Lestadiolaiset työkavereina
Onko työpaikallanne lestadiolaisia? Miten olette pärjänneet? Mun kokemus on että muutaman kanssa pärjää, mutta heti jos heitä on enemmän, niin seuraa ongelmia.
Ovat kovin herkkänahkaisia (eivät siedä yhtään mustaa huumoria, kiroilua tai muuta "epäasiallista" edes tauoilla). Kokevat monet normaalit asiat kiusaamiseksi. Pitävät tiukasti toisiensa puolta, ja asiaa ei auta yhtään että myös johtaja kuuluu samaan lahkoon.
Meillä on pienehkö työ-yhteisö, vain noin 20 henkilöä joista ko. uskonnon harjoittajia 6+pomo. Ollaan ihan helisemässä välillä kun mitään ei saa tehdä ettei jonkun mieli pahoitu.
Haluaisin/haluttaisiin toimia hyvin. Ja ennen oli hyvä yhteishenki. Nyt on kaikki muuttunut.
Tässä vielä sellainen että eräs uusi työntekijä (lestadiolainen) aloitti syksyllä, ja tuli hirveän huonolla asenteella. Kaikki on tehty väärin, suorastaan hyökkäsi vanhojen työntekijöiden kimppuun. Ja siitä syntyi vastareaktio.
Kommentit (10)
En leimautumisen pelossa uskalla kertoa. Saan vielä potkut😅
-ap
Yksi L+ oli työkaverina. Mukava, säntillinen, luotettava. Ei tuonut uskontoaan mitenkään esille. Ei pahaa sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti?
lestinheittäjä
Mulla on useampia. Ihan tavallisia ihmisiä ne on.
Hellarit on ilkeinpiä . galataiskirje numero 2 kohta 4
Oikeus pahuus kostaminen Mooseksen toorassa miehen pahat teot pojalle . Eivät ole päässeet vapaaksi lain kirouksesta.
Mulla on kans sama kokemus pienestä työpaikasta että jos on useampi niin näkyy kyllä. Tämä oli naisvaltainen ala. Säntillisiä, hyviä työntekijöitä kyllä. Mutta huumori puuttui täysin. Onneksi en ole siellä enää töissä
Oma kokemus että pitävät toistensa puolia viimeiseen asti. Ongelmia osaavat aiheuttaa.