Mikä on holtittomin riski minkä olet ottanut?
Ostin vanhan talon johon piti tehdä kaikki uusiksi enkä tiennyt remonttiasioista mitään ennen projektia.
Kommentit (115)
Minäkin irtisanoin itseni vakityöstä ja lähdin maailmalle kattelemaan josko jotain kivoja tulevaisuudensuunnitelmia tulisi mieleen.
Ei ehkä niin holtitonta, ainakaan mun mielestä, mutta sanomista tuli kavereilta ja jopa kuskiksi tarjoutuneelta mieheltä. Tulin illalla junalla kotio ja menin kysymään läheiseltä huoltsikalta kulkeeko takseja. En siis asu Suomessa, vaan Keski-Euroopassa. Ei takseja tässä pikkukylässä, mutta ystävällinen herrasmies tarjoutui viemään mut kotiin 4 km päähän ja sanoi sitten, ettei mun pitäisi nuorena naisena niin luottavaisesti hypätä kenenkään kyytiin myöhään illalla... Mies oli kyllä mukava viisissäkymmenissä oleva skotlantilainen ja ihan ehjänä pääsin kotiin!
Hmm. Koko elämä on riskinottoa. Kaikenlaista on tullut tehtyä.
Meillä mies on kotona hoitamassa lasta ja minä käyn töissä. Irtisanouduin todella lyhyellä varoitusajalla koska en pitänyt työstäni vaikka mitään ideaa ei ollut tulevaisuudesta. Uusi työ löytyi heti ja aloitin sen viikon päästä vanhan lopettamisesta.
Sanotaan nyt näin, että otin lainan ja onnistuin tekemään sillä rikkauksia. En tarkoita miljoonia, mutta huomattavia summia rahaa. Kertoimet olivat aikalailla 50-50.
Vakityöpaikasta irtisanoutuminen ilman, että olo muita töitä tiedossa. Ei vaan pää kestäny enää kasassa siellä.
Ja 16 vuotiaana muuttaminen omaa asuntoon vieraalle paikkakunnalle.
Lähdin ajelemaan kahden iranilaisen miehen kanssa Rooman yöhön. No toivat takaisinkin.
Ostin kerran pussillisen avokadoja, joita ei ollut esikypsytetty.
En jättäny muijaa vaikka jäi kiinni sivusihteesta.
Varmaan punaisia päin kävely.
En ota holtittomia riskejä.
Yllättävän paljon lapsettomia vastaajia, kun lasten hankinnasta ei ole paljoa puhuttu. Sehän on suurin riski.
Suojaamaton seksi baaripokan kanssa.
Ympäri päissäni Pekingissä haahuilu tuntemattomien ranskalaismiesten kanssa.
140km/h autoilu sateella. Onneksi oli tyhjä tie.
En ole lapsuuden kokemusten takia koskaan vielä käynyt gynellä papatestissä tai muutenkaan. En vain pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mulle yhdenillan jutut ja railakas juominen niin että muisti on lähtenyt ovat olleet hurjia kokemuksia. Kumpaankin liittyy ihan älyttömiä riskejä. Nykyään en harrasta kumpaakaan.
Mulla kans muutama illanvietto, joihin liittyy liikaa viinaa ja suojaamatonta seksiä. Onneksi ei ole tullut koskaan mitään tauteja.
Laitoin kerran kahviin maitoa, joka oli jäänyt kolmeksi tunniksi lämpimään.
Pidin lapsen miehen kanssa, jonka olin tuntenut vasta kaksi kuukautta. Riski kannatti, yhteiseloa takana jo kahdeksan vuotta ja hyvin on mennyt :)
Lähdin hyvästä työpaikasta kotirouvaksi vieraaseen maahan, jossa minulla ei ollut työmahdollisuuksia ei mitään. Ja tämä 4kk seurustelun jälkeen!
En ole katunut päivääkään, mutta välillä hirvittää millaisen riskin otin.
Unilääkkeitä yliannostus ja alkoholia. Joskus muitakin pillereitä. Näitä riskejä ottanut usein, joskus muutamia kertoja viikossa, joskus harvemmin.
Kummasti sitä silti aina herännyt elossa. Ei tätä oikein edes ymmärrä, millainen riski tämä on. Kunnes on jo liian myöhäistä.
Pistänyt nuorena amfetamiinia suoneen toisen neulalla. Tiesin että on jo jonkin aikaa käyttänyt.
Kyllä jännitti vuosien jälkeen äitiysneuvolassa kuulla testien tulokset :D
-Kauheassa ripuli-oksennus taudissa kahvin juominen samalla kun polttaa tupakkaa.
(vinkkinä oksennustautisille alkoholisteille tai viininmaistajille, pienessä humalassa on kivempi oksentaa)
-Valkoiset farkut/housut kun on runsaat menkat.
Ajoin sataakolmeakymppiä kuudenkympin alueella.
Ei osattu miehen kanssa päättää, halutaanko kolmas lapsi milloin (siis tiedettiin, että kolmas halutaan jossain vaiheessa), joten jätettiin ehkäsy pois ja tadaa - seuraavas kierros paksuna (kaksi edellistä vaati enemmän harjoittelua; eka pari vuotta, toinen puoli vuotta).
Ei kauheeta extremeä tää mun elämä ollut :)