Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen, työn ja itsestä huolehtimisen (liikuntaharrastus) yhteensovittaminen ei tunnu onnistuvan ja koko ajan stressaa!

Vierailija
21.02.2016 |

Ja suorastaan ahdistaa, mistään en suoriudu hyvin ja koko ajan on levoton, tyytymätön ja hermostunut olo. Mikä
Neuvoksi?

Kommentit (328)

Vierailija
181/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt lopetan itse tämän ketjun osaltani ja keskityn johonkin järkevämpään. Hajotkaa läskeihinne te jotka haluatte vain loukata. Ap

Vierailija
182/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en saa harrastaa liikuntaa, kärsin niin pahoista niska- ym. jumeista ja sen myötä migreeneistä, etten ainakaan pysty kunnolla suoriutumaan perhe- ja työvelvoitteista. Eli liikunnasta luopuminen ei ole vaihtoehto. Ap

Eikö ole mahdollista, että teet kotijumppaa? Sovitte, että sulla on oma rauha vaikka puoli tuntia.

Oikeastihan suurin osa siitä liikuntaharrastukseen menevästä ajasta on muuta kuin liikuntaa. Se aika menee siirtymiin, pukemiseen ja riisumiseen. Sen varsinaisen liikunnan voi aivan hyvin suorittaa kotonakin. Jos harvalla nyt onkaan sitä kahta tuntia illasta aikaa omalle harrastukselle, niin sen puoli tuntia voi varmasti irroittaa vaikka joka päivälle.

KOMPPAAN! Näin minä teen 3-4krt/vko. 1-2h omaa aikaa, käytän painoja jne ja välillä aerobista. Tulos ei eroa salista tai ryhmäliikunnasta. Mies tukee kun hoitaa lapset sillä välin. Toki sama toisinpäin.

Haluan omaa aikaa poissa kotoa. Ja kuten joku sanoi, vetävät liikkeet jäävät kotitreenissä pois kun emme omista tankoa ja levypainoja. Leuanvetotanko onneksi on. Ap

Miksi olet perustanut perheen, kun haluat noin aktiivisesti ja epätoivon vimmalla pois perheesi seurasta? Omaa aikaa? Entäs lasten oikeus ja halu viettää aikaa vanhempiensa kanssa?

Ihan oikeasti olet sitä mieltä, ettei äidillä ole oikeutta viettää muutamaa tuntia viikossa poissa kotoa jolloin isä on lasten kanssa? Ap

Ei kai kerta salilla viikossa mitään suurta eroa tee. Varmaan tarkoitit 2-3 kertaa viikossa, joka tekee ainakin5-6 h. Jos lapset sairastaa tai mies, niin sitten se on aika paljon, kun aika alkaa olla kortilla. Löysää hiukan pipoa.

Enkä löysää. Kertakin on tyhjää parempi. Kahteen kertaan olen korkeintaan 4,5h pois kotoa viikossa. Kolmea kertaa harkitsen kun nuorempikin on isompi. Ap

Mä ymmärsin, että olet töissä kodin ulkopuolella 40 h/vko. Ootkin kotona?

Olen töissä, kyllä. Onko sekin nyt paha juttu? Ap

Jos sulla ja lapsilla on viikossa 35 h yhteistä hereilläoloaikaa (tästäkin valtaosa pakkorutiinien täyttämää), paljostako olet valmis luopumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt lopetan itse tämän ketjun osaltani ja keskityn johonkin järkevämpään. Hajotkaa läskeihinne te jotka haluatte vain loukata. Ap

Aha. Nyt meni sitten herne nenään, kun kyseenalaistettiin sun kykysi huolehtia terveydestäsi. Tästä voinee päätellä, että levon ja rasituksen suhde on pielessä, ruokavalio päin mäntyä ja stressistä et halua edes luopua.

Vierailija
184/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää perheen yhtälöstä pois niin hyvin onnistuu. Se onnistuminen johtaa taas eteenpäin usealta kantilta katsottuna!

World is your oyster tai jotain 😊

Vierailija
185/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap alkaa lenkkeilemään aamuisin ennen töihin menoa.Itse käyn välillä lenkillä aamulla tai menen juoksemalla töihin ja takaisin.Töissä suihkumahdollisuus.Ja työt alkaa klo 7.00.

Vierailija
186/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko ap alkaa lenkkeilemään aamuisin ennen töihin menoa.Itse käyn välillä lenkillä aamulla tai menen juoksemalla töihin ja takaisin.Töissä suihkumahdollisuus.Ja työt alkaa klo 7.00.

En todellakaan, sehän vain pahentaisi univajetta. Eikä lenkkeily muutenkaan ole se tärkein juttu, lihaskunto on. Ap

Vierailija
187/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama kuin anorektikon kanssa vääntäisi.

Vierailija
188/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk koht saan kahden lapsen äitinä 3-4 h liikuntaa viikossa tarkalla aikatauluttamisella, ja mies samoin, mutta ikävä kyllä aikaa ystäville ei sitten olekaan...mutta arvovalinta tämä, ja koko ajan silti omien lasten puolesta huono omatunto, vaikka teen vielä 80% viikkotyöaikaa. Yritän elää niin, ettei kauheasti kaduta vanhana...useimmat kuitenkin katuu sitä, jos eivät viettäneet tarpeeksi aikaa rakkaidensa kanssa.

Vierailija
189/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näköjään palasin takaisin tänne heti vääntämään... Tämä siis on treenisuunnitelmani, onko kohtuuton mielestänne lasten kannalta:

Maanantaina joko 30min kuntopyöräily kotona tai ulkolua/lenkkeilyä lasten kanssa. Illalla 15min kehonhuoltoa lasten nukkuessa (kuten mielellään joka päivä).

Tiistaina ulkoilua/lenkki lasten (pienemmän) kanssa.

Keskiviikkona sali töiden jälkeen, jolloin olen viimeistään kuudelta kotona. Aikaisemminkin jos satun pääsemään aikaisemmin töistä.

Torstaina 30min kuntopyöräily kotona tai lenkkiä lasten kanssa.

Perjantai vapaa, myös kehonhuollosta.

Lauantaina ulkoilua ja lenkkiä lasten/perheen kanssa. Usein kauppareissu vaunuilla ainakin.

Ei välttämättä kehonhuoltoa.

Sunnuntaina sali kun nuorempi nukkuu ainakin osan aikaa. Tähän menee yhteensä reilu pari tuntia matkoineen. Illalla kehonhuolto kun lapset nukkuvat.

Ap

Vierailija
190/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko tehdä lapsia jos ei sitte muka niitä kykene hoitamaan kun ahdistaa.

Kunnon riuska viikkosiivous käy treenistä sekin. Kaksivuotiasta voi käyttää punttina. 

Millaistakohan työtä teet ja miten sitä teet. Lysyssä ja kasassa niskajumeja hankkien?

Joo, juuri sellaista työtä :D

Ihan oikeesti joo, siivous käy treenistä - mies siivoaa, koska siivoaa paremmin ja minä vihaan siivoamista. Kaksivuotias on punttina jatkuvasti, mutta ei se salitreeniä korvaa. Mulla on katsos ihan tavoitteitakin treenille. Ap

Niin että mikään ei käy mitenkään. 

Ihanaa että sulla on migreenit. Ansaitset ne kuule ihan täysin. Toivotan sulle kaikin puolin vittumaista elämää.

Tästä ja tämän viestin yläpeukuttajille tahdon vielä sanoa, että eipä kuulkaa yhtään loukkaa, mulla on saletisti timmimpi kroppa kuin teillä, joten ihan-vitun-sama millaista elämää mulle toivotte. Ap

Ihmetteletkö yhtään, miksi saat tällaisia vastauksia kuin saat ja alapeukkuja kymmenittäin joka vastaukseesi? Hämmästelin, kun ihmettelit, miksi saat nuivia vastauksia.

En ole kirjoittanut ketjuun aiemmin.

Vierailija
191/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanot alkuun että sullä on koko ajan levoton, riitämätön ja tyytymätön olo. Eikö se herätä miettimään, miksi näin on? Ja onko onnellisuus vain salilla käynnistä kiinni?

Vierailija
192/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanot alkuun että sullä on koko ajan levoton, riitämätön ja tyytymätön olo. Eikö se herätä miettimään, miksi näin on? Ja onko onnellisuus vain salilla käynnistä kiinni?

Ei tietenkään vain, mutta kyllä se on siten että olen onneton jos en pääse sinne edes kahta kertaa viikossa. Ja sitten tosiaan kuten monta kertaa olen sanonut, alkaa niskajumi ja migreeni oireilla. Olen kyllä hoidattanut vaivaa osteopaatillakin jonka mielestä parasta mitä voin tehdä on harrastaa säännöllisesti kuntosalia mahdollisimman raskailla painoilla.

Mutta onko siis mielestänne viikko-ohjelmani jotenkin kohtuuton?

Ap

Vierailija
193/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä ahkerasti palstalla pitkin päivää. Olisko migreenien osasyy tässä... Missä sun lapset tänään on, onko äiti naama ruudussa kiinni koko sen ajan kun ei ole salilla ja lenkillä?

Vierailija
194/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä ahkerasti palstalla pitkin päivää. Olisko migreenien osasyy tässä... Missä sun lapset tänään on, onko äiti naama ruudussa kiinni koko sen ajan kun ei ole salilla ja lenkillä?

Totta, varmasti av on yksi migreenin laukaiseva tekijä :'D

En normaalisti ole palstalla jatkuvasti, nyt en malta olla olematta kun ketjuun tulee koko ajan uusia kommentteja. Kyllähän se tässä muun ohessa kännykällä sujuu.

Ap

Vierailija
195/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tutkimuksista mitään tajuava ymmärtää, että jollain yksittäisellä hiirityöllä voi lähinnä pyyhkiä persettään, kun vuosikymmenten epidemiologinen ja muu ihmisdata tukee sitä, että suositusten mukainen liikunta lisää terveitä elinvuosia ja vähentää useiden sairauksien riskiä. Kilpaurheilu on sitten asia erikseen, mutta esim suosituksiin nähden 10-kertainen liikuntamäärä ei lisää kuolleisuutta ihmisillä.

Ja joo, saatan minäkin kovan salitreenin jälkeen mainita kipeistä lihaksista. Jos joku ei tajua, mikä ero on hyvällä, terveellä ja patologisella lihaskivulla, niin ei ole minun ongelmani. Liikuntaperäisiä vammoja tietysti voi tulla, mutta niiden aiheittama kuorma terveydenhuollolle on aika minimaalinen liikkumattomuuden aiheuttamiin sairauksiin ja vaivoihin verrattuna.

Ei noilla epidemologisilla tutkimuksilla ole voitu osoittaa oikeaa, vedenpitävää syy- ja seuraussuhdetta liikunnan ja esim. eliniän suhteen. Olemme geneettisesti hyvinkin erilaisia synnynnäisten ominaisuuksiemme, kuten esim. aerobisen kunnon ja liikunnan aikaansaaman vasteen suhteen. Osa ihmisistä on ns. hyväkuntoisia ilman minkäänlaista liikuntaa geneettisen lottovoittonsa ansiosta, ja he ovat niitä hyväkuntoisia ja pitkäikäisiä  ihmisiä. Osa ei treenaamallakaan pääse samalle tasolle. Ei ole yhtään ihmistutkimusta jossa olisi näyttöä siitä, että raskas liikunta hyödyttää geneettisesti epäliikunnallista ihmistä tai ketään muutakaan. Liikunnallisesti lahjakkaat nyt vaan liikkuvat ihan ilokseen enemmän kuin muut koska liikunta tuottaa miellyttävän vasteen kehoon.Tottakai päivittäiseen elämään riittävä kunto on oltava, mutta sen saa viettämällä päivittäistä elämää ja lisäksi kävelemällä hieman joka päivä. 

Tämä mielipide on kerettisyydessään varmaan samaa luokkaa kuin se, että joku uskalsi joskus väittää, että eläinrasvat eivät ehkä kenties sellaisenaan olekaan ihan täyttä myrkkyä :) Että ei kaikki (lue juuri mitkään) tutkimukset sitä osoitakaan..

Vierailija
196/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo suorittamispakosta tuleva stressi aiheuttaa migreenin? Minulla on ollut niskaongelmia usein, sillä työni tapahtuu täysin tietsikalla. Olen käynyt salilla fysioterapiassa, omt:lla, niksauttajall. Paras ja tehokkain liikunta on ollut keppijumppa!

Vierailija
197/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollut migreeni niin kauan että vaikka mitä olen kokeillut ja tosiaan säännöllinen sali ja osteopatia tarvittaessa poistaa häiritsevän jumin kokonaan, kun kehonhuoltoakin on edes vähän ja usein. Ja enhän mä vain migreenin takia treenata halua, vaan myös omistaakseni seksikkään kropan! Ap

Vierailija
198/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kun kireänä pidät huolta omasta ajasta ja käytät vapaa- aikasi mielummin salilla kuin miehesi kanssa, niin sehän varmaan kiihottaa miestäsi kovin? Vai kenelle haluat olla seksikäs!

Vierailija
199/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun viikkosuunnitelma vaikuttaa ihan hyvältä. Ja ehkä näissä sun kirjoituksissa ja niiden perusteella saamissasi vastauksissa nyt vähän vaikuttaa se, että olet normaaliakin stressaantuneempi oman ja lasten sairastelun takia, sehän on ihan ymmärrettävää. Mutta mieti silti sitä  (niinkuin meidän muidenkin pitää miettiä) oletko oikeasti kotona läsnä lastesi ja miehesi elämässä ja omassa elämässäsi ja ehditkö nauttia siitä mitä sinulla on vai mietitkö koko ajan sitku-mallilla että kunhan tämän ja tämän asian teen pois edestä niin sitten on omaa aikaa. Ja että pois kotoa on paras olla - jos, niin miksi niin? Silloin elämässä on jotain pielessä ja se ei lisää treenamalla parane. Ihminen voi olla sairas tai huonokuntoinen tai läski tai työtön tai vanha ja silti nauttia elämästään ja rakastaa läheisiään.

Muista myös se, että oikeasti niillä parin tunnin salikerroilla/viikko ei oikeasti tutkitustikaan ole suurempaa hyötyä terveyden kannalta, jos muun ajan istuu paikallaan ja työergonomia ym. on aivan pielessä. Paljon suurempi hyöty on jakaa kuntoilu päivän mittaan moneen palaseen ja tehdä työtä liikkuen tai aktiivitauottaen koko päivä ja liikkua esim. työmatkat kuin se, että istuu paikallaan joka päivä 8-9h ja valtaosan muustakin ajasta ja repii sitten salilla rautaa sen 3-4x 1-1,5h kerralla. Tää on ihan tutkittua tietoa.

Vierailija
200/328 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun viikkosuunnitelma vaikuttaa ihan hyvältä. Ja ehkä näissä sun kirjoituksissa ja niiden perusteella saamissasi vastauksissa nyt vähän vaikuttaa se, että olet normaaliakin stressaantuneempi oman ja lasten sairastelun takia, sehän on ihan ymmärrettävää. Mutta mieti silti sitä  (niinkuin meidän muidenkin pitää miettiä) oletko oikeasti kotona läsnä lastesi ja miehesi elämässä ja omassa elämässäsi ja ehditkö nauttia siitä mitä sinulla on vai mietitkö koko ajan sitku-mallilla että kunhan tämän ja tämän asian teen pois edestä niin sitten on omaa aikaa. Ja että pois kotoa on paras olla - jos, niin miksi niin? Silloin elämässä on jotain pielessä ja se ei lisää treenamalla parane. Ihminen voi olla sairas tai huonokuntoinen tai läski tai työtön tai vanha ja silti nauttia elämästään ja rakastaa läheisiään.

Muista myös se, että oikeasti niillä parin tunnin salikerroilla/viikko ei oikeasti tutkitustikaan ole suurempaa hyötyä terveyden kannalta, jos muun ajan istuu paikallaan ja työergonomia ym. on aivan pielessä. Paljon suurempi hyöty on jakaa kuntoilu päivän mittaan moneen palaseen ja tehdä työtä liikkuen tai aktiivitauottaen koko päivä ja liikkua esim. työmatkat kuin se, että istuu paikallaan joka päivä 8-9h ja valtaosan muustakin ajasta ja repii sitten salilla rautaa sen 3-4x 1-1,5h kerralla. Tää on ihan tutkittua tietoa.

Liikun kyllä joka päivä, myös työpäivän aikana ja alle 2-vuotiaan hoito on myös aika fyysistä vielä, sisältää paljon nostelua. Aika helvetin kovassa kunnossa saa olla, jos jaksaa treenata salilla täysillä yli tunnin neljästi viikossa. Minä en ole, vielä. Jo yksikin salikerta kotitreeneillä täydennettynä on aika kehittävää. Itse olen saanut rasvaprosenttia tiputettua raskauden jälkeen puolessatoista vuodessa kahdella salitreenillä ja epäsäännölllisellä aerobisella sekä arkiliikunnalla yli kahdesta kympistä 13,5:een. Nyt se on varmasti noussut hieman, kun en sinne salille ole päässyt kuukausiin kuin korkeintaan kerran viikossa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan