Mikä on holtittomin riski minkä olet ottanut?
Ostin vanhan talon johon piti tehdä kaikki uusiksi enkä tiennyt remonttiasioista mitään ennen projektia.
Kommentit (115)
Jee kirjoitti:
Lähtenyt kesäksi ulkomaille (eu:n sisällä) pankkitilillä 250e, ei tietoa työpaikasta tai asumisesta. Hyvällä tuurilla kaikki kuitenkin järjestyi! En kadu :)
Melkein sama, paitsi lähdin ilman ajallista suunnitelmaa (lopulta olin ulkomailla reilun vuoden), lentolippu taskussa, reppu selässä ja tilillä 200€. Sain työpaikan ja kämpän vielä samana iltana kun kone laskeutui :D
Vierailija kirjoitti:
Jee kirjoitti:
Lähtenyt kesäksi ulkomaille (eu:n sisällä) pankkitilillä 250e, ei tietoa työpaikasta tai asumisesta. Hyvällä tuurilla kaikki kuitenkin järjestyi! En kadu :)
Melkein sama, paitsi lähdin ilman ajallista suunnitelmaa (lopulta olin ulkomailla reilun vuoden), lentolippu taskussa, reppu selässä ja tilillä 200€. Sain työpaikan ja kämpän vielä samana iltana kun kone laskeutui :D
Ja minä (joka kommentoin aiemmin että kiersin maailman alunperin 200 taskussa) olen tavallaan sillä tiellä edelleen, nimittäin tuosta on aikaa 10 vuotta ja niistä 7 asunut ulkomailla. Koskaan ei ole työn tai asunnon löytäminen ollut ongelma. Monet kaverit jäivät kotikyliinsä ja kuitenkin haikailevat, että kyllä hekin olisivat, jos olisivat voineet. Todellisuudessa mikään muu heitä ei estänyt kuin he itse.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kerran kahviin maitoa, joka oli jäänyt kolmeksi tunniksi lämpimään.
Minä olen tehnyt ruokaa kanasta, jonka viimeinen käyttöpäivä oli edellisenä päivänä. Livin' on the edge.
Nuorena tuli tehtyä todella paljon kaikkea typerää kavereiden kanssa, esimerkiksi juominen oli ihan holtitonta. Luulin monta vuotta sen olevan täysin normaalia, että juodessa menee muisti ja päätyy oksennuskuntoon. Suurin osa näistä kerroista oli vielä alaikäisenä kotona asuessa ja äiti oli kyllä perillä siitä missä mentiin. Ei kauheasti yrittänyt puuttua ja viina maistui hänelle itselleenkin.
Enää en juo juuri ollenkaan, baarissa käyn pari kertaa vuodessa. Onneksi heräsin jossain vaiheessa ja tajusin, mitä kaikkea minulle olisi voinut sattua. Tai sattuihan minulle, mutta pahemminkin olisi voinut käydä.
Joskus alaikäisenä oltiin parhaan kaverini kanssa toisella paikkakunnalla hänen serkkunsa luona kylässä. Päädyttiin "jatkoille" parikymppisten tyyppien kanssa, joille esitettiin olevamme a) täysi-ikäisiä b) kyseiseltä paikkakunnalta kotoisin. Kaikki ei mennyt ihan putkeen ja lopulta yksi miehistä heilui siellä mm. puukon kanssa. Noo, loppu hyvin, kaikki hyvin, ehjin nahoin päästiin sieltä pois.
Nuoruuden sekoilujen jälkeen (jotka vaivaa mua edelleen ja aloitin vähän aikaa sitten terapian) yksin ensimmäistä kertaa ulkomaille lähteminen tuntui aika pieneltä, vaikka kyseessä olikin matka maailman toiselle puolelle :)
Paljon on tullut tehtyä ja todella holtitonta. Ihme, ettei kuitenkaan mitään tapahtunut. Nykyisin olen vastuullinen perheen äiti ja olen hyvässä ammatissa. Toisaalta olin nuorena hyvin yksinäinen, syrjitty ja epävarma. Millään ei ollut väliä silloin.
Jätin koulun kesken, vaikka valmistumiseen ei olisi paljoa enää vaadittu. Olen onnellisempi kuin koskaan, vaikka vanhemmat ovat pettyneitä ja välit meni. No se on vaan elämää ja tietääpähän kuka oikeesti välittää ja kuka ei.
Aloitin todella kalliin harrastuksen. En tosin täysin tajunnut kaikkia kustannuksia heti (välinehankinnat, seuramaksut, välinehuollot, lisäkurssit jne). Toisaalta ei rahoja hautaankaan voi viedä ja olena saanut paljon iloa harrastuksesta.
Aloitin suhteen naimisissa olevan miehen kanssa.
Kännäsin teininä joka kerta ihan holtittomaan tilaan.
Olen ottanut useita isojakin riskejä eri elämäntilanteissa, mutta ne ovat olleet harkittuja riskejä.
Valkoiset farkut menkkojen aikaan
Syönyt ekstaasitabletteja nuorena kakskymppisenä ja useasti monta illassa, kun järki katoaa, kun ihan fiilareissa.
Täytyy kyllä tunnustaa, että millään muulla kuin aineilla ei saa yhtä hyvää tunnetta aikaiseksi.
Menin naimisiin ensirakkauteni kanssa ja tein sen kanssa lapset ja talon.
Ajoin 450 km 1,5 tunnissa autolla. Ja ihan ajamisen ilosta, ei kiireettä.
Käyttänyt 19 eri huumausainetta elämäni aikana, aina taikasienistä kokaiiniin ja amfetamiiniin, morfiinista tutkimuskemikaaleihin ja subutexiin. Napsinut esimerkiksi rauhoittavia ja epilepsialääkkeitä suuria määriä illassa päihtymistarkoituksessa. Myynyt kaiken omaisuuteni ja muuttanut isosta kaupungista täysin tuntemattomaan pikkukylään 300 kilometrin päähän miehen vuoksi alle puolen vuoden seurustelun jälkeen. Hyppinyt tuntemattomien matkaan ympärikännissä, tietämättä oikeastaan edes että minne matka käy. Käyttänyt pienikokoisena naishenkkilönä isojen raavaiden miesten kimppakyytejä pitkillä matkoilla, koskaan ei ole mitään käynyt mutta ehdotuksia on kyllä kuultu, aina naimisissa olevilta vieläpä. Jättänyt koulut kesken ja jäänyt ajelehtimaan yhteiskunnan ulkopuolelle ilman minkäännäköisiä kytköksiä yhtään minnekään. Lisäksi sitten suojaamaton seksi ilman ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin 450 km 1,5 tunnissa autolla. Ja ihan ajamisen ilosta, ei kiireettä.
Millä radalla, millä autolla ja minkälaiseen kellonaikaan? Saksassa autobaanallakin 300:n keskinopeus onnistuu yöaikaan vain haaveissa. Ratakierrosnopeus ennätykset suurimmalla osalla radoista jää paljon tuosta.
Hankin kaksi lasta. Olen toki sekoillut maailmalla tuntemattomien mukana, mutta riskinä se ei ole mitään lastenhankintaan verrattuna.
Aika outo käsitys monilla siitä, mikä on holtiton riski... Monet puhuvat asioista, jotka normaalia elämää. Lapset, matkustaminen jne. Kyllä suojaamaton seksi tuntemattoman kanssa, tai rikollispiireissä liikkuminen on paljon pahempi riski kuin joku lasten hankinta.
Lapsi voi olla vakavasti vammainen, tuleva narkomaani tai rikollinen. Riski otetaan loppuelämäksi eikä välttämättä ole riippuvainen omasta toiminnasta, siksi suuri riski.
Kansantakseilla ajelu Pietarissa vielä kolmekymppisenä kun rahaa olis ollut turvallisempaankin liikkumiseen, järkeä ei niinkään. Yhdenkin kerran ladakuski oli ehkä 90v ainakin lähes sokea ukko, joka ajoi kaupungissa hirveää ylinopeutta, turvavöitä ei pirssissä tietenkään ollut. Ehjänä on aina selvitty...