Mikä on holtittomin riski minkä olet ottanut?
Ostin vanhan talon johon piti tehdä kaikki uusiksi enkä tiennyt remonttiasioista mitään ennen projektia.
Kommentit (115)
Antanut lemmikkikanin juosta metsässä vapaana jossa koiria, luojan kiitos ettei karannut! Aika tosin jättänyt kanista muista syistä viikko sitten..
Äänestin kokoomusta ja työni siirrettiin kiinaan ja firman rahat veroparatiisiin.
anoppi kotihoitoon meille ja VOK.ki tilalle
Aloin siivoamaan enkä ajatellut rakennekynsiän joita olen varjellut 10-vuotta
Nuorena kollina kokeilin kokaiinia ja ekstasia etelän lomalla kanarian saarilla. Ei kannattanut ajauduin sänkyyn paikallisen hotellin allasvahdin kanssa. Lykkäs mua kakkoseenioman kortsua ja tuli sisään nuolin vielä sen puhtaaksi kiimassani.
Olin treffeillä nettideittipalvelun kautta tapaamani tuntemattoman miehen kanssa ja sovimme että hän tulee autolla hakemaan minua kotoani, mistä menemme pelaamaan bilistä. Menimme sen jälkeen vielä käymään hänen kotonaan. Jälkeenpäin ajatellen todella typerää toimintaa omalta osaltani, vaikka mies olikin asiallinen ja kunnollinen eikä mitään hämärää tapahtunut. Kyllä ne treffit olis pitänyt järjestää julkiselle paikalle, ja jättää kotivisiitit myöhemmäksi.
olin menossa äitiyspolille käyrille käymään, viimeisilläni raskaana. oli kiire ja en raaputtanut kunnolla huurteisia sivulaseja. olin tutulla kotititellä risteyksessä, enkä oikeasti siis nähnyt ollenkaan, tuleeko oikealta autoa. autossa ei ollut automaattista ikkunan avaajaa, että ois voinu avata ikkunan ja kattoa. käännyin sitte vaan vasemmalle toivoen, ettei niin aikaisin aamusta ole liikennettä. hengissä selvisin, mutta oon kyllä jälkeenpäin aatellu, että oli tosi idioottimainen temppu!
Lähden Riminillä vieraan miehen mukaan. Oma hotelli toisessa kaupungissa, ilman rahaa. Hän oli mahtava sängyssä ja toi minut aamulla omalle hotellille urheiluautollaan. Olen myöhemmin tajunnut että tuossa olisi voinut käydä todella huonosti. Sen sijaan sain luxus -kohtelun, onneksi.
Menin takavuosina parin kaverin kanssa kyläilemään vastaanottokeskukseen, koska toisella kaverilla oli siellä jotain säätöä. Juotiin vinkkua ja tulin niin humalaan, etten jaksanut lähteä muiden mukana kotiin yöksi (asuin juna- ja bussikyydin takana Vantaalla), vaan jäin sinne juuri tapaamani afrikkalaismiehen viereen nukkumaan. Totta kai tyyppi yritteli jotain, mutta kun en suostunut, niin väsähti ja nukahti sitten. Huoneessa oli pari muutakin aikuista miestä, mutta ei minua siellä siis todellakaan raiskattu. Aamulla oli kyllä kova morkkis, järkyttävä krapula ja hävetti aivan helvetisti. Minulle tuli "kiire" junaan. Piti poistua välillä lähijunan kyydistä oksentamaan. Tämä tapahtui 90-luvun alussa ja jäi viimeiseksi kännisekoilukseni tässä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Pistänyt nuorena amfetamiinia suoneen toisen neulalla. Tiesin että on jo jonkin aikaa käyttänyt.
Kyllä jännitti vuosien jälkeen äitiysneuvolassa kuulla testien tulokset :D
Tuossa kommentissa tuo " :D " oli kyllä korneinta mahdollista luettavaa!
:(
Vierailija kirjoitti:
Jätin koulun kesken, vaikka valmistumiseen ei olisi paljoa enää vaadittu. Olen onnellisempi kuin koskaan, vaikka vanhemmat ovat pettyneitä ja välit meni. No se on vaan elämää ja tietääpähän kuka oikeesti välittää ja kuka ei.
Koko tämä maailma on rakennettu niin että hankitaan ammatti ja mennään töihin ja sillä tavalla hoidetaan osansa tässä maailmassa. Jokainen vanhempi haluaa että oma lapsi pärjää ja on onnellinen. Siihen sisältyy myös ne yhteiskunnan vaatimat ammatit ja työt.
Vain ihminen joka ei ole kasvanut aikuiseksi ei sitä ymmärrä.
Ai että tietääpähän kuka ei oikeasti välitä....
Perheen perustaminen toisen depressiivisen kanssa.
Vempele kirjoitti:
Nuorena kollina kokeilin kokaiinia ja ekstasia etelän lomalla kanarian saarilla. Ei kannattanut ajauduin sänkyyn paikallisen hotellin allasvahdin kanssa. Lykkäs mua kakkoseenioman kortsua ja tuli sisään nuolin vielä sen puhtaaksi kiimassani.
Tämäpä erikoista. Onko kollilla "ykkönenkin"?
Osa näistä jutuista (ulkomaille muutot ja naimisiin menot) on kyllä ennemminkin harkittuja riskejä kuin holtittomia riskejä. Samoin lasten hankkiminen.
Tutustuin netin kautta mieheen, joka asui toisella puolella maapalloa. Parin kuukauden kirjoittelun jälkeen hän tuli käymään Suomessa. Tuon viikon aikana menimme kihloihin ja sovimme, että seuraavan kerran miehen tullessa Suomeen, menisimme naimisiin. Ja näin teimme.
Häiden jälkeen pakkasin omaisuuteni pariin matkalaukkuun ja muutin miehen perässä toiselle puolelle maapalloa maahan, jossa en ollut aiemmin käynyt ja jonka kieltä ja kulttuuria en tuntenut.
Mies käytti opintolainansa rahoittaakseen tämän kaiken. Hän rakasti opiskelua ja oli päässyt sisälle huippuyliopistoon. Stipendin saamisen ehtona oli, että jokaisesta kurssista oli päästävä läpi vähintään arvosanalla 8 -ja ilman stipendiä mies ei pystyisi opiskella, koska kuukausimaksu korkea. Koska opintolaina käytettiin lentolippuihin, puhelinkuluihin, intelfloran ruusupuskiin, mun timanttisormukseen, häihin yms. mies oli joka kuukausi liukkaalla jäällä opintojensa suhteen.
Uhkarohkeita olimme siis molemmat. Mutta nuorina ja rakastuneina sitä uskaltaa. ;)
Nyt avioliittoa takana 10 vuotta, 4 lasta ja perhe-elämä ollut onnellista. Eli riski kannatti. Mieskin valmistui ongelmitta yliopistosta ja kansainvälinen työ vienyt meidät kahteen maanosaan.
Nämä jutut kyllä osoittaa, että hyvä niin perheen lapset (ainakin minä, opettajien lapsi) tekee nuoruudessaan pähkähulluja asioita. Lastaan ei siis voi kasvattaa niin, että voisi olla varma ettei se ota hulluja riskejä elämässä. Pelottavaa.