija
42/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että ihmiset jaksavat riidellä joka asiasta. Ole onnellinen jos olet löytänyt jonkun ketä rakastaa ja joka rakastaa sinua, ja jos näin ei ole, eroa ja jatka elämääsi.

No eikö parisuhteissa nyt riidellä vähän joka asiasta. Miten kumpikin voisi olla heti siltään tyytyväinen toisen kaikkiin tapoihin?

ap

No miten erimielisyydet sitten ratkaistaan? Minusta se, että ollaan eri mieltä eikä asia selviä on riita.

ap

No niinhän se on jos kumpikaan ei jousta. Olla eri mieltä ja riidellä on aika kaukana toisistaan.

ap

Olen esimerkiksi eri mieltä mieheni kanssa siitä, pitäisikö astiat laittaa suoraa koneeseen haisemaan vai täyttää tiskikone kerralla mutta ei me siitä riidellä. Kumpikin tietää että toinen on eri mieltä ja kunnioittaa toisen tapaa. Tässä nyt yksi esimerkki.

Missä teillä on likaiset astiat, jos ei tiskikoneessa?

Huuhdeltuna altaassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mies ei tavallaan voi tuossa onnistua, tehdä mielestäsi oikein. Jos hän sanoo, että nyt en jaksa enää kuunnella, sinulla alkaa alahuuli väpättää, että ai jaa eikö kiinnosta. Ja kun hän nukahtaa mitään sanomatta, sama juttu. Sinun pitää vaan etsiä se toinen aika juttelullesi. Väärä aika on väärä aika. 

Vierailija
44/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

mutta te olette tyytyväisiä toistenne tapoihin. Niistä ei tarvitse riidellä. Olette vain todenneet, että ne ovat erilaiset. Mä en ole tyytyväinen mun mieheni tapaan alkaa kuorsata kesken mun puheeni. Ei pyytänyt edes anteeksi kun se tapahtui ekan kerran. Jos olisi pahoitellut, olisin ymmärtänyt, että välittää minusta kuitenkin.

ap

Niiin no siitähän tässä vähän niinkuin oli kyse että miten olla eri mieltä eroaa riitelystä...

Vierailija
45/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Niiin no siitähän tässä vähän niinkuin oli kyse että miten olla eri mieltä eroaa riitelystä...

Niin, mutta jos mä olen eri mieltä, niin en ole tyytyväinen siihen, mitä mieltä se toinen on. Ainakaan aina. Kun sanoin, että parisuhteessa riidellään melkein kaikesta. Jos se on ihan sama, niin miksi olla edes eri mieltä? Sen kun omaksut vain miehesi näkemyksen. Muka.

ap

Vierailija
46/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Siten, että aikuinen ihminen osaa olla ja antaa muiden olla eri mieltä asioista ilman, että kokee tarvetta alkaa riitelemään.

Vierailija
47/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään ole peruskäsitteet nyt hallussa. 

Vierailija
48/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mies ei tavallaan voi tuossa onnistua, tehdä mielestäsi oikein. Jos hän sanoo, että nyt en jaksa enää kuunnella, sinulla alkaa alahuuli väpättää, että ai jaa eikö kiinnosta. Ja kun hän nukahtaa mitään sanomatta, sama juttu. Sinun pitää vaan etsiä se toinen aika juttelullesi. Väärä aika on väärä aika. 

En ymmärrä miten se olisi loukkaavaa, jos mies jämäkästi kertoisi, että minua väsyttää, jutellaan kun olemme hereillä molemmat, ja sitten tosiaan haluaisi kuunnella muulloin. En ole yövalvottajanatsi, mutta koen, että mies pitää minua sellaisena, kun ei uskalla (?) sanoa asiaa.

ap

Vierailija
49/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, nyt ymmärrän.

Jos teillä on televisio, voisit ehkä katsella uusintoja, tai vaihtoehtoisesti kirjoitella AV-palstalle, jos miehesi on seksinnälkäinen. Ei sen väistämiseksi tarvitse omaa aikaa selittelemällä tuhlata, riitelystä puhumattakaan. Kyllä se mies muutenkin nukahtaa.

Vierailija
50/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. Varsinkin suhteen alkuaikoina mies jaksoi kuunnella, mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa. Pyysin, että voisitko sanoa kun sinua alkaa väsyttää liikaa, tuntuu todella pahalta, kun nukahdat kesken lauseeni. Mies ei koskaan luvannut edes koittaa. En ymmärrä miksi. Miksei hän voi sanoa että nyt mua väsyttää? Hän jaksaa kuitenkin kuunnella eri aikoja minua, joten en voi ennustaa milloin kuorsaus alkaa kuulua.

En ole saanut miestä vieläkään sanomaan, että hän ei enää jaksa kuunnella vaan haluaa käydä nukkumaan. Meillä on muutenkin ongelmia ssitä, että mun pitäisi osata lukea miehen ajatuksia.

No jos juuri illalla pyörii mielessä paljon asioita,etkä sen takia saa nukutta,kirjoita ne vaikka ylös johonkin,ehkä päiväkirjaan? Mieli "puhdistuu" ja voit jutella niistä miehelle,sitten kun olette virkeämpiä.

Vierailija
51/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten se olisi loukkaavaa, jos mies jämäkästi kertoisi, että minua väsyttää, jutellaan kun olemme hereillä molemmat, ja sitten tosiaan haluaisi kuunnella muulloin. En ole yövalvottajanatsi, mutta koen, että mies pitää minua sellaisena, kun ei uskalla (?) sanoa asiaa.

ap

No hyvä, toisaalta sinä tiedät jo, ettei mies jaksa iltaisin kuunnella pitkiä jutteluja. Hän ennen pitkää nukahtaa. Miksi sinun silti pitää juuri silloin niitä juttujasi jutella? Hänestä varmaan tuntuu ikävältä sanoa, että hei nyt en jaksa kuunnella, hän saattaisi haluta jaksaa. Minusta sinä aivan turhaan samasta asiasta loukkaannut, kun kerran mies iltaisin nukahtaa nopeasti. 

Vierailija
52/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se muuttuu kidutukseksi jos et anna nukkua kun nukuttaa, Aloita aikaisemmin tai jos jää kesken niin puhu aamiaisella

Antaisin nukkua, mutta kysymys oli miksi mies ei ilmaise, että on väsynyt vaan vain alkaa kuorsata?

jos olet joskus saanut raivokohtauksen vastaavassa tilanteessa ja riita on kestänyt monta tuntia?

Voi olla että näin on käynyt, joo. Miksi se estää asian kertomisen myöhemmin? Miksi mies on kanssani, jos raivokohtaus haittasi jotain?

ap

No ei halua tapella väsyneenä :)   

Niin no tää voi tietysti olla, mies pelkää, että alan jankata ja vängätä, että hänen olisi nyt ihan paaaakko kuunnella vielä tää ja tää asia, vaikka hän on väsynyt. :/ En tiedä. Mielestäni en toimisi niin. En itsekään jaksaisi väsyneenä kuunnella ketään, mutta mieheni jaksaa paljon muitakin sellaisia asioita, joita mä en, ohan henkiselläkin puolella. Siksi vaikea tietää millainen hän on, kun ei kerro. Ja jos en uskoisi niin miksei raivoa itse kerran, pari niin varmaan uskoisin. Jos kerran minä hölinöineni olen väärässä. (Sääntö sängyssä ei puhuta. Mutta meillä ei ole sellaista sääntöä kuitenkaan.)

ap

Miten niin et tiedä millainen hän on, osasithan tähänkin ketjuun kuvailla hyvin että voi nukahtaa kesken lauseen kun tarpeeksi kauan puhut.

Ehkä teillä on erilainen käsitys sanotaan nyt vaikka rakkaudesta, sulle olisi ilmeisesti tärkeää että keskenänne kommunikoisitte sanallisesti niin paljon kuin mahdollista. Sulle tulee paha mieli siitä jos huomaat että mies ei kuuntele ja myös siitä että mies ei näe tarpeelliseksi kertoa sulle esim. että ei jaksa kuunnella, nukuttaa. Susta tuntuu syvällä sisimmässäsi että ei rakasteta kun kerran toimitaan näin. Mies ei välttämättä koe asiaa samalla tavalla, hänen mielestään ehkä rakkautta osoitetaan muilla tavoilla.

Ehkä oletat väärin, kun ajattelet että mies nukahtaa koska ei jaksa kuunnella. Ehkä ne on toisistaan riippumattomia asioita. Ehkä hän nukahtaa koska on ilta ja hän on sängyssä.

Sanoit että haluaisit säilyttää kasvosi omissa silmissäsi, eli sua nolottaa tajuta että puhut yksinäsi, mutta ei se taida olla miehen vastuulla se sun nolostuminen. Itseksesihän sinä nolostut. Lakkaa nolostumasta ja totea itsellesi että ehkä parempi tosiaan ruveta nukkumaan ja puhua tästä asiasta jonain toisena aikana.

Vierailija
53/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, nyt ymmärrän.

Jos teillä on televisio, voisit ehkä katsella uusintoja, tai vaihtoehtoisesti kirjoitella AV-palstalle, jos miehesi on seksinnälkäinen. Ei sen väistämiseksi tarvitse omaa aikaa selittelemällä tuhlata, riitelystä puhumattakaan. Kyllä se mies muutenkin nukahtaa.

No ei tää nyt seksiin liity mitenkään. Suhteemme alkuaikoina en tosin halunnut seksiä ja mies tiesi sen, mutta nykyään seksi on ihan jees. Mies tuskin haluaa sitäkään kun nukahtaa. Osaa se tehdä aloitteen jos haluaa.

ap

Vierailija
54/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sun juttelu toimiikin eräänlaisena iltasatuna eli tasainen höpötys saa nukahtamaan? Mulle ainakin käy helposti niin, jos sängyssä alkaa höpötteleen, sitä vaan nukahtaa ilman, että sitä ennalta tajuaa.

Vierailija
55/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Niin, mutta jos mä olen eri mieltä, niin en ole tyytyväinen siihen, mitä mieltä se toinen on. Ainakaan aina. Kun sanoin, että parisuhteessa riidellään melkein kaikesta. Jos se on ihan sama, niin miksi olla edes eri mieltä? Sen kun omaksut vain miehesi näkemyksen. Muka.

ap

No siinäpä sitten riitelet :D Itse olen jo sen verran aikuistunut, että ymmärrän ettei kaikki ole aina samaa mieltä minun kanssani ja minun mielipiteeni ei välttämättä ole se oikea. 

Vierailija
56/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suuttui kun aina nukahdan Kesken seksin.

Vierailija
57/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpisevät naiset ovat rasittavia! Sanoo nainen joka osaa olla hiljaakin.

Vierailija
58/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miehesi varmaan huomaa olevansa väsynyt, mutta ei niin väsynyt, etteikö jaksaisi kuunnella. Uni tulee kuitenkin niin yllättäen, että hän ei sitä huomaa eikä ehdi sanoa sitä. Minä puolestani voin katsoa sohvalla telkkaria omassta mielestä virkkuna, mutta jossain kohtaa huomaan, että kas vain, tulipa otettua pikku tirsat välillä. Sinä nyt teet ongelmaa asiasta, jossa ei ole ongelmaa.

Vierailija
59/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se muuttuu kidutukseksi jos et anna nukkua kun nukuttaa, Aloita aikaisemmin tai jos jää kesken niin puhu aamiaisella

Antaisin nukkua, mutta kysymys oli miksi mies ei ilmaise, että on väsynyt vaan vain alkaa kuorsata?

jos olet joskus saanut raivokohtauksen vastaavassa tilanteessa ja riita on kestänyt monta tuntia?

Voi olla että näin on käynyt, joo. Miksi se estää asian kertomisen myöhemmin? Miksi mies on kanssani, jos raivokohtaus haittasi jotain?

ap

Niin no tää voi tietysti olla, mies pelkää, että alan jankata ja vängätä, että hänen olisi nyt ihan paaaakko kuunnella vielä tää ja tää asia, vaikka hän on väsynyt. :/ En tiedä. Mielestäni en toimisi niin. En itsekään jaksaisi väsyneenä kuunnella ketään, mutta mieheni jaksaa paljon muitakin sellaisia asioita, joita mä en, ohan henkiselläkin puolella. Siksi vaikea tietää millainen hän on, kun ei kerro. Ja jos en uskoisi niin miksei raivoa itse kerran, pari niin varmaan uskoisin. Jos kerran minä hölinöineni olen väärässä. (Sääntö sängyssä ei puhuta. Mutta meillä ei ole sellaista sääntöä kuitenkaan.)

ap

Miten niin et tiedä millainen hän on, osasithan tähänkin ketjuun kuvailla hyvin että voi nukahtaa kesken lauseen kun tarpeeksi kauan puhut.

Ehkä teillä on erilainen käsitys sanotaan nyt vaikka rakkaudesta, sulle olisi ilmeisesti tärkeää että keskenänne kommunikoisitte sanallisesti niin paljon kuin mahdollista. Sulle tulee paha mieli siitä jos huomaat että mies ei kuuntele ja myös siitä että mies ei näe tarpeelliseksi kertoa sulle esim. että ei jaksa kuunnella, nukuttaa. Susta tuntuu syvällä sisimmässäsi että ei rakasteta kun kerran toimitaan näin. Mies ei välttämättä koe asiaa samalla tavalla, hänen mielestään ehkä rakkautta osoitetaan muilla tavoilla.

Ehkä oletat väärin, kun ajattelet että mies nukahtaa koska ei jaksa kuunnella. Ehkä ne on toisistaan riippumattomia asioita. Ehkä hän nukahtaa koska on ilta ja hän on sängyssä.

Sanoit että haluaisit säilyttää kasvosi omissa silmissäsi, eli sua nolottaa tajuta että puhut yksinäsi, mutta ei se taida olla miehen vastuulla se sun nolostuminen. Itseksesihän sinä nolostut. Lakkaa nolostumasta ja totea itsellesi että ehkä parempi tosiaan ruveta nukkumaan ja puhua tästä asiasta jonain toisena aikana.

On se miehen vastuulla, hän voisi sen estää, koska mä haluan puhua, jos se on mahdollista. Mutta en ala kysellä saako arvon herralle puhua, miksei mies sano itse jos se, mitä aion ei käy? Mies aiheutti minulle jo sen nolouden jokatapauksessa eikä edes pahoitellut.

ap

Vierailija
60/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ja silti pakotat miehesi kuuntelemaan väsyneenä sinun jorinoitasi ja vielä suutut, kun mies nukahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan